Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

I går lykkedes det omsider at køre med Ishøj Cykel MotionsClub. Succes!

Det er da cool! 4george.gif

Kan dog godt forstå dine logistikproblemer, hvis de først træner klokken 18. Jeg havde samme udfordring, da jeg i 2009/10 trænede med de gæve folk i Birkerød BC. Der er også et stykke fra Kbh. til Birkerød, så det blev en blanding: Nogle gange cyklede jeg hjemmefra, andre gange smed jeg raceren ind bag i bilen. Træningen begyndte dog allerede kl. 17.30, så hvis formen var til det, kunne jeg godt trille derop og hjem igen, uden at det blev alt for sent.

Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers. Godt at se, at du er faldet godt til i din nye lejlighed. Hvad siger vægten i disse dage?

I øvrigt: Nu køber du fandme en banjo eller en ukulele (banjo er klart mest cool, ukulele er gay :tongue:) og får lært at spille på den. Livet er sgu for kort til, at drømme om, at tilegne sig helt realitiske kundskaber. En halv times tid et par gange om ugen er rigeligt til hurtigt at lære basale skills. Når først du har lært det sidder det i fingrene resten af dit liv og kræver kun ganske lidt arbejde for at holde ved lige. Selv spiller jeg kun guitar 1-2 gange om måneden og det er nok til at holde et rimeligt niveau ved lige. Hvis jeg går amok og spiller en masse i en 3-4 uger er jeg hurtigt tilbage på topniveau. Jeg kan næppe forestille mig, at du kan argumentere for, at du ikke kan hive én time ud af kalenderen om ugen. Mon ikke også tid brugt på at lære at spille banjo, er bedre end tid brugt foran fjerneren :wink:

Jeg accepterer selvfølgelig ikke et nej og venter spændt på at høre om den nye banjo du har købt.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

@ Henrik: det er måske også noget pjat, for jeg kommer jo gerne sent hjem fra banecykling. Men......

@ Excess: tja joh, jeg har tiden men har jeg tålmodigheden? Jeg vil i hvert fald lige lure på hvad en brugt banjo koster. Og en ukulele. Om og man kan finde nogle trænings"ting" at gå efter for bare at have den i huset, lærer jeg det nok ikke af.

Efter en god nattesøvn (og lidt hård træning i går) er vægten faldet 1,6kg fra i går til nu 88,0kg og venerne popper op på biceps osv hvor de plejer (og der er OK - jeg har vænnet mig til dem) men dunken sidder desværre endnu. Men jeg skal nok få slidt den af uden de store afsavn - især hvis jeg kan passe sengetiderne.

Det har knebet i de sidste dage og i går var den sidste morgenvagt i rækken så jeg var lidt en fjumrerøv.

Men det var nu ikke derfor jeg ikke nåede at til træning med Ishøjs hold B som jeg havde planlagt. Ligesom da jeg skulle op på CCHillerøds hold 1, begynde til baneckling og og og og, så fik jeg eksamensmave da jeg skulle ud af døren. Havde jeg tænkt mig om, havde jeg krudtet op på Immodium på forhånd men det er længe siden jeg sidst har været plaget af det, så jeg tænkte ikke over at det ville ske.

Da jeg endelig kom på cyklen var det alt for sent men kørte alligevel dernedaf, da det indtil videre er min eneste vej ud af byen. Efter hurtigt at være blevet overhalet en en pender med rygsæk (NITTE!) tegnede det til en skidt tur.

Jeg ville prøve en genvej og fulgte en skilt til Hundige Station. Det var lidt for meget Hundige Station, for først kom jeg lige forbi S-tog-klargøringscenteret og så blev stien smallere og gik til sidst mellem skinnerne uden afskærmning. Jeps, jeg var endt ude i rangerområdet. Uden sikkerhedsvesten på måtte jeg hellere vende om og på tilbagevejen så jeg "the missing skilt" stå nogle meter nede af en sti.

Ud på kendt vej og kurs mod Tune. Efter opkørslen til Stærkende kunne jeg se noget orange laaaangt ude i horisonten. Efter et kvarters jagt havde jeg indhentet Ishøjs hold C. Jeg tog lige en slapper på hjul i nogle minutter inden jeg drejede fra for at vende hjem.

Jeg sigtede efter Ishøj Landsby - vidste ikke helt hvor jeg var i den proces men kunne se på kortet af hvis jeg drejede til højre og så til venstre, ville jeg ramme Gl. Køge Landevej. Så jeg dreje til højre ud på en stor 4-sporet vej med midterautoværn og en seriøs bred cykelsti. Desværre forsvandt den hver gang der kom en højresvingsbane. Efter nogle lyskryds kom det skilt som jeg anede ville dukke på: cykling forbudt. UPS!

ASAP ind over Bauhauses parkeringsplads og finde nogle stier forbi Ishøj Bycenter. Her fandt jeg kun veje hvor man heller ikke må cykle så videre af stierne og ind i Vejleåparkens helvedeslabyrinter. Endelig fandt jeg ud og kunne køre hjem.

post-1580-0-15733600-1334306181_thumb.gi

Intet er så skidt at det ikke er godt for noget. Den korte tur gjorde at jeg kunne nå til svømning. Benene var til at lukke op og skide i så jeg lod svømmefødderne blive hjemme og bad om en pull boye dag. De sidste 3 minutter ville jeg svømme lidt bryst. Anden gang jeg satte af, fik jeg krampe i højre læg og så ville jeg bare stoppe her. På vej op af vandet, krampede min venstre quad. Så det var sjaw.

Da jeg kom hjem, var jeg ved at falde i søvn mens jeg spiste så jeg fandt sengen i stedet for MOL og det var vist klogt.

Link to comment
Share on other sites

http://www.4sound.dk/shop/andre-strengeinstrumenter/ashbury/ab-35-banjo-5-strengs.html denne banjo får rigtig fine reviews til prisen. Det er jo slet ikke galt.

https://www.google.dk/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=Ashbury+AB-35#hl=da&sclient=psy-ab&q=banjo+tutorial&oq=Banjo+tuto&aq=0&aqi=g2&aql=&gs_l=serp.1.0.0l2.38066l42473l0l44160l16l11l4l1l1l0l127l1088l6j5l16l0.frgbld.&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.,cf.osb&fp=5fbfa9b832283e39&biw=1366&bih=681

Det er bare med at komme i gang. Ligesom alt andet kræver det selvfølgelig tålmodighed, at lære at spille på et instrument. Men hvis viljen og lysten til at lære det er stor nok, er det også nemt at bevare sin tålmodighed. Så kom da endelig i gang - du ved jo hvad vejen til Rom er brolagt med :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, det er ikke en tosset pris for et nyt instrument. Det ligger jo lige for.

Uanset hvad vejen en brolagt med, så må det dog lige vente lidt. Dels tærer jeg af kassekreditten indtil Vibo får lavet det endelige fraflytningsregnskab og jeg vil også gerne kunne hjælpe, hvis mor mangler noget akut når hun flytter her den 1ste. Og vil altså heller ikke udelukke at det første 4-cifrede indkøb bliver en vaskemaskine så jeg ikke skal håndvaske cykeltøj hver gang jeg kommer hjem fra tur.

MEN-MEN - når de basale ting er faldet på plads, så....

Som nævnt er Amager Cykel Ring næste klub der skal prøves og med mine evner til at finde vej, var det nok en ide at prøvekøre ruten til mødestedet først. Krak.dk ville køre med langs vandet men min Garmin på cyklen tog mig over Vesterbro og forbi Tivoli.

Fåk og Helvede! Hvorfor cykler folk når de hellere vil tage i mobil og alligevel kører så det er hurtigere at gå? Men det var let at finde. Hvis jeg skal køre med dem fast, vil jeg nu nok hellere mødes ved Hans Knudsens Plads/Bellahøj alt efter ugedag - indre by sucks!!!

Jeg havde altså ikke lyst til uden grund at cykle samme vej retur, så tænkte at tage turen over Amager fra tæt by til provins. Lige efter jeg punkterede (jojo, det fredag d. 13ende :devil: )* fulgtes jeg dog med en Amagerkaner som gerne ville vise mig Amager Fælled og så fik vi kørt lidt interval der. I kraft af at have spist ret lidt, begyndte maven at rumle i samme sekund jeg satte farten ned og kørte turen hjem på kanten af at gå sukkerkold. Med vægttabet fra i går i in mente, får jeg ingen dårlige tanker om det men Col de la Kalveboderne var ikke ikke til leg og skulle bare overståes.

post-1580-0-27081100-1334321191_thumb.gi

* Det er 3dje gang jeg punkterer på forhjulet (altid noget) mens jeg bor hernede. Det er altså helt vildt med tanke på at jeg kører med Schwalbe Durano og indtil sidste punktering også havde indlæg i. Man skulle næsten tro at der var en produktionsfejl i dækket. Kunne det mon være en undskyldning til at tage sommercyklen frem?

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Sommercyklen kunne du have hevet frem for en måned siden wootdance.gif Så ingen grund til stadig at trille rundt på vinterkarlen. Nu ved jeg ikke hvor meget du har kørt på dækkene, men de kan jo være blevet slidt når du har haft så mange på så kort tid. Jeg synes generelt at når man oplever flere punkteringer i streg på samme dæk, så er det fordi det er ved at være færdigt. Bedste eksempel er Vredesteins dæk der ikke holdt meget mere end 1500 km før de var deciderede umulige at køre med.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det kunne jeg nok godt. Men nu var jeg jo en kende kæk på feltet og mente at den først skulle frem EFTER at have været i Fælledparken med de røde faner. I tirsdags var der også skærme på da andres cykler og det bliver lortevejr i næste uge og så er skærme alligevel ganske rart. Men det stod faktisk på dagens to-do-liste at demontere den af Tacxen men jeg har har dovnet den.

Dækkene var nye i efteråret. Jeg har jo ikke skamtrænet, så de burde bestemt ikke være kørt ned. Bagdækket er hullet som en si men da skærmen skraber på, slider den stenene af inden de borer sig ind - det er faktisk ret smart (når man har vænnet sig til lyden). Så stort set alle punkteringer (vist 7-8 af dem) er på forhjulet og det synes jeg ikke virker normalt og de kom helt fra det var nyt og det virker heller ikke slattent at røre ved. Baghjulet er helt pakket ind i skærme og pissebøvlet at få fri så det er altid noget at det ikke er det.

Jeg fik heller ikke kørt på sommercyklen i efteråret efter jeg fik smadret den gamle, så jeg aner ikke hvordan den er at køre på eller om jeg overhovedet kan mærke forskel på den og vinterlågen.

I eftermiddags var jeg lige et smut i FW - ikke det store men lidt af det basale. Bagefter skulle jeg købe et par fødselsdagsgaver og i WeBike (der var ikke noget der lokkede), så jeg havde ret travl og kørte med minimale pauser - der var for mange til at man kunne supersætte uden man fik taget sine vægte.

Romaskine: 5 min

Squat: 15x20, 10x60, 4x100, 4x100

Lægmaskine: 15x100, 15x100, 15x100

Lårcurl: 10x50, 10x85, 10x85

Chinups: 6, 6, 6

Skrå bænkpres, DB: 10x30, 10x30, 7x30

Arnold pres: 10x16, 10x16 - ok her kunne jeg supersætte med

Bicepcurl: 10x16, 10x16

Tricep pushdowns: 10x30, 10x30

Kroppen er noget slidt nu og jeg "hygger mig" denne fredag aften med vasketøj.

I morgen bliver hviledag.

Link to comment
Share on other sites

Ih hvor var jeg kedelig dygtig i går: jeg gik i seng da jeg var søvnig kl. halv ti og stod frisk op i morges.

Alligevel måtte jeg dog køre over evne for at nå Ishøj til tiden. Det er det ikke noget nyt i men nu har jeg også genstridige røde lyskryds at slås med.

Hold B har længe haft planer om dagens130km tur og den skulle jeg i hvert IKKE med på men det var der en del andre der ville, bl. a. alle kaptajnerne til hold C og det skabte en del forvirring.

Vi lagde fra land som et blandet hold C og D og ville køre en runde på Ds præmisser og så køre lidt hurtigere når vi havde sendt hold D hjem. Der var ikke så meget umiddelbar udfordring men vi havde en ny med som hang noget i bremsen. For at få hende med rundt, skubbede jeg hende op af stort set alle bakker og når hun skulle have lukket huller og fik også selv pulsen temmelig høj nogle gange på den konto, win win!

Der var kun optræk til en sølle spurt som begynde med en lidt hidsig bakke. Min plan var at skubbe hende den nye, så jeg lod bare fronten køre. Men da jeg ikke kunne komme til hende, kørte jeg så alligevel. Da jeg var oppe hos den første kunne jeg se at det ikke "bare" var en bakkespurt og spurgte hvor "hvor lang er den"? Så fik jeg en længere forklaring om hvor vi var og hvor langt vi havde hjem. Nå men vi var nu halvvejs på bakke to og næsten gået i stå og havde 3-4 mand som var kommet op men ikke kørte udenom?!? Da jeg så spottede byskiltet havde jeg en ide om at der nok ikke skete en skid og det gjorde der heller ikke men det var der den gik til :wink:

Vi havde senere et "længere" kirkestop. Fantastisk tiltag hvor tøserne kan tisse af og alle kan fylde flaskerne med vand. Jeg har i flere år haft det som ide og nu kunne jeg se at konceptet virker hvis man ikke er bange for pauser, altså.

Pauser fik vi mange!!! af, da vi et stykke tid kørte på ruten for DCRs licensløb (spottede nogle Ordrup-trøjer men kunne ikke se Kermit i nogle af dem men så da et par kendte ansigter fra CCHillerød) og pænt stoppede og trak "i grøften" hver gang udbrydere og felt skulle passere i diverse klasser. Desuden fik en af tøserne sin første punktering og også for første gang prøvet at skifte slange. To gange da den hun satte i først, ikke var hel og så fik hun en af mig som naturligvis var tæt :blahblah:

Alt i alt en lang dag der var lidt for stille på kontoret.

Træningsudbytte? Næppe meget.

Saddeltræning? Jeps

Fedtforbrændigstræning? Formodentlig også.

Tossehoved? I den grad.Da jeg faktisk var hjemme, manglede jeg et par km i at runde 100km og 5 timer så tog en lille omvej for at rette op på det.

post-1580-0-86698900-1334510203_thumb.gi

Planen var straks at smutte i FW og fyre en fullbody af. Men det var i går jeg lagde den plan. Uagtet at jeg ikke var specielt presset, så var jeg ikke mange sure sild værd da jeg kom ud af badet og orkede ikke rigtigt noget. Men stængerne skulle have lidt i dag, så de får en fuld hviledag inden næste fællestræning som forhåbentlig har lidt mere bid. Resten må vente til i morgen.

Romaskine: 5 min

Squat: 10x20, 10x60, 5x100, 5x100

Lægstativ: 12x110, 12x110, 12x110

Slæbning af diverse vægte og skiver. Det var lukketid og hende der passede biksen var en lille nipsting og spurgte om jeg gad hjælpe med at rydde op og det gad jeg selvfølgelig godt, især fordi jeg allerede havde ryddet op omkring rackene i squatpauserne.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Normalt er jeg ret glad for Heino-cykler men i dag skuffede de mig retti meget.

Jeg ville have haft noget så enkelt som slanger med glatte ventiler men det havde de kun i latex. Jeg kører hjertens gerne med latex på sommercyklen men at lægge latex i 12kg vinterged er spild af 84 kroner. Usselt enten at sælge dyre slanger eller slanger som ødelægger pumperne :nono:

Nå men med den omvej fik jeg sat 28km på kontoen.

Bagefter var jeg omkring FW:

Crosstrainer: 5 min

Chinups: 8, 8, 8

Bicepcurl: 8x20, 8x20

Skrå bænkpres, DB: 12x20, 6x32, 6x32, 6x32

Laterals: 10x10, 10x10

Fransk pres: 15x??, 15x?? (ved ikke hvad stangen vejer)

Lændemaskine: 15x60

Planke: x2

Sideplanke: x1

Altså igen lidt noget lal. Den eneste grund til at jeg trænede var at jeg i går skrev at jeg ville, for jeg gad ærligt talt ikke. Ja, det er sjældent at jeg ikke gider rive jern men synes ikke jeg har så meget energi til overs mellem cykelpassene og det vil jeg hellere.

Så meget for planlægningen her for nylig :newtongue:

Jeg var lige omkring ACRs klubaften og det virker til at de kører ret sjovt. Desværre er de vist ikke så mange til træning (jeg troede ellers at det var en pænt stor klub) og med licensfolk iblandt, så er det nok begrænset hvad man får af jævnbyrdige modstandere. Men jeg giver det en chance, ACR er en del af plan A, så.....

Men glæder mig helt vildt til at blive revet rundt i morgen. Det er sq på tide at komme fri af komfortzonen :poking: og vi skal vist endda på Søllerød Slotsbakke - det bliver jo et kært gensyn.

Håber bare at jeg ikke falder helt sammen men kan holde den kørende på transportstykkerne :please:

Hmm, det er sq lige før jeg prøver om jeg kan nå at samle sommercyklen - lidt snyd, men va faen.

Link to comment
Share on other sites

Gregers, for lige at gøre dig forvirret på et højere niveau, har du så overvejet at træne med ABC? Det er Danmarks største cykelklub, og de har derfor ryttere på alle niveauer, inklusive en nyoprettet motionsafdeling. Der er afgang fra klubhuset i Voldparken, Brønshøj, tirsdag og torsdag kl. 17:30, og via Tårnvej har du vel en 11 kilometers penge derhen. Uden alt for mange lyskryds. Selv om de ikke har et decideret "indslusningsprogram" (det havde de i hvert fald ikke, da jeg trænede med dem), så er det flinke folk, og klubben er gammel med mange sjove traditioner. Det var bare et ekstra forslag.

Deres hjemmeside er så ikke noget at prale af :shades:

http://www.abc-cykling.dk/http://www.abc-cykling.dk/

Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg har slet ikke haft ABC i mine tanker.

Stor fejl, for det ser faktisk skide godt ud med masser af struktureret kørsel og det kan jeg jo godt lide.

Det er heller ikke til skade at de træner lidt sent i weekenden :4whistling:

Deres hverdagstræning er dejligt tidlig men dog SÅ tidlig at jeg skal have en plan B klub til de dage hvor jeg ikke har de allertidligste vagter så jeg kan nå hjem. Men jeg har hele tiden været forberedt på at det ville blive nødvendigt, så pyt med det.

De vil helst have at ens første fremmøde er en onsdag, så det vil jeg gøre i næste uge hvor jeg alligevel ikke kan træne om torsdagen.

Genialt tip, Henrik!

Link to comment
Share on other sites

shuttlex-large.jpg

Shit! Jeg husker da jeg som knægt sad nede på gulvet foran fjernsynet og fulgte spændt med da den første shuttle skulle sendes op. I dag fik den sidste sit sidste lift til museum.

Hvis jeg ikke følte mig gammel i forvejen..... og for første gang nogensinde har andre brugt min alder som undskyldning for ikke at være på toppen. Oh, suk, oh suk, oh suk.

Jeg var sq heller helt på toppen i dag. Stængerne var generelt lidt ømme og især dér hvor jeg havde krampe i højre lår i nat. Nattekramper har ellers ikke plaget mig længe men her på det sidste er de kommet tilbage.

Allerede ved et-tiden tog jeg sommercyklen af Tacxen og begyndte at skifte dæk. Og alt det andet som jeg havde glemt alt om. Jeg fik dog aldrig fart/kadance-sensoren til at virke. Den blinker ellers fint både rødt og grønt men computeren kan ikke se den. Det er dog ikke usansynligt at senderen gik i udu, for den sad i den side der klaskede i asfalten i sommers. Nå, det er der stadigvæk tid til at ordne. Da jeg havde fået cykeltøjet på og sat dunkene på cyklen, kom jeg i tanke om lygterne. Det kunne jeg ikke hurtigt improvisere da styret er for tykt og efter en hurtig ommøblering sad jeg på vintergeden til ACRs mødested.

Turen ud af Kbh: *****! Indre by er ikke bygget til 15-20 mand der følges ad i et tempo der er højere end det som SMSende folk holder sig. 3-5 gange, alt efter hvor sart man er, var det cm fra at gå galt. Bilisterne har ret: cyklister ser sig generelt ikke for og opfatter ikke en skid af verden omkring dem.

Planen var ret simpel:

3 runder med aflrul -> opbygning -> rulleskift -> ret lang bakkespurt - ca. 3km pr. omgang. Der blev delt i 3 hold hvor hold 3 var for begyndere og der var vi 4 + træner. Der blev jeg sq pillet ned! Især af en gut som kørte pisse hurtigt og ikke fattede rulleskift og ham lå jeg bagved; eller: efter hans føringer lå jeg og flagrede og prøvede at komme ind foran ham og var skamstegt da vi skulle køre opad (det var så her jeg blev konfronteret med at jeg jo også var dobbelt så gammel som han var). Kun på den sidste tur endte jeg ikke sidst.

Lidt transport og derefter 3 runder omkring Søllerød Slotsbakke - samme hold som før. Meget belejligt startede vi fra bunden og havde mål på toppen så vi skulle 4 gange over. Her gik det noget bedre - var lidt passiv i bunden på de første to runder men hentede lidt ind på de andre; på den sidste holdt jeg mig til og kom først op. Jeg led af voldsom iltgæld (som altid) og på den sidste hvor jeg gik 100% all in, blussede astmaen op og der kørte skumbolde rundt i luftvejene og lukkede af.

Det er før sket på Slotsbakken men hvad der undrer mig er at hvis jeg holdt en logisk kadance og nogenlunde som de andre, sakkede jeg bagud. Selvom det var det rigtige gear jeg havde inde, kunne jeg fornemme at det var noget at hente hvis jeg gik ned i kadance. Jeg lå helt nede på omkring 65 RPM og så tungt gear plejer jeg trods alt ikke at køre opad.

Endelig skulle vi ud på Strandvejen og køre klassisk skiltespurt i Klampenborg - de første 5-10 minutter ulmede der lidt krampe i højre læg men det blev kun lidt til blid nappen. Allerede i Vedbæk var tempoet ubehageligt og vi flød over hele vejen. Jeg har fuld forståelse for de bilister der hader cykelryttere hvis de ser den slags for tit. Jeg lå hele tiden blandt de 2-5 bagerste i feltet som tabte et par stykker undervejs og jeg endte vist lidt efter midten. Det var (givetvis kontrolleret) kaos men den måde at køre på falder mig meget fjern. I øvrigt stor respekt for ham udefra på mountainbike med knopdæk og med taske på ryggen, som var med det meste af vejen og først måtte lette gassen det sidste minut.

Træneren, jeg og ham der brændte mig af i det første interval, knævrede så meget at feltet kørte fra os da et rødt lys splittede os. Træneren drejede fra og jeg skulle pines af "ham der jo kun var 23" (jeg kørte desværre ikke sådan da jeg var 23). Der skulle graves i posen for at hænge på ham; havde dog fornemmet at bakkerne nu pinte ham og han knækkede totalt på Valby Bakke og så jeg fik min lille hævn. Indtil vejen havde været flad i 20 sekunder, så led jeg igen, hmm.

Men det var ovenud lækkert endelig at blive presset ud over kanten hvor der bare ikke er mere at komme efter. Det kunne have været sjovt hvis puls-delen havde virket.

post-1580-0-29198300-1334696168_thumb.gi

Intervallerne var mere end godkendte.

Det er lækkert at ACR stort set altid kører nordpå hvor der er kuperet.

Knap så lækkert er alle de gange vi kørte over for rødt og vores optræden på Strandvejen var nogo!

Det med at give tegn ved parkede biler, heller og stolper i vejen og bombekratere i asfalten var der næsten ikke noget af.

På det sociale område dumpede de med at brag.

Det var en fed dag, men kørekulturen i ACR skal man nok vænne sig til (hvis man kan) og ærgeligt at der ikke var noget hyggesnak - i betragtning af at cykelklubben kommer til at stå for 90% af min fritidskommunikation, er det et grande minus.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det var en fed dag, men kørekulturen i ACR skal man nok vænne sig til (hvis man kan) og ærgeligt at der ikke var noget hyggesnak - i betragtning af at cykelklubben kommer til at stå for 90% af min fritidskommunikation, er det et grande minus.

Velkommen i en rigtig cykelklub :bigsmile:

Cykelryttere er bare generelt ikke de mest sociale væsener, ellers havde de nok også valgt en anden sport. I mine øjne er der en verden til forskel på motionsklubber og rigtige cykelklubber. I cykelklubberne hersker der ofte en vis form for anarki og en høj grad af ubehøvlethed over for hinanden og omgivelserne. Tonen er ubarmhjertig hård i modsætning til motionsklubberne. Og i øvrigt også i skarp modsætning til løbeklubber, hvor man til sammenligning nærmest er høflige og flinke mod hinanden :flowers:

Link to comment
Share on other sites

Endnu et område hvor løb vinder :wink:

Jeg burde måske nok have set det komme (på ABCs hjemmeside står det ligefrem udpenslet at man skal tale pænt og være flinke ved hinanden - det undrede mig men nu ved jeg hvorfor) men i lyset af hvordan knævren gik på licensrytterne i Hillerød, er det alligevel overraskende.

Men det er jo bare er led mere i ligningen :4smartass:

Jeg overvejer om jeg skal tælle kalorier et par uger - efter min tur i Stege har jeg været ramt af elevatorvægt og jeg ved faktisk ikke helt hvorfor. Jeg synes egentlig at jeg både spiste lidt rigeligt i går og drak masser af vand men alligevel "manglede jeg" 1,9kg i morges. Hvis cykel-flippet holder ved, skal jeg også oppe mit kulhydratindtag i forhold til det normale og det kommer ikke uden det planlægges. Nåja, så vil jeg jo også gerne ned omkring de 86-87kg igen.

Hop-hop:

post-1580-0-36234400-1334738388_thumb.gi

Nå, nu vil jeg kaste mig over mikrofiberkludene og få kørt lejligheden over og få styr på hvad jeg har af hængepartier.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Shit! Jeg husker da jeg som knægt sad nede på gulvet foran fjernsynet og fulgte spændt med da den første shuttle skulle sendes op. I dag fik den sidste sit sidste lift til museum.

Hvis jeg ikke følte mig gammel i forvejen.....

By the way: Det der er da ingenting. Jeg kan huske Apollo-missionerne og den første månelanding. Og jeg stod med mine forældre en sen, sen sommeraften på en campingplads i Schweiz i sommeren '74, hvor alle mand var af huse (af telt?) for at se Skylab passere forbi på himlen. Rumfærgerne er for mig noget hypermoderne noget i stil med hulkort og datamaskiner :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Var det egentlig ikke Skylab der drattede ned en sommer for 35 (+-) år siden. Jeg kan i hvert fald huske stort postyr da jeg var på camping med mormor og morfar i tiden der gik indtil man nogenlunde kunne beregne hvor "noget" skulle falde ned.

HCMs bestyrelsesmøde her til aften blev aflyst og da benene meget mystisk ikke var voldsomt hærgede efter tævene i går, valgte jeg at trille med den mest oplagte klub: HvidovreCK motion som har mødested 3-4 minutters cykling væk.

Det med motion, kan man tage med et gran salt. Afdelingen er kun 3 år gammel og man har taget licenstræningsprincipperne med ned og i dag var der markant flertal af cykler med røde chips på gaflerne. Mellem intervallerne er det dog "nogenlunde" på vores præmisser men markant hurtigere end i ACR.

Efter en stille trilletur ud af byen, var det tid for første interval. Rulleskift for tre-mandshold - ikke voldsomt langt og det var ret heldigt for jeg blev parret med to licensryttere som jeg selvfølgelig måtte slippe til sidst - men så var jeg lissom kørt varm :devil:

Lidt efter et noget længere 6-mandsrulleskiftinterval hvor jeg også måtte give slip da det begyndte at gå opad mod byskiltet der afsluttede intervallet med en spurt.

Derefter 3 runder og 4 langsider: 1 rulle, 1 i medvind (med et sygt giftigt højresving for enden af en ret stejl bakke nedad), 1 rulle og 1 stigning i modvind.

Første runde lurede jeg blot på hvordan ruten var så der kunne disponeres lidt og holdt mig bagerst - men det gik sgu hurtigt ligegodt.

Anden tur gik med at finde en af de langsommere røde chips og forsøge at holde fast afstand (uden at ligge på hjul for det ville jo være snyd), det gik næsten i medvind. Opad skulle vi op i højeste gear og det gik meget bedre - også her var de 2 hurtigste helt absurd meget hurtigere men jeg blev da 3 af 8.

På sidste tur var jeg færdig. Jeg forsøgte igen at jagte den samme licensgut men det måtte jeg opgive både i medvind og opad.

Dagens store klaps kom i det følgende transportstykke hvor jeg havde det grumme svært mens de andre blot sad og smaltalkede - belastende at jeg er så ussel til at køre "og køre". Heldigvis kom vi til en bakke hvor intensiteten blev sænket en del og den steg ikke voldsomt igen (eller også var det fordi jeg lå i smørhullet i det lange stykke i piv modvind).

Det sociale var noget bedre end i går og flere kom lige op og hørte om jeg var OK og så snakker man jo lidt bagefter også.

Niveauet også en del højere og jeg skulle da ikke være meget langsommere for at falde igennem.

Teknisk også sværere end i ACR for de kørte fanme supertæt, faktisk hele tiden (undt når der blev kaglet og lavet huller :tongue:

Grotesk mange rødkørsler hvor der var MAJE MAJE rødt. En kørte direkte ud foran en bil, så ikke mange skønhedspoints.

post-1580-0-69331000-1334782522_thumb.gi

Planerne om at tage i FW bagefter blev droppet da jeg sjældent har været så sulten da jeg kom hjem. I stedet har jeg blot lavet 2x5 pistols til hvert ben.

Jeg satser på at køre en lille "eftersynstur" på sommercyklen i morgen så jeg er sikker på at den virker til næste fællestræning. Det må for faen gøre livet lidt lettere ikke at køre på vintergeden.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ptøj; det var som at komme fra en Citroën med hydraulisk affjedring og over i en stiv Volvo med sænket undervogn. Det blev absolut heller ikke bedre af at Norrid i sin tid afsluttede bikefittet med en saddel der er for høj (om det var straffen for at dukke op med integreret saddelpind eller fordi skoene drillede og tog tid ved jeg ikke, men ærgeligt at betale for et fit der absolut ikke er verdens bedste). Dertil kommer at han ofte ikke spænder skruer osv. hårdt nok så sadlen "sad løst" og vippede ud af stilling.

Udyret (cyklen - ikke Norrid) udløste ingen mirakler; i modvind over broen sneglede jeg med 22-23 i timen, hvilket egentligt var rigeligt da da vinden rev godt og det gik ikke meget bedre henover Fælleden.

I håb om at få pulskurven tilbage, havde jeg til dagen investeret i et nyt pulsbælte men det var spild af penge - det er stadigvæk nonsens der kommer ud.

post-1580-0-27030100-1334936986_thumb.gi

Da jeg kom hjem var jeg øm i højre knæ (det plejer ellers aldrig at drille) samt i nogle "fiberbundter" ned i begge lægge. Dertil var jeg hudløs et ret ærgeligt sted.

Jeg har dedikeret et par sko til sommercyklen og har lagt lidt ekstra wedges ind og må så lige justere lidt mere på saddelhældingen. Please virk!

I dag var jeg en tur i FW:

Crosstrainer: 5 min

Chinups: 8,8,8,8

Bicepcurl: 10x20, 10x20

Skrå bænk, DB: 10x20, 6x34, 6x34

Bænk, alm: 12x60, 12x60, 12x60

Laterals: 10x10, 10x10

Military: 10x30, 10x30, 8x30 - så knasede skulderen for meget

Tricep pushdowns: 8x32½, 8x32½

Planke på bold: 2x med albuerne ude så tiden blev ca ½min

Lændemaskine: 15x60, 15x60

Sideplanke: 2x??

Crosstrainer: 5min

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I håb om at få pulskurven tilbage, havde jeg til dagen investeret i et nyt pulsbælte men det var spild af penge - det er stadigvæk nonsens der kommer ud.

Tror du ikke, at du skulle få sendt computeren ind i stedet for? Garmin har eftersigende en glimrende kundeservice, så mon ikke at du kan forvente hurtig ekspedition?!?!

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke en dårlig ide, faktisk.

Mens jeg sidder og venter på at at blive søvnig spekulerer jeg over om tandlægen mon har husket min nye mailadresse så hun kan indkalde mig til service?

http://www.youtube.com/watch?v=Ne0sU_it6Zk&feature=fvwrel

Og måske er jeg alligevel ikke for gammel til PCspil; jeg mangler bare lige det rigtige udstyr!!!!!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Klokken 0900 stod jeg klar ved Sundby Kirke og klar til at give den gas. Desværre var det øvrige fremmøde en vægtløfter fra AK Thor som lige havde fået en cykel og var ude på sin første tur og en håndfuld meget mudrede MTBs. Meldingen var at HVIS der var nogen ved Bellahøj, så var det givetvis licensryttere.

Scheiße! Nå, men jeg fulgtes med vægtløfteren og fik en rundtur i Dragør (præcist så hyggeligt som man siger) og jeg har for første gang været i nærheden af en lufthavn - ja, jeg har jo aldrig været på charterferie eller det der ligner. Vi burde næsten have været om omkring flyvergrillen for der kan man købe is!

img_1209.jpg?w=420&h=315

Det blev nu bare til en trilletur der næppe gør det store indgreb i stængerne i morgen.

post-1580-0-03059300-1335003895_thumb.gi

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Da jeg alligevel skulle aflevere en røvfuld licenskort til cykelklubben oppe i Hørsholm, kunne jeg lige så godt cykle en tur med gutterne deroppe. Et pænt fremmøde gav 3 hold - som altid undrede jeg mig over at man ikke klemte et hold ind mellem 1 og 2 men det er åbenbart ved det gamle.

Snithastigheder kan egentlig ikke rage mig mindre men har alligevel være lidt "trykket" over at ligge med 23-25 når de andre suser rundt med 30 men efter i dag kan jeg heldigvis trøste mig med at min computer viste 4 i timen mindre end de andres - det med ikke at have den på autostop er åbenbart ret dyrt. Og nu er jeg sådan set ligeglad igen :wink:

Jeg gider ikke bore i alt der skete på turen, blot konstatere at alt gik min vej i dag. Det begyndte med et 2-mandsintervel hvor jeg startede sidst med en der "i min tid i klubben" kørte på hold 1 og vi kom alligevel først i mål plus at jeg undervejs fik smidt ham af.

Diverse spurter var næsten Kermitsk eksplosive med stort hul ned til nummer 2. Den ene (let nedad bakke og formodentlig også i medvind) klokkede ind på 63,8 i timen som max og det er i alle fald ny PR med eller uden snydeagtige forhold.

Der er dog slet ingen at farttoppene der fremgår af kurven, man skal åbenbart holde farten i en vis tid før den bliver lagt på lager eller også skal Garminen sættes til at registrere anderledes?!?

Lullet hen af lyskryds og bøllebank af licensfolk har jeg slet ikke opdaget at det måske slet ikke står så slet til endda. Men det bliver først sjovt hvis det på et tidspunkt lykkes at tryne en de røde chips i et eller andet interval. I mangel af andet må det næsten være det som er målet for 2012.

I dag var det en fin lille tur af den slags ture hvor man tænker "ØV" når den er slut fordi den gerne måttet have varet en time længere. Den følelse går HELT sikkert over når jeg igen går løber ind i overmagten men det glæder jeg mig alligevel allerede til.

post-1580-0-76188100-1335112839_thumb.gi

Alt i alt funker træningen fantastisk for tiden, det må jeg huske at nyde.

Dog kommer jeg allerede nu til at sende min nye cykel/ramme til rep. At forgaflen er løs kan jeg selv rette op på men når der kommer slør i den allerede efter 40-60km ved jeg ikke lige hvad jeg skal gøre ved den. Hvis næste uge bliver fyldt med regn passer det udemærket at bestige vintergeden igen - så er der i hvert fald skærme på.

Efter at have have tusset lidt rundt, tog jeg i FW:

Romaskine: 5 min

Squat: 15x20, 10x60, 5x100, 2x105, 2x105 - jeg må have været overgearet efter cykelturen for de var fjerlette

Lægstativ: 15x100, 15x100, 15x100, 15x100

Lårcurl, siddende: 15x50, 8x90, 8x90 - jeg tror det er en rep-PR men gider ikke spole loggen igennem for at checke

Kropshævninger, neutralt greb: 10, 8 med pause i toppen

Bicepcurl: 16x18

Skrå bænkpres, DB: 15x18, 8x34, 8x34

Laterals: 12x8, 12x8

Triceps pushdowns: 16x35

Lændemaskine: 15x60

Mavemaskine: 15x80

Sideplanke: 1x ??

Tirsdag holder jeg 100% hviledag. Om jeg skal andet end at cykle til/fra arbejde i morgen kommer an på bentøjet. Det frister med en aftentræning på velodromen men jeg skal nok til at passe på at jeg ikke spænder buen for hårdt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lidt morgenunderholding.

Efter få minutters cykling var der ung gut som tydeligvis havde ræs i tankerne; den leg kunne vi godt lege. Han skulle nu nok have været mere realistisk om sine evner, hvis ikke jeg havde pint/leget med ham ved at holde øje med hans skygge og vejrtrækning, kunne jeg have sat ham i løbet af ingen tid - nu fik han lov at stege på hjul før han pludselig opgav.

Men nu var der trykket på knappen og da stængerne var utidigt i hopla, var det for fuld skrue indtil jeg nærmede mig indre by. På vejen ovehalede jeg nummer kun 3 i cykeltøj i den tid jeg har cykelpendlet. Hun var i fuldt cykeldres bortset fra at cykelskoene var erstattet med lange støvler med høje hæle; det så ret spøjst ud.

De sidste 35 meter før DSBs dør til cykelkælderen, bliver jeg antastet af en politistrisserbetjent fordi jeg er kørt ind (altså ude på vejen) hvor der er indkørsel forbudt. Undtaget for HTbusser og ærindekørsel til Nimb og S-tog. At jeg skulle derind købte han heldigvis. Han havde nok været i sin gode ret til at forlange at jeg kørte på cykelstien men da den er indhegnet af betonklodser, skal jeg bruge over 5 minutter på at køre ned til Vesterbrogade? og u-vende i et lyskryds = 2-3 røde lys. Så jeg plejer at snige mig hen til klodserne og når der ikke er busser i syne, så kører jeg de sidste meter. Joh, de ufine Kjøwenhawner-unoder kommer snigende :blush:

Hvis bentøjet også er fint på vej hjem, satser jeg på lidt banecykling men da jeg har senere fri end jeg havde regnet med, skal jeg ikke have rød bølge hjem, for så kan jeg ikke nå det.

Link to comment
Share on other sites

PISSEFÅKKINGLORT OG LAGKAGE!!! 5-8 minutter skilte det ad og snot jeg er negativ.

MEN.

Men det er jo kun positivt at jeg ikke træner af sur pligt. Jeg havde dog håbet at kunne brænde det sidste krudt af. I forsøget har jeg endda ædt en pose minutnudler tfor at carbe op i en fart.

For at være lidt praktisk, så bliver denne uge nemlig en restitutionsuge. Jeg har de sidste uger mere end fordoblet min træningsindsats (hvis man tager intensiteten med) og selvom jeg ikke kan mærke det, vil mit aldrende skrog helt sikkert have godt af at komme til hægterne.

Da ugen vist bliver ret regnfuld, kan jeg passende spare en cykelvask eller to, plus ikke ærgre mig alt for meget over at undvære sommerlågen mens den bliver fikset.

Til gengæld vil jeg i morgen tage ind til byen og se på den dersens banjo. Jeg har fået lidt penge retur fra TDC. Ikke nok til at dække regningen fra VIBO men da jeg havde planlagt udgifter til Bella Skilte Cup (samme koncept som Sommercup) som jeg desværre ikke når at være med til, så sparer jeg nogle skejser der. Jeg skal dog lige være sikker på at kunne komme fornuftigt fra start med det helt basale som hvor pølsefingrerne skal være. Men nu ser jeg på den.

Men jeg ville nu alligevel gerne have været herinde (evt spol små 2 minutter ind)

Føj for en røvfuld :4boxing: - cyklingens Eddie "The Eagle"

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share