Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Folk behøver ikke frygte, at jeg hverken er på krådt eller andet.

Det vil jeg gerne slå 200% fast!

Håber du har ret når du siger, at din bemærkelsesværdige hurtige fremgang ikke skyldes steroider. Prisen er simpelthen for høj.

Link to comment
Share on other sites

:blink: hehe er det et seriøst spørgsmål?

Hehe!

Hardly. AGV kan godt lide at drille lidt.

Når jeg skrev det (at jeg bestemt ikke krådter), så skyldtes det, at et spørgsmål fra SimonHP godt KUNNE tolkes sådan, at det handlede om krådt. Simon og jeg har korresponderet lidt (absolut i al venskabelighed) over PM, og eventuelle misforståelser er nu ryddet af vejen.

I aften har jeg cyklet 12 km. Min energi er ikke til lage etaper for tiden.

I morgen forsøger jeg at komme en tur ned i Ny Helse igen. Gider ikke FW. Det er for fesent, når der findes andre muligheder.

Nu: Team EasyOn! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hehe!

Hardly. AGV kan godt lide at drille lidt.

Når jeg skrev det (at jeg bestemt ikke krådter), så skyldtes det, at et spørgsmål fra SimonHP godt KUNNE tolkes sådan, at det handlede om krådt. Simon og jeg har korresponderet lidt (absolut i al venskabelighed) over PM, og eventuelle misforståelser er nu ryddet af vejen.

I aften har jeg cyklet 12 km. Min energi er ikke til lage etaper for tiden.

I morgen forsøger jeg at komme en tur ned i Ny Helse igen. Gider ikke FW. Det er for fesent, når der findes andre muligheder.

Nu: Team EasyOn! :laugh:

:laugh: Hva søren...har du nu skiftet center igen okse...? Man skal da heller ikke holde ferie fra MOL (læs: KUN FERIE FRA MOL :dry: ).... uden at der bare sker alt for meget her i dit lille univers...

:w00t:

Link to comment
Share on other sites

lulz

Men seriøst, Ox - kan vi ikke få et billede af dagsformen?

Det er mit selvværd vist desværre ikke til. Jeg skal heller ikke påstå, at jeg kan måle mig med mange andre MOLboer. Jeg har bare sagt, at jeg selv er overrasket over, hvor godt, det er gået, siden jeg begyndte at træne. Det siger min fysioterapeut også.

@ Danfanatiker: Ja, jeg valgte at skifte til Ny Helse & Motion, bl.a. fordi det er STEDET her i Århus, hvis man vil lære at bænke, men også fordi der er en anden atmosfære dernede, mere seriøs, om man vil.

I morgen skulle jeg gerne få min el-scooter igen. Og derefter går turen vestpå. Så den næste uges tid bliver der ikke trænet, idet der næppe bliver tid til at komme ned i City Gym, imens jeg er hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare sagt, at jeg selv er overrasket over, hvor godt, det er gået, siden jeg begyndte at træne.

Det er jo netop derfor du skal poste billeder. Det er jo lige meget hvor store eller hvor cut andre er, så længe man kan se fremgang! Ellers var det jo kun et fåtal af brugere, der kunne poste billeder af sig selv.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt, at jeg skal på ferie i morgen.

Alt det gåen rundt slider sgu for hårdt, fysisk og mentalt. Derfor kører træningen heller ikke max lige nu. Fysisk træthed fremmer de mentale frustrationer, og så har man en ond cirkel.

Men det skal nok komme igen.

Bliver rart med noget R & R hjemme hos de gamle. Og så vender jeg fuldt restitueret tilbage.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Det er mig der sælger roids til Oksen

Var vi ikke enige om, at vi skulle gå lidt stille med dørene!?

:nonono:

Anyways, så må jeg snart kassere mine Fjällräven-bukser. Alle de benpres har åbenbart sat sig i mine glutes, for bukserne strammer om ballerne (og i nogen grad om lårene). Om maven kan de nemt knappes.

Ja, det var vel at forvente. Men jeg må tilstå, at jeg ikke havde forudset det. Sådan kan vi heldigvis alle blive klogere.

Det varer lidt, inden jeg igen kommer til at træne. Men hvor er det dog godt med noget afslapning!

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg valgte at skifte til Ny Helse & Motion ... men også fordi der er en anden atmosfære dernede, mere seriøs, om man vil.

Nu skal man, set i lyset af steroide snakken, selvfølgelig ikke overfortolke dine indlæg, men håber da at du med udtrykket ’seriøs atmosfære’, mener det på den gode måde. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu skal man, set i lyset af steroide snakken, selvfølgelig ikke overfortolke dine indlæg, men håber da at du med udtrykket ’seriøs atmosfære’, mener det på den gode måde. :smile:

Jeg mener det bestemt på den gode måde. Ny Helse & Motion er i dag nok det bedste SL og BB gym i Århus (måske i hele Jylland). Krådthoveder findes vel her som hist, men jeg tror, at der findes mindst lige så mange hos de større fitness-kæder.

Med `mere seriøs atmosfære´ mente jeg, at der i Ny Helse ikke er mange, der bare kommer for at vise deres fine træningstøj frem, og gøre sig til for damerne (som der i øvrigt også kun er ganske få af). I Ny Helse kommer folk for at træne, og det er tilladt at råbe BOOOOM, og lignende, når man løfter tungt. Ingen poppet Nik & Gay atmosfære der!

Link to comment
Share on other sites

I´M BACK! :devil:

I dag blev det til en hurtig tur i Ny Helse & Motion. Så cykler jeg i morgen.

Dagens træning var maskin-øvelser og lidt håndvægte. Bænk var der desværre ikke tid til. Men det gjorde godt at få lidt pump igen.

Centret har åbenbart ansat en instruktør. Og det, tror jeg, er en klog beslutning.

Link to comment
Share on other sites

I går måtte jeg øjes med 10 km på cyklen. Jeg fik startet for sent, men jeg VILLE ikke være nødt til at notere en nul-dag. Klokken var over 23, da jeg var færdig med etapen. DET vil jeg i hvert fald tillade mig at kalde dedikation.

I dag:

Benpres:

3x15@150

Leg curl:

3x15@50

Leg extensions:

3x15@65

Brystpres maskine:

3x15@50

Bænk:

I alt 15 reps (let stang med 5 kg i hver side).

DB skulderpres efter behag med 12 kg i hver hånd.

Total abd. maskine:

3x15@40

Arm extensions efter behag @40 kg (har sat vægten ned, for til gengæld at kunne føre bevægelsen bedre igennem).

Teknik-mæssigt er jeg blevet meget bedre, fordi jeg nu ret faktisk lærer at lave øvelserne. Det var der jo ikke meget af i FW.

På et tidspunkt dedikerer jeg nok nogle sessions udelukkende til bænk (med lidt opvarmning inden, naturligvis), idet teknikken for bænk nok vil kræve, at jeg arbejder mere intenst med den, end der er overskud til, når jeg skal igennem hele programmet. Men jeg skal nok få det lært. Stol på det!

Lad blot pop-flødedrengene råbe op om, at vi har et skod-center. For min skyld kan de tage med til Outgames i stedet for. Der er næppe noget sted i Århus, hvor man finder både cardio-maskiner, styrketrænings-maskiner og en så imponerende samling af råt jern, i et og samme center. At kalde det skod, fordi alt grejet ikke lige er det nyeste, er en noget tøset holdning. Men som andre også har skrevet (bl.a. på bb.dk): Hvis man kommer for at gøre indtryk på damerne, og/eller føler sig intimideret af folk med store gunz, så er der andre steder, der er mere egnede. Det skulle jeg lige have luft for, idet jeg i går mødte et fjols med den beskrevne attitude (mødte ham ikke i centret, men andetsteds).

Nå, nu knapper jeg en pils op, og siger god lørdag aften til MOL!

Link to comment
Share on other sites

SKØN træning i dag.

En broget skare af lystige svende (og en enkelt svendinde) var mødt op i jernhulen, og der blev gået godt til vægtene. Der var unge dico-pumpere, ældre styrkeløftere, nydanskere og alle mulige andre i en farverig blanding. Jeg kunne ikke lade være med at tænke, at hvis folk var lige så imødekommede andre steder i samfundet, så kunne vi undgå meget bøvl. Men tit er det desværre nemmere at fokusere på forskellene.

Dagens stats:

Benpres:

2x10@150

10@160

Jeg har været plaget af en nedgroet negl, som gjorde ondt, når jeg skulle benpresse, men den er i bedring nu, og det mærkes på styrken.

Leg extension:

2@15@65

10@70

Leg curl:

3x15@50

Brystpres:

2x15@45

10@50

Bænk:

10 reps (let stang med 5 kg i hver side). Jeg havde en venlig nydansk gut som spotter. Pænt af ham.

Diverse DB skulderpres med 12/13 kg.

Total abd. maskine efter behag @40/45 kg.

Arm extensions efter behag @40 kg.

Cable row:

2x15@90 kg, med v-greb.

Jeg prøvede også lige pectoral maskinen (minder om den, man før i tiden kaldte pec-dec). Den har jeg hidtil holdt mig fra, pga. at min rotator cuff ikke er alt for solid. Men ved lav belastning skete der nu ikke noget, så jeg tror nok, jeg skal forsøge mig med den maskine. Det bliver dog med yderste forsigtighed.

Det var vist det.

Desuden blev det til lidt snak med Keld, som var min instruktør for snart 10 år siden. Ak ja, hvor tiden flyver.

I morgen skal jeg til fys tidligt, og det er hos Rune, så jeg kan nok ikke holde til at cykle i morgen. Må tage nogle cykel-dage i næste uge, når festivalen er overstået.

Men ingen kan jo være alle vegne. Og man måtte jo regne med, at cykladsen ville aftage, når der sådan skulle gang i jern-pumpningen.

Nu må jeg hellere tage et bad, så jeg ikke lugter for maskulint i morge, når jeg skal til fys.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne ikke lade være med at tænke, at hvis folk var lige så imødekommede andre steder i samfundet, så kunne vi undgå meget bøvl.

God betragtning. Tror ikke der er noget sted, hvor det er så let at blive accepteret, uanset hvordan man er, som indenfor sport. Den fælles interesse knytter folk sammen på kryds og tvært, og tilbyder et fællesskab og dermed et sammenhold.

Link to comment
Share on other sites

You will always be the star of Bakersfield!

Ivan Johnsens hyldestsang til Buck Owens kører på fuldt drøn her hos mig lige nu. Jeg er i den grad gået i festival-mode.

Fra festival-camp´en forlyder det, at flere af de gamle gutter allerede er mødt op. Der skal nok blive sygt meget gang i den. Efter alt at dømme får vi `Bageren´ (mange af veteranerne er kendt under diverse tilnavne. Hvad de rigtigt hedder, ved de færreste) som nabo i camp´en. Det er ganske udmærket. Ham er der hverken for lidt eller for meget skæg & ballade i. Det er rart, når folk både er friske nok til at man kan lave lidt skæg, og samtidig gamle nok til at lade være med at gå over gevind.

Nå, men smutter ned i Ny Helse.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Nu MÅ jeg se at få gjort alvor af det med de der COC grippers!

Og det skal være COC, så man er sikker på, at ma kan sammenlige dem med, hvad mange proffer bruger. Traineren kan jeg allerede reppe med, så den vil hurtigt blive for nem. 1`eren kan jeg, med hiv og sving, lukke. Så det bliver nok 1 og 2, jeg køber.

Har lige prøvet disse herlige redskaber for første gang i dag, og jeg er helt fuldstændig `wired´, også fordi det gik så flot. I betragtning af, at jeg ikke har prøvet det før, så fik jeg sandelig vist, at min højre næve kan levere et solidt tryk. Det sagde istruktøren også. Og min venstre hånd, som ikke er så god, kan vel, i nogen grad, trænes op. Skade vil coc-træning i hvert fald ikke.

Stats fra den øvrige træning må vente. Nu vil jeg lægge mig hen og drømme om coc 3 og 4, der skal lukkes. I drømme behøver man nemlig ikke tænke i begrænsninger.

Link to comment
Share on other sites

Øvrige stats fra i går:

Benpres:

2x15@150

10@160

Dette var med god ROM.

Leg extensions

2x15@65

15@70

Jeg er ikke tabt bag af nogen vogn, når det handler om styke i lårmusklerne.

DB skulderpres:

2x12@12

12@13

Total abd. maskine efter behag @40/45

Brystpres:

2x15@45

10@50

Pectoral maskine efter behag @35 (er lidt forsigtig af hensyn til min rotator cuff).

Leg curl:

2x15@50

10@55

Arm extensions en masse @40.

Wrist curls efter behag med en 9-kilos DB.

Fuck, hvor var jeg stolt over det COC show!. Med tiden skulle jeg nok kunne komme til at klare 2´eren. 3´eren skal man være meget badass for at kunne lukke. Der er mindst et par MOLboer, der godt kan. Man tør knapt tænke på, hvad der ville ske, hvis Magnus Samuelsson (han har et af de stærkeste greb i verden) klemte virkelig hårdt til om en persons hånd. Der ville antageligt ske permanent skade. Hvis man kan trykke 400 pund, kan man så ikke forårsage bud på nogle af hånd-knoglerne? Det vil jeg tro.

Jeg må hellere se at få cyklet, inden solen begynder at bage.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share