Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

- det er bare ikke så tit at alle er enige om rytmen - desværre.

Indtil jeg stod nede i FW, troede jeg egentlig at stængerne havde taget slagene i går overraskende pænt. Da de skulle andet end at gå, var der dog afregning. Faktisk var hele kroppen yderst slatten.

Samme vægttræning som sidst, bare med øgning på alle vægte - stadigvæk ren walkover.

Derefter på cyklen og rulle af ude på Amager. Heller ikke i dag lykkedes det mig at finde vejen bag om lufthavnen. Ikke godt for min selvtillid (hvilken???) som stifinder og jeg som skal være turleder til træning i morgen. Nå pyt, der kommer sikkert ikke andre end mig; det med cykle i weekenden uden der skal køres løb, er ikke i høj kurs.

Fik vist cyklet 43km, tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Arg - vi fik selvfølgelig kørt forkert et par gange - trods et GPS-spor at følge. Jeg kunne ikke lige få Garminen til at give instrukser, så det var først når vi kørte af banen, den gav lyd. Pisse irriterende.

Nå, men vi var 4 til at begynde med og en skulle til fødselsdag og drejede fra efter 50km. Jeg havde forventet at det ville blive med mere stram kæde og især med angreb på bakkerne, men det var der ikke nogen der kunne/ville. Ham der vandt motions-sprint-konkurrencen var med og jeg havde regnet med nogIe gode dueller, men nix. I starten holdt vi sammen men til sidst kørte jeg fra de andre og ventede på toppen.

På vej hjem fandt vi på at trille ud til "styrketræningsbakken" og lægge kæden på møtrikken og mose op - det er jo altid sjovt.

Da vores veje skiltes, var jeg stadigvæk nogenlunde frisk og kørte ud på Holmen og kiksede vindretning på Gl Køge Landevej og satte kursen hjem i medvind. Havde jeg vist det, var jeg kørt lidt i modvind og så vendt rundt men nu havde jeg altså vendt nok gange i dag. Men det er vel også OK at komme hjem, uden at være helt til rotterne. Ikke at jeg bliver overkæk, men i dag var en god dag for selvtilliden (altså ikke som stifinder :tongue:)

111km http://connect.garmin.com/activity/324677229

De næste tre dage arbejder jeg i runde tal kl.11 til 20. Håbløst!

I øvrigt - jeg fik jo en lyd fra kranken en dag jeg kørte styrketræning på Kalvebodbroen. Nej. I går fandt jeg årsagen til lyden. Det var gummiflappen som skulle lukke hullet på pumpen der sidder på sadelrøret, som læggen puffede til, så den slog op i flaskeholderen og sagde en lyd for hver pedalomdrejning.

At finde årsagen til og få fjernet en mislyd, er bare for lækkert.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er meget utaknemmeligt men jeg glæder mig til at nattetemperaturen falder lidt og .... det måtte altså godt være mindre lyst sent på natten. Jeg fik 9½ time i nat og det er første gang i flere uger jeg kommet over 7 timers nattesøvn men stadig i små bidder a max 3 timer.

Men det er også lækkert at kunne have vinduerne åbne hele døgnet. Splittet, jeg er.

Pendlergeden var på milde omveje i dag. Alt i alt 19km ud og 21 hjem. Lidt semi-antrit men ellers fredelig kørsel med overraskende møg-trætte stænger.

I morgen håber jeg vistnok at vågne tidligt nok, til at styrketræne inden jeg skal på arbejde men sætter ikke vækkeuret - kan jeg sove, så skal der soves :wink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det var lige til øllet, da jeg vågnede i morges. Men det er der råd for. Jeg droppede morgenmaden og tyllede en spand NoX i stedet. Huhej, det gik. Opvarmingen i romaskinen har aldrig før listet op over 1100kcal/t uden videre og alle øvelser bankede igennem med pauser på 30-40sek.

Tillige slog dybden i squat nye rekorder. Pudsigt, da jeg er øm i lænden efter HCMs lange tur sidste søndag og skal til kiropraktor på onsdag. I kampens hede glemte jeg at træne triccerne men pyt med det.

Romaskine: 5 min

Backsquat: 10x20, 5x60, 5x70, 5x70, 5x70, 5x70, 5x70

Frontsquat: 1x70, 1x70, 1x70

Tåhævninger: 100

Lårcurl: 10x30, 8x50, 8x50, 8x50

Kropshævninger (UH): 3, 3, 3

Bænkpres: 8x65, 8x65, 8x65

Military: 8x27, 8x27, 8x27

Sidebøj i hypersstativ: 10, 10, 10

Mavemaskine: 8x65, 8x65, 8x65

Lændemaskine: 8x40, 8x40, 8x40

Dertil pendlercykling med lidt semiintervaller.

I morgen skal jeg bare pendlercykle stille og roligt, så det fungerer som en hviledag.

Link to comment
Share on other sites

Min pendlercykling i går blev - selvfølgelig - ikke så stille som den burde have været. Dog rolig nok til, at jeg kunne semiundvige og nøjes med at puffe lidt til den bil, der drejede til højre lige ind foran mig.

I dag fællescykling med Hvidovre, motion.

2 rulleskiftintervaller, et cykelløb, et parløb (som min makker saboterede lidt ved at begynde at hjulsnave et andet par og dermed forsvandt pulsvariationen jo). Dertil et par improviserede småspurter - desværre enten alene er fra den forkerte ende af feltet.

69,4km kunne det blive til.

Jeg var lige på endomondo og kan se, at jeg ikke har haft en hviledag siden 26/5. Det forklarer lidt at jeg er ret mat i stængerne fra morgenstunden men dog liver op når jeg kommer på rammen.

Det kunne være snedigt at holde fri de næste dage, hvor det bliver regnvejr. Men ret hyklerisk, når jeg er den første til at øffe over at folk bliver væk fra træning i regnvejr. Omvendt kunne det passe godt, da jeg vist har fri adgang til fællestræning i de næste 2 uger.

Link to comment
Share on other sites

Ah,

AHR!!!

+5500kcal i går og 10 timers søvn + en lur efter frokost; så KAN man sgu ikke påstå at man ikke er klar til en gang klubtræning. At det så på magisk vis næsten holdt tørt, er kun en bonus. Men udsigten til regn var nok til at vi kun var 12 til start.

Det blev tilmed en ret let omgang, hvilket nok var af hensyn til dem der kørte "3 balloner" i weekenden:

3 gange længere rulleskiftintervaller i 2 grupper á 6 m/k - naturligvis i den langsomme gruppe. På nummer to blev jeg sat, da vi var 3 tilbage. Fik næsten kørt mig op men måtte opgive på en mikrobakke. I modsætning til de andre som var blevet hægtet af deres hold, holdt jeg kæden stram til mål hvilket betød at jeg overhalede et par stykker. Gad vide om det opfattes som plat? - men vil jo bare køre intervallet til ende :unsure:

Den sidste udfordring var bakkeinterval fra Roskilde Domkirke og op til torvet. Det udløser samme undren som sidste år:

Der er mange som kører opad i "snøvlefart" og så undrer det mig, hvorfor man ikke gider at træde igennem - er det en dårlig måde at køre interval på eller er udbyttet for lille i forhold til indsatsen?

Hvis JA, hvorfor kører vi det så med jævne mellemrum? Vores cheftræner skulle ellers være ganske kompetent og har haft ballade med DCU, fordi vores måde at træne på, generelt er forbeholdt ryttere på højere niveau. Og han sidder selv og flyder midt i feltet.

Jeg er ikke så naiv at tro, at en 90kgs motionist kan komme op som nummer 3, blandt pointhøstere i licensrækkerne der gør en indsats, så jeg undres.....

Fin kæk hjemtur hvor jeg både fik lukket lyskrydshul og møffet mig op til en føring, hvilket jeg lidt fortrød med den aktuelle sidemand men pyt. Var også i hopla da jeg drejede fra (AAARRGGVVVV, fik krampe i venstre baglår mens jeg sad og skrev) de andre og var tæt på at køre en omvej men havde ikke mere vand.

78km: http://connect.garmin.com/activity/327332416

Efter at have vraltet på trapperne fra vaskekælderen, er jeg ikke kæk - benene er gennemstegte!! Planen om en træningsreduceret weekend lever stadigvæk.

På den lille opturside. Til licenstræningen kender jeg min plads i hierakiet og holder mig ekstra meget i ro sådan generelt, men er alligevel trukket ind i dagens joke på facebook, så et eller andet sted er jeg alligevel til stede :bigsmile:

Til den bekymrende side, så er jeg næsten oppe på 5500kcal igen i dag.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lidt styrketræning skal der være være plads til; det er ikke meget over restitutionsniveau så det går nok.

Romaskine: 5 min
Backsquat: 10x20, 5x60, 5x75, 5x75, 5x75, 5x75, 5x75
Frontsquat: 1x75, 1x75, 1x75
Tåhævninger: 100
Lårcurl: 10x30, 8x55, 8x55, 8x55
Kropshævninger (UH): 4,4,4
Bænkpres: 10x20, 8x60, 8x67½, 8x67½, 8x67½
Military: 8x30, 8x30, 8x30

Triceps pushdown: 8x25, 8x25, 8x25
Sidebøj i hypersstativ: 10, 10, 10
Mavemaskine: 8x67½, 8x67½, 8x67½
Lændemaskine: 8x45, 8x45, 8x45

De næste to dage bliver 100% off fysisk aktivitet, da jeg napper toget til og fra arbejde.

Mandag tager jeg cyklen, så benene er løsnet lidt op inden Heino-cup på tirsdag - jeg regner dog med at det bliver en "hyggetur" ligesom sidste gang. Derfra kører trænings-møllen igen :yahoo:

OT:

På mandag, bliver den del af DSBs uniform jeg render rundt i, forbudt. Pakkeposten med det nye kluns har selvfølgelig været her, mens jeg ikke var hjemme. Man kan desværre ikke vælge en døgnpost-levering.

Banecyklen har stået på altanen og trods et tæppe over, er den del af det dæk der fik sol, blevet mørnet. Ingen danske butikker gider sælge clincher-bane-dæk, så det har jeg købt hos wiggle, som ellers plejer at levere med posten og gerne til døgnposten. Men fa´en om de nu ikke er gået over til DHL. Så nu kan man rasle riget rundt rundt, for at hente sin pakke i stedet for at gå 300 meter til døgnposten.

Træls at noget der er virkelig smart, ikke bruges.

5975 kcal indtaget går - kun de 1200 var nogenlunde energitætte. Jeg er et bundløst hul for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Mandagens pendlercykling blev mere rolig end nogensinde før. Alligevel fik jeg beton i stængerne - sådan 2 hviledage gør ikke noget godt (på kort sigt).

I går stod den så på Heinocup. Planen var at lægge det pæne af og prøve at være en mængerøv som de andre. Det lykkedes også - måske alt for godt til sidst :blush:

Jeg kan stadigvæk ikke gennemskue konceptet i at holde en placering i feltet. Med folk tæt på siderne, synes jeg ikke det er lige til at flytte sig rundt og uanset om jeg lå til den ene eller den anden side, så kørte de frem i den anden, så jeg tog elevatoren bagud. Heldigvis gik det ikke hurtigere end jeg ubesværet kunne køre 10-15 pladser frem efter hvert sving. Her var det så jeg fik behov for at tage et hjul, så jeg ikke flagrede ude i vinden og det gik faktisk OK at vinde kampen, de gange den var der.

Selve løbet var uden de store begivenheder. Først på den sidste omgang begyndte der at ske noget. Det ene hold begyndte at lave konstante skindangreb. Ikke noget vildt. Til gengæld stak den næste allerede inden den forrige var hentet. Da de var færdige var der et nyt hold det tog over, men med bund i angrebene. De to første blev hentet men nr. 3 fik lov at køre. Indtil jeg fik ham kørt op og da han opdage det, bakkede han af. Så lå jeg og flagrede foran feltet et stykke tid indtil jeg opdage det og lettede gassen. I samme sekund vi var samlet, kørte en ny, som jeg kom hjul af med det samme og han opgav så også. Og så var det slut med angrebsforsøg og dermed flere point at køre om i spurten.

Mit mantra, den sidste halve omgang, var at holde til venstre men 30 sekunder efter vi har kørt ind på opløbslangsiden, var jeg trykket helt ud i højre side. På ADA-bakkens (målstreg på toppen) første del-stigning var der lidt åbning og kom frem i forreste geled. Desværre kørte man på vifte trods næsten ingen vind og vi var i læ af skoven. Jeg lå stadig yderst til højre og havde spottet at ham foran ikke tidligere havde haft noget "guf" ud af sving, så frygtede at være fanget i spurten.

Her kom så den eventuelle svinestreg. På cykelbanen må man overhale både højre og venstre om, når bare der er plads - også hvis den er trang. Vi plejer at være restriktive derinde, så satsede på at det nok gik at tage den højre om, hvis der kom en åbning. Så da viften trak lidt til venstre, smed jeg forhjulet ½cm fra græskanten og lirkede mig forbi. Da det var præcisionsarbejde, kunne jeg ikke træde helt igennem og da manden jeg overhalede ikke var helt tilfreds og råbte op, begyndte de andre selvfølgelig at spurte og da jeg også mistede koncentrationen og begyndte at spekulere på om jeg havde været en røv, fik jeg ikke trådt helt igennem - gnisten var væk. Pyt; spurten var alligevel for lang til at jeg ville kunne holde den, men det var bedre end at blive lukket inde.

Bagefter var jeg spændt på om jeg skulle have ballade, men ingen sagde noget og jeg er også 98% sikker på at jeg ikke generede min sidemand andet end han nok blev overrasket.

Jeg er stadigvæk ikke helt sikker på om det var en svinestreg eller ej.

Jeg ved dog at trods mine spurtevner ikke er på toppen, så var det sidste minut præcis så sjovt som jeg havde forestillet mig. Det kunne jeg godt blive afhængig af.

http://connect.garmin.com/activity/330074677

Til træning her om nogle timer, har jeg et mentalt projekt mere at gå i krig med. Jeg tyvstartede lidt sidste onsdag men vil gerne "helt ud af båsen", hvis jeg ikke er for genert. Nu må vi se :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg læser det som om, at det var i opløbet, at du lirkede dig forbi? Der må man da møve sig forbi med alle til rådighed stående midler! :bigsmile:

Mon ike, han bare er blevet "fanget på det forkerte ben" og så har øffet af ren overraskelse/forskrækkelse? Det kunne godt lyde sådan ...

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber du har ret - uanset hvor sjovt jeg nu måtte have det, skulle jeg helst ikke være farlig for mine omgivelser.

I dag stod himmel og jord i et, lige da jeg skulle til cykling. Faktisk slog lynet ned så tæt på, at jeg fik fodmassage af rystelserne. Alligevel var vi 5 som kørte ud og vejret blev også bedre og enten var det tørt eller moderat regn.

Det blev til en nogenlunde normal træning med en lille håndfuld intervaller. De tre, vi kørte fælles var meget afdæmpede, da vi havde to med som ligger i den langsomme ende. Ret fedt, faktisk for benene var meget mere medtagede efter i går end jeg havde forestillet mig og de klynkede når jeg trådte igennem.

Mit lille mental-projekt er skrinlagt, jeg fik snakket lidt med træneren og mine planer faldt ikke i så god jord. Jeg vil dog lege med når andre tager bolden op.

Ca. 73km

Link to comment
Share on other sites

:surrender: Hold da op - tænk at man kan have SÅ off en off-day - det har jeg alligevel ikke prøvet før.

Den stod på træning med Hvidovres licenshold. Folk som jeg normalt kører fra rimeligt ubesværet, havde jeg problemer med blot at sidde på hjul af. At vi så samtidigt skulle køre to forbandede lange intervaller (som er min største svaghed), gjorde det ikke bedre.

På nummer 1, måtte jeg give fortabt mod slutningen og hang i det yderste for at hægte mig på hende der sad på hjul af rulleskiftet.

På nummer 2, droppede jeg af i lidt bedre tid og sad så og havde det lidt for let - hjulsnavede den samme, således at dem i rulleskiftet ikke blev forvirrede af hvornår det skulle begynde at køre frem. Men ellers havde jeg nok koblet mig på igen, for jeg blev nogenlunde frisk. Eller det troede jeg.

Derefter skulle vi køre tre spurter med mål på en bakketop. Den først gik friskt men kunne dog ikke få pulsen op over 90%, trods jeg kørte en desperat kamp med en licensgut om 5cm for at have været først oppe i min gruppe. I spurt 2 var jeg helt off og sad med nogle at klubbens hurtigste, så vi var et par stykker som bare kløjedes i det. På nummer 3 blev jeg lukket inde men fik kørt en parodi af et antrit på de sidste 100 meter med en maxpuls på 86% :blink:

Det der med at køre 3 dage i streg er jeg for gammel til - i hvert fald når kæden er for stram. Ærgeligt, for jeg ville jo gerne men det er der ikke noget at gøre ved. Andet end doping men det er jo forbudt :annoyed:

Derefter var der tøjudlevering i klubhuset, hvor jeg nærmest blev pryglet fra flere sider for at indløse licens. Fandens at vi nu skal til det pis igen i år.

Der bliver ikke noget af det, for så bliver jeg rykket op i H40 til vinterens banecup og så får jeg pinlige bank og det gider jeg altså ikke. Og føler mig i øvrigt heller ikke klar til det, tempomæssigt :wink:

De næste 3 dage er arbejdsdage. Planen er at pendlercykle i morgen, ditto lørdag efter morgen-styrketræning og så tage en totalfridag på søndag.

Mandag er der indskrivning til banecykling for 2013/14 samt leje af cykelbur. Satser på en rolig gang banecykling derefter og så kunne bulre igennem igen til licenstræningerne i næste uge.

Pulskurven er slet ikke i nærheden af at antyde hvor meget jeg led i dag

http://connect.garmin.com/activity/330735971

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

FREDAG - ydr. Jeg havde haft svært ved at falde i søvn op til tidlig morgen vagt og var lidt slatten. Dog intet i forhold til understellet, som gjorde ondt og "prikkede".

For at gøre ondt værre, så passede med med at koldfronten passerede Kbh da jeg skulle cykle hjem. Heftig vind og nogle absurde kastevinde. Det hele i modvind, så det med at køre stille, kunne jeg glemme. Vel hjemme måtte cyklen i bad og smøres op, så jeg igen kan få fat i lille klinge uden at sparke til forskifteren.

Trængslerne var ikke forbi. Jeg havde ikke flere rene arbejdstrøjer og ej heller cykeltrøjer eller svedtrøjer, så måtte have fat i den store vasketur.

Men sov dog tidligt :-)

I morges kom jeg op efter næsten 10 timers søvn - med besvær og fluks i FW:

Romaskine: 5 min
Backsquat: 10x20, 5x60, 5x80, 5x80, 5x80, 5x80, 5x80
Frontsquat: 1x80, 1x80, 1x80
Tåhævninger: 100
Lårcurl: 10x30, 8x60, 8x60, 8x60
Kropshævninger (UH): 5,5,5
Bænkpres: 10x20, 8x60, 8x70, 8x70, 8x70
Military: 8x32, 8x32, 8x32

Triceps pushdown: 8x27½, 8x27½, 8x27½
Sidebøj i hypersstativ: 12, 12, 12
Mavemaskine: 8x70,8x70, 8x70
Lændemaskine: 8x50,8x50, 8x50

Pisse-nemt alt sammen :-)

Hjem og i cykelkludene og så ind på arbejde - i dag med "dispensation" om ikke at køre mere end 30-33, så jeg kunne køre nogle rigtige stående antrit og ikke de fesne siddende som det ellers bliver til.

Nu skal ind og tygge mig gennem dagens sidste madpakke, køre tog et par timer og så trille roligt hjem uden at blive alt for opkvikket. Jeg har kun lige de timer man skal have, inden jeg skal møde igen i morgen, så vil gerne sove ASAP.

Hviledag i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Fin eftermiddag, hvor jeg var ude i Ballerup og betale kontingent for banecykling og leje af bur. Dertil fin mental opladning mens stængerne blev afpelset.

Til aften op på banen til en fin-fin opvarmning. Den hurtige gruppe var lige kvik nok, men den anden var god.

Vi delte op i tre hold og jeg endte på hold 3. Træneren havde udpenslet at holdene ikke måtte hjulsnave på hinanden og da vi havde 2 personer som ikke kunne lade være, blev vi straffet og rykket op som hold 2.

Nu havde vi så en på holdet som var godt kørende som så skulle være "smart" og køre holdet helt op i røven på hold 1. Så blev jeg sat første gang.

På tur 3 skulle han nok opføre sig pænt. Sagde han og gjorde det samme igen - nu med hjælp fra en som normalt kører på hold 1 men i dag ville rulle af med enkeltstart-styr. Jeg blev sat igen og hele holdet splintret.

Gad ikke tur 4 og tog hjem.

Jeg er pænt ristet og har iskolde fødder mht. træningen i morgen.

I torsdag var en off-day.

Jeg blev tværet brutalt rundt i dag.

Sker i igen i morgen, så begynder det at være ret usjovt og dræbende for motivationen.

Skod!; jeg kunne ellers ret godt bruge en lille succesoplevelse, faktisk.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Med udsigt til regn i morgen, måtte jeg hellere hoppe på dagens træning.

Desværre var det så i dag at licenstræningen havde cup-dag og der skulle åbenbart køres cykelløb.

A,B,C og H40 gik i grp. 2 og os andre i grp 1. Vi var en del H50 og så et par D, motionister og en dame B.

Hun var ved at blive sat fra start og rar som jeg nu er :innocent:, var jeg nede og hente hende op et par gange, inden hun faldt helt af. Den sidste gang kørte jeg mig næsten selv ud af løbet, for da jeg fik kontakt, var jeg færdig og selv ved at blive sat.

Nå, men jeg ville sådan set være glad for bare at sidde med, så jeg holdt mig meget passiv på smækken; vi var ikke nok til at danne et felt, så sad mest på linie eller vifte. Lige en enkelt gang hvor feltet gik lidt i stå, rutchede jeg frem og da det var i en fase hvor folk stak og blev kørt ind, så ville jeg da godt lige æde ham der lige var kørt. Underligt nok blev jeg så overhalet af en som alligevel ikke kunne holde farten. Jojo - han var hurtigere i starten men jeg havde jo timet det, så jeg ikke ville tabe fart undervejs. Nå, men det bekræftede mig i at holde lav profil.

Indtil den sidste halve omgang. I et højresving kom der bil fra højre, som een åbenbart ikke havde set tids nok og havde for høj fart til at blive i højre vognbane. For ikke at kollidere med bilen, fortsatte han i stedet ligeud foran den og for fuld æde vinkelret i grøften.

Godt nok kunne det være sjovt at se hvor meget jeg ville blive parkeret på den sidste 1½km, men... man kan da bare ikke lade ham ligge; tænk hvis han var kommet til skade. Så jeg trak stikket og vendte for at se, om han var OK. Hvilket han var, men det var jo ikke til at vide. Så luskede vi i mål som rosinerne i pølseenden.

Efter løbet var det tydeligt, at jeg ikke har den rigtige race-tankegang. Alle andre summede over hvem de havde kørt op og hvad de skulle have gjort for at vinde og bla bla. Jeg havde bare kørt en hidsigt tur - sådan lidt HCM-går-tons-amok-style.

http://connect.garmin.com/activity/333224050

Torsdag håber jeg at kunne køre med til træning igen - jeg har tilkaldevagt på arbejde, så det flagrer lidt i vinden. For at være klar, springer jeg fællestræningen over i morgen.

Da jeg ikke var sikker på om det ville regne her til aften, satte jeg regnvejrsdæk på cyklen inden jeg kørte ud, så jeg kan jo køre en lille tur for mig selv. Så kan jeg også få kørt lidt antrit - det mangler jeg.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja, umiddelbart har du jo tydeligvis styrken til at køre med. Hvis du først ligger og kører en damerytter op, og dermed bruger kræfter på det, og så samtidig tager føringer undervejs i løbet, så havde du snildt kunne klare dig i D feltet. Men hvis psyken ikke er til konkurrence, så er der jo som sådan ikke nogen grund til at køre løb. Dog virker det alligevel til at du godt kan lide når der går konkurrence i den til træning, og det irriterer dig i hvert fald når der ikke bliver kørt på bakkerne - det øffede vi jo også i sin tid over hos HCM. Så spørgsmålet er om du har konkurrencegenet, men vælger at være den gode samaritaner altid. Det er selvfølgelig et spørgsmål om tilvænning, og så tror jeg nok at du kan finde interessen i at køre løb. Der er jo heller ikke så meget at snakke om når man har valgt at bakke ud i opløbet :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jo, det gik schell nok til jeg ikke bare sad og krydrede r.. hele tiden.

Jeg tog nu ikke så mange føringer - men også fordi jeg i starten ikke vidste hvad jeg havde rodet mig ud i, og så blev det bare at jeg skulle blive hængende bagude. Til gengæld havde jeg fornøjelsen af elastikkørsel og at jeg aldrig fik plads på viften i sidevind - det er ikke helt gratis at ligger der.

Jeg fik at vide, at hvis jeg kunne sidde med i "det der", så kunne jeg også sagtens køre i D. Jeg må jo efterhånden tro det, når det nu er sagt af fra flere forskellige.

Jeg tror jeg har en anderledes afslappet tilgang til det at køre løb, som adskiller sig fra den lidt - må jeg skrive: nørdede, hvor man går op i alle detaljer. Jeg vil fuldstændigt sikkert synes, at det er skidesjovt men det er så også det. Selve konkurrencedelen har jeg det fint med. Især hvis der er jævnbyrdighed, kan jeg sagtens "tænde".

Lidt som når jeg ser sport på TV. Jeg ser det og bliver underholdt, men sætter mig ikke ind i, hvilke cykelryttere der kører på hvilke hold og hvem der kan hvad.

Eller som når I andre tager en tur i rutchebanen. I har styr på om den er af træ eller metal og om den er "høj" og så er det bare at nyde turen. Det er jeg så den nørdede og vil (stadigvæk :blush:) på forhånd undersøge hvem der har designet og bygget den, diverse data, hvor der er trim- og block-brackes osv....

Nå, men det får en chance til næste år. Altså, hvis jeg ikke bliver skadet igen og ikke får ædt mig kornfed. Det er lidt uhyggeligt som alle andre taber sig i sæsonen mens jeg bliver voldsomt sulten. Siden jeg er begyndt at træne med licensholdet, er vægten steget fra små 89 til over 90kg.

...

Jeg fik kørt en tiltrængt rulletur; benene var alligevel lidt moste ovenpå i går.

Udover trilleri, blev det til 3 antrit á 15 sek og så 1 på 20 sek. 1 og 3 var mellemaccelerationer og 2 og 4 fra nær stilstand. Alle kørt med margin til bundgas men alligevel dejligt endelig at køre antrit på andet end pendlergeden.

http://connect.garmin.com/activity/333513533

De næste timer står også i cyklens tegn.

Jeg skal i vaskekælderen med en kurv cykeltøj.

Jeg skal have afkortet kæde 3 og sat den i drift; kæde 2 er ved at have 1000km på tælleren.

Og så skal jeg rense bremsefladen på forhjulet i håb om at det har fået en mystisk snavs på sig. Det hugger ret heftigt når jeg bremser og desværre synes det at blive værre. Jeg frygter jo lidt at fælgen er ved at give sig med kollaps som følge.

Derefter til pøller og kartoffelsalat i cykelklubben (det bliver man ikke mindre kvabset af, men....)

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja, det skulle være en del lettere at begynde på denne tid af året.

Men hvis jeg trækker licens nu, så bliver jeg rykket i H40 til masters-cuppen i banecykling her til vinter. Det har jeg sjovt nok ikke lyst til.

Eftersom jeg har betalt tilmeldingsgebyr og også gerne vil prøve at køre de klassiske banediscipliner, som vi er for mange til at prøve til træning, så må det vente til næste år.

Om det så bliver før eller efter sommerpausen, må jeg tage til den tid.

Link to comment
Share on other sites

Klubbens træner er taget på sommerferie og dagens vikar, er en af klubbens største profiler. Meeeen......

Vi lagde ud med monkeyintervaller - sq gustent i dagens selskab. Dvs., allerførst blev jeg og en anden, fanget bag en sættevogn ude i industriparken og der blev ikke ventet.

Transportkørslen blev beordret til 33-34km/t KOM KOM KOM!!!

Heldige mig sad med føring i gruppe 2 - delt aht. biler da vi var mange.

Så skulle vi køre lidt rulleskift. Turlederen - en af klubbens hurtigste - valgte at køre med os i den langsomme gruppe. Hans store overskud gjorde at "glemte" at bakke af efter føring og heldige mig der sad bagefter, måtte 3-4 pinde op for at køre forbi, hele intervallet. Så var var jeg lissom drænet fra start.

Lidt "afslapning" med de 33 i timen.

Mere rulleskift - anden gruppesammensætning. Kæmpe skideballe fra turleder til en, der kørte for langsomt forbi ham.

Kort efter cykelløb på rundstrækning i Roskilde. De første blev sat af allerede på introrunden. Derefter kørte alle samlet start - fra motionister til B i samlet flok. Føj, det var stygt! Vi skulle have kørt 2 omgange, men da en H50 bakkede ud, forlod jeg også pinslerne og trillede til målstregen hvor der stod en håndfuld ryttere, hvoraf især en licensgut var stjernetosset over den måde vi kørte på.

Herefter gik turen hjemad. På vejen blev turleder skidesur, da gruppen på ca. 25 ikke kom samlet over et kryds men halvdelen fanget for rødt.

Så fik han vist læst og påskrevet, for herfra var både tone og kørsel helt normal. Han plejer altså også at være skideflink - vi gætter at han har stresset over en uvant rolle.

Der var kun et interval tilbage - ca. 5 km rulleskift.

Jeg kom til at køre en omvej hjem. Nu MÅTTE jeg prøve Valby Bakke fra den rigtige side. Den er opreklameret!

Jeg for vild på vejen hjem, da Garminen teeede sig tosset.

93,5 km. Jeg er smadret i benene. Mere end efter løbet i tirsdags. I morgen bliver sjov, pffft.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I den grad!

Efter at have tudet over vækkeuret da det ringede kl 5 i morges og trådt ud på gulvet, kunne jeg også bare se opgivende ned på de der 2 pinde der gjorde ondt og let beslutte, at tage toget på arbejde i stedet for at cykle.

Nu er fredag jo squatdag, men var det meste af dagen indstillet på at droppe det. Efter frokost og en lille morfar da jeg kom hjem, var det ikke så slemt, så i FW med mig:

Romaskine: 5 min
Backsquat: 10x20, 5x60, 5x85, 5x85, 5x85, 5x85, 5x85
Frontsquat: 1x85, 1x85, 1x85, btw PR men ikke nær fail, så det tæller vel ikke rigtigt
Lægstativ BW+20kg: 40, 40, 40
Lårcurl: 10x30, 8x60, 8x60, 8x60
Kropshævninger (UH): 6,6,6
Bænkpres: 10x20, 8x60, 8x72½, 8x72½, 8x72½
Military: 8x37, 8x37,8x37

Triceps pushdown: 8x30, 8x30, 8x30
Sidebøj i hypersstativ @ 5kg: 8, 8, 8
Mavemaskine: 8x72½,8x72½, 8x72½
Lændemaskine: 8x55,8x55, 8x55

Crosstrainer: 5 min

Her til aften blev togdriften ved Avedøre indstllet 1½ måned pga. broarbejder. Hvis jeg ikke vil sidde i togbussen i uniform og bliver nedstirret af arrige passagerer som kommer for sent, så må jeg tage cyklen den næste tid. Må se om jeg ikke kan lære at køre helt stille og roligt :poking:

Mandag bliver en 100% hviledag.

Så er der lige søndagen hvor jeg ikke helt ved hvem jeg skal køre med. Hvidovres folk presser en del men er ikke sikker på, at jeg magter at hænge i neglene i 120km. En løsning kunne være at smide cyklen i dytbilen og køre en tur med Hørsholm. Det bliver næppe mere end 100km og farten overkommelig. Jeg må lige passe på at jeg ikke laver alt for mange restitutions-hængepartier, så jeg kører død i det, så det må jeg lige vurdere lørdag før sengetid.

Indtil videre: God weekend :yahoo:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvor jeg hader mig selv, nogle gange- desværre når det er allermest typisk mig.

Hvidovre skulle kun køre ca. 100km, så den tur besluttede jeg mig for.

I går før sengetid, gik jeg dog mentalt i panik og frådede små 2000kcal.

I morges kunne vækkeuret ikke rigtigt få liv i mig. Til sidst kom jeg op. Fik ædt min havregrød og ellers gjort mig klar. Tyllet ½ kakao og så ud. For at konstatere at det var helt umuligt at nå frem i tide.

Gider jeg cykle alene? I pisseblæst? Når jeg er møgsøvnig. Nej, nej og nej! Ind i elevatoren og op i lejligheden igen.

Det var lige en dagsration af kalorier indtaget helt overflødigt, for går jo næppe til i morgen uden at spise noget.

Så er den fridag startet godt. Not! Prøver om jeg kan fuldføre elendighederne, ved at cykle lidt senere, når jeg er dampet af og vågnet lidt mere. En tur på Tyren, kunne måske være knap så træls.

Eneste trøst er, at benene faktisk føltes ret usle at gå på, så fornøjelsen havde alligevel nok været tvivlsom. Men stadigvæk......

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom ikke på Tyren med fik kørt 72,7 km efter konceptet ud i modvind og så vende hjem. På sædvanlig vis, fik jeg rodet mig ud i ukendt geografi på hjemturen og netop som jeg kom til et kendt lyskryds - dog fra en ukendt retning - mødte jeg en fra cykelbanen og så gik det langsomt og storsnakkende hjemover de sidste 10-12km.

Nu jeg kørte uden resten af HCK, kunne jeg eksperimentere lidt.

Som tidlegere skrevet, er jeg blevet meget mere fleksibel i squatten og det kan også mærkes på cyklen, hvor jeg sidder unødigt oprejst.

Så inden dagens tur, rykkede jeg styret 2 spacere ned. Lidt voldsomt, men så ville jeg vel også mærke forskel.

Hola¡ ny cykel. Helt vildt, så stor forskel det gjorde.

Da kroppen lige fandt ud af at lægge vægten i armene og spænde ordentlig op i coren, kom hamstring godt med i legen. Det var næsten svært ikke at køre sig i hegnet, for cyklen indbød til at man skulle træde igennem..

Selvfølgelig er der nogle afstande som ikke passer mig mere, men gætter at en ny frempind vil gøre det meste.

MEN.

Nede i hornene er der desværre ikke længere ordentlig plads til prinsevommen og det både hæmmede vejrtrækningen og skød også knæene ud til siden. Ærgeligt at jeg ikke kunne holde mig under 89kg, for det havde hjulpet meget, sådan som de har sat sig.

Inden næste tur rykker jeg styret deh ene spacer op og ser hvordan det spænder af.

De drikkedunke jeg købte i Netto sidste år er til at lukke op og skide i. Selv om man suger og maser dunken, kommer væsken ALT for langsomt ud.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Styret sat en spacer ned - ved ikke om det ryger helt tilbage igen, det er stadigvæk ikke optimalt nede i hornene.

Kædeled købt, kæde 3 sat i drift men på det gamle led. Jeg masede med det nye kædeled i over 20 minutter uden at få det samlet (når jeg prøvede det gamle, smuttede det sammen som ingenting). Må prøve at finde en biks, der sælger det mærke som jeg kan hitte ud af at samle.

Dagens træning var i den gode ende - godt hjulpet af kombien af at føle mig velkørende og at der var andre på mit niveau. 75,6km http://connect.garmin.com/activity/336578126

Menuen stod på 4 mellemlange intervaller (4,3,5 og 5km) - de første 3 som parløb og det sidste som rulleskift.

Derefter 4 spurter på vores sædvanlige bakke. Nr. 1,3 og 4 var licens-lange og ikke noget hvor jeg kan byde ind for alvor. På nummer 2 som var en puncheur-spurt, fik jeg hevet en andenplads hjem. Og en løftet pegefinger for at bruge den forkerte vejbane til at overhale i. Det VAR også dumt men.... Det hjælper ikke hvis man bliver kørt ned, men fik dog pointeret at vi ligger og flyder og blokerer unødigt for hinanden, hvilket udløste en kollektiv pegefinger. Sjovt nok på næste tur, var der en anden der brugte mit trick og så kom der en modkørende henover bakketoppen. Så fik vi snakket om det men tror desværre ikke det gør en skid forskel i praksis. Men det gjorde da at jeg ikke fik kørt mig helt ud i de to sidste spurter, da det jo ER vigtigere at komme hel hjem :wink:

Note @ mig selv: Prøv at ligge længere fremme inden spurten åbner. Tro på det!!!

På transportkørslen hjem fik jeg kompenseret. 2 i front ville åbenbart gerne hurtigt hjem og satte farten til +40km/t og vi var 3 som kom med på hjul. Da vi nærmede os byen og de 3 kørte over for rødt og vi 2 artige så skulle indhente dem, gav det bonusintervaller. De var dog flinke nok til liiiige at lette gassen lidt men jeg fik lige brændt det sidste krudt af, som ikke blev antændt på spurtbakken.

Siden hjemkomst har jeg haft krampe i venstre lår to gange :wub: og det er jo altid et godt tegn om at man har været oppe på lakridserne.

De næste 4 dage skal jeg desværre op klokken lort, hvilket både gør mig træt og givetvis også hæmmer restitutionen, men det er der jo ikke noget at gøre ved.

Pendlercykling i morgen.

Torsdag snyder jeg og kan passende fylde garderobeskabet op med arbejdstøj og så fællestræning igen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share