Kickboxing eller almindelig boxning


Underwear
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer at begynde til noget kampsport, bare som cardio og bare så man har lidt selvforsvar i lommen hvis man skulle få brug for det en dag.

Jeg har gået til taek won do for 100 år siden, det var ikke lige mig, så tror dette er de 2 muligheder der er for mig.

Kan sige jeg har korte ben og lange arme.... abe... :blush:

Hvad ville være bedste til denne fysik?

Og hvordan er det at træne vægt træning ved siden af?

Posetive og negative?

Og er der nogen der ved hvor man kan finde sådan noget i københavn. (frederiksberg)

Edited by Underwear
Link to comment
Share on other sites

korte ben og lange arme... jah altså så er man vel mest egnet til almindelig boksning, da man sparker meget i kick/thai boksning som næsten er det samme, men syntes mest du bare skal tage det du har mest lyst til, da man sagtens kan klare sig med korte ben i kick/thai boksning, eller evt. det der ligger tættest.

du kan bla. gå til thai boksning i klub 47 på amager hvor jeg gik, men mon ikke der ligger noget tætttere på. prøv en google.

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina;-)

Hej.

Håber disse links vil kunne inspirere lidt:

Desuden tror jeg ikke boksetræning går ud over din styrketræning. Men du skal ligge mærke til at boksning træner din kondition, udholdhed, smidighed, reaktion og hurtighed på en anden måde end du er vant til kun styrketræningen.

Mit råd er at du starter til "motionsboksning" eller "begynderhold"...

Hvis du eksempelvis lige har styrketrænet meget tungt, er det ikke altid kroppen er supergod i reaktionsøvelserne. Men øvelse gør mester.

Og under alle omstændigheder er boksning en alsidig og konditionsfremmende træning.....

Held og lykke.

------------------------------------------------------------------------------------

Christianshavns Idrætsklub: http://www.cik-boksning.dk/

Ballerup Bokseklub: http://www.jyllingebk.dk/

Boksning - Bispebjerg Bokseklub v. formand Preben Jensen .Tlf. 38 28 92 04

Træning: Hvidkildevej 64, 2400 København NV

Kickboksning i Grøndalscentret.....

Akademisk Bokse Club :http://www.abc.hjem.wanadoo.dk/

Gladsaxe Bokseklub: http://www.gladsaxebokseklub.dk/

Vanløse Bokseklub: http://www.bkkelly.dk/

Thaibokseklub på Amager: Siam Muay Thai : www.siam.dk

Edited by Femina;-)
Link to comment
Share on other sites

fedt med links...

Nu skal jeg bare blive enig med mig selv :blush:

der er ikke flere der har gået til den ene eller det andet?

Går selv til kickboxing.. syntes det giver dejlig meget cardio..

Jeg valgte kickboxing fordi jeg søgte noget ekstra træning, og så ville jeg gerne være mere smidig.. tja og så blev det kickboxing som jeg ikke fortryder..

Hvad søger du ved det udover cardio og at kunne klare dig selv?

Link to comment
Share on other sites

Hvad med noget rigtig kampsport - judo fx :smile:

Hvordan vil du lige definere en "rigtig" kampsport?

Det er måske når man er ovre i at klæde sig ud i fine gi'er, og bruge tid på at lære at sige alt muligt på japansk i stedet for egentlig kamptræning? :wink:

Edited by Limited
Link to comment
Share on other sites

Hvordan vil du lige definere en "rigtig" kampsport?

Det er måske når man er ovre i at klæde sig ud i fine gi'er, og bruge tid på at lære at sige alt muligt på japansk i stedet for egentlig kamptræning? :wink:

Jeg går ud fra, at du ikke ved en skid om judo??

Vi lærer ikke at sige så meget fint på japansk, men bruger tiden på at slås - vi kaster rundt med hinanden - og laver armlåse, stranguleringer mm.

Jeg HAR også prøvet det med at slå på en pude, og det er ikke særlig inspirerende, og i længden bliver det temmelig kedeligt (synes jeg)

Derfor foreslog jeg judo...

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ud fra, at du ikke ved en skid om judo??

Vi lærer ikke at sige så meget fint på japansk, men bruger tiden på at slås - vi kaster rundt med hinanden - og laver armlåse, stranguleringer mm.

Jeg HAR også prøvet det med at slå på en pude, og det er ikke særlig inspirerende, og i længden bliver det temmelig kedeligt (synes jeg)

Derfor foreslog jeg judo...

Heh - jeg kan høre at jeg åbenbart ved lige så meget om judo som du gør om boksning.

Men anyhow - det jeg reagerede på, var at du spurgte efter hvorfor han ikke startede til en "rigtig" kampsport. Som jeg læser den sætning, så mener du implicit ikke at boksning er en "rigtig" kampsport. Så er vi jo igen tilbage til diskussionen om at min kampsport er bedre end din og blablabla - og der bliver man aldrig enig + at diskussionen er idiotisk.

De forskellige systemer har forskellige styrker og svagheder, and so be it.

Du er skam hjertelig velkommen til at foreslå judo (at det er ret malplaceret i en tråd, om hvorvidt man skal dyrke boksning eller kickboksning er en anden sag), men pas nu på med at få det drejet over i en diskussion om hvad der er "bedst" eller en "rigtig" kampsport :smile:

Edited by Limited
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

det må afhænge af klubben..! For da jeg trænede judo, blev der nu gået pænt til den. Det var noget af den hårdeste træning jeg har prøvet. Også hårdere end boksning. og især end karate og taekwondo da...

Vi havde relativt ofte sparring med både karate og taekwondo, og der var det sgu dem der klynkede!!! :devil:

Jow, et spark gjorde pænt nas, når man ikke var vant til det. Men man får alligevel en del knubs når man ligger og ruller rundt, plus impact fra et kast, så man kan godt tage lidt fra. Men karatefolk var så ikke så velforberedt på kast, trods deres øvning af rullefald osv, og var pænt kvæstede bagefter. Og så lige en rigtig pinefuld armlås bagefter. Så var de klar til at kravle tilbage...

Efter min mening ville en combo af judo og boksning\muay thai, være det "optimale"... Har man kun tid eller lyst til en af delene, må man jo bare prioritere alt efter hvad man har lyst til!

Link to comment
Share on other sites

Eller MMA evt.?

Ja, selvfølgelig..... eller noget helt 3. :smile:

Det var mest gas, fordi det er de to eneste ting, som jeg personligt kender til! Konditionsmæssigt vil jeg dog vælge boksning anytime :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ja, selvfølgelig..... eller noget helt 3. :smile:

Det var mest gas, fordi det er de to eneste ting, som jeg personligt kender til! Konditionsmæssigt vil jeg dog vælge boksning anytime :4thumbup:

Aaah, I get it! :blush: Jamen det er jo SELVFØLGELIG det man selv kender der er det bedste, det er klart! Meget bedre end alt det man ikke ved en skid om, så meget er jo indlysende. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Naturligvis :laugh: "Min kampsport er den bedste".... :blahblah:

Det bedste råd man kan give til folk, der spørger om råd, er efter min mening: Prøv det! Snup en prøvetime eller to - se om det er dig. Der er f.ex. stor forskel på klubber og trænere indenfor de samme systemer - så vælg noget der ligger tæt på dig - og prøv det af....

Jus´my 5c

:4heart: Tania

Link to comment
Share on other sites

fedt med links...

Nu skal jeg bare blive enig med mig selv :blush:

der er ikke flere der har gået til den ene eller det andet?

Jeg har trænet en del boksning og det er super god allround træning - med størst fokus på cardio. Hvor jeg har trænet (hos Poul Duvill - p.t. Fitnessdk) var træningen bygget op omkring intervaltræning - dvs. intervalløb, intervaller på sandsække og øvelser som reaktionsøvelser, armstrækninger, maveøvelser mv. Det giver god kondition og en god styrke i hele kroppen.

Lange arme er umiddelbart en fordel i boksning men i træningssammenhænge betyder det ikke noget som helst :wink: Og jeg vil foreslå at du starter med motionsboksning - dvs. uden sparring - da du får nogle af de grundlæggende slagteknikker indøvet. Og i kamp tror jeg faktisk det er en større fordel at være hurtig end at have lange arme - det drejer sig jo også om at flytte sig for ikke at blive ramt :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share