Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Ganske ok pump i dag.

I low row var jeg ikke under de 55 kg. Jeg har tænkt mig at blive UBEHA`LIG i den øvelse! :devil:

Leg extension går også fremad. Jeg var ikke under 75, og havde et ok sæt @ 80.

Triceps push-down kan jeg vist godt sætte op til 20 kg. @ 15 skal der laves alt for mange reps, inden det begyder at batte noget. Godt, at jeg er fri for den meget kedelige og lidet motiverende arm extension maskine fra TechnoCrap.

Dagens sjove hændelse: Jeg kom til at sige til en ældre bro, at det var noget skod-vejr, med al den regn osv. SÅ kan det nok være, at jeg fik læst og påskrevet om isvinteren i 1972! :laugh:

Jaja, sådan er tonen jo de steder.

Link to comment
Share on other sites

I eftermiddag havde jeg det lidt skidt. Var svimmel, havde hovedpine, og følte mig alm. utilpas.

Det har dog nok bare været lavt blodsukker, for jeg fik da rettet op på det med et stykke kage og en hulens masse drikkelse. Når bare man ikke får brug for anden `medicin´, så skal man være glad. Flu var det ikke, for så havde jeg været klar over det nu.

Dagens træning blev COCs (jeg kan nu tage 6-7 reps med 1´eren med højre hånd), og så 10 km cykling her til aften. Mere magtede jeg ikke. Men det er også ok, alt taget i betragtning. Alternativet var, at jeg skulle notere en nul-dag. Jeg er egentlig mere glad for de korte etaper, der gennemføres mod alle odds, end jeg er for de længere, der går som smurt. Det er i de hårde situationer, at krigeren skiller sig ud fra de bløde mænd.

Det bliver spændende at komme i gang på jobbet. Glæder mig til at føle, at jeg gør noget gavn, og også tjener mine egne penge ved det.

I morgen skal jeg have fisk. Jeg er blevet utroligt glad for stegte torskefilletter med masser af citron, og måske en anelse persille-smør. Jeg smagte pangasius forleden. Det sagde mig til gengæld ikke meget. Det er vist også en fjernøstlig dambrugsfisk med et blakket ry.

http://mink.zone237.dk/2008/09/pangasius-fattig-paa-w3.html

Vil hellere have torsk eller sej, hvis jeg da ikke vælger min gode MOL-ven Julie Danfanatikers livret, som er rødspætter.

Nu kan jeg vidst godt klare en godnat-øl. Og efter cyklingen kan jeg nyde den med god samvittighed.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg er lidt sur på mig selv i dag. Det ærgrer mig, at jeg ikke magtede at cykle i går. Men jeg havde ganske enkelt ikke overskuddet til det.

Forhåbentlig kommer jeg ned at pumpe lidt i dag.

Jeg har sagt det før, men jeg fatter simpelthen ikke den ændring, der er sket med mig, siden jeg begyndte at træne. Jeg har fået en helt anden kropsbygning. Mit blå suit (fra MOL julefrokosten) kan jeg ikke mere end liiiige skrue mig ind i mere. Og jeg ved ikke, om jeg er glad for eller ked af denne. Ret beset burde jeg vel have kunnet sige mig selv, at når jeg trænede med henblik på muskelopbygning, så måtte det gå den vej. Så klog var jeg bare ikke, dengang jeg startede. Men jeg har jo nok desværre også nogle overdrevne forventninger om, hvad jeg skal kunne leve op til.

Men at droppe styrketræningen kommer nok ikke på tale. Det ville jo også bare være endnu et nederlag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lidt sur på mig selv i dag. Det ærgrer mig, at jeg ikke magtede at cykle i går. Men jeg havde ganske enkelt ikke overskuddet til det.

Forhåbentlig kommer jeg ned at pumpe lidt i dag.

Jeg har sagt det før, men jeg fatter simpelthen ikke den ændring, der er sket med mig, siden jeg begyndte at træne. Jeg har fået en helt anden kropsbygning. Mit blå suit (fra MOL julefrokosten) kan jeg ikke mere end liiiige skrue mig ind i mere. Og jeg ved ikke, om jeg er glad for eller ked af denne. Ret beset burde jeg vel have kunnet sige mig selv, at når jeg trænede med henblik på muskelopbygning, så måtte det gå den vej. Så klog var jeg bare ikke, dengang jeg startede. Men jeg har jo nok desværre også nogle overdrevne forventninger om, hvad jeg skal kunne leve op til.

Men at droppe styrketræningen kommer nok ikke på tale. Det ville jo også bare være endnu et nederlag.

Endnu et nederlag? Slap nu af. Det er sgu da mega fedt, at du er blevet en pumpet motherfucker :-)

Link to comment
Share on other sites

Endnu et nederlag? Slap nu af. Det er sgu da mega fedt, at du er blevet en pumpet motherfucker :-)

Ja, jeg ved det godt, lyn. Som sagt har jeg desværre nogle meget urealitiske krav til mig selv.

Men i det mindste gik dagens træning godt, og var faktisk ganske tung.

I rowing-maskinen var jeg for første gang oppe på de 60 kg, og i pecdec skiftede jeg lidt mellem 50 og 60 kg (flest reps på 55, men det er heller ikke helt ringe). Cable curls går godt. Jeg bliver uden tvivl stærkere.

I må have mig undskyldt. Jeg er overtræt. Tak til dem, der støtter mig. Og det er der heldigvis en del, der gør, selv om guderne skal vide, at klimaet på MOL ikke er blevet mere venligt i det sidste års tid.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke urealitiske krav?

Ja, nu skal den verserende debat om krudt-brugere og/eller eliteudøvere på verdensplan ikke føres ind i denne log.

Men jeg har jo ikke HELT den samme fysik som de såkaldt `normale´ mennesker. Overanstrengelse er langt værre for mig, end det ville være for jer. Og det har jeg måske til tider svært ved at erkende.

I kan godt kalde mig naiv og uvidende (det gør jeg også selv), men den vægtøgning, jeg har oplevet i det sidste års tid, er VIRKELIG kommet som et chok for mig.

Samtidig har jeg det her kompleks med, at jeg helst skal være overdrevent god til alt. Og jeg er skrækkeligt hård ved mig selv, når det ikke lykkes.

Jeg må i seng. Overtræthed gør mig altid depri. Det går over igen.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Ja, nu skal den verserende debat om krudt-brugere og/eller eliteudøvere på verdensplan ikke føres ind i denne log.

Men jeg har jo ikke HELT den samme fysik som de såkaldt `normale´ mennesker. Overanstrengelse er langt værre for mig, end det ville være for jer. Og det har jeg måske til tider svært ved at erkende.

I kan godt kalde mig naiv og uvidende (det gør jeg også selv), men den vægtøgning, jeg har oplevet i det sidste års tid, er VIRKELIG kommet som et chok for mig.

Samtidig har jeg det her kompleks med, at jeg helst skal være overdrevent god til alt. Og jeg er skrækkeligt hård ved mig selv, når det ikke lykkes.

Jeg må i seng. Overtræthed gør mig altid depri. Det går over igen.

Ok.

Jeg er udmærket klar over din situation og at dette sætter begrænsninger for dine fysiske udskejelser.

MEN INGEN ER GODE TIL ALT, OKSE!

Og selvfølgelig er du vokset. Du er ikke naiv. En hård konsistent indsats giver afkast i form af resultater..

Dette er blot begyndelsen. Du har milevidt fra at have nået dit fulde potentiale. :devil:

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

Det blev til 12 km, med hiv & sving.

Det må gå an for i dag.

Nu tørner jeg snart ind. Gid jeg må få lov at sove som en sten.

Sidste nat drømte jeg, at jeg ville hjælpe én eller anden stakkels gut, som vistnok var blevet slået ned, eller faldet om med et ildebefindende. Og da jeg tog fat i ham, var det ligesom huden skrællede af hele kroppen på ham, og det væltede ud med maddiker.

Jeg vågnede og var meget ilde til mode. Mareridt har altid plaget mig, og ikke mindst i pressede situationer.

Nå, men det går jo nok.

Vi ses.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Det blev til 12 km, med hiv & sving.

Det må gå an for i dag.

Nu tørner jeg snart ind. Gid jeg må få lov at sove som en sten.

Sidste nat drømte jeg, at jeg ville hjælpe én eller anden stakkels gut, som vistnok var blevet slået ned, eller faldet om med et ildebefindende. Og da jeg tog fat i ham, var det ligesom huden skrællede af hele kroppen på ham, og det væltede ud med maddiker.

Jeg vågnede og var meget ilde til mode. Mareridt har altid plaget mig, og ikke mindst i pressede situationer.

Nå, men det går jo nok.

Vi ses.

åhh ja.. mareridt er bare en skidt ting.. jeg lider også selv af det.. absolut ikke sjovt :(

håber du sover bedre fremover..

Link to comment
Share on other sites

Tak, Pilla.

Ja, mareridt kan være slemme.

Det siges i øvrigt, at delirium tremens skyldes, at beruselse lukker af for drømme-søvnen, så drankeren til sidst får sine mareridt i vågen tilstand. I så fald er det endnu en grund til at undgå overdreven/langvarig alkohol-indtagelse.

Anyways: Jeg klarede de 10 km. Det er da bedre end ingenting.

I går havde jeg en rimeligt god gang pump, og hyggelig snak med et par af de lidt ældre gutter i centret.

Jeg var nede og købe en foto-taske i dag til mit Sony Alpha 350 i dag. Tasken er egentlig en julegave, som min bedstemor giver mig. Men når jeg selv kan lave en god handel, er der jo ingen grund til at vente. Der er foto-messe i Storcenter Nord, og de sælger ud af et rest-parti foto-tasker. 50% rabat på alle tasker.

I morgen er der fys-behandling, og så skal det blive rart at kunne nyde weekenden, i bevidstheden om, at jeg nu er en mand med fast arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Kender godt det med at vågne i lidt skidt humør efter mareridt. Jeg har konstant dårlige drømme. Det er måske at strække den lidt at kalde dem mareridt, men de er stort set altid negative :/

Det kan være, vi fyre en træning af sammen på et tidspunkt i Equinox/FitWorld/der hvor du træner? De fleste steder kan man jo få en gratis omgang (-: Det er ikke så mange MOL'ere, jeg har mødt i virkeligheden...

Link to comment
Share on other sites

Kender godt det med at vågne i lidt skidt humør efter mareridt. Jeg har konstant dårlige drømme. Det er måske at strække den lidt at kalde dem mareridt, men de er stort set altid negative :/

Samme her. Ikke direkte mareridt men negative drømme indeed. I sær når jeg indtager ZMA.

Aldrig oplever jeg direkte positive drømme. Aldrig.

Det må være noget psykisk. Drømme er jo en måde for hjernen at bearbejde tanker på.

Jeg kan dog være helt sikker på at have fået en på opleveren når jeg vågner om morgenen. Det er egentlig skægt. Altid meget bizzare og obskure drømme hvor jeg ofte ender på skideren.

Egentlig trist at tænke tilbage på mange af mine drømme.

Man burde skrive dem ned. For det er vældig interessant.

Link to comment
Share on other sites

Samme her. Ikke direkte mareridt men negative drømme indeed. I sær når jeg indtager ZMA.

Aldrig oplever jeg direkte positive drømme. Aldrig.

Det må være noget psykisk. Drømme er jo en måde for hjernen at bearbejde tanker på.

Jeg kan dog være helt sikker på at have fået en på opleveren når jeg vågner om morgenen. Det er egentlig skægt. Altid meget bizzare og obskure drømme hvor jeg ofte ender på skideren.

Egentlig trist at tænke tilbage på mange af mine drømme.

Man burde skrive dem ned. For det er vældig interessant.

Ja, det er nemlig ret fascinerende.

Som barn var jeg meget plaget af mareridt. Men den slags klassiske mareridt, hvor man bliver forfulgt af overnaturlige monstre, serbiske hitmen eller andre grumme væsner, oplever jeg meget sjældent mere. Det hørte mest min barndom til. Nu er det mere sådan noget surrealistisk noget, når det endelig forekommer. Decideret krig har jeg derimod ALDRIG haft et eneste mareridt om. Hvis jeg endelig drømte om krig, var det mig, der nakkede nogen, der inderligt fortjente det.

Heldigvis kan jeg også godt drømme, at jeg træner med Jon Pál Sigmarsson, har en stor natur-oplevelse, eller kører en super fed truck ad en støvet highway i Texas. Og ja, erotiske drømme har vi vel alle haft. For mit vedkommende slap disse stort set op, da jeg havde haft min første gang i vågen tilstand.

Nå, men nu er det jo ikke drømmetydning, det her skal handle om!

I dag har jeg både været på job og til fys, så jeg har ikke kunnet træne.

Folkene på mit job er dog flinke, og vores boss har lavet en fornuftig ordning, hvor det først og fremmest er ham, der tildeler mig opgaver. Dette sker for at sikre, at alle mulige folk ikke kommer og giver mig andet/mere arbejde, end jeg kan overkomme. Hvis det videnskabelige personale har brug for min assistance, går de således til institutlederen, der så, til en vis grad i samråd med mig, finder ud af, om jeg skal påtage mig opgaven.

For tiden er det mest irske studier, og i næste uge kommer der nok noget spansk. Jo, det skal nok komme til at køre.

I morgen er jeg klar til træning igen.

Jenslyn: Kunne være ok med en fælles omgang træning, evt. på Jens Baggesensvej. Jeg har ikke noget imod evt. at skulle betale lidt for det. Mine fornøjelser er i forvejen beskedne, og socialt liv har jeg altid haft alt for lidt af. Vi kan lige snakke om et tidspunkt. Det har jo trods alt ingen hast.

Et par fredagssange skal vi dog have, og det bliver med Roger Miller:

http://www.youtube.com/watch?v=rhApYxZisBI

http://www.youtube.com/watch?v=hW8U-W7YfSQ...PL&index=16

Link to comment
Share on other sites

Kunne da være SJÅÅÅWT! :4thumbup:

Helt sikkert! :bigsmile:

Hvordan går det med kærligheden, Rune?

Hehe - det går mere end fint :wink:

Har fundet mig en pige, der træner lige så meget som jeg gør.. og så skader det jo ikke, at hun også spiller beach volley - ser frem til at være tilskuer til sommer :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jep, det er faktisk ret så fikst - en god måde at slippe for "skal du nu ned og træne igen?"-spørgsmål på :laugh:

Det er altså også træls, når man kommer sammen med én, der ikke fatter passionen for træning.

Det glæder mig da på dine vegne, at det er gået, som det er.

Gårsdagens træning var fin nok. Jeg bliver i hvert fald stærkere i triceps push-down. Tror ikke, det bliver nødvendigt at gå under 20 kg i fremtiden. Kabel-øvelser er nu også sjovere end TechnoGym, og de er vist endda lettere for mig at udføre korrekt.

I leg extension var jeg oppe på de 80. Jeg vil ikke sige, at det var pisse nemt, men det gik da uden problemer. 85 kunne jeg godt tage, hvis det endelig skulle være.

Cable curls er jeg glad for. Egentlig er der jo meget, jeg godt kan. Til tider har jeg bare brug for lidt hjælp til at finde ud af, hvad det er.

Nå, men jeg har da taget 3 gange styrketræning i denne uge, så det må være ok.

I dag skal jeg have vasket gulv, og så må vi se, om jeg magter lidt cyklads.

Link to comment
Share on other sites

Det lykkedes dæleme at cykle hele 22 km.

Det var bedre end ventet.

I morgen, efter arbejde, kan jeg forhåbentlig komme ned og pumpe lidt. Der er tit sjovt i centret om mandagen, fordi der plejer at være fyldt med mange af de bedste bros i alle aldre.

Jeg er vist nødt til at spise lidt inden sengetid. Nu tager jeg lige et bad, og så en spegepølsemad og en godnatbajer (den sidste, inden det bliver weekend igen).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share