Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

9 timer siden, Gregers TF skrev:

Jeg tror umiddelbart også at jeg har udvalgt mit næste hjulsæt. Nu Stagebiken ikke bliver til noget, har jeg udvidet budgettet. Det er måske også det sidste sjove hjulsæt mens jeg stadig kan fravælge tubelessready.
Planen er umiddelbart dette:
https://www.cykelpartner.dk/hjulsaet-til-racercykler/fulcrum-speed-40-carbon---hjulsaet---road---28---1400-g---clincher---qr---hg11Jeg har primært forholdt mig til tests som f eks denne
https://road.cc/content/review/244768-fulcrum-racing-speed-40c-carbon-wheelset

Lækre hjul, der også er til det lette side. Selv om det er mange penge, så er det da en fair pris i forhold til prisen i pund, som er nævnt i den engelske test. Måske bliver det lettere at få gode priser på hjulsæt til fælgbremser i den kommende tid, hvor alle vælger skivebremser?

Link to comment
Share on other sites

Fedt med alternativer - kigger efter fyraften på dem fra bike 24. Jeg bliver altid snydt når jeg handler privat, så gider ikke brugt. Om det er cykel, bil eller tøjklemmer :tongue:

Stagebiken er umiddelbart ikke i tankerne. Jeg vil stadig gerne have noget jeg kan spurte på men kan ikke gennemskue hvordan jeg får den op lejligheden. Og som tiden er gået er jeg også begyndt at mene, at det er RET mange penge. Men det er det at få den levet til døren, der er det primære problem. Jeg satser på endnu en varm vinter, så jeg kan køre lidt sprinter ude på Avedøre Holme. Overvejer kraftigt om jeg skal køre med Hvidovre her til vinter, så jeg kommer mere ud end jeg ville gøre alene. Ham der styrede vintertræningen sidste år, havde ret mange sprinter på programmet, efter det jeg kunne se på deres fjæsgruppe, så det passer jo ret godt sammen. 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt 92,7 - shit, shit, shit

Tidskaos - jeg opdager, at det er varmt nok til at køre i kort/kort. I oktober måned, tilsidesætter den slags alt andet, så panik på cyklen og køre den korte runde før jeg skulle på arbejde. Heldigvis møder jeg ret sent - 13:47, så det KUNNE lade sig gøre. Masser af tons og watt men også en masse forhindringer og røde lys, så egentlig ikke ret hurtigt men pyt og det var suuuuuper dejligt.

Jeg nåede at flå lidt skiftetøj med på job, så jeg kan styrketræne hvis jeg orker, når jeg har fri. Det er vist kl 23:33, hvis jeg husker rigtigt men det sker jo at jeg er ret energisk på det tidspunkt, så muligheden skal være der.

3D5679F6-756C-4F7F-AEB2-9F4DF9DA4946.jpeg

Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, Gregers TF skrev:

Fedt med alternativer - kigger efter fyraften på dem fra bike 24. Jeg bliver altid snydt når jeg handler privat, så gider ikke brugt. Om det er cykel, bil eller tøjklemmer :tongue:

Jeg var virkelig glad for det sæt Tune TSR 27, jeg havde til Cannondalen. Der var carbonhjul på oprindeligt, men jeg skiftede til de her rene aluhjul, som var Tunes basismodel til en fornuftig pris, og de vejede også kun nede  omkring de 1440 gram. Dem var der aldrig bøvl med, og de rullede fantastisk. Når vi trillede ned ad bakker i ABC Motion og indtog en aerodynamisk position, synes jeg tit, at jeg trillede fra de andre.

https://s-tec-essence.eshop.t-online.de/epages/Store4_Shop38023.sf/sec9b2166e9c6/?ObjectPath=/Shops/Shop38023/Products/TTSR27w

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg brygger en masse kaffe næste fridag og så graver jeg i det :cooldance:

Vægten i går var ikke 92,7 men 93,7... i dag 92,6 efter 2800kcal

Jeg gad ikke rigtig træne i går men havde en af de vagter, hvor jeg vinker til føreren i toget hjem til Avedøre der lige er kørt fra Hovedbanen, når jeg skal derind og aflevere mit fyraftenstog. I stedet for at stå og glo på perronen gik jeg ned i jernhulen og havde 8 minutter til rådighed. Da jeg var kommet i gang, valgte jeg at blive 20 minutter længere, for nu gad jeg godt - var stadig for træt til det hele store.

Hyperextension: 20,20
Leg extensions: 12x40, 15x60, 15x60
Supersættet med
Siddende lårcurl 15x40, 15x60, 15x60
Benpres: 15x200, 15x200
Læg: ?? X 200
Bænkpres: 10x28, 10x28
Da jeg var kommet hjem også to sæt tåhævninger på hvert ben

Jeg satser på 15-20 minutter på turboen i zone 2, før jeg tager på arbejde.

Tilføjet - det blev et kvarter.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Har lang pause, så har lige været i jernhulen:
(og puha, det er tiltrængt. Jeg ligger langt, langt under niveauet fra sidste år)
Hyperextensions: 20, 20
supersættet med
Rows: 15x60, 12x60 fail
Laterals: 10x8, 10x8
Scott curl: 10 x stang+20, 10x28 (antager herefter at stangen vejer 8)
ss
Tricep pushdowns: 10x25, 10x25
Mavemaskine: 15x50, 15x50 (mærkelig bane - kommer nok ikke til at bruge den igen)

Link to comment
Share on other sites

Vægten nede på 92,0 efter 3725kcal

Jeg sover godt I disse dage - mon det er styrketræningen der gør det?
Ikke helt friske stænger men godt nok. 2 x 15 @ formodet FTP. Føj for den lede og godt jeg  kunne sidde med lukkede øjne og koncentrere mig om at tælle baglæns. Cykelcomputeren smed så lige en enkelt watt oveni min FTP. Jeg måtte rulle af i ret lang tid, før pulsen faldt ned under 70%, så vildt panik med at nå toget på arbejde men jeg sidder i det, så det gik.
Ikke verdens mest interessante kurver men....

 

D1411EDC-71C0-41B6-BAA0-2996C3F8BCEF.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Du er en sand guttermand, Henrik. Jeg bestilte straks i morges, da jeg læste beskeden og jeg havde IKKE hørt om den i forvejen, så rigtigt mange tak for tippet.

Ingen træning.....:

92,7kg - jeg tabte overblikket over kalorietællingen i går, da jeg gik amok i ost. En latterligt flad +45 på tilbud i LIDL og slet ikke eksotisk nok til at æde sig fordrevet i. Dertil er jeg en også kæmpe idiot, fordi jeg igen-igen-igen så youtube til længe efter 02. Det er SÅ torskedumt, for jeg er træt og ugidelig dagen derpå, hver eneste forbandede gang. Jeg havde håbet på cykeltur i zone 2 før jeg skulle til kiropraktor men det kunne jeg ikke nå, eftersom jeg sov alt for længe.
Jeg er på ingen måde tilfreds med min indsats :bottom:
Efter knækket i lænden fik jeg den årlige influenza-vaccine efter at have stået længe!!!! i kø på apoteket. I øvrigt vanvittigt med folk i byen, i betragtning af at der plejer at være halvtomt ved frokosttid.
Jeg har udvalgt nye sutter til bilen (med de vintre vi har haft de sidste år, gider jeg ikke mere at skifte rundt, så nu bliver det helårsdæk) og bestilt tid og også til serviceeftersyn. Jeg har samlet de to “skabe” jeg fik med fra Jylland og har omorganiseret soveværelset. Det gjorde så at jeg ikke kom på turbotræneren.

Når dette er skrevet vil jeg drikke kaffe og se på jeres cykelhjuls-links. I morgen skal jeg i Holbæk Cykelcenter og håber at kunne købe knickers og løse ben med varme i. For “nogle” år siden var det helt normalt men åbenbart ikke mere. Heino og Børkop har kun noget tyndt stads og de løse ben, jeg købte på nettet er også til grin. Ser lige om de har hjul der frister, nu jeg alligevel er der.
 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Gregers TF skrev:

Jeg bestilte straks i morges, da jeg læste beskeden og jeg havde IKKE hørt om den i forvejen, så rigtigt mange tak for tippet.
 

Det var så lidt! Ham Christian Monggaard plejer at skrive nogle meget underholdende bøger, og der er sædvanligvis masser af illustrationer og spøjse oplysninger i dem. Jeg fik hans bog om Olsen Banden forrige juleaften, og den er også meget interessant: https://www.gucca.dk/olsen-banden-bog-p421130?gclid=Cj0KCQjw8fr7BRDSARIsAK0Qqr5vfml-TEu9cfWXSepKZc9f9cm5sTvdZGEPoU2urEs0q8QFrLEY2ysaApVBEALw_wcB

Link to comment
Share on other sites

Hmm... jeg har godt nok “Min tid i gule sokker” men den slags kan man jo aldrig få for meget af. Tror måske jeg sætter den på hold, så jeg til en forandring har et julegaveønske. HVIS jeg kan vente, altså :rolleyes:
Den er hængt på opslagstavlen, så jeg ikke glemmer den. 

I øvrigt nok meget godt at jeg ikke fik trænet. Jeg plejer ikke at kunne mærke vaccinen men denne gang er jeg blevet ret off, fryser og er krøbet i termojakke :dry:
Jeg håber at sove det væk men tør ikke gå i seng endnu - så ligger jeg bare vågen fra 3 til 6 igen.

Link to comment
Share on other sites

Lækker video!
.... fra dengang man røg pibe, fik 20kr i timen og skulle have et påhængsskilt på, når man kørte med anhænger. Og man kørte udenom de værste stigninger. 
Viste du at det var Sverige, der gik foran med at få lagt “noget overarm” i lastbilerne?

Sidste skud i krigen mellem Volvo og Scanie fra Scania har 770heste og 3700 Nm

92,2kg efter 3425kcal
Jeg har været lidt praktisk igen i dag men gad ikke at shoppe cykelting på en fredag, som jeg kom i tanke om at det var - der er for mange mennesker.
Vejret var fint men pga åbne altandøre var lejligheden småkold og jeg ville egentlig hellere svede på turbo´en. Men..... det kommer jeg til hele vinteren, så jeg “tvang” mig ud og.... der var sgu da også lækkert at køre i korte rør, som lige gik an.

Efter nuldagen, ville jeg vække kroppen med to 3-minutters vo2max uden at snitte toppen af zonen jeg som ellers plejer - så det føltes stille og roligt og var en super fin måde at starte op på.
Herefter 10 x 30/30 på udturen af diget - det var nemt i dag, nok pga modvinden.
Hjemover stod den på 8 x 40/20 - tog en ekstra pga den pause jeg måtte lægge ind ved en overhaling og modkørende. De var omvendt svære at holde og en irriterende lyd fra forskifteren distraherede. Cyklen bærer præg af at den ikke har fået service siden foråret sidste år. 
Til sidst to intervaller med spurt i 10sekunder direkte over i vo2max i et minut. Den første sendte mig mod afgrunden - stadig flad efter tabataen men nr to var OK.

Lidt styrketræning da jeg kom hjem - vi husker måske den norske undersøgelse af styrketræning efter hårde intervaller, for ellers virker det nok ulogisk.
Skateboardsquats: 10, 8x27, 8x27
Bulgarsk splitsquat: 8x27 
Tåhævninger: 75x27,  75 (bw)
Kropshævnger: 12
Mavebøjninger: 40
Dips: max
Skulderpres: max x 13,6
Bicepcurl: max x 18, max x 13,5

....
Hjul - jeg har IKKE bestemt mig - følgende ideer lever endnu:
Shimano C60 - fin løsning som jeg ved 100% sikkert virker men bare kedeligt at købe nyt der er magen til det gamle 
Fulcrum: Næsten alt er godkendt - men jeg har ikke set dem testet ved spurt af en rytter tungere end 70kg - tror ikke det bliver dem
FFWD 60: Fede hjul - DEJLIG pris. Dog ej i DK og er til tubeless. Dem jeg finder i DK er 200g tungere og tåler 120kg mod 100kg, så det lille TLR, er åbenbart vigtigt. Har læst at der er spurtet med 1500wat uden flex, så det er godkendt.
Bora 50: Jeg har selv kredset om dem længe. Og har været dum. I Børkop Cykler er der kun vist et baghjul på billedet og med “One” i navnet, antog jeg at det kun var for baghjulet og ikke et hjulsæt. Jeg kan ikke finde en maxvægt på rytter. Dæk er svære at montere men folk kører også tubeless på dem. Det værste er, at hubben er af aluminium og derfor bliver deform når man spurter. Min kollega har hjul med alu-hub og hans er ret medtagede (allerede efter 7000km) eftersom tandhjulene i spurt-gearene er single og presset ligger massivt på den bløde alu. Latterligt sted at spare vægt men man kan vist få nogle metalpinde, som man lægger ind mellem hubben og kassetten for at fordele belastingen. Kan man det, er de nok favoritter.

...
TV2NEWS er tilbage på matriklen. Jeg ville opsige min grundpakke men kunne vælge to kanaler i bonus, hvis jeg beholdt den. Tog også TV2 SPORT - håber de måske sender lidt cykling eller andet jeg gider se. Men dejligt igen at have nyheder kørende som lydtapet.
Omvendt har jeg også dårlig samvittighed. I dag er det kommet frem at der er mangel på influenzavacciner, så der måske ikke er nok til dem der trænger mest. Havde jeg vidst det i går, så havde jeg droppet min vaccination der ikke er strengt nødvendig.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

14 timer siden, Gregers TF skrev:

Lækker video!
.... fra dengang man røg pibe, fik 20kr i timen og skulle have et påhængsskilt på, når man kørte med anhænger. Og man kørte udenom de værste stigninger. 
Viste du at det var Sverige, der gik foran med at få lagt “noget overarm” i lastbilerne?


Nej. Men jeg har også selv været med til at køre uden om Kassel-bakkerne. Der var kun to spor ved Kassel dengang, og det var døden at komme til at ligge bag en østeuropæisk lastbil. Man drejede fra ved Fulda, og kørte et stykke langs med grænsen til DDR, hvorefter man vendte tilbage til A7 motorvejen efter Kassel. Med tre spor, og med moderne TDI-biler, går det som en leg over Kassel. Da videoen blev optaget, var der tydeligvis ikke motorvej over Brennerpasset. Der har jeg engang siddet ude på kørebanen og spist frokost, da vi holdt i kø i flere timer. Næsten samme sted havde jeg den oplevelse at se et dyr, som jeg ikke anede, hvad var. I mange år kaldte jeg den bare for en bjergged. Så, for 2-3 år siden, sad min far og jeg og så et naturprogram, og pludselig sagde vi i munden på hinanden: Dér er den! Det viste sig så, at det var en stenbuk. Meget smukt dyr, og et fantastisk landskab ved Brenner.

 

Link to comment
Share on other sites

91,3kg efter 2775kcal.

Ville have taget årets første tur på vintergeden men blev ikke helt færdig med at sætte den op, så i stedet på turboen, hvor sommercyklen havde fundet hvile.
Det blev tiL 2 x 15 minutters sweet spot i frihånd. Det er  hårdere end i ERG-mode, da man dels ikke er tvunget til at holde wattene men selv mentalt skal være med og dels så må man tage det gear, der er tættest på det optimale men ikke helt perfekt. Det er fint også at have den del af det med, trods det koster en lille smule watt.
Taxcen laver enkelte udfald på data, eller kortvarigt hæver eller sænker belastningen, når jeg styrer den fra Garmin-computeren. Ret kedeligt når man er presset men den gjorde det også sidst.

Nu på vej til arbejde. Jeg har en grotesk lang pause på lidt over en time, så har taget træningstøj med og også lidt babyvaskeklude, rent undertøj og sokker, så jeg kan være bekendt at køre igen bagefter. VI har desværre ingen rigtig garderobe i nærheden, da den gamle lukkede pga skimmelsvamp, så det må blive en campingvask. Heldigvis er jeg jo også alene på pinden, så det går nok.

E98EEF5A-BCC1-435F-A2E1-6501B4E70865.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde set forkert og havde alligevel ikke lang pause. Da jeg også havde hittegods jeg skulle registrere og låse i boksen, havde jeg opgivet at få trænet. Men det glemte, blev hentet af en passager på vej til Kbh og så... fanme jo!!! Lige i dag af alle dage, var der i forvejen en anden i motionscentret, så måtte en etage op i omklædningen. Speedy ned igen og bygge et squat-stativ.
Frontsquat: 20 x stang - jeg ved ikke hvad den vejer... mellem 10 og 20kg.. Sikkert 12, 15 el 18. Jeg regner med 10 - så har jeg ikke overdrevet noget.
Frontsquat:10x30, 10x50, 10x50, 10x50 - ikke tungt for benene med for coren. Og latterlig iltgæld
Siddende lårcurl: 15x40, 12x70, 12x70, 12x70
trippelsættet med 
Leg extension: 12x70, 12x70, 12x70
og 
Hyperextensions: 20, 20

Panik op og svinge en vaskeklud og skifte kluns. Desværre var ISS ved at koge mopper og deres vaskemaskiner står i omkædnigsrummet, så der var varmt og fugtig som i en sauna. Kørte med vinduerne åbne i 20-25 minutter før jeg var kølet ned. Når jeg kommer ind på Hovedbanen har jeg et kvarter, til mit tog hjem til Avedøre. Tænker at spæne i kælderen og snuppe to sæt bænkpres og et eller to sæt laterals. Det kan jeg vist lige nå. 

Link to comment
Share on other sites

På 9.10.2020 at 23:17 , Gregers TF skrev:



....
Hjul - jeg har IKKE bestemt mig - følgende ideer lever endnu:
Shimano C60 - fin løsning som jeg ved 100% sikkert virker men bare kedeligt at købe nyt der er magen til det gamle 
Fulcrum: Næsten alt er godkendt - men jeg har ikke set dem testet ved spurt af en rytter tungere end 70kg - tror ikke det bliver dem
FFWD 60: Fede hjul - DEJLIG pris. Dog ej i DK og er til tubeless. Dem jeg finder i DK er 200g tungere og tåler 120kg mod 100kg, så det lille TLR, er åbenbart vigtigt. Har læst at der er spurtet med 1500wat uden flex, så det er godkendt.
Bora 50: Jeg har selv kredset om dem længe. Og har været dum. I Børkop Cykler er der kun vist et baghjul på billedet og med “One” i navnet, antog jeg at det kun var for baghjulet og ikke et hjulsæt. Jeg kan ikke finde en maxvægt på rytter. Dæk er svære at montere men folk kører også tubeless på dem. Det værste er, at hubben er af aluminium og derfor bliver deform når man spurter. Min kollega har hjul med alu-hub og hans er ret medtagede (allerede efter 7000km) eftersom tandhjulene i spurt-gearene er single og presset ligger massivt på den bløde alu. Latterligt sted at spare vægt men man kan vist få nogle metalpinde, som man lægger ind mellem hubben og kassetten for at fordele belastingen. Kan man det, er de nok favoritter.
 

Dengang jeg kørte flere kilometer og brugte flere penge på udstyr end jeg gør nu, sørgede jeg altid for at læse testene i Tour Magazin (mange af dem kunne/kan købes i løs værgt for 2 euro pr. test). Tour har efter min mening de absolut bedste tests af hjul; blandt andet fordi de bruger penge på at lave en test af stivheden i en rig. 
 

Road.cc og lignende sites synes jeg ikke har så gode tests...det er sjældent de har en negativ test, og som regel går testen ud på at en eller anden fyr kører rundt på dem i et par uger og siger at de er skam gode :-)

Blandt engelsksprogede medier er cyclingtips klart bedst på tests og teknik (bedre end Velonews, der ellers har Lennart Zinn). Cyclingtips har hentet mange af de gode tech-skribenter, fx James Huang. 

Jeg kender nogle af hjulene, du nævner. Jeg er ellers glad for Mavic, men efter to Mavic-baghjul (samme model) der ikke kunne holde, købte jeg for tre år siden et sæt Fulcrum Racing Quattro. De er den billige udgave af de Fulcrum du nævner, men jeg er vildt glad for dem - de har holdt sig stive, kører snorlige og er nemme at træde op i fart. Jeg vejer HELT sikkert mere end 70 kilo :-), og har ikke mærket noget til manglende stivhed - tværtimod.

Jeg har endnu ikke hørt om nogen, der ikke var tilfreds med stivheden i Bora. At navet er lavet i alu, burde heller ikke være et problem...mener du kassettehus når du skriver nav, og er du 100% sikker på at huset er lavet i alu på Boraerne?

Fælles for Campagnolos og Fulcrums hjul (der tit er mere eller mindre ens, da Fulcrum er ejet af Campagnolo) er, at flangen i kranssiden er større for bedre stivhed. OG at fælgkanten er en anelse højere end på fx Mavics hjul. Det har ikke noget med Tubeless at gøre; sådan har det været så længe jeg kan huske - bare en afvejning af sikkerhed vs. lethed ved montering (og en totalt manglende standard, hvilket er en anden snak). Men her i husholdningen har vi pt. 3 cykler med Fulcrum, og det er altså ikke noget der på nogen måde gør det svært at montere dæk, vil jeg mene. 

FFWD er også gode og tit lidt billigere end Fulcrum og de andre "kendte" mærker, men har også ry for at være lidt bløde i det. Hvilket er vigtigt når man vejer lidt mere end gennemsnittet og træder mange flere watt end gennemsnittet, som du gør. For hvis fælgen giver efter, bliver egeren bøjet en lille-bitte smule på hver hjulomgang, og efter x antal hjulomgang betyder det typisk løse nipler og/eller sprungne eger. 

Først og fremmest ville jeg vente med at købe hjul. Sæsonen går mildest talt på hæld, og der er tit halv pris eller noget der ligner på udgående modeller. Og som flere har sagt, er hjul til fælgbremser ikke det hotteste, så du risikerer at købe for dyrt. Vent i hvert fald til efter Black Friday.

Link to comment
Share on other sites

Fine iagttagelser. Jeg havde ikke rigtigt regnet med “sidste års modeller” på hjul men.... heldigvis skal jeg også først bruge dem til april-ish, så jeg har masser af tid at vente.
Mig og engelsk (og cykeldele (også på dansk)) er ikke altid bedste venner :dry: så jeg har lige opdaget at hubben er ikke det jeg troede det var - altså den rillede tromle som tandhjulene skal sættes ind i. Hvad f.... hedder den så? Er det kassettehuset på dansk? Og engelsk????
Det er i hvert fald noget hø, når den er blød. Min kollega er lidt tungere og med samme antritsfart som min, så han laver nok 1700-1800 watt og hans “dims” holder i hvert fald ikke ret godt på det hjul, hvor den er blød.

...

91,5kg efter 3450kcal
Det var så i dag jeg havde lang pause... har taget afspadsering på det sidste jeg skulle køre bagefter og var hjemme allerede lidt over 19 - helt mærkelig men ret rart, faktisk.
Det er blevet en nuldag. Benene har det nogenlunde (er øm i maven efter frontsquatten) men vågnede for sent til at nå træning. Jeg er stadig voldsom træt og lå også vågen små to timer i nat, da jeg kogte af varme og benene kløede. Ellers flere måneder siden sidst de har kløet.

Tør jeg starte op med banecykling eller er der for meget Covid-19 i omløb? Jeg hælder mest til kun at køre om onsdagen, hvor jeg føler at der er en god træningseffekt men så blive væk om tirsdagen, hvor det nok ender i lal. Og hyggelig kaffe men det er nok heller ikke skide smart at sidde i et lille lokale. Men århh - jeg synes faktisk ikke det er ret fedt at skulle ligge på hjul af andre, som tingene er. Meeeeen jeg vil RIGTIG gerne have lidt klaps af de andre.
 

...

Jeg har lavet en “hensigterklæring” baseret på 6-dages-blokke - det er lettest at overskue med min arbejdsrytme. Hver blok skal mindst indeholde:
To gange styrketræning - det er oplagt med en herhjemme på en af  mine fridage og en i DSBs jernhule.
En gang sweet spot
En gang kortere intervaller - om det så er på cykelbanen, Avedøre Holme med HvidovreCK, (Covid-19-overvejelserne igen) eller på turbotræneren.
Med styrketræning på programmet, er det nok ikke helt skævt at have 2 nuldage på 6 dage. Træningsmæssigt fungerer det fint med at styrketræne efter cykling. Så kan der blive plads til lidt zone 2, sprinter eller mere sweet spot :poking: på de dage der er til overs og er der overskud, kan den ene nuldag ryge.
Det hele kræver bare lige at jeg kan komme op i nogenlunde god tid....

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Du har nok ret. Jeg må lige se hvor meget noya jeg har onsdag.

91,9kg i til morgen efter 3700kcal. Heraf en del kl 5 i morges. Jeg vågnede igen med ben der kløede helt afsindigt og til sidst måtte jeg stå op og hoppe lidt rundt for at være i mig selv. De var helt fyldt med små røde prikker, så noget har drillet dem. Sidst jeg vaskede kom jeg til at bruge skyllemiddel i 60-vasken. Jeg plejer nu altid at bruge det i mine 40-vaske, så det holder nok ikke. Måske noget hormon-kludder, efter der er mindre cykling og mere styrketræning? Jeg skal vaske i morges, så må se om det hjælper... Det er i hvert fald giga belastende at jeg ikke kan sove fra det.

Kom alt for sent op og var skide træt. Fik dog 20 minutter på turboen, før jeg tog på arbejde. Lidt z2 og vo2max i den lave ende, blandet ustruktureret sammen.
I DSBs kælder fik jeg:
Træk til bryst: 10x70, 10x70
Rows: 10x70, 6x70 fail
Bænkpres, DB: 10x16, 8x30, 8x30
Laterals: 10x9, 10x9
Tåhævninger på et ben: 1 sæt ?? gentagelser
Scott curl: 8 x stang + 25, 7 x stang + 25 fail
Tricep pushdowns: 10x 27,5 , 10x27,5
Hyperextensions: 25
Mavestativ: 15 x max = til fail
 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Banecykling

opvarmingen for en gangs skyld dejlig rolig fra start

Pointløb direkte over i scratch på 15? omgange

Øvelsen med 6 minutters interval i tilfældige ukendte længder

Italiensk forfølgelsesløb

”Tag en halv omgang” (feltet kørte med 36-38 i timen så der var ikke så meget umph i spurterne), direkte over scratch på 10 omgange

Udskilningsløb

Afrulning

Banebenene er langt væk. Det er også længe siden jeg har skullet have pulsen op så sent. Det er jeg ved at blive for gammel til. Motivation var en by i Rusland. Synes også at det er ufedt både at skulle i bad og stå at fedte med håndvask af cykeltøj henimod midnat. Men det er nu en gang vilkårene.

E574D07D-2CA5-41A1-9908-C27CFA3BAB16.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share