Cat's log


Cat
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hey Cat,

- godt at "se" dig igen - du har været meget savnet :smile:

Ser godt ud med den gode træning - men først og fremmest med din nye uddannelse - pøj pøj med den!

Hey L

Tak :bigsmile: ... Det var sødt sagt.. eller skrevet :blush: ...

Det er først her efter at jeg er begyndt at træne igen, at det er gået op for mig hvor meget jeg har savnet det... Underligt, men lækkert :4thumbup:

Jep... håber også jeg bliver glad for det :smile: ... Tegner i hvert fald super så det er fantastisk :w00t: ...

Link to comment
Share on other sites

Hejsa :wink:

I dag stod den på en omgang styrketræning...

BP

2x10x20

1x10x30

1x8x35

4x6x40

Incline DB Press

1x10x8

1x8x11

4x6x13

Liggende Flyers

3x8x7

Ass. Dips

4x5

MP

1x8x20

4x6x22,5

Flyers

3x8x6

Mave - lige

3x10

Mave - skrå

3x10

Endnu en meget sløv træning... Havde simpelthen ingen energi :dry: ....

Ha en dejlig aften....

:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:

Link to comment
Share on other sites

Hej

I går eftermiddags da jeg var til træning lavede jeg åbenbart en lidt skæv bevægelse der gjorde at mit knæ "knækkede" ret voldsomt... ligesom når en "knækker fingre" el. ligende....

Var en ubehagelig følelse og kunne mærke der skete et eller andet, men tænkte ikke videre over det da det ikke egentlig gjorde ondt eller generede... (skal lige siges at det ikke skete mens jeg lavede en øvelse - holdt faktisk pause mellem 2 sæt db press :blink: )...

Men her i dag hvor jeg faktisk har brugt benet (og knæet) lidt, ved at at være i skole og sådan har jeg nærmest konstant kunne mærke det... Det er stadig ikke en decideret smerte, men det er alligevel ret generende... Gør kun rigtig "ondt" når jeg strækker benet helt...

Jeg håber I ved om det er noget jeg skal bekymre mig om???, eller om jeg bare skal klå på med træningen???...

Spiller jo basket, og synes ikke umiddelbart at det er det bedste med et lidt ustabilt knæ, men samtidig gør det jo ikke ondt???

Håber på kloge ord :bigsmile:

På forhånd tak :wink:

Har lige skrevet dette i "skader" men tænkte at det egentlig også hører til i loggen.... Så nu er det med :wink: ....

Link to comment
Share on other sites

G'aften

Jeg tog chancen og tog til træning her i aften :wink:

Jeg tapede knæet så det ikke ku strækkes helt og jeg derfor ikke kunne fremprovokere smerten... Startede selvfølgelig med at lave noget opvarmning og her gik det overraskende godt... Mærkede faktisk slet ikke til skaden, men holdt dog også lidt igen...

Men efterhånden som jeg blev varm og så småt begyndte at svede begynde tapen at glide (eller blive lidt løsere i det)... Dette kombineret med at øvelserne tog til i intensitet medførte at knæet begyndte at drille og da vi nåede til at spille generede det så meget at jeg simpelthen ikke turde spille mere :dry: ...

Just call me a chicken :chicken: , men jeg vil ikke risikere noget her ugen før vi begynder at spille kampe... Allerede næste uge har vi 2 træningskampe og vores første turneringskamp :innocent: .... Håber lidt på at den ene træningskamp bliver rykket til den efterfølgende uge så vi ikke starter sæsonen med 3 kampe i træk :raisebrow::wink: ... og så jeg har en chance for at prøve knæet til endnu en træning (først på tirsdag, så det får lov at hvile indtil da) inden jeg slår mig løs... - hvis jeg da overhovedet får noget spilletid i år :smile: .... Har fået ny træner og ved jo ikke helt hvordan han har tænkt sig at bruge spillerne....

Nå, men altså en ikke alt for glad Cat lige nu :dry:

/Cat

Link to comment
Share on other sites

G'eftermiddag :bigsmile:

I går snakkede jeg med min fyslærer om knæet. Hun kiggede lidt på det og sagde at hun ikke mente det var noget alvorligt og at jeg godt ku spille hvis jeg var forsigtig (Med tape el. ligende)...

Så jeg tog selvfølgelig til en ordentlig omgang basket, men lidt opvarmning og næsten 2 timers spil - Tænkte at jeg blev nødt til at afprøve det, her inde jeg skal spille kampe i næste uge... Knæet generede overhovedet ikke (var selvfølgelig tapet) så det var helt perfekt :cheer: :4thumbup: :cheer: ...

I dag er træningen blevet udskudt pga ædegilde...

:4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Var til tøseaften i går med pizza, slik, chokolade, hjemmebagte kanelsnegle, juice, cacao, saft og meget mere... Så det var super hyggeligt.. Vi overnattede selvfølgelig sammen og her til morgen stod den så på en monster brunch... Der var alt... og alt var lavet fra bunden :4thumbup: ... Perfekt med veninder der står op for at overraske os andre... Men det endte med et ubeskrivelig brunchbord... Der var alt fra yoghurt med hjemmelavet ristet müsli, div. drikkevare, hjemmebagte boller og kanelsnegle, hjemmelavet marmelade, omelet med spinat, bacon, pølser, fade med anrettet frugt, amr pandekager og sirup og meget meget mere... Helt fantastisk... Og da vi havde spist alt dette hoppe vi alle ind i senge og lå og hyggesnakkede endnu et par timer inden vi faldt i søvn... Super arrangement :blush: :4thumbup: :cheer: :4mewantfood: .. og tager virkelig hatten af for veninden der havde lavet det hele....

Men alt dette resulterede i at jeg ikke kommer ned og træner i dag... er først lige trådt ind af døren og kan ikke nå det... så nu bliver i dag hvile mens jeg træner i morgen i stedet :devil: ...

Ha' en fortsat god weekend...

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Godaften :4thumbup:

Har holdt fri i weekenden så knæet ku blive helt godt igen....

Men i dag stod den igen på en gang ben og rygtræning... Var virkelig en kamp at komme afsted - havde lidt søvnunderskud fra weekende :blush: og faldt i søvn mens jeg forsøgte mig med lektierne... vågnede lidt ca halv ni og havde virkelig ikke lydt til at ta afsted... men eftersom jeg ikke har lavet en andet end at spise de sidste 2 dage fik jeg taget mig sammen (der er vel noget der hedder samvittighed :tongue: )...

Det blev til følgende

Squat

1x10x20

1x8x30

1x8x40

4x6x50

overraskende let - min halvsovende tilstand taget i betragtning... var i hvert fald no prob så det var nice :bigsmile:

DL

1x10x20

1x8x50

4x6x70

1x3x80 - svedte så meget at den gled ud af hånden på mig :dry: - havde fået mig en underlig stang hvor der ikke var "numbret" / "rillet" der hvor jeg holdt...

1x6x80 - fik den til sidst, igen med lidt problemer med grebet, men ikke tung :smile: (savner talkum :raisebrow: )

Goodmornings

1x10x30

3x8x35

BO BB Row

1x10x30

4x6x45 - egentlig ikke tung, men min lænd var ret ristet så følte ikke jeg havde overskud til at holde lænden ved mere vægt...

Træk til bryst

4x8x40

lægsyreøvelse

1x30

1x40

1x50

Bicep curl

3x8x9

Sku' egentlig også ha lavet lunges, men tænkte at jeg hellere måtte stoppe mens legen var god (må jo hellere passe på knæet lidt endnu)...

Rendte længe rundt og ledte efter en normal legcurl maskine (hamstring), men den havde de ikke.... så gad jeg ikke være der mere og gik fornærmet hjem :w00t: ...

Men en dejlig træning :banana3: så er super glad for jeg alligevel kom afsted :cheer:

Link to comment
Share on other sites

G'aften

Netop hjemvendt fra en basket træning :bigsmile:

Vores træningskamp var rykket, så i dag stod den på en almindelig træning i stedet... Der var rigtig godt tryk på fra start til slut så det var super :4thumbup: :devil: .... Fik løbet rigtig meget og tingene fungerede nogenlunde i dag....

Så må vi se om vi også kan spille ordentligt på torsdag når vi har træningskamp mod Falcon :innocent: ...

Men altså en super træning :w00t:

Link to comment
Share on other sites

:bigsmile:

Endnu en sen træning... Er faktisk ved at være ret glad for at træne sent om aftenen... Der er ikke så proppet som tidligere på dagen hvilket er meget rart... Er i forvejen en af de eneste piger (hvis ikke den eneste) i frivægtsafdelingen, så det gør det ikke bedre at der er 50 fyre.....

Eller måske ville det være ok i en anden situation :tongue: , men lige til træning vil jeg hellere passe mig selv...

Nå, men det blev til følgende;

BP

1x10x20

1x8x30

1x8x35

3x6x40

3x6x42,5

2x5x45

Sku' egentlig bare ha kørt 4x6 men tænkte at de 40kg ikke var så tungt så jeg tog 42,5 på sidste sæt.. men så synes jeg heller ikke den var så tung og så kørte jeg et par sæt med den inden jeg til sidst tog de 45 :wink: ....

Incline DB Press

1x8x11

4x6x13

Liggende Flyers

3x8x7

Ass. Dips

5x5

MP

4x6x20

- havde ikke lige energi til mere... bænken havde nok gjort mig lidt træt alligevel :blink:

Flyers

3x8x6

French Press

3x8x?

Mave

3x10xskrå på decline

Mave

3x10xbenløft ting

Det var alt for denne gang....

En lækker træning :banana3: ... Og kan allerede mærke trætheden som jeg plejer at få inden DOMS.....

God aften til molfolket :cheer:

Link to comment
Share on other sites

:bigsmile:

Endnu en sen træning... Er faktisk ved at være ret glad for at træne sent om aftenen... Der er ikke så proppet som tidligere på dagen hvilket er meget rart... Er i forvejen en af de eneste piger (hvis ikke den eneste) i frivægtsafdelingen, så det gør det ikke bedre at der er 50 fyre.....

Eller måske ville det være ok i en anden situation :tongue: , men lige til træning vil jeg hellere passe mig selv...

Haha det kender jeg godt :tongue: Men det er nu OK når der er noget godt at kigge på :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hej :w00t::bigsmile::smile:

Jeg har besluttet at begynde at spille basket fredag eftermiddag som supplement til det andet træning.

Planen er at jeg vil tage ud og spille noget stille og roligt mixbold - det er sådan noget gøgl hvor man bare møder op, deler hold og ellers spiller i et par timer... Men jeg synes efterhånden at det er ved at gå op for mig hvad jeg har brug for at arbejde på med mit spil, så tænkte at dette var en sjov og oplagt mulighed til at styrke mine svage sider... Og det at man spiller med drenge / herrer kan jo ikke ligefrem skade spillet når det nu især er mit inside game jeg skal arbejde med... (Ja min coach fortalte den anden dag at han ville bruge min inside pga min styrke - og holdets mangel på centerspillere..... lidt irriterende når man nu er skytte, men en udfordring :devil: .... Det skal nok blive sjovt at prøve kræfter med det...) Nårh ja... og så skal jeg også blive bedre til at drive.... men det begyndte jeg allerede at arbejde med i sommers da jeg spillede street - og faktisk er der et par på holdet der har bemærket det :4thumbup: ....

:w00t::bigsmile::smile:

I morges startede jeg dagen med en minipowerwalk :walking: ... I går efterlod jeg min cykel på skolen, så tænkte at jeg ville powerwalke derned i dag.... Blev overrasket over hvor tæt på skolen egentlig ligger så det blev (desværre) kun til 20min.... :blush:

Bare en kort update over lidt tanker.... Så må vi se om jeg kan la vær med at skyde :wink: ... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

YYYYYYYEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH :4thumbup: :devil::w00t::cheer::cooldance:

Uhhhh... Har lige været ude og spille sæsonens første kamp :devil: ... Godt nok var det kun en træningskamp, men det var super lækkert.... Hvor har jeg savnet det... Og hvor er det vildt at man ligesom har et extra gear man kan aktivere i kampe :innocent: ...

Vi spillede mod et ret ungt hold, hvilket var genialt for selvtilliden :4thumbup: :bigsmile: ... Der er stor forskel på den fysiske kontakt... Man kunne drive nærmest uden at blive skubbet til :wink: .... Men altså jeg debuterede som fast insider, og det gik overraskende godt - måske netop pga de lidt mindre hærdede modstandere (tak til dem :smile: ).... især de punkter jeg skrev jeg havde brug for at arbejde med fungerede bare... det var skøøøøøøøøøønt :devil:

/Cat

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

YYYYYYYEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH :4thumbup: :devil::w00t::cheer::cooldance:

Uhhhh... Har lige været ude og spille sæsonens første kamp :devil: ... Godt nok var det kun en træningskamp, men det var super lækkert.... Hvor har jeg savnet det... Og hvor er det vildt at man ligesom har et extra gear man kan aktivere i kampe :innocent: ...

Vi spillide mod et ret ungt hold, hvilket var genialt for selvtilliden :4thumbup: :bigsmile: ... Der er stor forskel på den fysiske kontakt... Man kunne drive nærmest uden at blive skubbet til :wink: .... Men altså jeg debuterede som fast insider, og det gik overraskende godt - måske netop pga de lidt mindre hærdede modstandere (tak til dem :smile: ).... især de punkter jeg skrev jeg havde brug for at arbejde med fungerede bare... det var skøøøøøøøøøønt :devil:

/Cat

Kanon med lidt succes og fysisk kontakt.. hehe.. :tongue:

Håber det okay jeg lige lurer med.. Det er basket du spiller, aight? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kanon med lidt succes og fysisk kontakt.. hehe.. :tongue:

Håber det okay jeg lige lurer med.. Det er basket du spiller, aight? :wink:

Ja det er lækkert med en god sidste "preseason game" .... :4thumbup: .... Men det var nu den fysiske kontakt der ikke var der, der gjorde det sjovt :bigsmile::blush: ... Unge piger er ikke vant til at bruge deres krop på samme måde, så de er lidt nemme at skubbe rundt... (til trods for at de havde et par på ca 190 :blink: )... og er ikke så stærke i forsvaret :wink: ....

Selvfælgelig er det ok :cooldance: - det gør der bare hyggeligere at føre log.... og jo det er basket, hvis nogen sku være i tvivl... sidst jeg nævnte det var jo et helt indlæg siden :tongue::wink::w00t: ... Tsk tsk... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Her sidder jeg lige og kigger på mit ugentlige træningsprogram :wink: ...

Kan ikke helt finde ud af om jeg er i stand til at klare det i længden... Lige nu kører det bare derudaf, men jeg er på en eller anden måde bange for overbelastning... Skal jeg være det???

Min træningsuge ser på nuværende tidspunkt sådan ud:

Mandag: Styrke (Ben og Ryg)

Tirsdag: 1½ Times baskettræning

Onsdag: Styrke (Bryst, Skulder, Mave)

Torsdag: 1.45 Times baskettræning

Fredag: 2 Timers basket

Lørdag: Styrke (Fullbody)

Søndag: Basket kamp

Suppleret med "træning og bevægelse" som skolefag 2 x 1½time om ugen...

Jeg tænker og tænker.... især på hvile og restitution :blush: ... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Hey Cat :cooldance:

om din træningsmængde er for meget,tjahhh tjooooo...det må du være den første, den bedste..og den eneste til at kunne mærke.. i krop, sjæl og muskler... :cooldance:

Jeg har i den hårde del af min vægttabsperiode (over 1 år) trænet 10-13 timer om ugen (nærmest ren cardio) uden problemer... elitesportsfolk træner gerne 25+ timer...

Men jeg synes det er godt, du skænker det en tanke... :4thumbup:

kh

Vivs

Link to comment
Share on other sites

Vivs: Du har helt ret... Det er jo kun mig selv der kan svar epå spørgsmålet :innocent: ... Jeg har også tidligere trænet mere selv, men nu gik mine tanker i retning af om det var for meget på en gang... Tidligere har jeg vænnet mig til mængden hen af vejen, men nu er det pludselig meget på en gang når man tager i betragtning at jeg nærmest ikke lavede noget for blot en måned siden :blush: ....

Men jo, jeg sætter en finger i jorden (eller kroppen) og ser hvad min krop siger... Må jo hellere lytte til de signaler den giver mig.... Så mangler jeg bare at lære at tolke dem :bigsmile:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Hey Cat :bigsmile:

Jeg synes programmet ser fornuftigt ud, hvis dú sørger for at få søvn og mad nok.

Men som Vivs siger er det jo bare at mærke efter. En enkelt hviledag var måske ikke af vejen... Hvad for et hold spiller du på?

Klami

Link to comment
Share on other sites

Søvn??? Skal man også det :blush::tongue: ...

Mad tror jeg ikke er et problem... Mad er godt :4mewantfood: ... Eeeeeeeeeeellllllllllllllllllssssssssssssskkkkkkkkkkkkkkkeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrr MAD...

'I øjeblikket spiller jeg i Brønshøj.... Havde lidt overvejet at skifte, men synes lige jeg ville gi det en chance til da vi fik ny træner og et par nye spillere.... Og så er det nogle super søde holdkammarater, hvilket jo trækker ret kraftigt op....

Link to comment
Share on other sites

Har helt glemt at opdatere dagens træning ... :blush:

Som planlagt tog jeg op og spillede noget basket i et par timer... Kunne godt mærke at kampen fra i går stadig sad i benene for nøøøøøøj hvor var jeg færdig :blink::w00t: .... Heldigvis var det ikke så seriøst så endte med at vi bare fjollede lidt rundt og hyggede os (ingen træner)...

Så det blev til ca 2 timers bevægelse... vil dog ikke kalde det en egentlig træning.... :innocent:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share