Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Vi kørte i skriggrønne trøjer, så har været ret lette at kende.

@ Trold: tak og i lige måde. Jeg ville ønske at jeg også fik taget mig sammen til at komme til yoga men synes ikke jeg kan overskue det og så ryger konceptet jo lidt på gulvet. Men det var faktisk ret hyggeligt den vinter jeg var fast mand på holdet.

@ Rune: Nordsjælland er dejligt at cykle i. Og meget bedre end det fladlandskørsel vi har i nærområdet.

Nu hvor jeg efterhånden har vænnet mig til at cykle flere dage i træk, kunne jeg nu alligevel svært godt tænke mig at tage cyklen med en uge til Silkeborg og omegn. Eller til Bornholm, måske - jeg har en kollega der har startet en cykelklub op derovre i sidste uge.

Men Søhøjlandet ville jeg virkelig gerne opleve fra en cykelsaddel så hvis jeg kan finde lidt overflødige penge og nogle fridage med godt vejr, kunne jeg godt finde på at improvisere en tur der derover.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Men Søhøjlandet ville jeg virkelig gerne opleve fra en cykelsaddel så hvis jeg kan finde lidt overflødige penge og nogle fridage med godt vejr, kunne jeg godt finde på at improvisere en tur der derover.

Silkeborg og Hammel med nogle afstikkere til bakkerne omkring Århus er noget, der virkelig kan bidrage til formen. Topfede træningslandeveje, Du kan faktisk også nå ned til Vejle på en lang tur derfra, hvis ikke mit jyske øjemål er gået helt fløjten :happy:

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Hold da op :bigsmile:

Jeg er lige kommet ud fra massage og muskulaturen i benene er blød som dej - lidt træningsøm men ellers var der intet at komme efter. Nu jeg allerede har bestilt to tider mere, så prøver jeg næste gang om der er gevinst i lænden.

Men temmeligt overraskende, alt taget i betragtning.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ryttermødet i går var vist til nye på cyklen og ikke nye i klubben. Burde have trænet i stedet.

Det var ikke mange af de 8t 53m på arbejdet hvor mine tanker ikke kredsede om cyklen i dag.

De lokale motionsklubber kører Bella Skilte Cup - dog var der et amputeret hold i ACR, hørte jeg i går. Skulle jeg køre der eller var det nu jeg skulle gribe anledningen og køre med Hvidovre licens? Det blev ACR - primært pga. mit væskebehov i varmen da jeg ikke ved om Hvidovre gider at stoppe for at fylde dunke på turene.

Da vi havde samlet op på Hans Knudsens Plads var vi lidt over 10.

På de første intervaller endte jeg desværre på hold 2 (af 2). Det første var direkte kedeligt da hold 1 overhalede kørt før spurten blev givet fri og sidst fik jeg jo en skideballe for at køre fra dem på hold 1, så ... GAB.

På tur tur 2 kørte vi på Stumpedyssevej og det passede perfekt med at jeg kunne knække rulleskiftet på den sidste stigning og bare trække en gut med op; altså vi var så uens at rullen var knækket under alle omstændigheder, ellers havde jeg selvfølgelig ikke gjort det.

Et par gange var der de samme 2-3 hurtigste gutter der stak af fra gruppen og kaptajnen vrælede at vi ikke skulle køre med. ARGHHH. Som ny mand mand ville jeg ikke være trodsig men hold kæft hvor det pinte mig ikke at få lov at køre igennem - nu havde jeg hele dagen sat mig op til måske at skulle rives rundt i Hvidovre, så da jeg havde fået væske i kroppen (som var dehydreret efter arbejde) var jeg klar til at blive smidt i en boksering, hvis det skulle være.

Det smagte lidt af fugl, da vi kørte et progressivt interval med kørte føringer og på en række. Til sidst da den knækkede og kunne jeg køre hullerne op og til sidste også trykke den nogenlunde af. De forreste 2 var dog langt væk inden jeg så det "afgørende hul" og ville givetvis heller ikke have kunnet følge dem men fik da hægtet de andre af. Men svært at køre sig helt i hegnet når man ikke ved hvad man kører efter og pludselig stod der et byskilt og så var det hele forbi.

For trods alt at blive træt på en eller anden måde, kørte jeg hjem via Amager og fælleden - det passede perfekt med at jeg ville være hjemme til solnedgang og gav lidt ekstra km. Men kunne godt have brugt lidt mere vildskab.

post-1580-0-87323600-1337719651_thumb.gi

Link to comment
Share on other sites

Jeg forsøgte at sove på altanen i nat men drømmesengen var for lille og jeg vågnede ved at jeg lå elendigt. Men ellers yderst hyggeligt så længe det varede og fedt at falde i søvn på den måde!

Pendlercyklingen gik i yderst sparsom intensitet i dag, for skinkerne var/er grotesk trætte.

Det er helt min egen skyld da jeg i går spiste efter den gamle opskrift: masser af mad før træning men ikke ret meget efter - og især ikke kulhydrater. Læg dertil at jeg kun indtog en mikrolille banan på de 109km og jeg er en idiot. Nå, men så fik jeg lige repeteret hvordan man sørger for ikke at restituere.

Skal jeg træne med andre i morgen, skal jeg nasse mig ind i Ishøj; det er det eneste jeg kan nå efter en sen morgenmagt. Jeg begynder at få lidt dårlig smag i munden men jeg har dog endnu ikke været der så mange gange at jeg endnu har kørt med det rigtige hold, så.... I princippet kan det jo være at de på det hold kører sjovere end ACR.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er altså også bare drønkedeligt hvis man har sat sig op til en ordentlig omgang træning, og så bliver spist af med at holde igen. Meget kan man sige om HCM's tonsertræning, men der var næsten altid mulighed for at køre sig selv helt ud hvis det var det man havde lyst til.

Det lyder dog som om at ACR er det forkerte til dig, såfremt at alle træninger er sådan. Ellers må du presse på så du kommer med på hold 1 da du jo tydeligvis er for stærk til hold 2. Så må du skide hul i hvis du bliver sat en enkelt gang eller to.

Link to comment
Share on other sites

Mja - jeg er nok for "underdanig". Både til at droppe køkulturen og "stjæle" mine føringer i HCM. Og at være kæk og bede om at komme på hurtigere hold, ligger mig også vældigt fjernt.

Måske er der lys forude - ham der fast står for hold 1 i ACR (logistikken kiksede på den positive måde - jeg vandt 10 minutter på vej hjem fra arbejde og de gjorde at jeg akkurat kunne nå ACRs træning) bad mig direkte om jeg ikke ville lade være at køre med de nye og hoppe ind på hold 2 - I dag var vi 4 (eller var det 5) hold på intervallerne. Og sidste gang var fremmødet også amputeret pga. Bella Skilte Cup.

Dagens 3 intervaller var af den lange slags som jo ikke er min stærke side. Det blev dog afhjulpet voldsomt at bakkerne omkring Ganløse og på Tyren, også selvom vægten efterhånden har stabiliserret sig omkring de 90kg.

Første tur var blandt begynderne - at de er urutinerede i at køre i gruppe og rulleskift betød dog ikke at det var en sovetur - hapsede dog den afsluttende spurt ret let idet den også var ret kort.

Så røg jeg på hold 2. Tur 2: Samme procedure - dog en længere spurt som ikke rigtig blev til noget.

Tur 3 var en kæmpe overraskelse for mig en en anden som også umiddelbart syntes at tempoet var for lavt. Vi skulle køre 1½ omgang på Tyren med spurt til byskiltet efter Tyrens Røvhul (det er altså ikke mig der har fundet på de fjollede navne). Madsen, vores holdkaptajn, havde ikke virket stærk: på bakkerne hang han lidt og ja - virkede bare generelt småpresset. På bakken inden Røvhullet (den har sikkert også et navn) blev der givet fri leg. Vi to som mente at det gik sløvt, kørte fra de andre på bakken. Ikke længe efter sad Madsen hos os. WTF??? Så gik det over stok og sten i 3 mandsrulleskift hvor jeg på småknoldene fik lov at sidde og hænge i vinden. På Røvhullet gik rullen i stå og så sad jeg ellers og stegte i front. Da stigningen er på sit højeste er det Madsen, den slambert, der jogger igennem og trækker fra. Jeg er alt for smadret til at kunne følge efter (fik desværre også tøvet i nogle sekunder - det var jo det jeg skulle lade være med) men får på nedkørslen hjælp af Sir Newton og 3-4 sekunder før byskiltet, suser jeg forbi Madsen.

Bedst som man troede at man skulle sidde og fede den, skulle der graves dybt, rigtigt dybt.

Det var satme skægt!!! Lige præcis de her sjældne øjeblikke hvor man kringler en løsning i noget der ser fortabt ud og/eller at det er helt jævnbyrdigt, det er det som gør at jeg også gider køre de mere trivielle ture.

post-1580-0-76163700-1337895303_thumb.gi

At jeg på det efterfølgende stykke har små "krampenapper" i læggene og er ved at gå helt ned af tørst (mine 2½ liter væske + den halve jeg har nasset, er forlængst væk) tager jeg med. Jeg kommer nok ikke udenom at finde en triflaskeholder, hvis man kan få en der kan monteres på de høje saddel-rails jeg kører rundt med.

Kan jeg gøre rent bord en gang eller to mere, vil jeg nu alligevel nok spørge om jeg må prøve hold 1. Men jeg kan se at de er en hel del hurtigere så jeg får bøllebank så det gider. Men det kan også være sjovt, bare det sker på den rigtige måde.

I morgen smider jeg cyklen i bilen og kører op og tager en fredags-morgen-tur med HCM. Umiddelbart kan det blive en ren hyggetur men jeg ved fra tidligere at en af deltagerne bliver glubsk hvis han kan smage blod. Umiddelbart kører han fredeligt og socialt men de to gange jeg har været der og været dårligt kørende, har han trådt helt firkantet på bakkerne i forsøget på at smide mig på dem. Så hvis jeg er helt stiv i skinkerne, så kan det faktisk ske at jeg får min sag for.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

.... det gjorde jeg ikke og det blev en fin lille restitutionstur på 61km med to nogenlunde moderate pulstoppe: fik lige pisset territoriet (DET SER FORKERT UD - HVORDAN SKAL DET STAVES?) af på Sørupbakken. På Endrupbakken havde jeg besluttet at køre stille og roligt men ville egentlig hellere bare over i en fart og tilbage på flad vej, så gav alligevel gas.

post-1580-0-50302300-1337953827_thumb.gi

Solen må være usædvanlig bidsk i dag. Armene var rimeligt brune i forvejen men er alligevel blevet røde :4pooh: - det kan jeg ikke huske at have prøvet før andet end på den allerførste solskinstur. Synes også at jeg blev træt i øjnene af lyset.

I dag har jeg fået købt mørklægningsgardiner og håber at det vil hjælpe voldsomt på min p.t. elendige søvnkvalitet.

I morgen bliver en total hviledag og så håber jeg at kunne komme op søndag morgen. Jeg har først fri fra arbejde klokken 2, så.... Men det har jeg jo prøvet før.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ikke nok med at have sent fri, så opdagede jeg at en kollaga har en mand der cykler i Brøndby. Cykelsnakken greb om set og blev til alt muligt andet og alt i alt kom jeg så først i seng lidt i 4.

Jeg var derfor ikke mange sure sild værd i morges men kom fint ud til Sundby Kirke hvor ACR mødtes inden opsamling ved Bellahøj. Fremmødet var lidt tyndt da mange skal køre Skjoldnæsholmløbet i morgen og flere skulle ikke køre hårdt.

Det blev til en tur med to rulleskiftintervaller med skiltespurt i enderne. Den først vandt jeg ret let men nummer to var igen retti sjov. Om jeg var en fumlerøv eller bagskifteren igen er begyndt at hænge ved jeg ikke men på de sidste 3-400 meter mod skiltet kunne jeg ikke få gearet op og måtte tage spurten "track-bike-style" med en ikke helt effektiv høj kadance. Da jeg næsten kom op på siden af ham der åbnede den, rejste han sig og så kørte vi side by side i mindst 200 meter før han begyndte at tabe farten. Mere haps.

Så troede jeg at vi kørte en bakkespurt men da jeg havde taget den, fortsatte de. Efter igen og hapse skiltepurten. Blot for at konstatere at den kørte i bund til T-krydset. Det føltes værre end pulsen viser.

Det måtte jo komme. At jeg blev mistænkt for at sidde og lurepasse. Jeg håber at jeg fik den lukket sådan nogenlunde og jeg så bare "bliver inviteret" på hold 1 fremover.

Var derfor lidt en mængerøv og fik også tiltusket mig nogle gange i front så jeg i det mindste ikke også sad på hjul hele tiden.

Jeg løb igen tør for vand og havde intet den sidste time. Alligevel måtte jeg liiiiiiige tage en lille omvej for at runde de 100km. Masser af overskud og følelsen af at kunne fylde flaskerne og køre 100 mere.

Gad vide hvornår kæden knækker men lige nu er det alt for fedt.

post-1580-0-14780100-1338119920_thumb.gi

Link to comment
Share on other sites

Du har stavet det rigtigt :-)

Tror du ikke det er pga. varmen du har svært ved at sove? Jeg tænker at din krop har vænnet sig til de skiftende arbejdstider, når du har arbejdet sådan i så mange år, så det kan ikke være det...

Lyder ellers meget hyggeligt at prøve at sove på altanen, den tanke har aldrig strejfet mig - kun at sove ude på min savanne med friends <3

Link to comment
Share on other sites

Hvis der kun skal de to ting til, så er der håb :smile:

Varmen og lyset er et problem. Jeg har lige "efterisoleret" med sort gavepapir omkring mørklægningen. Det er ikke kønt men hvis det sikrer min nattesøvn, er jeg aldeles ligeglad med hvordan der ud - det er i hvert fald en fordel ved at være single og ikke have en huspyntelig fruentimmer til at forbyde den slags.

Hvis vi får sommer igen, skulle du næsten prøve at sove derude, det er vildt hyggeligt og fantastisk med den friske luft.

Jamen altså efter at have været i hyggeligt selskab, kom jeg for sent i seng i går. Og vågnede ikke da vækkeuret ringede i morges men først da solen bankede ind i fjæset på mig (da jeg skulle tidligt op havde jeg ikke trukket mørklægningen ned - pisse heldigt). Jeg havde 17 minutter til at steppe under bruseren, fægte Carius og Baktus væk og hvad man ellers helst vil nå, inden jeg kunne hoppe på toget og møde lidt for sent men så jeg akkurat kunne når at køre mit første tog.

Hæsligt måde at starte dagen på og nåede ikke at få kaffe - det er næsten uforsvarligt at fremføre tog uden et krus kaffe i kopholderen :tongue:

Så jeg fik ikke pendlercyklet i dag. De sidste par gange jeg har holdt 100% træningsfri er jeg blevet tung i stængerne så kørte en testtur op til Hans Knudsens Plads hvor ACR samler op. Dvs det gjorde jeg ikke for shit, der er meget "indre-by-kørsel" og da jeg kom til et venstresving uden lyskryds, stod det soleklart det ikke var en hjælp. Jeg manglede stadig nogle km og havde brugt en halv time. På vejen hjem spottede jeg Valby Bakke på min højre hånd men kunne ikke nå at dreje op af den. Den ligner ikke umiddelbart noget der fortjener al den omtale!

Al det blot for at komme igennem 26,4km på 1t 33 incl at sidde lidt og nyde vejret på en bænk på hjørnet af Avedøre Havnevej og Gl. Køge Landevej (HVORFOR DOG DER????) og lidt parcelhustrilleri hjemme ved mig selv bare fordi.

Jeg går i seng om lidt men skal op kl. 4:30, så jeg er sq nok også træt i morgen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Home, sweet home

post-1580-0-30159700-1338325841.jpg

- efter 120km i sadlen er selv en god dag en lang dag.

Det begyndte perfekt med at jeg fik sovet næsten 6 timer i nat, dog skummelt at det er en optur.

Da HCMs cykeltøj er landet i dag og jeg stadigvæk hænger på kassererposten, gik der en rum tid med mails og telefonopkald, så jeg var tæt på at komme for sent til ACRs mødested. Da jeg skulle klippe 4-5 minutter af den sædvanlige halve time, måtte jeg køre som en indfødt Københavner for at nå det - dog ikke over for rødt, der sætter jeg grænsen (til gengæld blokerede jeg så krydsene så de andre ikke kunne komme foran og køre i vejen, hehe)

På opvarmningsintervallet på Klampenborgvej var jeg ret nedtrykt over så skidt jeg kørte men det vendte heldigvis og godt hjulpet af masser af opbakning fra flere af de andre.

Mastertræneren satte mig godt nok på hold 2 men der var alligevel rig mulighed for at give los i dag.

Første interval var 3 trekantede runder i en eller anden skov - trille, rulleskift, bakkespurt og om. De andre fattede ikke rulleskift og på den første var alt kaos som ikke blev bedre at at der blev trænet rulleski-intervaller på samme bakke vi kørte rulleskift; de dersens skistave, de fløjter jo rundt i luften. Anyway, de kørte heller ikke specielt hurtigt og på den anden bakkespurt fik jeg også ædt det meste af hold 1.

Midten af turen kan jeg ikke huske i detaljer men lige bortset fra vores færøske H40mand som er uhyggelig velkørende men dog ikke deltagende i spurterne, så åd jeg diverse afslutningsspurter og skiltepurter, pånær den sidste, på en måde så det blev kommenteret flere steder fra. Men færingen - fåk han er imponerende. Det ene interval vi kørte var rimeligt langt og han kørte konstant heeelt ude på møtrikken og trods flere stigninger var han urørlig og ikke til at køre ind. Æv - sådan gad jeg sq godt kunne køre. Tilmed er han vældig rar omend lidt svær at forstå. Det var så i øvrigt det interval hvor jeg fejldisponerede og døde med cykelskoene på og det var jo slet ikke farligt - det tør jeg godt igen.

Det var jeg lige ved igen til sidst. Jeg sad og kaglede lystigt bagude da fronten trak fra. Umiddelbart ville jeg snakke færdigt men så begyndte alle at skrue op. Igen en fejldisponering fra min side da jeg gik all in og fik kørt mig op men var så også færdig. Det troede jeg nemlig spurten var med den frakørsel vi kom hen til men der var laaang vej igen. Mens jeg forsøgte at komme til hægterne opstod der et hul som jeg ville lukke. Da jeg var kommet op, var ham der lavede hullet fulgt efter på indersiden og så lå jeg og flagrede i vinden lidt. Ville gå bagerst men så kom alle de andre forbi og så smed jeg 12-15 pladser væk. Da spurten derefter gik, var cykelstien ikke så bred som ønsket men kunne se den anden licenschip, som egentlig var mit mål, sidde og hakke i det og gå i stå. Nå men jeg kunne ikke helt komme til og manglede ½ cykellængde i at kaste mig forrest før byskiltet.

Eder og forbandelser forlod min mund i rå mængder og jeg var også tæt på at "hovere" med en knyttet næve efter en vundet duel tidligere, så der var gang i adrenalinen i dag for ellers er jeg jo slet ikke sådan :unsure:

Bananspisningen var det så som så med for halvdelen havde forladt sin økologiske embalage og lå som smat i trøjelommen og kunne ikke fiskes frem og selvfølgelig havde jeg lige i dag ikke andet end elektrolytter i dunkene. Så jeg var rimelig sulten da jeg omsider nåede hjem.

Pyt - udover de pæne ord om spurten, var der flere der spurgte om jeg kørte licens i Hillerød - det tillader jeg at slubre i mig som et kompliment.

Torsdag skal jeg sortere tøj i Hørsholm og får derfor kørt med HCM. Derefter vælger jeg nok at holde lav profil og give kroppen nogle dage med ro på.

Næste uge bliver med HvidovreCK og da niveauet der er lidt højere, bliver jeg heldigvis pillet ned inden jeg bliver for kæphøj - det er nok ikke så tosset.

post-1580-0-95230300-1338325849_thumb.gi

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Pyt - udover de pæne ord om spurten, var der flere der spurgte om jeg kørte licens i Hillerød - det tillader jeg at slubre i mig som et kompliment.

Det skal du da også gøre :smilerock:

Lyder som om der er masser af krudt i cykelskoene ... Keep it up :bigsmile:

Og nej, du er ikke den eneste indfødte, der holder for rødt lys. Jeg er også rimelig konsekvent på det område.

Link to comment
Share on other sites

Dagens 2 x 10,3km pendlerkm er der ikke meget kød på.

Udturen fordi jeg kun har et sæt knickers/langærmet trøje og det regner jeg med at skulle bruge i morgen. Så det var en meget varm tur i vinterjakken.

Hjemturen om lidt bliver også rolig for i de sidste 9 timer har jeg fået regningen for at tosse rundt i går. Først kom der DOMS i quads, senere også i hams og glutes og i de sidste par timer er læggene og så begyndt at snakke.

Håber at en skyr til at sove på, kan hjælpe lidt så der er til sjov og ballade igen i morgen - nu det bliver sidste tur inden et par træningsfridage.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

BUM og ikke som i ny PR men fordi jeg faldt jævnt meget igennem.

Om det var dæk/slange-dampene fra cykelhandlerens uventilerede kælder hvor vi stod 3 timer og og sorterede tøj eller kosten (1 hindbærsnitte og 1 kokostop siden 11:30) der drillede, aner jeg ikke men krafthelvede jeg kørte sølle i dag. Jeg fik også tømt mine to flasker meget hurtigere end ellers, så har nok også være pænt dehydreret. Typisk, lige når man gerne ville føre sig lidt frem med de sidste 3 måneders fremskridt og uff, der går David i den, nu

:violin:

Efter et roligt udlæg skulle vi køre en enkeltstarttest som skal gentages sidst på sæsonen. Med det samme jeg ville træde til, stod det klart at jeg ikke kunne træde en bule i et pund sommersmør, så den bliver let at forbedre næste gang. Men lå vist stadigvæk i den bedre ende, og det er trods alt genialt på en dårlig dag.

Derefter skulle vi køre bakkespurter på Åsebakken + bakken inden - YES!

Bortset fra at jeg på vejen derud blev småsat på bakkerne og kom sidst frem. Havde det lidt underligt og hængte halvlangt bagved de andre hele vejen til bakken. Det er nok en af de sjoveste bakker at køre på når man er mig fordi den er så kort, så prøvede at forcere og køre op til de andre med det resultat at jeg fik det virkeligt skidt og måtte slække. Sprang den anden del af bakken over og "kørte i grøften" for at sunde mig - hold da op hvor det hele snurrede da jeg lå der på jorden.

Helt klart at jeg burde være kørt hjem - nu fik jeg en mini-snickers og lidt ynk og var på cyklen igen. Ynk er altid godt!!!

Valgte denne gang kun at køre opad med 90 % og så gik det meget bedre bortset fra at en gut var 1-2cm fra at lægge sin gearskifter ind i mit forhjul. Efter del 1 var jeg den artige og tog cykelstien og var bagerst igen. Samme mand var igen ved at køre mig af vejen på selve Åsebakken - her er der så bare kantsten og måtte stoppe helt op og havde sq ikke lige no..er til at træde cykle i fart igen, så spolede stille og roligt op men var vildt forpustet alligevel.

Den der snickers gjorde godt og jeg fik det faktisk bedre. På vej til Sandbjergbakken kom den dog retur (men fik ædt den anden gang også).

To gange skulle vi køre der. Første gang med max 70 RPM - sq lidt svært at styre når bakken ændrer hældning hele tiden, så et par gange når den fladede ud røg den lidt over. Næste gang smider jeg den nok bare på møtrikken hele vejen. Anden gang var med valgfrie antrit undervejs - det er altid sjovt men svinsk hårdt når kroppen melder udsolgt. Jeg var dog en kylling på nogle af dem.

På vejen hjem fra vendepunktet ringer mobilen. Normalt tager jeg den ikke når jeg er i gang med noget men der sker nogle ting (som ikke rager google) der gør at jeg p.t. tager den når den ringer. Det var Hørsholm Politi som ville meddele at hvis jeg ikke fjerne Kia´en ASAP, ville Falck gøre det, da jeg åbenbart havde overset noget skilteværk som forbød parkering pga. asfaltarbejde :4oops:

Da jeg lå sidst, kunne jeg ikke bare smutte den korte vej til Hørsholm for så ville jeg jo være væk og når jeg nu ikke havde holdt det hemmeligt at jeg var skidt tilpas, så.... Hen til de andre og så forsøge at køre hurtigt til Hørsholm - lidt svært alt i betragtning og nåede at jeg overforcere og gå helt ned på vejen.

Alt i alt en miserabel omgang men erindrer ikke at jeg har været mere off på cyklen og i den sammenhæng er jeg mere end tilfreds med bundniveauet. Men ville altså stadigvæk gerne have fyret op under hypperne på Åsebakken - umiddelbart kører hverken ACR eller Hvidovre den slags bakkeleg. Er dog lykkelig for at jeg ikke skulle pines med +100km en dag som i dag og der skal, trods alt, også være plads til dårlige dage.

Satser på at det kun var i dag og at jeg er back in business på mandag.

post-1580-0-01083100-1338494829_thumb.gi

Fik hilst på Kermit som lagde vejen forbi og det er jo altid hyggeligt. Men fyffor pyffer, den mand har fået store stænger her på sidste, jeg havde godt hørt rygtet men alligevel :4flex: :bowdown:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Håber du har fået det bedre efter du er kommet hjem. Ingen tvivl om at din off-day i dag hang sammen med din mildest talt ringe kost, og de dårlige vilkår hos Surina på lageret. Du havde måske kunne klare en tur med et mere jævnt tempo, men dagens program var meget præget af intervaller af den hårde slags, og det sætter bare et større stress på kroppen.

For du kørte jo faktisk ganske fint da du endelig gav gas på 2. omgang. Du kom jo flyvende ud af ingenting i forhold til de andre. Så op på hesten igen :bigsmile:

Og jeg er da glad for at jeg satte mit fodtryk på dagens træning. Det var egentlig ikke meningen, og jeg gjorde hvad jeg kunne for at køre mit helt eget løb. Men ja, formen er egentlig ganske fin for tiden :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, du kører sgu misundelsesværdigt, det kommer man ikke udenom. Hvis ikke det var så kedelig, burde man nok køre efter Frields principper for det har du i hvert fald bevist er noget der duer.

Jeg var dog omvendt overrasket over vores norske licensmand; jeg havde regnet med at han kom som skidt ud af en kanon på bakkerne for han kan sq da ikke veje mere end en pakke smøger.

Noget er der galt i dag. Udover den proteinbar jeg havde med i bilen, har jeg intet spist siden turen. Godt nok var den ikke ret lang men det ligner mig altså dårligt ikke at have lyst til mad. Cykling eller ej.

LOL, Jeg prøvede lige det nye HCM-tøj og de må have ændret i det.

Bukserne er den ondelynemig stramme i lårene. Sikkert fint til toptrimmede cykelryttere men til motionister giver det ingen mening at lave sådan et produkt.

Og ærmerne i trøjen er også små - godt jeg ikke tog den i XL som Hvidovres for den havde virket som en blodtryksmanchet.

Nå, det giver sig nok når det har været vasket nogle gange :bubblebath:

Link to comment
Share on other sites

Jeg pligt-spiste lidt inden jeg i gik i seng i går.

Alligevel havde jeg smidt 2,7kg i morges :wacko: :wacko: :wacko: Det er selvfølgelig væske det meste men kan ikke huske at jeg nogensinde har oplevet så stort vægttab på et døgn.

Helbredet har det heldigvis fint i dag - først på dagen hostede jeg dog ret meget slim op. Jeg begynder at tro at det primært var kemikaliedampene der slog mig ud i går.

Jeg overvejede en trilletur men kunne ikke liiige finde motivation til at køre ud i blæsevejret.

Da jeg arbejder midt i døgnet her i weekenden, kommer jeg ikke på cyklen (andet end transporten), så jeg kunne passende nappe et sjældent besøg i FW. Det var jo meningen at komme der en gang om ugen men synes ikke jeg har haft energi til det. Maj gav 1798km og incl. trænersnak, punkteringspauser osv. 70½ time på cyklen.

Dagens indsats.

Romaskine: 5 min

Lægstativ: 15x60, 20x100, 20x100, 20x100, 20x100

Chinups: 15,10 - de første 15 var pisselette men pausen virkede ikke

Squat: 20x20, 12x60, 8x80, 3x100, 3x100, 3x100

Lårcurl: 15x50, 10x80, 10x90, 5x105

Leg extension: 10x50, 1 bens leg extension: 6x40, 6x40, 6x40

Bicepcurl: 10x18

Skrå bænkpres, DB: 15x18, 10x30, 10x30

Sideplanke: 1

Alm planke med 20kg: 1

Hyperextension: 20x +20kg

Tricep pushdowns: 10x30, 10x35

LOOOOL, hvor folk gloede i dag men er også blevet temmeligt stribet efter at have cyklet de dage det var sommer.

I morgen er jeg nok ikke vågen til andet end at cykle "normalt" til arbejde. På hjemturen satser jeg på et interval på bakken mellem Langgade og Valby station og derefter dragrace med bilerne ud af de røde lyskryds.

Søndag roligt begge veje.

Mandag må vi se om jeg kan give den gas eller om jeg skal drosle ned lidt resten af ugen.

Onsdag og ?? frem er jeg spændt på, da jeg donerer ½ liter til blodbanken.

Link to comment
Share on other sites

:4offtopic:

En lille byge kan være en god ting

post-1580-0-82252900-1338657696_thumb.jp

Knipset dd fra Ny Ellebjerg Station

Jeg har ikke så meget overgangstøj der passer til de temperaturer vi har nu. Og ikke noget der er rent, så måtte cykle på arbejde i vinterjakken hvilket kunne have været varmt.

Men 20 sekunder efter jeg hiver cyklen ud fra elevatoren, begynder det at regne. En bette byge på 5-7 minutter. Nok til at gøre jakken våd men ikke værre end den var tør da jeg nåede arbejdet. Og det passede med at energien til at fordampe vandet, kølede mig af så jeg ikke kogte over.

Mit temperament var dog tæt på kogepunktet da jeg måtte køre slalom mellem utallige knuste flasker.

Uden at lægge mærke til det, satte jeg forhjulet i en bræk-sø lige foran døren til DSBs cykelkælder. Det så jeg først da jeg skulle ud derfra (havde dog undret over det brune på dækket - adr) og som et lille barn, sigtede jeg efter de dybeste vandpytter så det kunne skylles af inden jeg kom hjem.

Mit "Valbyinterval" gik i vasken da to veninder kørte og hyggepludrede og ikke evnede at gøre plads. Men fik da 6 x antrit - heraf 4 fra stående. Vejrtrækning bedre end i torsdags men iltgælden hang alligevel længere end normalt.

Vægten er stadig under 88. Har været skide sulten hele dagen i håbet om at holde den dernede. Kunne være man skulle cykle lidt mindre og styrketræne lidt mere - så er det altså lettere at holde madindtaget nede.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

MENTAL BJERGBESTIGNING kunne være dagens overskrift, hvis jeg brugte sådan nogle.

Lige fra jeg vågnede i morges, havde jeg ikke lyst til at cykle. Ikke "jeg gider ikke" men "jeg vil ikke".

Var det de 9 timers søvn der gjorde mig sløv, det triste vejr og den småkølige lejlighed, velvære ovenpå massage, dovenskab? Næppe.

Det var helt sikkert torsdagens fiasko-tur som sad og lurede - ved 15-tiden måtte jeg endda have fat i pakken med Immodium for at få styr på maven. Kæft, hvor er det ynkelig :4pooh:

Da jeg nu havde brugt en feriedag på at kunne deltage i Hvidovres fællestræning ville det være absurd tåbeligt ikke at køre med. Tricket med at barbere stængerne hjalp også lidt til at finde den rette stemning men jeg havde hellere pudset vinduer.

Jeg trillede de tunge 1150 meter til klubhuset og kort efter var der afgang. Velkomsten var heldigvis varm, så ingen klager der. Mens vi kørt ud af byen havde vi åbenbart delt op i hold, for vores kaptajn råbte pludselig at når vi bliver overhalet må I IKKE følge med - bare lad dem køre!

Mentalt passede det mig fortrinligt at være på hold 2. Bortset fra at vi kørte med 1 minutsføringer og "alt efter" var det 2 forskellige skifteformer vi brugte og ingen vidst hvornår hvad. Det var rod på et højere plan. Da vi endelig fik fri leg frem mod spurten på Ada-bakken var det næsten befriende. Den var ret let at køre i hus med +50 meter ned til nummer 2.

Da pausen var slut og vi skulle køre videre, sagde licensfolkene tak for i dag og jeg fik en pegefinger og "DU kører med hold 1".

Vi skulle køre to runder, det blev til 3, hvor vi kørte på en række (6 mand) med 10-20 sekunders føring til hver. Efter ret kort tid var jeg vældig ked af at være blevet rykket op, for med 54 km/t var jeg altså fælt fælt presset og det var slet ikke sjovt. Heldigvis var jeg ikke ene for ham foran tabte de forreste og så blev tempoet lidt mere afdæmpet.

Tur to gik meget bedre og der blev lagt an til fri spurt mod slutningen. Fik tøvet lidt efter min føring og kom til at lade et par stykker slippe væk. Dem bag mig var holdt op med at træde, så ikke rigtigt den store placeringskamp.

Tur 3 var ikke planlagt men det passede mig nu meget godt for nu vidste jeg at det var den sidste - da jeg rykkede hold sådan lidt hurtigt, anede jeg ikke hvad vi skulle rodes ud i. Det var næsten en kopi af tur to, bortset fra at jeg gik all in og valgte at køre spurten fra spids nu jeg igen havde føring op til. Skyggen bag mig forsvandt, kom lidt igen og forsvandt igen. Men da de hurtige 2-3 lå langt tilbage, kan man jo ikke bruge det til ret meget meget andet end at jeg ikke blev sidst. Men det var sådan set også fint nok til at pille det værste usikkerhed ud af kroppen. Det bliver naturligvis noget mere krævende at køre med hold 1 fra start, især når licensfolkene stadig er der til at møfle tempoet op men det slipper jeg nok ikke for næste gang. Godt jeg har fået fremrykket blodtapningen til i morgen men om det så kollapser alligevel, må jeg se.

Meget kan man sige om Hvidovre men ikke at deres ruter er opfindsomme: Ud af byen, omgange på rundstrækning, hjem igen.

post-1580-0-42133800-1338844448_thumb.gi

Link to comment
Share on other sites

Det bliver naturligvis noget mere krævende at køre med hold 1 fra start, især når licensfolkene stadig er der til at møfle tempoet op men det slipper jeg nok ikke for næste gang.

Du kan tage det! :smilerock::bigsmile:

Det er godt nok ved at være en solid cykelform, du lægger for dagen. 'Pæn' intensitet i pulskurven på hele den midterste del af turen :4trumpet:

Link to comment
Share on other sites

Oh jo, der blev trådt igennem. I går var faktisk første gang jeg nogensinde har måttet smide pokerfjæset og skære grimasser på landevejen - bakken på intervallet trak søm ud. Men det bliver nok ikke sidste gang, har jeg på fornemmelsen :unsure::devil:

Det var planen at tage en trilletur i morges og jeg stod da også op men kom ikke rigtigt længere end til den varme bruser. Om lidt står den på "dracula-fodring" og bagefter på familiebesøg, så det bliver til en 100% hviledag. Men det kan måske rette lidt op på mit "friskhedsindex" der halter lidt efter maj måneds indsats, så det er måske slet ikke så tosset endda :bigsmile:

Bortset fra det, kan jeg nu godt mærke at jeg kun kørte 80 og ikke 120km i går, for lige umiddelbart er jeg ret umærket i benern. Håber også at de kortere ture reducerer paniksulten så jeg kan holde vægten lidt i ro. Er på 88,3kg (noget godt kom der ud af den sorte torsdag) og har som mål at holde mig under 88 - i hvert fald de dage vækkeuret ikke ringer kl 4.

Så jeg har lige gnasket mig igennem en coleslaw med kylling for at lægge bunden inden mor frister med kagebordet.

Link to comment
Share on other sites

Argh, hvor har jeg kedet mig Guds Jammerligt her de sidste timer og det har (selvølgelig) kostet al kontrol over madindtaget. Lort og lagkage; det er liiiige før jeg forstår dem der stikker en finger i halsen.

Nå, men jeg fik da også set min første film siden jeg er flyttet, mit TV-forbrug er ikke det største.

Bliv nu træt, for Helvede :poking:

Link to comment
Share on other sites

Den tur kan der ikke koges meget suppe på.

Ud til en rundstrækning.

Runde 1 - lær den at kende

Runde 2 - køres i tremandshold - licensgutterne ville ikke køre hurtigt så jeg endte på hold 1

Runde 3 - rulleskift (7 mand på mit hold) med fri spurt på det sidste. Jeg var rimeligt presset i at hænge på de forreste som jeg lige havde kørt mig op til men det føltes ikke fatalt indtil "manden" kom og slukkede. KLIK, og så stod jeg stort set stille.

Runde 4 - restitutionsomgang

Runde 5 - cykelløb. Ret hurtig opdeling i små grupper. Ville egentlig køre mig op i gruppe 2 men skulle have oversatset og det følte jeg ikke for. Endte på mellemhånd og trillede lidt indtil der kom to udenom - det passede lige med en god lang føring til hver indtil vi ramte stregen.

Hjem igen.

Der var også en Jane der var blevet blodtappet i går, så vi ynkede hinanden og bildte os ind at det var derfor det gik som det gik :tongue:

post-1580-0-06499900-1339009049_thumb.gi

Jeg har alderskorrigeret og sat min maxpuls lidt ned - den stod vel højt.

Til gengæld fik jeg tiltusket mig 3 føringer under transportkørslen (2 af dem godt nok ikke med verdens hurtigste sidemand) så processen med at slippe væk fra HCMs faste plads som agterlanterne, går faktisk fint.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share