Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Ca 4000 kcal igen i går og endnu en lille vægtøgning. Ingen tælling i dag, da jeg var omkring mor hvor lillebror havde slik med hjem fra kærestebesøg i Tokyo.

Inden da 85,5 rolige km med tre kolleger. Lidt uhyggeligt. Den ene kunne for for et halvt år siden køre mig sønder og sammen. Så blev hans EM i jernbanemesterskabet aflyst, mistede motivationen, droppede træning og har taget ret meget på og kunne i dag ikke træde en bule i en blød hat.

Jeg kom til at købe en P2 som jeg får hjem på fredag.

Link to comment
Share on other sites

Den er desværre hvid og lys blå. Jævnt fersk og ved fra min Trek at det med hvidt på cykler er noget Fanden fandt på. Totalt umuligt at holde hvidt. Men det var sjatterne det skulle af med og derfor prisen, så det vel ok. Men selve rammens udformning er jeg ret vild med.

Roskilde.... Det må være licensløbet med motionsafdelingen. Umiddelbart fristende lige indtil jeg så på ruten. Jeg får aldrig mine små 90kg henover Abbetved sammen med de andre. Husker stykket som ret fælt de gange vi har været derude til træning. Der er altid nogle små nips, der synes det er sjovt at føre sig frem på det stykke :dry::tongue:

Bortset fra det så undrer det mig virkelig meget, at der ikke er flere tilmeldte. I betragtning af hvor populære fyraftens-cuppene er, havde jeg forventet at den slags blev hurtigt udsolgt. Vi havde også pænt mange med i Hvidovres gadeløb.

Vejrudsigten stadig usikker på om jeg skal på cykelferie i næste uge eller ej.

Til gengæld ved jeg at det med kalorietælling er irriterende med nødvendigt. Omkring den første vejede jeg 88,5. Efter en uge 88,1 og den uge hvor jeg ikke har gidet tælle løbende har vægten gået i i vejret fra

87,6 - 87,9 - 88,9 - ? - 88,8 - 88,3 - 88,4 - 89,2 

 

Link to comment
Share on other sites

Puhhhvv... Jeg er vist inde i en asocial fase - mere end ellers :omg:

Jeg ville have været til ABCs træning men "kom til" at vande blomster mm så jeg ikke kunne nå det. Samme stunt med Hvidovres træning der så var plan B. Til gengæld er min ferie i næste uge afblæst, da jeg tager et smut over til ex'en i det jyske i stedet - regner dog med at tage cyklen med.

Men jeg kom da ud på cyklen. 57km primært ude på diget til lidt fantasiløse 10x3/3 på pæne runde 350w. Rimeligt overskud, så pulsen nåede alle gange at dykke helt ned i tomgang inden næste interval. Endte alligevel med at kunne mærke det i stængerne til sidst. Ved ikke helt om det er hyggeligt at det føles "rigtigt" eller et vink med en vognstang om mangel på styrketræning.

Ingen tvivl om at P2'eren skal køres ind i morgen. Der bliver helt sikkert en masse justeringsstop og vil gerne lige lære den bare LIDT at kende. Har i kådhed været en idiot og har meldt mig til klubmesterskabet i enkeltstart allerede på tirsdag (hvad F.... tænkte jeg på :4slap: ) så vil helst ikke ryge på røven ved vendepunkterne.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Puha, hvor er der mange ting man kan justere på sådan en fætter i forhold til en simpel racer - det var uventet udfordrende, ligesom at baghjulet skydes ind i gaflen bagfra som på banecyklen, hvor man forinden piller kæden af klingen, så man ikke skal slås med den. Nå men til sidst fik jeg sat det nogenlunde op, bortset fra at jeg 4-5 gange på min korte prøvetur måtte justere sadlen op. Synes stadig den er til den lave side når jeg ligger nede i bøjlerne (hvis de hedder sådan?) men ellers er den OK. Men jeg kravler også helt ud på sadelspidsen og så bliver højden jo mindre - det gør jeg så også på raceren når jeg er presset, så det er jo egentlig ikke anderledes.
Stadig en masse der kan justeres ind men det må komme over tid. Får jeg smidt de 4-5kg jeg ønsker, kan styret også knaldes i bund og jeg kan stadig trække vejret - det skal jeg nok afholde mig fra p.t. :blush:

Om det er fordi jeg mangler wattmåleren og kører over evne eller muskulaturen ikke er vant til den nye siddestilling ved jeg ikke. Men klar tendens til at det går over stok og sten et minut eller to og så syrer jeg til i skinkerne. Men fårk, det går tjep inden syren rammer. Ingen tvivl om at den lægger op til en gang solid tankeløst tonseri. Men tilvænning vil nok ikke skade. Eneste minus er at den triller fuldstændigt elendigt men det skyldes nok at jeg har sat de gamle Cosmic´er fra den gamle cykel på og der var lejerne jo stået af. Hvilket forklarer hvorfor jeg kørte en del hurtigere på den nye cykel. Det giver pludselig mening :wink: 
 

Jeg ved at jeg har brudt stort set samtlige regler for fotografering men den kan kun lige være i entréen, så hvis den ikke skulle stå med røven til.....

PRIMÆR-PC - p2.jpg

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

16 timer siden, Gregers TF skrev:

Puha, hvor er der mange ting man kan justere på sådan en fætter i forhold til en simpel racer - det var uventet udfordrende, ligesom at baghjulet skydes ind i gaflen bagfra som på banecyklen, hvor man forinden piller kæden af klingen, så man ikke skal slås med den. Nå men til sidst fik jeg sat det nogenlunde op, bortset fra at jeg 4-5 gange på min korte prøvetur måtte justere sadlen op. Synes stadig den er til den lave side når jeg ligger nede i bøjlerne (hvis de hedder sådan?) men ellers er den OK. Men jeg kravler også helt ud på sadelspidsen og så bliver højden jo mindre - det gør jeg så også på raceren når jeg er presset, så det er jo egentlig ikke anderledes.
Stadig en masse der kan justeres ind men det må komme over tid. Får jeg smidt de 4-5kg jeg ønsker, kan styret også knaldes i bund og jeg kan stadig trække vejret - det skal jeg nok afholde mig fra p.t. :blush:

Om det er fordi jeg mangler wattmåleren og kører over evne eller muskulaturen ikke er vant til den nye siddestilling ved jeg ikke. Men klar tendens til at det går over stok og sten et minut eller to og så syrer jeg til i skinkerne. Men fårk, det går tjep inden syren rammer. Ingen tvivl om at den lægger op til en gang solid tankeløst tonseri. Men tilvænning vil nok ikke skade. Eneste minus er at den triller fuldstændigt elendigt men det skyldes nok at jeg har sat de gamle Cosmic´er fra den gamle cykel på og der var lejerne jo stået af. Hvilket forklarer hvorfor jeg kørte en del hurtigere på den nye cykel. Det giver pludselig mening :wink: 
 

Jeg ved at jeg har brudt stort set samtlige regler for fotografering men den kan kun lige være i entréen, så hvis den ikke skulle stå med røven til.....

PRIMÆR-PC - p2.jpg

 

Tillykke med Cerveloen super cykelmyg Gregers - den er da så fortjent. Rigtig god træning på den :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Taaaak :bigsmile:

Det er faktisk ikke mere end 5-6 minutter siden det slog mig, at det med cykling nok alligevel præger mig end jeg vil "være ved", omend det med at køre motionsløb og den slags ikke interesserer mig voldsomt. Cerveloen er nemlig nummer 5 i vognparken. Ikke sært at cyklerne er godt i vejen i min lille lejlighed og den er vist dråben, der gør det nødvendigt til at få dem op på væggen og væk fra gulvet.

Vægten lidt oppe i morges men ret lavt i går, så det er godkendt. Den løbende kalorietælling virker indtil videre.

Da jeg vågnede var jeg retti retti træt i stængerne efter i går. Slet ikke øm men totalt off. Det blev lidt bedre og har lige været ude og trille en minimalistisk rulletur på Cerveloen. Blot 18km og kun de ca 5 med høj puls. 

Jeg har en plan B til i morgen, nemlig det løb som kahlua-kalv prøvede st lokke mig til. Det var billigt i tilmelding, så hvis er jeg morgentræt eller kommer der noget interessant klubtræning (trods de er nede og køre Wattenfall), er der ikke tabt alverden ved at udeblive. Og gider heller ikke rigtig stå tidligt op og bruge benzin på at blive sat af på bakkerne efter 15km.

Nå, vi ser hvad der sker. Skal i hver fald i vaskekælderen snart med cykelkludene, hvis de skal nå at tørre.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

7:15 magtede jeg ikke at stå op. Jeg vågnede igen 8:20 og måtte vælge mellem at sove videre eller skynde mig til løbet i Roskilde. Det blev det sidste. Ellers havde det også været forgæves at jeg panikkede med maden i går og frådede forfærdelige 4480kcal. Heldigvis huskede jeg at jeg efter kæderens havde glemt at smøre kæden, så det fik jeg klaret mens jeg slugte en skål havregryn og bællet en masse vand. Min starttid var 10:02 og 9:15 sad jeg i bilen.

3-4 minutter før starten var jeg klar men uden andet opvarming end 3-400 meters cyklen fra bilen. Mødte formanden fra Hørsholm Cykel Motion, som er gift med en H60 fra CCHillerød, så starten gik midt i snakken :tongue: Helt efter bogen var jeg sidste mand ude af boksen.

Heldigvis er de første tre minutter nogenlunde fredelige indtil der kommer en bakke og så er vi "lissom" i gang. Uden helt at vide det, tror jeg vi hurtigt får skivet de første af her, for jeg synes vi var flere til start end herfra hvor vi er nogenlunde samlet. Altså bortset fra den lille gruppe med bl. a. B-ryttere uden aktiv licens (viser det sig), der river sig løs ret hurtigt. Herfra sker det ikke en skid og vi dalrer af sted. Der er to som hist og pist tager nogle gode føringer men så dør det igen. Vi får dog overhalet dameB og H60 alligevel.

Efter lang tid hvor vi ligger og snøvler rundt, smutter jeg op foran og prøver at få gang i noget, så det ikke bliver til en træningstur i komfortzonen. Grunden til roen er at der ligger folk og bakker af, da de ikke vil have deres mand i front hentet. Jeg og to mere prøver nogle gange at få lidt fart på men det bliver hele tiden lukket ned. Et par km før mål er der en gut der stikker af og selv ham, er der kun 1 der vil samarbejde om at hente. Vi begyndte dog så sent at det ikke lykkedes.

Jeg har kørt mig rimeligt ud i forsøget, så vil ikke ligge oppe foran i spurten og være i vejen hvis jeg eksploderer, så sidder godt tilbage da den åbner sig. Ham foran mig ikke træder med og så er jeg pakket ind og er håbløst bagud da jeg kan lukke op.

Alt i alt ganske muntert men tempoet måtte gerne have været højere. Snittet landede på 38,1 og kunne sagtens have taget et nøk mere. 

Men jeg faktisk også en kende gnaven. Efter løbet stod jeg og talte med ham Hillerød-manden. Han kendte en af dem der var stukket af og han kunne fortælle at de var flere B-ryttere (uden aktiv licens). I FBLs gadeløb havde der været 4 A-ryttere i motionsklassen der havde kørt med klatten. Hvorfor en i hede hule helvede ligger man som licensrytter og kupper motionsløbene? Hvad sjovt er der for en A-rytter (eller fra andre klasser) i at køre fra gamle tykke motionister? Man skulle tro at en del af den mandlige anatomi ikke virker eller er meget, meget lille når man kan finde glæde ved at "stjæle slik fra små børn".

Og gad vide om ikke løbet havde været meget mere dynamisk, hvis ikke der havde ligget folk og bakket af konstant.  Og seriøst - hvis man som licensrytter ikke kan vinde motionsklassen uden at have folk til at bremse feltet, har man sgu ikke fortjent det.

Måske DCU skulle skærpe kravene til motionsklassen, så det ikke kun er forbudt at have licens men der også indføres karantæne. Enten bare 3 år eller gerne 1 år for D, H50 mm og så op til måske 4-5 år for dem der sidst har kørt i A. Så kunne man måske undgå at motionsløbene bliver smadret.

Ikke mere brok - det var stadig sjovt og kommer der flere motionsløb, kunne jeg godt finde på at køre med.

http://tpks.ws/e5Z2d

 

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

3530kcal i går er godkendt og især fordi jeg vågnede med rumlende mave og ikke kunne falde i søvn fordi jeg var sulten. Men fik frådet lige rigeligt nok med havregryn mens de lukkede OL.

Endnu en feriedag gået med 100% afslapning uden at få lavet nogle af de ting jeg havde håbet - man skal dog ikke kimse af afslapning, så.... :-) Men jeg fortryder jo nok på et tidspunk :unsure: 

Jeg har lige været ude og trille 28km. Udover et interval henover diget, var det stille og roligt hele vejen. Da jeg kom på rammen, kunne jeg godt mærke at jeg lavede noget i går. Off-bike har stængerne ellers været helt umærkede, så det var lidt en overraskelse. Til gengæld er de som beton, her bagefter???

En af de ting jeg dog har fået lavet er, at glo DCUs løbsprogram igennem. Der er desværre ikke flere licensløb med motionsklasser i år - æv. Det var ellers underholdende nok til at jeg i mine få overkække øjeblikke, næsten er fristet til at hoppe ud i D. Meeeen nu gik det galt da jeg hoppede ud i nyt arbejde, så ingen grund til at gentage fiaskoerne :dry:

Skulle vi lige snuppe en mandagssang? Fra før man måtte ty til bare patter, autotune og at fyre teksten af så hurtigt, at ingen opdager, at den ikke giver mening.

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Man kunne blive inddraget i et styrt og smadre cyklen og komme til skade. Nå, men overvejer...Nu det var faktisk var så sjovt som det var.

...

Dagen stod på en en kort tille tur på tt'eren i form af klubmesterskab på godt 10km på Holmen.

Det fik jeg fucket grundigt op, Dels fik jeg ændret på styr og sadel inden jeg kørte og det var ikke helt heldigt med en sadel der var for høj og pegede alt for meget nedad. Styret skal også op igen :blush:

Nogle hundrede meter efter starten drejer vejen blidt 90 grader til venstre. Kommer hurtigere ind i svinget end jeg regner med og ligger hele svinget og er ved at køre af. Men så kører det! Medvind og mangel på wattmåler = jeg oversatser grotesk vildt og sikkert adrenalinen fra nær-styrtet gør, at jeg næsten brænder helt sammen inden jeg opdager det. Sætter farten mere og mere ned men pulsen bliver hængende. Først efter 5km er puls og vejrtrækning under kontrol men stængerne er helt væk. Alt i alt rimeligt kikset disponeret og selv skuldrene syrer så meget til, at jeg er nødt til at tage rigtigt fat i styret. Ikke liiiige sådan som jeg havde forestillet mig det, men har vel lært lidt til næste gang :wink:

Er landet ved ex'en ovre på Esbjerg-kanten og burde sove men er blevet overtræt. Men så fik jeg da opdateret MOL. Cyklen er med men hvad det bliver til er ikke godt at vide. Hvis hun får et kundebesøg, der tager så lang til at jeg kan smide cykel i bilen og daffe op til Silkeborg, Ry, Vrads, Løve og deromkring, gør det ikke noget. Det var målet hvis jeg var kommet på ferie.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, Gregers TF skrev:

... at jeg kan smide cykel i bilen og daffe op til Silkeborg, Ry, Vrads, Løve og deromkring, gør det ikke noget. Det var målet hvis jeg var kommet på ferie.

 

Smut over til Christiansfeld og kør 139 km-ruten til Sønderjylland Rundt på cykel. Så kan jeg garantere, at du får højdemeter nok til, at det gør naller i benene. Det er mit gamle cykelterræn, og der er virkelig dejligt.

https://www.bikemap.net/en/route/3140947-sonderjylland-rundt-pa-cykel-140km/

Link to comment
Share on other sites

Det må jeg have i tankerne til en anden god gang. Derovre kan jeg ikke finde rundt, så uden gps i computeren går det nok ikke.

Jeg er heller ikke helt sporsikker oppe ved Silkeborg men mormor og morfar havde mig mange år i træk med på 3 ugers camping, så så længe jeg er på kendte veje så farer jeg ikke vild - kan også placere byerne, så jrg har noget at køre efter så helt lost er jeg ikke. 

Det ender jo nok bare med kortere ture lokalt, så det ikke tager for lang tid. 

Link to comment
Share on other sites

Lige godt 40km i helt fantastisk vejr. Intensiteten noget miskmask. Det skulle have lidt let så jeg var topklar i morgen men det var alt for fedt at køre uden lyskryds, rundkørsler og når der endelig kom en bil, så overhalede den med stor afstand uden brug af horn og sprinkler. Så det var lidt svært at holde igen.

Ergo noget semitons :-)

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lige præcis 60 komma nul dut km. Det føles altså længere, når der hverken er rundkørsler eller en million lyskryds til at give pauser :blush: og det blæser en wældi' wind. Tog den lidt mere med ro i dag og ellers skete der jo ikke rigtig noget. Men dejligt at have vejene helt for sig selv.

Link to comment
Share on other sites

Der er dejligt :wub:

Det blev sent i går og jeg valgte at tage en ekstra overnatning i stedet for at ende med heftigt natteroderi inden jeg nåede hjem. Mine værter havde i dag formiddagsplaner i Esbjerg by så da de kørtes smuttede jeg i bad, sagde farvel til alle ungerne og kørte til Ry. Pakkede cyklen ud og kørte via Laven og Svejbæk/Sejs til Silkeborg og retur. Og så lige tre afstikkere på bl. a. Slangebakken i Laven som sjovt snor sig op fra Gudenåen.

Vejrtrækningen kørte helt ad Heckenfeldt i dag. Både på stigningerne og når jeg hoster lyder det som defekte lejer. Jeg troede egentlig at det var smøger og mad-os fra mine værter men har lige set på TTV, at der er højt ozontal og det driller folk med lungebøvl. Håber bare at går væk, for jeg havde ikke ilt til meget over 90% af maxpuls selvom jeg gik all-In. Jeg var også et par gange hvor det ikke var ventet, nede og rode i panikgearet og under 20km/t. Men uha, der er så også nogle lede sataner af bakker. Uanset hvad, ikke egnet for folk i min vægtklasse :tongue:

Virkelig lækker natur især mellem Ry og Laven, så en del kørsel i sightseeing-tempo og foto-stop undervejs.

Dertil også en dejlig mentalitet blandt dem der bor der. Jeg har talt med flere fremmede i dag end i Avedøre til sammen i den tid jeg har boet her.

Kunne jeg få et arbejde jeg kunne leve af, skulle det kun lige være min kørestols-isolerede mor, der kunne holde mig å æ djæwl'ø.

 

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægten over 90kg efter jeg er retur fra Jylland men regner med at det meste hurtigt forsvinder igen.

I dag en utilsigtet hviledag. Jeg ville helst have morgencyklet men ikke i SÅ meget tegn. Tiden gik og jeg ville køre om Amager på TT'eren. Men har fået spøgelsespunktering nummer 4 på ca 14 dage. Og det er i min verden når man cykler og bagefter stiller cyklen i troen om at begge slanger er tætte. Over natten er der så et fladt dæk og jeg kan hverken finde sten eller hul i slange. For at gøre det mere mystisk pumpede jeg to "punkterede" slanger op før jeg tog til Jylland og ingen af dem var flade da jeg kom hjem. Da jeg så opdagede 4'eren gik jeg målrettet efter at få styr på min bunke med slanger der har/er punkterede. Planen var nu en kort cykeltur og styrketræning bagefter.

Ud på eftermiddagen har jeg nogenlunde styr på det men så ringer min gode kollega Frank. Efter 3 timer og 8 minutter lægger vi på men nu klokken var over 20 blev det let at vælge nuldagen.

 

Faktisk er jeg også ved at være mæt af cykling for denne sæson. Om det er "ægte mæthed" eller blot fordi jeg har cyklet alt for meget alene den sidste tid ved jeg ikke. Overvejer stadig D for variationens skyld men også at begynde at styrketræne, hvilket uden tvivl vil kaste klaps af sig til løb, da jeg jo lige har konstateret at stængerne lider under det. At træningsdelen på cyklen skal drosles ned ligger dog ret fast.

Link to comment
Share on other sites

Det blev heller ikke til træning i går - jeg kom til at hænge på OT her på MOL og da jeg havde været bad og var halvt i cykeltøjet stod det klart, at jeg ikke ville kunne nå fællestræningen. Som det blæste gad jeg ikke cykle alene og var også bare off over at ferien var slut. Havde tænkt på FW men så ringede en kollega og vi talte i et par timer, så....

Efter nattevagten fik jeg sovet ca 4 timer og vågnede langsomt. Fik så kørt små 35 km på TT'eren. Ikke at jeg egentlig gad men det var alligevel dejligt, da jeg var derude. Holdt intensiteten nogenlunde nede, så håber at være i hopla til fællestræning i morgen.  Hvis jeg når den, altså - for det er godt nok blevet en skidt vane at komme for sent i gang med at klæde om.

Link to comment
Share on other sites

13 timer siden, Gregers TF skrev:

Det blev heller ikke til træning i går - jeg kom til at hænge på OT her på MOL og da jeg havde været bad og var halvt i cykeltøjet stod det klart, at jeg ikke ville kunne nå fællestræningen. Som det blæste gad jeg ikke cykle alene og var også bare off over at ferien var slut. Havde tænkt på FW men så ringede en kollega og vi talte i et par timer, så....

Efter nattevagten fik jeg sovet ca 4 timer og vågnede langsomt. Fik så kørt små 35 km på TT'eren. Ikke at jeg egentlig gad men det var alligevel dejligt, da jeg var derude. Holdt intensiteten nogenlunde nede, så håber at være i hopla til fællestræning i morgen.  Hvis jeg når den, altså - for det er godt nok blevet en skidt vane at komme for sent i gang med at klæde om.

jeg ville aldrig have energi til at cykle med 4 timers søvn. Respekt for at du kunne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share