Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Da min nattesøvn igen-igen er blevet FUCKED (jeg vågnede kl. 2, og var oppe kl. lidt over 4), havde jeg tid til lidt håndvægt-træning inden arbejdet.

Det var wrist-curls, biceps curls og triceps extensions. Så havde jeg da i det mindste lavet lidt træning i dag.

Efter arbejdet var der fys-behandling.

I morgen bliver der forhåbetligt tid til en rigtig gang pump.

Men jeg skal tidligt i seng i aften. Søvn-mangel er ondt.

Link to comment
Share on other sites

Så er endnu en rowing-PR hjemme!

8@75 kg! YEAH! DET VAR LEEEEE´!

Jeg har tilmed opdaget, at der, i en skummel afkrog af jernhulen, står en nærmest antik disc-loaded maskine, som kan bruges til omtrent samme øvelse. Det havde jeg ikke tidligere tænkt over. Så jeg kommer næppe til at mangle udfordringer, selv efter at jeg engang har PWNED TechoCrap maskinen @ full stack (130 kg). Og det kommer jeg til!

I db skulderpres er jeg oppe på at køre med 13 kg i hver hånd. Det er ikke så ringe. Har før kunnet klare 14 (med besvær), men har desværre forsømt den øvelse lidt. Det skal der ændres på nu!

Leg extensions: Her startede jeg på 75 kg, tog derefter 10@80, så 10@85, og til sidst 4@90! Tror ikke, at det er en PR, men det er i hvert fald godt!

Nu skal der spises, og så skal jeg glo på Operation X!

Link to comment
Share on other sites

Naturligvis kunne jeg ikke holde mig fra leg extensions, men jeg holdt dog vægten på moderate 60 kg. 50 var så latterligt let, at jeg ikke gad det.

Biceps og triceps var det, der blev gjort mest ved i dag. Og så pecdec.

Så ja, det var sådan set udmærket disco-træning, selv om jeg afskyer diskoteker. :laugh:. I det hele taget har jeg i øjeblikket hverken tid eller lyst til at gå i byen. Druk tager for megen tid og energi til, at jeg vil praktisere det ret ofte. Til tider begynder de indre vildmand at rive og flå i mig, men i langt de fleste tilfælde evner jeg at stå imod.

Nu nærmer weekenden sig, og det er skønt.

Link to comment
Share on other sites

Fornuftig tilgang til alkohol.. Meeeeeeeen en gang imellem ska man ikk stå i vejen for et par øl med drengene :)..

Naturligvis ikke.

Hvis jeg havde nogen at gå i byen med, ville jeg sikkert også gøre det. Desværre har mine sociale skills aldrig været gode.

Nå, men i dag blev det til 18 km cyklads. Det var ganske ok. Så må vi se, hvad det ender med i morgen.

Vi tager lige et par sange med De Gyldne Løver!

http://www.youtube.com/watch?v=b-kg2GovTjc&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Ty7a2tzK21E&feature=related

Link to comment
Share on other sites

Udmærket træning, der dog bar en smule præg af manglende pre-WO meal.

Hvornår i alverden lærer du det, Ox?

Men i hvert fald blev der kørt gode triceps pushdowns og cable curls, ligesom leg extensions igen var oppe på det rette niveau.

Pecdec var udmærket, men ikke helt i top.

Er du gal, hvor er jeg sulten!

Skriver nok lidt mere senere.

Link to comment
Share on other sites

I morgen bliver det nok cykling. Jeg er nødt til at få gjort lidt rent herhjemme. Jeg har jo ikke den samme tid til det, som da jeg gik ledig.

Så kan jeg styrketræne på mandag. Da er der også mange udmærkede bros nede i centret, bl.a. fordi SL-klubben træner om mandagen. Jeg er naturligvis ikke medlem af selve klubben (selv om nogen har sagt, at jeg nok godt kunne blive det, hvis jeg ville). Konkurrencer er bare ikke mig. Har altid haft modstand nok i mig selv og mit vanskelige sind.

Hvis jeg bare kunne fungere halvt så godt i andre sammenhænge, som jeg gør i centret. Men det handler vel om, at i centret har jeg altid noget (nemlig træinngen), at snakke med folk om. Det kan være vanskeligt i andre sammenhænge. På jobbet er jeg selvsagt nødt til at holde en professionel facade, så der er der heller ikke de store problemer, også fordi jeg ikke har den store kontakt til de andre (som i øvrigt er særdeles flinke, ingen tvivl om det).

Imens jeg gik ledig, var jeg nødt til at overveje, om jeg kunne blive nødsaget til at forlade Århus. Det kunne jo komme på tale, hvis det var nemmere at få job andetsteds. Men stadigvæk: Her har jeg både en særdeles god fys-klinik, og trænings-faciliteter, der er blandt landets bedste. Vist er Ny Helse ikke noget fancy center, men grejet er godt, og folk er flinke. Centret kan ikke kaldes handicap-venligt, men det er i det mindste `Okse-venligt´, idet trappen er nem at forcere (godt gelænder, så jeg kan holde fast, imens jeg går op/ned ad trappen), og jeg kan gå direkte til/fra omklædningsrummet, uden at der er flere trapper.

Men nu bor jeg jo 5. min fra mit job, så nu bliver jeg her.

Link to comment
Share on other sites

Det går ikke helt godt i dag.

Min første månedsløn er formentligt gået ind på kontoen, men det interesserer mig ikke ret meget. Alle siger, at det er så spændende, hvor meget, jeg har fået. Men jeg har ikke overskud til overhovedet at interessere mig for det. Ved dårligt nok hvorfor. Men der har nu heller ikke været for meget at lave for de penge. Det er vel igen det med, at jeg ikke føler, at jeg fortjener noget som helst godt.

I dag skal jeg have vasket en hulens masse tøj, så der bliver nok ikke anden træning end lidt med håndvægte og COCs. Mine ben har vist også godt af lidt hvile.

Link to comment
Share on other sites

Hej okse, hvordan går det med dine captain of crush eller hvad det nu var for nogle grippers du fik købt? Hvad nummer har du fået lukket.

Det er de originale COC´s, jeg har. Jeg valgte at satse på det, jeg mente, måtte være det sikre. Og det har jeg da heller ikke fortrudt.

Jeg kan lave 5-6 reps med 1´eren. 2´eren er hård, og jeg mangler liiige den sidste halvanden cm, sådan cirka. Men det skal nok komme.

I går oplevede jeg endnu engang, at én af de andre i centret sagde, at han kune se, at jeg var vokset godt. Sådane komplimenter luner i en kold tid. jeg må holde mig den slags ting for øje, når jeg til tider føler, at jeg ikke er god nok.

I pecdec ligger jeg støt omkring de 60 kg, og i rowing-maskinen omkring 65-70. Cable curls går fint. Jeg var liiiige ved at forsøge at tage 25 kg med venstre arm, men det blev kun til et par reps. Men igen: Det går fremad.

I morgen kommer mine forældre på besøg, men jeg forventer alligevel at få tid til en tur i centret.

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg haft den bedste cykel-etape i lang tid: Hele 22 km!

Pyyyyyyh, hvor jeg svedte! Men god cykling var det nu. Det er noget, der gavner moralen, i forhold til cardio-træningen.

Desuden fik jeg lavet 10 reps med COC #1 (højre hånd). Det er vistnok en slags PR. Der kan man se betydningen af god restituering i forhold til gripper-træning. Selv Magnus Samuelsson begrænser sin gripper-træning til et par gange om ugen.

Lidt DB curls fik jeg også lavet i dag.

Nu er jeg dæleme sulten!

Link to comment
Share on other sites

Så har vi en PR igen!

TG `Low Row´ (samme system som den gamle vertical Row maskine): 10@80 kg! YEEEEEEAAAAAAAH! Jeg gav godt nok et brøl fra mig. Men det er jo én af de fede ting ved det center: Man bliver ikke skældt ud, fordi man agerer brøleabe nu og da. Det er ret cool, at jeg trækker mere, end jeg selv vejer (selv vejer jeg næppe over 75).

Pecdec:

2x10@60

1x10@65

Leg extensions:

2x10@70

1x10@75

Det meste andet var omtrent, som det plejer at være.

Link to comment
Share on other sites

TG `Low Row´ (samme system som den gamle vertical Row maskine): 10@80 kg! YEEEEEEAAAAAAAH! Jeg gav godt nok et brøl fra mig. Men det er jo én af de fede ting ved det center: Man bliver ikke skældt ud, fordi man agerer brøleabe nu og da. Det er ret cool, at jeg trækker mere, end jeg selv vejer (selv vejer jeg næppe over 75).

Kickass. Det er fandme godt gået, Okse! :superman:

Link to comment
Share on other sites

jeg har kun lige leget lidt med COC´er i dag.

De seneste dages hårde træning, kombineret med mange nye ting, som jeg har skullet lære på jobbet, har udmattet mig noget. Cykling var derfor udelukket i dag.

Det skulle jo nødig gå sådan, at træningen kommer til at skade mere, end den gavner. Derfor er sådanne hviledage nødvendige fra tid til anden. Men der er vel heller ingen, der kan påstå, at jeg har for mange dage, hvor jeg ikke træner.

I morgen er jeg tilbage i jernhulen. Det bliver dog nok lidt sent pga. arbejdet. Men pyt med det.

Må se at få noget søvn. Ellers går både fysikken og humøret ned.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, du skal tage til MOL-julefrokost.

'Pyt

Jeg vil også gerne have været med. Men det ville blive frygteligt besværligt, både for mig og for de andre. Og der skal såmænd også nok være en del, der er glade for, at jeg ikke kommer med. Men du skal have tak for dit indspark. Jeg tvivler ikke på, at du mener det godt.

Desværre frygter jeg, at jeg aldrig mere kommer til at gå i byen osv.

Nå, men dagens træning var da ok, omend lidt præget af en lang dag på jobbet.

Leg extensions var fine, med 85 kg som det tungeste. I rowing maskinen lod jeg det blive ved sølle 65 kg.

Nu skal jeg have lidt mad.

Link to comment
Share on other sites

Efter en lang dag på jobbet cruisede jeg ned i jernhulen, og gik løs på vægtene.

Det gik sådan set fint nok.

Jeg var oppe på 75 kg i low row maskinen. De 80 var energien ikke til i dag.

I cable curls kan jeg nu tage 8 reps @30 kg med højre arm. Jo, det går fremad.

I leg extensions var jeg oppe på de 80. Den er pænt tung, men det går.

Igen fik jeg ros for min fremgang mht. muskelvækst. Og det var to personer med mange års erfaring, der sagde det. Sådan noget varmer nu.

Det skal gøre godt at holde weekend.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg nu ikke kom til MOL-julefrokost, måtte jeg jo i det mindste give den gas på cyklen i aftes.

Det gjorde jeg så. Det endte med en halvmarathon. Ganske udmærket.

I dag fik jeg en udmærket omgang pump. Gode DB skulderpres, udmærkede cable curls, men leg extensions var lidt på det jævne, sikkert pga. cykladsen i går.

Desværre har jeg spist alt for lidt i dag. Må se, om jeg kan få gjort lidt ved det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er kommet frem til, at en lille dekon på omkring en uges tid må være på sin plads.

Dels har Kong Vinter gjort det svært for mig at drøne ret meget rundt, og dels har jeg på det sidste drevet styrketræningen så hårdt, at jeg tit har følt mig meget træt, idet jeg jo også skal passe arbejdet osv.

Jeg håber at kunne tage på juleferie på tirsdag, og da når jeg forhåbentlig en lille gang pump, inde jeg tager afsted. Hvis vejret ikke tvinger mig til at tage afsted i en hast.

I ferie kommer træningen formetlig til at foregå i Pouls Knudsens City Gym i Lemvig. Det er småt. Det er gammelt. Det er måske en anelse prol. Men det holder!

Jeg ringer til Poul K., så snart, jeg er hjemme hos de gamle. Så skal han, mod gode ord og en ikke ublu betaling, nok sørge for, at jeg får adgang til den lille jernhule.

De kommende dage træner jeg hjemme, på stålhesten og med grippers og håndvægte. år jeg så ige er tilbage i et gym, kan jeg glæde mig til, at musklerne gere skulle respondere med god hypertrofi. I øvrigt trænger jeg også til at få noget mere stabil cykling. Og til syvende og sidst er dekon jo noget, som næsten enhver BB´er kommer ud for før eller siden.

Som vejr-situatioen er, tager jeg en dag ad gangen, i kampen mod Kong Vinter. Skal bare prøve at beholde humøret.

Link to comment
Share on other sites

I går endte det med deload i stedet for dekon.

Jeg kunne sgu ikke holde mig fra centret. :laugh: . Og heldigvis kunne min el-scooter godt klare sig igennem. Den er nu ikke helt ringe i sne. Men jeg begrænser sne-kørslen mest muligt, for det er hårdt, både for materiellet og for mig.

Jeg kørte typisk 10-15 kilo lettere end sædvanligt i maskinerne, 5 kg lettere i cable-øvelser, og 2 kg lettere i DB skulderpres.

Keld fra styrkeløft-klubben var henne og tjekke mine leg extensions, for at være sikker på, at jeg kørte bevægelsen helt ud. Det gjorde jeg. Men det var så også kun med sølle 55 kg. Keld var min første rigtige instruktør i styrketræning, dengang jeg kom til Århus. Han er, ligesom de øvrige SL´ere, god til at støtte med gode råd og opmuntrende bemærkninger. Det var den slags ting, man kunne savne hos de store fitness-kæder. Selv om jeg næppe nogensinde bliver medlem af SL-klubben, har de vist mig en utrolig imødekommenhed, som jeg er taknemmelig for.

Jeg kommer nok ikke i Ny Helse & Motion igen inden efter nytår, da jeg trænger til et par cardio-dage inden juleferien. I julen kan jeg så forhåbentlig træne i City Gym, Lemvig.

I øvrigt skal jeg lige nævne, at jeg cyklede 12 km i forgårs. Vi skal jo have det hele med, når vi nu har loggen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share