Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Det er bare noget, jeg har rodet med, når opgaverne viste sig. Translatør er jeg ikke. Det er en beskyttet titel, så vidt, jeg ved.

Tak til alle, der har lykønsket mig.

Jeps, det er sandt... men jeg vidste ikke, om du havde uddannelsen.

Tror ærligt talt også, det ville blive for kedeligt at lave i længden som fuldtidsjob... men det er super godt engang imellem som studiejob, synes jeg :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeps, det er sandt... men jeg vidste ikke, om du havde uddannelsen.

Tror ærligt talt også, det ville blive for kedeligt at lave i længden som fuldtidsjob... men det er super godt engang imellem som studiejob, synes jeg :-)

Nåå, det kunne du jo heller ikke vide.

Ja, det er en ensom tørn, når man sidder, time efter time, og oversætter.

Det prioriteres dog ikke vanvittigt højt som fag på uni. Man lærer det grundlæggede, og resten handler så om instinkt og erfaring. Jeg nedprioriterer nok oversættelserne, når jeg begynder i det nye job. Kan trods alt ikke være alle vegne.

Link to comment
Share on other sites

Endnu engang tak.

Nu kører jeg lige ned og giver den der afskeds-kage i jobkonsulent-firmaet. Og så skal jeg ikke der ned mere. Det kan sandt at sige også blive trivielt at sidder der. Men de andre kursister er nu flinke.

I eftermiddag er jeg klar til træning. Jeg har drukket lidt i weekende, men pyt med det. Det var tiltrængt.

Link to comment
Share on other sites

Hold ved vægttræningen, Okse.

Det behøver ingen frygte, at jeg forsømmer. Det er snarere cyklingen, der hviler lidt for tiden.

Nå, men ingen kan være alle steder, og der er meget, der skal ordnes lige nu.

Jeg glæder mig til det nye træningsprogram. Vi får se, om det er klart til i morgen. Da skal jeg også til fys, og jeg tager COC´er med, så Nicolai kan prøve dem. Det har han sagt, at han gerne vil.

Cyklingen skal nok også komme op igen. Jeg skal bare have tid til at forberede mig på, at der nu snart begynder et nyt kapitel i mit liv.

Link to comment
Share on other sites

Stort tillykke!!!

Tak.

Det bliver 25 timer ugentligt, og jeg kommer et trin op over den alm. begyndelses-løn, fordi jeg trods alt har en relevant uddannelse. Der er ingen grund til at nævne tal her, men helt dårligt bliver det i hvert fald ikke.

Og det betyder nu også meget at kunne sige, at man laver noget, som nogen kan bruge til noget.

Træningen kører godt nok. I morgen skal instruktøren og jeg gennemgå det nye 3x8 program.

Med kosten går det sådan, at jeg er blevet noget bedre til at få lavet ordentlig føde. Dog sker det, at jeg går amok i mørk choko (Toms eller den næsten helt sorte 86% Marabou). Til gengæld er jeg god til at holde igen med junkfood, og i stedet stege et par gode hakkebøffer, noget kylling eller whatever.

Nå, men jeg skal jo trods alt heller ikke være pro.

I dag skal jeg se, om jeg kan få cyklet lidt, så jeg ikke går helt bag af det.

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke holde dig tilbage, hvis hyren er god, så bare nævn hvor god. :smile: Så kan vi andre blive lidt missundelig - det har vi kun godt af. :smile:

'Pyt

I hvert fald rykker jeg straks et løn-trin højere op, fordi jeg har relevant uddannelse. Og det er jo godt nok.

Dagens cykling blev til 18 km. Det var rart med noget cardio.

Må se at få købt et eller andet solidt føde i morgen. Måske noget fisk. Har mestendels holdt mig til rugbrød i dag, samt en protshake, just in case.

Link to comment
Share on other sites

Det har vist ingen nød med træning af bisps fra nu af, idet vi er kommet frem til, at one-arm cable curls er gode for mig.

Derudover kommer mit nye program til at rumme gamle kendinge som leg curl og benpres (sidstnævnte med lavere vægt end før, men så med næsten maksimal ROM), DB skulderpres på skrå bænk, og så skal vi have gang i lidt bænkpres igen. Det må sgu kunne læres!

Rowing bliver der også plads til. Tilgengæld ryger noget af TechnoGym-skramlet ud af programmet, til fordel for cable-øvelser. F.eks gider jeg ikke lave arm extensions, når jeg kan lave triceps pushdown i cable-tårnet.

Der ligger stadig mange eventyr forude.

Lad os håbe, at jeg nu, efter et par trælse år, får lov at få et par gode år.

Link to comment
Share on other sites

Man må i hvert fald respektere det forsøg, hun gør. :smile:

I går cyklede jeg 12 km, og i dag har den stået på håndvægte og COC. Jeg har ikke orket at cykle i dag, pga, at jeg var nødt til bl.a. at vaske gulv herhjemme. Men det skal jo også gøres. Og gjort blev det.

Med coc 1´eren er jeg oppe på at kunne tage 34-5 reps med højre. At lukke den med min venstre, er virkelig en udfordring. Men også her er der fremgang. Jeg klemmer på (bogstaveligt talt, kan man, lige i denne situation, sige! :laugh: ).

Næste uge bliver sikkert som følger: Pumper-program (det kaldte én af SL-gutterne mit nye program) i morgen, torsdag og lørdag.

Cykling tirsdag (forhåbentlig +15 km), kort etape onsdag, hvis jeg magter det, og så en god etape søndag.

Link to comment
Share on other sites

Fucking BOOOOOOM! :devil:

Det var godt nok en anden snak, mht. dagens træning.

De der cable curls (20 kg) syntes at gå lige i gunz, hvilket de jo også skulle. Det skulle undre mig, om det ikke giver mærkbare resultater inden længe.

I benpres gik jeg ned til 90 kg, men tog så til gengæld størst mulig ROM. De 90 kilo var bestemt ikke svære, så vægten skal nok snart stige igen.

Arm extension maskinen røg ud af programmet, til fordel for triceps push-down @15 kg. Her forventer jeg at gå op til 20 kg inden længe.

Leg extensions var @70 kg. Ved den vægt kan jeg lave bevægelsen ordentligt, uden at behøve gå ned på tøse-niveau. :laugh:

Desuden DB press på skrå bænk (12 kg i hver hånd)

Jeg er godt træt, men det er på den fede måde.

Link to comment
Share on other sites

Hvis nogen har noget at bidrage med angående brug af kreatin, så må de gerne byde ind her.

Jeg har indtil videre holdt mig fra det, idet jeg ikke rigtig har vidst, hvad jeg skulle mene om det. Det med at skulle tage op til 5 kg på i væske lyder lidt skræmmende. Men jeg ved godt, at jeg er noget traumatiseret, hvad høj vægt angår. Jeg kan vel ikke siges at være hardgainer, i den forstand.

Naturligvis kan jeg bare lade være med at tage kreatin. Og det er også muligt, at det bliver udfaldet af disse overvejelser. Det, der interesserer mig lige nu, er effekten af kreatin, og om det er safe at bruge.

I hvert fald håber jeg, at min kost kommer til at køre lidt bedre. Når jeg kommer i arbejde, bør jeg nok spise i kantinen af og til, i det mindste på dage, hvor jeg styrketræner. Der er for lidt prots i en standard madpakke. I kantinen er der i det mindste kød og grønt at få.

I aften skal jeg have torskefiletter. Det er da noget, der holder. Det er en kamp for at spise det rette, må jeg tilstå. Men det går da bedre, end det tidligere har gjort.

Link to comment
Share on other sites

Hvis nogen har noget at bidrage med angående brug af kreatin, så må de gerne byde ind her.

Når jeg brugte kreatin kunne jeg reppe 1-3 reps mere med 5-8RM i løbet af et par uger. 1RM betød det ikke noget for. Og med en kampvægt omkring de 120-130kg tog jeg ca. 2 kg på af kreatin over 2 uger.

Det er mig bekendt totalt ufarligt, så giv det da et forsøg, hvis du har lyst.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg brugte kreatin kunne jeg reppe 1-3 reps mere med 5-8RM i løbet af et par uger. 1RM betød det ikke noget for. Og med en kampvægt omkring de 120-130kg tog jeg ca. 2 kg på af kreatin over 2 uger.

Det er mig bekendt totalt ufarligt, så giv det da et forsøg, hvis du har lyst.

Tak for dit indspark.

Jeg tror, jeg ser tiden lidt an mht. at begynde på sådan noget. Der er så meget, jeg må se at få styr på først. Men det skader jo ikke at holde sig lidt orienteret.

Jeg fik lige en hyggelig snak med en gammel bro, som jeg mødte nede i Tøfex. Han træner stadig i FW, og det er han vist indstillet på at blive ved med. Men til de mål, han har, kan FW nu også godt gå an. Han går mere op i løb og MTB end i decideret jern-pump. Men en vældig cool kammerat er han nu. Og sådan nogen har jeg ikke haft for mange af i min tid.

Nu cykler jeg lige 12 km, og så er der bad, mad og søvn. Skal tidligt op og til fys i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Hej Okse,

det er lang tid siden, jeg har besøgt din log, men jeg er virkelig glad for, at det går så godt. Tillykke med jobbet; det lyder fedt. Men, som jeg har skrevet til dig mange gange nu, så skal du lære noget: ikke at gruble over ligegyldigheder. Det hober sig op i sindet.

Jeg tror, jeg ser tiden lidt an mht. at begynde på sådan noget. Der er så meget, jeg må se at få styr på først. Men det skader jo ikke at holde sig lidt orienteret.

Du begynder da bare på det. Det er no big deal. Der er ikke så meget at tænke over, det er ganske ufarligt. Jeg tog knap 1,5 kg. på og mærkede en bedre udholdenhed, intet andet. Prøv det, måske er det sagen for dig - du finder kun ud af det på een måde.

God vind med din flotte træning og jobbet.

Edited by Paven
Link to comment
Share on other sites

Hej, Paven.

Ja, det går da bedre, end det længe har gjort. Men du har ret i, at jeg stadig er for slem til at gå og spekulere.

Men lad os nu håbe, at det går mod bedre tider.

Update på gårsdagens cykling: De lovede 12 km endte med at blive til 16 km, så det var fint nok. Vi må se, om jeg magter en lille tur i aften. Jeg skal jo ikke glo på fodbold.

I morgen står den på pumper-program igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share