Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Bare fyr op under kreatinen... det hjalp ikke en dyt for mig (højst meget lidt i hvert fald), men indtil flere venner påstår, at det virkelig gør en forskel!

Jeg tror, at jeg venter med det. Det går jo sådan set også godt nok, som det går.

I dag har jeg måttet lade det blive ved håndvægte og COC´er. Fys-behandlingen trætter som bekendt meget.

Godt, at jeg fik en god cykel-etape i går. Nu glæder jeg mig til pumper-program i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Udmærket pump i dag:

Leg extensions: 3x10@70. Easy peasy.

Leg curl: 3x10@30 (reduceret vægt - bedre ROM)

Upper back rowing (CS Rows i Technogym maskine):

3x10@45

Benpres: 3x10@90 (næsten maksimal ROM)

Skrå bænk med DB´s:

3x10@10 kg.

DB skulderpres:

3x10@12 (lidt længe siden, at jeg har prøvet den, så ville ikke køre for tungt)

Total abd. maskine efter behag @40 kg.

Triceps pushdown @15 kg, en hulens masse reps (over 15 i hvert af de 3 sæt). Går nok snart op til 20 kg.

One-arm seated cable curls:

3x15 med hver arm, @20 kg.

Lidt wrist-curls med en 9-kilos DB.

Mht. kreatin, så kan det godt være, at jeg giver det en chance. Havde egentlig regnet med, at det skulle være kapsler, men instruktøren mener, at pulver vil være lige så godt. Man skal åbenbart bare putte det i vand, og så bunde det.

Nu skal der spises, og kigges film.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Nøøøj, der blev hjulet afsted på stålhesten i dag. :cooldance:

Min aften-tur på el-scooteren måtte jeg aflyse pga. røvsygt vejr, så jeg cyklede igennem i stedet for.

Jeg endte på 22 km! :devil:

Det var skønt at komme derop, hvor endorfinen sætter ind, og det hele begynder at føles anderledes end ellers.

Jeg håber ikke, at jeg nogen sinde kommer til helt at droppe cyklingen. Min kammerat, Thomas, som har læst idræt på uni, siger også, at jeg skal fortsætte med at cykle, af hensyn til min cardio-from (og det har bl.a. ptpoul i øvrigt også sagt/skrevet).

Men vi skal have en fredagssang, skal vi!

Det bliver Johnny og Kris, med `Sunday Morning Coming Down´:

Jeg sang den til min mors fødselsdag engang. Det var meget skægt. Men da nogen ville have mig til at synge `Coat Of Many Colors´, fik de et høfligt afslag. Selv efter en halv flaske snaps har jeg mere til fælles med Kris Kristofferson end med Dolly Parton! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Så finder man de strammeste jeans, man har, frem fra skabets dyb, og frygter, at de ikke kan knappes.

Men de sidder fint. Det var faktisk en overraskelse. Det beviser vel egentlig, at jeg ikke er blevet så fed, som jeg en overgang frygtede. Jeg synes jo ellers, at jeg æder som en vild. Men bl.a. Essensen siger jo, at det kcal-indtag, jeg selv gætter på, at jeg har, umuligt kan være tæt på virkeligheden.

I dag har rengøring top priority. Men forhåbentlig får jeg også cyklet lidt.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Med en cykel-etape på 12 km nåede jeg i dag frem til det punkt, hvor kondicyklen kan fejre 12000 km jubilæum!

Så kan de kraftedeme lære det, alle dem, der sagde, at jeg ikke ville kune holde motivatione oppe. I´ve got news for you: DET BLYWER MØJ VÆRRE! OSSE SÅ DET GØR EN TING. YEAH! (frit citeret efter Asbjørn Riis).

I morgen bliver det nok ikke til andet end fys-behandling. Men tirsdag står den igen på pump.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Fin træning i dag.

Nok den bedste biceps-træning ever. Cable curls er noget, der holder.

Nu må vi snart se at få gang i noget bænk i dag, og så kører det bare fuld hammer. Måske tager jeg derned i morgen, og ser, om instruktøren har tid til, at vi lige kigger på det. Det afhænger af, hvad jeg ellers skal i morgen.

Jeg mødte en tidligere instruktør fra FW. Han har skiftet såvel job som træningssted. Så vi er da flere, der ser lyset. Han mente, at jeg skulle op og veje omkring 100 kg. Det satser jeg dog ikke på. Hvordan det skulle kunne lade sig gøre med lovlige og brugbare midler, ved jeg nu heller ikke. men omvendt er jeg blevet så overrasket over så mange ting i trænings-verdenen, at det efterhånden er svært at forsværge noget. Kun et er sikkert: Det skal gå ordentligt til. Meget er der blevet sagt om mig, men ingen skal kunne kalde mig en snyder.

Mht. COCs, så er der bestemt ingen tvivl om, at det går fremad. Jeg er måske 1½ cm fra at kunne lukke #2 (ved godt, at det ikke er så tæt på, som det måske lyder). Det er i hvert fald en forbedring. En dag tager jeg 2´eren, og så begynder jagten på 2,5 og 3! Jeg er ikke så naiv, at jeg vil love nogen, at jeg kommer op på 3´eren, men I kan bide spids på, at drømmen lever! Og hvis jeg nogen sinde mister mine drømme, så har jeg ikke mere at gøre her på MOL.

Nå, men humøret er nogenlunde for tiden, og det er det, der betyder noget, først og sidst. Så kan jeg klare en hel del.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I går tog jeg en tur ned i Ny Helse & Motion, vel mest for at komme et sted hen, hvor der var lidt liv. Selv om snakken måske er begrænset, så er det meget givende at komme ind i et center, hvor dedikationen stråler ud af folk, musikken spiller, og tunge vægte rammer gulvet med et BUM! Det er den stil, vi skal bibeholde i forhold til seriøs vægttræning, og det vil jeg gerne yde et beskedent bidrag til med denne log. De store fitness-kæder (med FW som den vel efterhånden dominerede i DK) skal nok overleve alligevel. Og vist skal de mere wellness-mindede også have steder at være.

Træningen var nu udmærket.

I leg extensions ligger jeg omkring de 70, når jeg skal være sikker på, at teknikken bliver god nok. Rent styrke-mæssigt kunne jeg godt tage 75-80. Men generelt prioriteres træningen af lårmuskler ikke så højt for tiden, da jeg hellere vil arbejde med nogle af problem-områderne, såsom triceps og biceps. Triceps push-downs er et område, der skal have en del fokus. Det siger min fysioterapeut også.

Og så skal jeg også til at prøve på at træne leg i benpres-maskinen. Det er meget, meget svært for mig, fordi det handler om at tvinge mit `dårlige´ ben til noget, det egentlig ikke kan. Men det arbejde, jeg lægger i det, skal nok komme igen.

I `low row´ maskinen, som de fleste vel vil kalde chest supported rows, klarer jeg mageligt 50 kg. 55 kunne jeg nok tage, på en god dag.

Ernærings-mæssigt gør jeg, hvad jeg kan; jeg får en del fjerkræ, svinekød, og til tider fisk og oksekød, samtidig med, at jeg prøver hårdt på at få frugt og grønt hver dag. Vegetar bliver jeg dog aldrig. Man KAN godt være vegetarisk BB´er/styrkeløfter, men det er næppe sandsynligt, at jeg bliver det.

I dag kan det godt være, at jeg tager en fridag, da jeg skal have ryddet lidt op, inden mine forældre kommer på besøg i morgen.

Min generelle motivation er dog høj. Mere end én gang er det sket, at jeg har drømt, at jeg trænede med nogle af de store legender indenfor BB og strongman. :laugh:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Hej Okse

Laver du et-bens benpres, eller samlet?

Det er med begge fødder oppe på den der plade. Selv om Spoer godt nok før har sagt, at hvis man laver et-bens, så bliver man virkelig brændt aw.

Jeg er gået ned i belastning, men har så øget min ROM til næste det maksimale. Lige på det punkt er jeg nemlig ganske smidig, så jeg kan sagtens få knæene næsten helt op til brystet i udgangs-positionen. Faktisk siger min fys, at jeg er mere smidig, i den henseende, end han selv er. Direkte adspurgt (jeg troede lidt, at han sagde det for at motivere mig gennem smiger. Den slags har behandlere til tider lov til, når det er i den gode sags tjeneste) bekræftede han, at han faktisk mente det.

Lige en sjov anekdote fra i aftes i centret:

Da jeg er færdig med at træne, er stemningen i omklædningsrummet god. Der er en del gutter, som griner og pjatter, uddeler skulderklap osv.

En ung afrikaner , antageligt somalier, kommer ind, og giver en high-five til en jævnaldrende dansker.

Somalieren: Hva´ så, mand? Går det godt?

Danskeren: Jaaa, det går ok, men jeg tror nu nok, at jeg dropper ud af gym´et.

Somalieren: Nå??? Gider du ikke træne mere?

Danskeren: Jo jo!

Somalieren: Vil du så finde et andet sted at træne?

Danskeren: Nej nej!

Somalieren: Øøøøøh, jamen hvad så???

Det varede lidt, inden vi fik forklaret ham, at det var GYMNASIET, som den 19-årige SL-gut ville droppe ud af, og ikke træningscentret (som i det amerikanske udtryk `gym´)!

:laugh::laugh:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Det er med begge fødder oppe på den der plade. Selv om Spoer godt nok før har sagt, at hvis man laver et-bens, så bliver man virkelig brændt aw.

Jeg er gået ned i belastning, men har så øget min ROM til næste det maksimale. Lige på det punkt er jeg nemlig ganske smidig, så jeg kan sagtens få knæene næsten helt op til brystet i udgangs-positionen. Faktisk siger min fys, at jeg er mere smidig, i den henseende, end han selv er. Direkte adspurgt (jeg troede lidt, at han sagde det for at motivere mig gennem smiger. Den slags har behandlere til tider lov til, når det er i den gode sags tjeneste) bekræftede han, at han faktisk mente det.

Det var nu mest som følge af, at du var ved at nå maks for Technogym-maskinen i FW at jeg foreslog du kunne lave et-bens benpres i stedet, så du ikke løb tør for vægt.

Det lyder godt med ROM'en - men husk at passe på lænden, hoftebøjerne og knæene. Der kommer nogen mere bealstning på i yderpositionerne når ROM øges.

Link to comment
Share on other sites

Det var nu mest som følge af, at du var ved at nå maks for Technogym-maskinen i FW at jeg foreslog du kunne lave et-bens benpres i stedet, så du ikke løb tør for vægt.

Det lyder godt med ROM'en - men husk at passe på lænden, hoftebøjerne og knæene. Der kommer nogen mere bealstning på i yderpositionerne når ROM øges.

Will do, Mr. Spoer!

Det med manglende plates på maskinen blev jo løst af sig selv, da jeg flyttede til det andet center, hvor maskinerne er lavet til mere lee´e personer.

Ved cable curls er det godt at køre one-arm, fordi dette effektivt udelukker, at min stærke højre kompenserer for kraftigt for min svagere venstre arm.

I morgen påregner jeg en moderat cykel-etape.

Link to comment
Share on other sites

Det varede lidt, inden vi fik forklaret ham, at det var GYMNASIET, som den 19-årige SL-gut ville droppe ud af, og ikke træningscentret (som i det amerikanske udtryk `gym´)!

Han er da vist BB'er og ikke SL'er. Hold os opdateret med, om han dropper ud eller ej, han går garanteret i 3.g.

Link to comment
Share on other sites

Rent tidsmæssigt kom det til at passe bedre med styrketræning end med cyklads i dag. Så sådan blev det.

En rimeligt god gang no-nonsense styrketræning.

I low row er jeg nu oppe på 55 kg. Det går fint.

Alt andet var omtrent, som det plejer.

Den første fredagssang i dag bliver et nummer med Carlene Carter:

Hardcore country-fans vil sige, at den er liiige lovlig rock-præget, men det er i hvert fald en sang, der altid går rent hjem hos linedance-folket.

Og så lige et gammelt Buck Owens nummer:

God fredag til MOL. :smile:

Link to comment
Share on other sites

I dag måtte jeg tidligt i gang med cykladsen.

Mine forældre kommer på besøg, og vi skal have kylling og fritter i aften. Og efter den menu er det næppe sandsynligt, at jeg ville kunne tage en acceptabel etape.

Så jeg tog lige mig selv i nakken, og fik cyklet 18 km. 23, 6 km/t i snit. Ganske ok.

I morgen bliver nok endnu en cardio-dag.

Jeg skal ikke nægte, at jeg var foruroligende tæt på, helt at lægge cykladsen på hylden. Men gudskelov gjorde jeg ikke alvor af den idé. Hellere lidt mindre muskelvækst, og så en ok cardio-form, end vildt meget muskelvækst, og stort set ingen cardio-form. Man skal jo ikke ligefrem udfordre skæbnen, mht. hjerte- karsygdomme osv.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke trænings-mæssige mål skal jeg så sætte mig for 2010?

Nogle forslag kunne være:

Squeeze the shit out of that COC 2! :devil:

100 kg i leg extension.

40 kg i cable curls.

Gang i noget bænk (selv om det måske bliver i Smith´en)

Komme op og cykle en marathon igen.

Og så generelt: Mere pump, og en federe attitude!

Link to comment
Share on other sites

@ Jenslyn:

Jeg har lidt svært ved at køre bænk med fri stang, fordi det kniber med stabiliseringen. Jeg føler simpelthen, at det er lidt svært at holde styr på vægtstangen, når den er på toppen af bevægelsen. Det er muligvis mere psykisk end fysisk. Problemet kunne nok afhjælpes med en god, stabil spotter. Men hvis det virker bedre i Smith´en, så kan det godt være, at det bare bliver sådan. Jeg skal jo ikke stille op til stævner.

I dag fik jeg givet den en god skalle: I cable curls kan jeg nu tage 25 kg med højre arm, og 20 med venstre. Det går klart fremad. Der skal bare pumpes noget.

I low row er jeg oppe på 55 kg. Kunne nok tage 60, hvis det gjaldt liv og lemmer.

Leg extension: 70 kg er easy peasy, og 75 kan også gennemføres med god ROM.

Pecdec: 50 er easy peasy, 55 er ok, og 60 kunne, med hiv og sving, gå an.

Et lille tragi-komisk indslag: Når man godt kan lide at træne bryst, så er det en god idé at gå i sweatshirts/t-shirts, der ikke strammer over patkassen. Ellers ser det ud, som om man har de ondeste bitch-tits. :laugh: .

Efter en lang dag med træning og fys er jeg godt brugt.

På mandag skal jeg starte på jobbet. Det bliver godt nok spændende. Lad os håbe, at det er et varsel om mere positive tider, så der bliver længere mellem mine nedture.

Link to comment
Share on other sites

Tak for support, TRS.

Ja, jeg synes også selv, at det går ok.

Mine cable curls skal nok også blive lee´e. Jeg har jo den kæmpe fordel, at jeg har evnen til at blive ved og ved med at øve mig, år efter år. Det er én af de ting skæbne har givet mig, til gengæld for de fysiske ting, jeg ikke kan. Hvis man vil slide min tålmodighed op, skal man stå tidligt op.

Jeg påtænker at hensætte en lille sum, som en slags fond , til indkøb af udstyr mv., når jeg nu får fast månedsløn. COC´erne bliver næppe det sidste, jeg kommer til at købe over nettet. Jeg må tilstå, at jeg synes, det er lidt fedt at begynde at bruge specielle stærkmands-ting, fordi det står i så skærende kontrast til et liv, hvor man først og fremmest har tænkt i hjælpemidler osv. Der er f.eks. næppe mange spastikere i DK, der bruger COC´er. Og ja, så glemmer jeg jo aldrig min barndoms strongman shows i flimmeren.

Jeg skal bare have overvundet mit fårking traume i forhold til det at tage på i vægt. Dette indebærer, at jeg skal `turde´ spise noget mad, der virkelig holder. Men det hjælper sikkert, når jeg nu får adgang til at spise frokost i kantinen på uni, hvor jeg kan få kød og grønt til frokost.

Men det er sikkert godt, at jeg stadig cykler. Nu siger de jo også i radioen, at tunge løft ikke i sig selv beskytter mod blodpropper osv. Derfor skal f.eks. håndværkere ikke tro, at deres arbejde alene er nok til at holde dem sunde. Det samme kan vel siges om folk, der træner tungt: Det er fint nok at træne sin styrke, men for at få den gavnlige effekt på kredsløbet , skal pulsen op, hvilket primært sker ved cardio.

Her har jeg formentlig holdt på den rigtige hest (en stålhest, nærmere betegnet! :laugh:).

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share