Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Så tog Oksen lige en tur op under loftet. Ak ja, det temperament kan stadig komme i kog af og til.

Uden nu at gå i for mange detaljer, så var der et kvindemenneske, der lige fik provokeret mig således, at jeg gav hende råt for usødet. Jeg ønsker sgu ikke nogen konflikt, og vist er jeg jobsøgende, og skal følge det kursus-forløb (hvilket jeg også gør) men jeg skal ikke være dørmåtte for en midaldrende kvinde, for at hun kan opnå en følelse af magt. Det er faktisk hende, der er der for min skyld. Så hun fik at vide, at hun kunne starte med at feje for sin egen dør (læs: gøre sit arbejde), inden hun begyndte at kritisere mig for at bruge en ledig stund til at vise en med-kursist noget på nettet. Dette skal især ses i lyset af, at meget af tiden dernede er gået med at drikke kaffe, og, for nogens vedkommende, ryge.

ALLE, der kender mig, ved, at jeg ikke har større ønske end at have noget fornuftigt at lave.

Nå, men vi blev da så nogenlunde forsonet (som jeg sagde: Det er slettet fra skærmen, men det ligger stadig på harddisken!)

Uh, hvor jeg hader den slags ting, når jeg nu så gerne vil have tingene til at fungere!

Link to comment
Share on other sites

I aften fik jeg cyklet 12 km.

Det er ikke så nemt, når man dels sover for lidt om natten, og dels skal føre `krig´ om dagen. Kæft, jeg er glad for, at denne dag er overstået. Jeg har vist også sovet for lidt. Det var vist også derfor, at jeg ikke lige kunne døje alt det halløj i dag.

Pyyh, det har ikke været en behagelig dag. Men nu må det værste da være ovre.

I skal lige se den sødeste country musikvideo, jeg endnu har fundet:

Der er sateme rytme i den knægt.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Og for at det ikke skal være løwn, så er den gal med min el-scooter. :mad:

Så jeg må klare mig med rollatoren her i weekenden. På mandag må vi så se, hvad der sker.

Jeg beder om støtte fra MOL-vennerne, som før har været der for mig. Når jeg bare får kcal. nok til alt det knoklen rundt, så klarer jeg mig vel nok.

Og dem, der kalder mig en whiner og det, der er værre, kan bare holde sig ude af min log. De har INGEN forudsætninger for at gøre sig noget som helst begreb om min fysiske situation. Og kan de ikke lide mine indlæg, så kan de bare ignorere dem.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Tak, Nips.

Du virker som en virkelig frisk tøs, og jeg er VILDT imponeret over, hvordan du takler alt det bullshit, du må høre fra gutterne herinde. Det er jo en ret testosteron-præget verden, til tider. Mange ville være blevet VILDT snerpede over langt mindre.

Hun er vist ikke den eneste tøs herinde :chicken::rocketwhore:

Link to comment
Share on other sites

Så var der lige et par stykker, der fik en tur på ignorér-listen.,

Sateme nej, om jeg vil lægge log-plads til, at folk, der har været på mol under adskillige profilnavne, fordi de tidligere er blevet bannet, kan fortsætte med at svine folk!

Støt mig, hvis I synes om mig, og ellers lad mig være i fred. Og hvis I mener at kunne påvise, at jeg har gjort nogen noget, så gå til moderatorerne. I burde have andet at lave end at bekrige folk over nettet. Personangreb på børnehave-niveau kommer I ingen vegne med.

Sålænge, der er folk her på mol, som støtter mig, og som af og til kan bruge min støtte, så bliver jeg, hvor jeg er, og skriver de indlæg, jeg finder anledning til.

Dette er foreløbig, hvad jeg har at sige i den sag!

Og skal vi så ikke lade vore frustrationer gå ud over vægtene i stedet for!?

Stats for dagens træning følger i et andet indlæg.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Hvordan er den her i forhold til FW's? Bare så jeg kan sammenligne din træning nu med den i FW...

Jeg bumper lige mig selv, min ven :wink:

Ikke flere ´Vi driller Nips´-indlæg i loggen lige nu, tak!

Hun kan ta' det - og lide det! :laugh:

Jeg beder om støtte fra MOL-vennerne, som før har været der for mig. Når jeg bare får kcal. nok til alt det knoklen rundt, så klarer jeg mig vel nok.

Hvad der ikke tager livet af dig, gør dig kun stærkere! :wink:

Hun er vist ikke den eneste tøs herinde :chicken::rocketwhore:

Jøsses - om man begriber at du ikke er blevet banned endnu, Keld :blink:

Link to comment
Share on other sites

Efter den gode stroppetur til Ny Helse gik jeg i gang med vægtene. Jeg kunne have valgt det mere nærliggende FW, men jeg sagde til mig selv: NO FUCKIN´ EASY SOLUTIONS!, så det blev Ny Helse.

Stats var omtrent, som de plejer, men bænken kørte bedre, end jeg før har oplevet.

13 kg DB skulderpres var ikke det store problem.

I leg extensions var jeg ikke under de 70 kg. Jeg er pænt stærk i den øvelse. Total abd. maskinen begynder også at gå bedre.

Det skal sgu nok gå.

I morgen gider jeg ikke gå mere end højest nødvendigt. Formentlig cykler jeg lidt. Mandag skal jeg så have ringet til ham, der reparerer min el-scooter.

Tak til dem, der har udtalt støtte til mig! Det er JER, der bærer MOLs spirit!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været meget øm i stængerne i dag, så jeg har måttet holde en hviledag.

Lidt wrist-curls er det dog blevet til.

I morgen kan jeg forhåbentlig cykle igen. Jeg er bare nødt til at lytte, når mine ben siger, at de ikke magter mere. Skulle jo nødig blive dårligere gående, end jeg er.

Link to comment
Share on other sites

Der er desværre ikke noget nyt om reparationen af min el-scooter. Må have ringet til dem igen i morgen.

Det er frygteligt træls, må jeg nok sige. Også fordi jeg bebrejder mig selv en masse ting, som alligevel ligger langt hinsides min kontrol.

Hvis ALT andet slår fejl, kan det komme på tale at skaffe et nyt køretøj, for egen regning. Men så galt skulle det nødig gå.

I aften tager jeg en lille cykeltur. Om det så bare bliver 8 km, så er jeg nødt til at glæde mig over det.

Jeg kæmper videre, efter bedste evne. Men til tider er det sateme svært at se, hvordan det skal ende godt.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg kæmper videre, efter bedste evne. Men til tider er det sateme svært at se, hvordan det skal ende godt.

Du bliver nødt til at lade være med at være så hård mod dig selv, Martin - det bringer ikke noget som helst godt med sig. Du er kun et menneske og du laver fejl ligesom alle os andre - og uanset hvad du kæmper med, så er der ingen grund til at gøre det endnu værre ved at du bebrejder dig selv.. især ikke når det, som du selv siger, er ting uden for din kontrol. Men jeg ved godt, hvor svært det kan være at droppe selvbebrejdelsen - det skal man vist heller ikke ret langt tilbage i min egen log for at kunne se :wink:

Du har klaret alle de andre udfordringer i dit liv, ofte mod hårde odds. Jeg er sikker på du også klarer det her.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Tak, RuneN.

Uden MOL-venner som dig, Jules, Spoer, Christian B, KK og en del andre var jeg ikke blevet på MOL.

Men naturligvis er det ikke min skyld, at en mekanisk ting, som jeg er afhængig af, bryder sammen pga. slitage (som jeg ikke kunne forudse, da det er en del, som man kun kan komme i nærheden af, ved at skille dyret ad, og det må jeg slet ikke gøre selv). Og mest af alt er det ikke min skyld, at jeg har det handicap, som blev påført mig, dengang jeg kun var et foster. Det er ikke engang min mors skyld, selv om skaden (på mig) skyldtes, at hendes underliv var dårligt.

Og alle, der kender mig, ved at det smerter mig at måtte melde afbud fra det forløb, jeg er midt i. Men foreløbig er det sådan, det er.

I aften cyklede jeg 10 km. Det må være nok, set i lyset af, at jeg også har gået ca. en km i dag.

I morgen tager jeg en cykeltur igen. Onsdag vil jeg gøre meget for at komme ned i Ny Helse igen.

Link to comment
Share on other sites

Der er desværre ikke noget nyt om reparationen af min el-scooter. Må have ringet til dem igen i morgen.

Det er frygteligt træls, må jeg nok sige. Også fordi jeg bebrejder mig selv en masse ting, som alligevel ligger langt hinsides min kontrol.

Hvis ALT andet slår fejl, kan det komme på tale at skaffe et nyt køretøj, for egen regning. Men så galt skulle det nødig gå.

I aften tager jeg en lille cykeltur. Om det så bare bliver 8 km, så er jeg nødt til at glæde mig over det.

Jeg kæmper videre, efter bedste evne. Men til tider er det sateme svært at se, hvordan det skal ende godt.

Hvor gammel er den omtalte kværn?

Link to comment
Share on other sites

Hvor gammel er den omtalte kværn?

Den bliver 8 år til oktober, så man må påregne noget slitage. Jeg har ikke haft den fra ny.

Sidste udvikling i sagen er, at den nu er sendt til rep. Det var ganske rigtigt kullene, den var gal med.

Så må vi se, hvornår jeg får den igen.

Jeg har lige gået ca. 3 km, og så bruger jeg håndvægtene lidt i aften. Det bliver nok ikke før torsdag, at jeg kommer i centret igen. Men to gange pump må også være nok til at holde muskelmassen nogenlunde ved lige i denne uge. Det gælder først og fremmest om at klare de ting, som er strengt nødvendige.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Den bliver 8 år til oktober, så man må påregne noget slitage. Jeg har ikke haft den fra ny.

Sidste udvikling i sagen er, at den nu er sendt til rep. Det var ganske rigtigt kullene, den var gal med.

Så må vi se, hvornår jeg får den igen.

Jeg har lige gået ca. 3 km, og så bruger jeg håndvægtene lidt i aften. Det bliver nok ikke før torsdag, at jeg kommer i centret igen. Men to gange pump må også være nok til at holde muskelmassen nogenlunde ved lige i denne uge. Det gælder først og fremmest om at klare de ting, som er strengt nødvendige.

Ok. Kullene kan jo nemt skiftes. No prob.

Og ja, 2 ganges træning er rigeligt fint. Op med humøret

Link to comment
Share on other sites

Ok. Kullene kan jo nemt skiftes. No prob.

Og ja, 2 ganges træning er rigeligt fint. Op med humøret

Ja, jeg siger også til mig selv, at denne her misére højest kan koste noget slid og slæb, og evt. lidt penge. Man må være glad for, at det ikke er værre.

Med hiv og sving fik jeg kørt 12 km på stålhesten i aften. Det var hårdt, men det gik. I´m no quitter! :devil:

I morgen satser jeg stærkt på at nå ned i jerhulen, fyre lidt solid bænk aw, og så handle ind på vejen hjem. Jeg trænger snart til lidt andet end rugbrød.

I går ringede min mor og sagde, at der havde været en mega stor rovfugl, der svævede rundt over haven derhjemme. Efter beskrivelsen må det have været en ung kongeørn, i stil med denne her:

Bemærk de karakteristiske hvide felter på vingere. Jeg gad godt selv have set den. Aqauila ørnene er ret seje. Ellers havde jeg heller ikke valgt en ørn som motiv til min tatoo. :laugh:

Nu skal det gøre godt at sove længe i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Bemærk de karakteristiske hvide felter på vingere. Jeg gad godt selv have set den.

Du havde vel bare fundet en pumpgun frem og så pløkket den ned. :laugh:

Ej, spøg til side, kan godt lide de små historier i din log, den er knap så ”tør” som mange andre logs her på mol. :smile: Keep up the good work.

Link to comment
Share on other sites

Til tider tænker jeg over, om det havde været sundere for mig at holde mig til cyklingen.

Jeg har taget en del på, siden jeg begyndte at træne. Jeg kan ikke påstå, at jeg på nogen måde er hakket. Omvendt kan det heller ikke nægtes, at jeg har lagt en betydelig del muskler til. Mine forældere tror, at jeg har taget på af protpulver, men de vidste så ikke, at jeg ikke har rørt protpulver i månedsvis.

Efterhånden ved jeg sgu ikke noget som helst. At droppe styrketræningen nu ville dog være en skam.

Nå, men jeg fik da lidt vedligeholdelses-træning i FW. Bl.a. en del mave-træning.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share