Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Benene var godt visne, der ved 4-tiden i morges men virkede fine i løbet af dagen.

Så kunne jeg jo lige så godt hoppe ud i licensholdet med det samme.

På vej til mødestedet står det hurtigt klart, at benene IKKE var fine, så den plan droppede jeg. I stedet, nu jeg var ude uden en plan, kunne jeg se om jeg havde fået kodet Flyvestation Værløse ind i computeren og det gik fint med at finde derud. På vej hjem kom jeg tæt på Ballerup Super Arena, så jeg var lige inde for at se, om Steen Hammel gav kaffe på værkstedet men der var desværre lukket. Men jeg fik lagt Arenaen ind i computeren til evt. senere brug. Derefter lallede jeg bare hjem på må og få.

64km. med slatten kæde og wattmåleren har slet ikke virket i dag. Må prøve at finde friske batterier ASAP og så se på torsdag og det giver liv i den. Det var godt nok skidt for selvtilliden som jeg kørte i dag men da jeg har fridag torsdag, håber jeg omsider at få mere end 4-5 timers søvn og at det hjælper på bentøjet. Planen er i hvert fald at forsøge L-holdet igen.

Tilføjet onsdag morgen:

Hø, jeg er blevet øm nogle sære steder. Det må være den stående runde på ADA i mandags.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ingen træning i dag. Jeg troede jeg havde taget overarbejde næste torsdag men det var så åbenbart i dag, jeg skulle have været mødt lidt i 12.

Nu kom jeg så hjem til 8 ubesvarede opkald, så må hellere smutte ind og køre tog i stedet.

Dog surt, for jeg har spist en masser af carbs, jeg ikke skulle have spist for at sidde på min flade og det bliver svært at nå at træne i morgen med de aftaler jeg har lavet. Med tanke på, at jeg skulle køres i hegnet i dag.

Det er ikke meget jeg får cyklet i disse uger. Æv

Styrketræningen har også ligget brak pga. varmen. Æv, æv æv!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

For pokker da.....

I dag er det DSB der har fjumset i dagene. Jeg VED at jeg skulle have haft fri i dag men telefonen ringede i morges. Jeg havde en arbejdsdag uden mødetid og de ville gerne at jeg kom ind sådan ret hurtigt. Så nu sidder jeg for anden dag i træk og tænker på de ting jeg hellere burde/ville have nået.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver hurtigt doven. Efter de her uger uden styrketræning, savner jeg det slet ikke mere. Begynder dog alligevel igen når varmen er aftaget.

De sidste 14 dage har jeg ikke fået cyklet meget og kan mærke at tankegangen er ved at bevæge sig hen i samme pyt-med-det.

Det hjælper altså heller ikke på lysten, når det blæser sådan. Det gode ved den seneste tids arbejdsdage er, at der ved næste lønseddel burde være til en hjemmetræner. Om det så skal være kickr eller en muin ved jeg ikke endnu.

Men jeg fik pint mig ud på mikroskopiske 29-30km og det åndssvage er, at jeg bagefter er helt smadret.

Det blev en tur rundt om fælleden og med 6-8 stk "30-20-halvfesne10" ude på diget. Så var jeg ikke til mere.

Hjemturen over fælleden tog jeg stående i 53-11 uden at træde igennem, da jeg stående virkede som et sejl og det gik rigeligt hurtigt.

Til slut en spurt på den brede cykelsti ved Avedøre havnevej. Hvor var antrittet?- det plejer at tage tre tråd og sige småkage, men jeg brugte 1/3 af vejen til lyskrydset på at komme op i fart og fik, trods sidemedvind, kun akkurat måsen over 60.

Hvad fanden sker der? Det er anden tur i træk, jeg kører som en pose lort :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Den traditionelle runde om Amager. Heldigvis var der mere liv i piberne i dag end de sidste gange. Underlig nok, for jeg er godt nok i søvnunderskud og havde heller spist voldsomt mange carbs.

Nu der var lidt at træde med, fik jeg kørt opvarmningspres op af Col de Kalveboderne, digestykket som AT både ud og hjem og så endnu en langsom spurt - til gengæld lang.

49 km i alt.

Jeg må se at stramme op på kosten. Efter min 211km-tur har det sejlet. De første dage var det OK at jeg var konstant sulten men det har desværre varet ved. Vægten er stort set tilbage til start. Jeg ved hvad der virker :poking:

I forbindelse med mors flytning, er det min lillebror som har trukket læsset. Jeg var dog forbi i går for at hjælpe med at tømme kælderrummet og en smule fra den gamle lejlighed. Jeg har fået DOMS i biceps. DET' BARE IKKE I ORDEN.

I morgen åbner der en FW lige ved Brøndby Strand Station. Hvis ikke stemningen er ornli zy gangsta, bliver det min nye legeplads.

Meeen i første omgang satser jeg på en hviledag i morgen dikteret af søvnmangel og deraf givetvis elendig restitution.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Alternativ antrittræning :wub:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10154431243105112&id=305901075111

:tongue:

Puh... Kun en uge inde i "vinduet" blev jeg trukket til eksamen i dag på arbejde, så nåede ikke at få læst op. Heldigvis bestod jeg alligevel (det burde man jo sådan set også), så nu må jeg fremføre S-tog de næste to år. Så slipper jeg for at have det hængende og også for at sætte tid af til at læse.

Jeg har været meget nysgerrig efter at se den nye Fitness World men jeg var dygtig og sov til middag i stedet for.

Link to comment
Share on other sites

Sommeren går på hæld - i dag havde jeg tidligste start i min tursus på arbejde og for første gang i lang tid, måtte jeg have tændt for lyset.

Jeg kunne have hentet batterier til wattmåleren på posthuset men valgte at sove en halv time inden jeg tog til licenstræning.

Den var på ingen måde en succes.

Jeg fik et lille bonusinterval. Da vi var kommet helt ud af byen og landskabet blev åbent, kravlede licensrytterne om bagved og krydrede røv, mens motionisten absorberede modvinden.

Første interval var et cykelløb på ADA-runden på 4 omgange. 7-8 mand blev hevet ud til speciel omsorg fra træneren og vi andre fra motion til H40 i gruppe 2. Instruksen var klar: Det er cykelløb men pas på hinanden og bliv i højre vejbane! Efter 150 meter lå forreste mand ½ meter fra de dobbelt optrukne linie og med sidevind fra højre :4slap:

Jeg prøvede om jeg kunne etablere en vifte nr. 2 men ingen ville med. Jeg fik kig på Lene, vores dameB, og kunne bare se at hun tænkte det samme, så lettede gassen og spurgte om vil skulle køre et interval sammen i højre side: Ja, det bliver jo ikke bedre fordi man er i den forkerte vejbane.

Det blev så til 3 runder AT, lidt til den milde side for mit vedkommende. Ideelt havde vi taget føringer men kørte side om side og fik snakket en masse (i korte sætninger). Hun er en de få, som man også kan tale med om mere private ting, så fedt at have god tid.

Derefter 3 antrit op til gruppen foran - dejligt at kunne være kæk for en kort stund. Desværre fik jeg kun kørt 2, da et par ryttere foran mig ikke havde travlt med at køre op og da træner så hullet, stoppede han.

4-5km parløb. Jeg fik Lene som makker hvilket er super hyggeligt, men ville gerne have kunnet køre lidt hurtigere.

Det kom jeg til lidt efter, for der stod den på 8km enkeltstart :puke: Grumt når man kører de første 3 lidt for hurtigt og brænder mere og mere sammen, men fedt at komme udover komfortzonen.

Det var det: 81km.

Udover det første interval, lå vi flere gange 3-4 i bredden og fyldte det hele. Sjovt nok - mens én stod og skiftede slange, kom der et par grupper fra Brøndby Cykel Motion forbi og fik hånlige bemærkninger, for at skære ud til midterstriberne i en S-kurve. Nej ikke sjovt, men hæslig dobbeltmoral!!!!

Kørte vi over for rødt - ikke bare til højre men også lige over? Jepjep.

Dertil samme bøvl som sidste år, med at jeg sgu bare ikke passer ind. Meget af tiden vi kørte to og to, var jeg uden sidemakker og når de to bagved ville op og have læ, så kørte de op på siden og maste mig stille og roligt ud mod rabatten indtil jeg kyllingede ud og gav dem pladsen. Kæmpe asocialt at køre rundt stort set uden at mægle et ord - som at vende tilbage i skoletiden, hvor man var plantet alene i et hjørne af skolegården :annoyed:

Det får lige en chance mere i næste uge hvor jeg har fri tirsdag og torsdag men jeg kan ikke forestille mig, at det er noget jeg bliver fan af.

Benene kan ikke mærke turen, så tager til motionstræning i morgen; det ved man da hvad er :wink:

Og Kermit, hvis du ser med, så havde Lene kun rosende ord for dit væsen og jævne og behagelige kørsel.

Nåja.. På et tidspunkt får jeg en hveps på cykelbrillen som åbenbart ender på låret (hvepsen altså), hvor den bliver tvær og synes den skal hævne sig med at stikke i mig. Møgdyr!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Uhm, jeg sov længe og lå og brændte husleje af i sengen til klokken 11, inden jeg stod op. Vægten er tilbage til før Babberup og det er nu ret fedt.

Efter at have nulret rundt var klokken pludselig mange, så på posthuset og hente batterierne til wattmåleren.

14:45 er jeg hjemme og kan indtage min sædvanlige prætræningshavregrød. Det er det første jeg spiser og går lidt i panik og får også spist en nupobar, en snickers og på vej til træning også tyllet en liter kakaomælk. Det kunne maven slet ikke håndtere og det væske som jeg heller ikke har drukket, ligger i mavesækken og jeg er BARE tørstig i starten af træningen og er helt off.

Træls, for der er kæmpe fremmøde med masser af hurtige folk og fine intervaller.

Det første interval som 3-4 km parløb går OK, bortset fra at jeg igen oversatser så min ellers lidt dårligere makker er ved at sætte mig af, da jeg giver ham den sidste føring.

Næste interval er bakkespurt på ADA. Der plejer jeg nok at tosse ud men sidder bare og ser på at klumpen foran trækker fra og magter slet ikke at træde igennem.

Næste interval er på en lille rundstrikning med en spurt til sidst. Jeg tror jeg har kørt sølle tre spurter i år fra høj puls, så det så jeg frem til. Men min siver var nu så slem, at jeg måtte udgå. Slangen jeg sætter i er også utæt, så de andre får en ekstra interval og da der 300meter senere er en anden der punkterer, er der ikke tid til flere intervaller.

Mad og kakaomælk har fået ro til at gå i tyndtarmen og jeg er on! Der er bare ikke mere leg i dag. På Roskildevej på vej hjem, punkterer jeg igen. Jeg har ikke flere slanger og da kun Jane venter og hun ikke har lange ventiler og min ventilforlænger sikkert ligger hvor jeg punkterede første gang, er det noget værre snot. Hun kender dog en som hun lokkede til at komme og køre mig hjem.

Ikk' den fedeste dag, da jeg heller ikke fik lavet en dytfis af alle de ting jeg burde have lavet. Men dejligt at slappe af :blush:

Link to comment
Share on other sites

Og Kermit, hvis du ser med, så havde Lene kun rosende ord for dit væsen og jævne og behagelige kørsel.

:wub:

Årsagen til at de har ligget så tæt på midterstriben er at det er blevet meldt ud som et løbsinterval. Kører du løb, og bliver tvunget til at tage fronten, så gør du alt for at dem bagved skal lide. Det gør man ikke hvis man lægger sig helt over i den side hvor vinden kommer fra, for så skærmer man netop af for vinden for de andre.

Min egen erfaring fra licenstræning er at dem der kører hurtigt er de populære/dem alle gerne vil snakke med. Kan man komme til træning og vise at man vitterligt er blandt de stærkeste, så får man pr. automatik noget respekt. Altså, hvis man gør det på den rigtige måde! Så hæng på lidt endnu. Selv om du måske ikke er den stærkeste, så skal du nok vinde indpas når du kører alle spurterne som leadout. Men det vil så kræve at du ikke bliver irriteret over at køre over for rødt. Det er nok straks værre :laugh: Den eneste måde der kan ændres ved kørslen er at en af de respekterede i klubben går ind og tager et ansvar.

Link to comment
Share on other sites

Du har helt sikkert ret i dine antagelser.

Når man ikke har noget socialt liv udover det på cyklen, så ER det bare sjovere at være den hurtigste på motionsholdet end at ligge i den tunge ende til licenstræningen, når snaksageligheden afhænger af sådan noget.

Mht. til venstrekørslen, så troede jeg egentlig ikke man måtte køre til venstre for dobbelt optrukne linier når man kører løb. Men uanset det, så er det ikke så vigtigt for mig, at jeg vil sætte min førlighed over styr ved at køre derovre. Man kan alligevel godt blive slået til marmelade eller blive sendt i kørestol af en bilist men risikoen er bare noget mindre, hvis man er i egen vognbane. Plus at jeg ikke til min dødsdag så skal bebrejde mig selv, at jeg kørte i den forkerte side. Jeg tror jeg ville få voldsomt svært ved at leve med mig selv, hvis jeg selv skulle tage skylden :wink:

Og de kører jo næsten alle intervaller i venstre side. Dem som Lene og jeg overhalede i parløbet, overhalede vi indenom.

Nå men i dag var jeg i den nye FW ved Brøndby Strand Station - det er nabostationen til Avedøre og det klipper en del af transporttiden og gør, at jeg ikke behøver tage bilen.

Det var godt nok varmt og jeg havde åbenbart ikke fået fyldt salte på kroppen efter i går, så jeg fik hurtigt hovedpine og koldsved mens den ferske sved tapdryppede af mig.

Romaskine: 5 min

Bænkpres: 15x20, 8x60 8x60, 8x60

Squat: 10x20

Frontsquat: 8x20, 8x40, 5x60, 5x60

ss

Kropshævninger, neutralt greb: 10, 8, 8 (der kan jeg godt mærke at jeg har smidt et par kilo siden sidst)

Benpres: 10x100, 10x120, 10x120

Lårcurl: 15x30, 10x50, 10x50

Leg extensions: 15x60, 15x60

Laterals: 8x8, 8x8, 8x8

Bicep curl: 8x18, 8x18

Tricep pushdowns: 12x27½, 12x27½

Hyperextension: 10, 10, 10

trippelsættet med

Sidebøj i hp-stativ: 10, 10, 10

og

Alm mavebøjninger på gulv: 10, 10, 10

Planke m. knæ til bryst: 10, 10

Cykling på bedstemorcykel, reelt: 10 min moderat med 2 spinups @ niveau max på ca. 15-20 sek

Cykling, laktatforbrænding: 5 min

Det var sgu ret dejligt at komme i gang igen :wub:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

29 km på 2t43m.

Vi nåede ikke langt før det stod ned i stænger og så flygtede vi ind under halvtaget på en tankstation..... Indtil vi indså at bygen ikke ville forlade Herlev og så kørte vi hjem i styrtregn.

Da jeg kom hjem til Avedøre var vejene stort set tørre og efter 6-8 minutter begyndte solen at skinne og det har den gjort siden.

Hurra for en sidste sommerdag

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik alligevel nydt sommerdagen

.

Efter en lille lur og udsigten til at Caro alligevel ville tabe, smuttede jeg på cyklen 20:20. Ud på den klassiske Amagertur.

Nørj, det blev en af de lækreste cykelture jeg nogensinde har kørt. Ud i solnedgangen og til sidst var det temmeligt mørkt. Det, sammen med korte rør giver, for mig, en HELT særlig stemning. Da det samtidigt var næsten vindstille, kunne det simpelthen ikke blive bedre.

Jeg fik kørt lidt monkey-intervaller på diget i udturen men så var det, den særlige stemning ramte. Det var for mørkt til jeg turde køre de sædvanlige spurter på hjemturen. Den blev ren tossetons med 287 watt i snit.

Link to comment
Share on other sites

Du har ret. Vi der stadigvæk logger, bliver lige nødt til at stramme lidt op.

Btw, så rev gårsdagen tonsercykling solidt op i squatDOMSen, så jeg har været pænt øm i stængerne i dag.

Trods kosten er i generel god gænge, kan jeg åbenbart stadigvæk ikke styre mandler. Jeg fik tømt posen med 200 gram på et kvarters tid. Til gengæld har jeg fået ondt i maven, det havde jeg ikke for to måneder siden.

Skal jeg ikke ende med en hviledag igen i morgen, skal jeg op ved 6-tiden og træne før jeg skal lege med tog.

Link to comment
Share on other sites

6:14: Et solidt tryk på snooze

6:23: Op

7:20 kørte jeg kortlæseren ind til et totalt tomt Fitness World. På med træningskludene og stopuret

post-1580-0-86558400-1407699808.jpg

og så var der panik på tiden, da jeg skulle møde tre timer senere.

Romaskine: 5 min

Kropshævninger: 8, 8, 8 - fremover begynder jeg med bænkpres, så ryggen får lidt hvile efter roningen. Det var lige til øllet.

ss

Squat: 15x20, 8x40

Frontsquat: 8x20, 8x40, 7x60, 7x60

ss

Tæhævninger på et ben: 10, 10, 10, 10

Benpres: 10x130, 10x130, 10x130

ss

Lårcurl: 10x30, 10x55, 10x55, 10x55

Leg extensions: 15x55, 15x55, 15x55

Bænkpres: 10x20, 8x62½, 8x62½, 8x62½

ss

Scott curl: 8 x 33, 6x33 (fail), 9x28

Skulderpresmaskine: 10x0, 10x20, 8x40, 8x40, 8x40, 8x40

Tricep pushdowns: 10x30, 10x30, 10x30

Hyperextensions: 11, 11, 11

trippelsættet med

Sidebøj: 11, 11, 11

og

Mavebøjninger: 11, 11, 11

Planke med knæ til bryst: 10, 10

På med spinningsskoene: bedstemorcyklen gider jeg ikke igen :wink:

Jeg læste en eller anden cykeltræner anbefalede, at man kører lidt cykling efter at have trænet ben, så det vil jeg prøve at nå som fast indslag. Desværre læste jeg kun et gratis udsnit, så hvordan man bør cykle aner jeg ikke. Det bliver nok primært som i dag, hvilket dårligt nok kan kaldes cykling men til gengæld er hamrende sjovt. Og det er jo vigtigt nok. Og btw. også den eneste situation hvor man kan finde mig med mord i øjenene, primalbrøl og muligheden for at jeg tænder fuldstændigt af hvis noget går i fisk :blush: : Ultratunge stående starter fra stilstand :wub:

De første 5 minutter var bare opvarmning med et par spinups. Herefter lidt par moderate starter, for at tune mig ind på hvor belastningsskruen skulle stå. I den ene får jeg hevet skoen ud af klampen :annoyed:

Nu skal det være og idet jeg lægger fra land, knalder den anden sko også ud. Centerlederen er ikke mange meter væk, så undertrykker min lyst til at bande og nøjes med at skifte cykel og lige lave en hurtig re-opvarmning.

Så funker det og jeg får kørt 4 stk. De tre første på 10-12 sek og den sidste holder små 20sek , inden der ikke er flere vindinger. Tiden er skredet, så 5 minutters afrul og så hjem og videre på arbejde.

Efter 1½ times tid har temperaturreguleringen fået styr på mig og jeg holder op med at klistre til tøjet.

Lige så lidt jeg savnede vægttræningen for en uge siden, lige så dejligt er det at være i gang. Det er også tiltrængt at få lidt kød på kroppen igen; man kan godt se, at det er sidst på cykelsæsonen.

Jeg har desværre mellemvagt i morgen men håber måske at nå en rulletur efter arbejde hvis det ikke blæser for meget.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hø, motionisten der kører på en masseproduceret preuserramme med påmonterede pumper, sadeltaske og ekstra flaskeholdere, må jo gøre bare een ting rigtigt. Bare lidt towligt at man ikke kan se det når jeg er på cyklen :annoyed:

Det bliver en nuldag. At jeg er ret hærget af søvnunderskud kunne jeg nok komme over, men det er da røvsygt at cykle når det blæser sådan - det er livet for kort til.

Med lidt held har jeg et alternativ til licenstræningen i morgen. Det ville passe mig glimragende.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeps - 7 lokomotivførere fra S-tog mødtes foran Glostrup Station klokken 13:10. Der er vist 10-12 mand i cykel-fjæs-gruppen, så ret vildt at kunne samle så mange med de arbejdstider vi har.

Vi kørte relativt stille og roligt rundt men det var ABSOLUT også det sociale der var i højsædet. Det var egentlig en fed oplevelse bare at køre rundt, uden at være koncentreret om at ligge på hjul men bare om at lytte til alle de godmodige drillerier. Der blev på den ene eller anden måde (ikke alle synderligt seriøse) kørt om samtlige byskilte. Uden at ville være selvfed, så kunne jeg have taget dem alle men det ville både være grådigt og skudt TOTALT ved siden af konceptet. Jeg hapsede to - lidt forsigtigt uden at ydmyge de andre, kørte en alenespurt til T-krydset for enden Kroppedalen (igen var der ingen ummphh i antrittet :cry: men kunne til gengæld holde hele vejen stående med fornuftigt tryk i pedalerne) og kom også først til toppen af Herstedhøje. Det tror jeg var passende.

Er du gal, det var hyggeligt! Det er en type oplevelse, som virkelig har manglet i min cykelhistorik og jeg håber der kan komme flere af den slags ture på kontoen. Efter turen sagde vi farvel til to der skulle på aftenarbejde og sad fem mand og fortsatte det høje humør over koptår kaff´.

Skulle jeg poste en pulskurve til en forandring?

post-1580-0-62305700-1407874483_thumb.gi

Det er vist over 3 uger siden sidst, jeg har trukket sådan en ud af cykelcomputeren og det er ret sigende. Jeg er i en sær fase, hvor jeg hverken ser på pulskurver, tæller kalorier, fører min "kropsdagbog" og jeg har også kun vejet mig et par gange inden for de sidste to uger.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Joh... men altså sært, når det nu har været fast indslag i de sidste 20-25 år.

I dag stod den på motionstræning med HCK.

Et tremandsinterval udover diget - gruppen skulle holde hele dagen.

4½km jydeskift

2 antrit til gruppen foran :4ranting:

Man skulle tro det var en repeat af spinningcyklen, for jeg fik flået højre sko ud i begge startfaser. Liiiidt svært at turde trække igennem når man lige har trukket skoen ud. I morgen må jeg lige google om jeg kan stramme grebet ved klamperne.

Interval hjemover diget. Først blev den ene mand væk (han kører normalt pissehurtig men lå hele dagen og trak tempoet ned, så han har nok været på trilletur) og efter lidt fumlen rundt, vælger Crof og den anden licensgut at samle os op :gal: Min makker faldt hurtigt af og jeg var godt ude i tovene. Efter en overhaling hvor jeg tabte hjulet fik jeg kørt mig op, taget min føring, men så var der udsolgt, da jeg burde have fanget hjulet. Da de opdagede jeg var væk, forsvandt de meget hurtigt derudaf.

Lang peptalk fra Crof om at turde satse noget mere og jeg burde køre med L-holdet.

Til sidst cykelløb på langsiden på Holmen. Vi fik klare instrukser om at vi ikke bare skulle ligge og hygge. Først stak den ene af damerytterne og da hun var spolet ind, holdt folk op med at føre og så sad jeg dér. Lagde et par pinde på (fik bagefter "skældud" for ikke at slå et hul) og da jeg var mør og alligevel havde folk på hjul, dæmpede jeg gassen og lod 5-6 smutte forbi inden jeg hoppede på hjul igen. Spurten blev heldigvis kort (og faktisk bare en forceringl) og Crof der kørte med var så flink, at han holdt op med at træde, så den fik jeg forærende.

post-1580-0-40547300-1407968814_thumb.gi

Min cykelaftale i morgen er desværre blevet aflyst. Jeg har ikke nogen plan B - jeg har været for meget i hegnet i dag, til licenstræningen i morgen duer. Jeg har egentlig også valgt ikke at køre med dem i år; det er alligevel snart vinter og derfor for sent at prøve at få fart i cyklen for i år.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde sat vækkeuret, da jeg for over en uge siden havde bestilt en massage-tid til i dag. Svine heldig, for jeg var godt ristet i quads efter i går. Massøren gav en fantastisk massage af bagkæden men sprang helt og aldeles quadriceps over og det var jo dem der kvast. Nå - jeg bestilte så en tid til på mandag og vil høre og det kan blive en quads-only.

Nu jeg ikke havde fået løsnet affaldsstofferne, skiftede jeg hviledagen ud med en tur i FW:

1t40m vægttræning og 65 minutters spinning bagefter.

Romaskine: 5 min

Bænkpres: 10x20, 8x65, 8x65, 8x65, 8x65, 8x65

Kropshævninger: 6, 6, 6, 6, 5

ss

Tæhævninger på et ben: 11, 11, 11, 11, 11

Squat: 15x20, 8x40

Frontsquat: 8x20, 8x40, 8x60, 8x60

Benpres: 10x140, 10x140, 10x140

Leg extensions: 15x60, 15x60, 15x60

Lårcurl: 10x30, 10x60, 10x60, 10x60

Laterals: 8x9, 8x9, 8x8

Bicep curl: 8x18, 8x18, 8x18

Tricep pushdowns: 8x32½, 8x32½, 8x32½

Hyperextensions: 12, 12, 12

trippelsættet med

Sidebøj: 12, 12, 12

og

Mavebøjninger: 12, 12, 12

Planke med knæ til bryst: 8, 8, 8

ss

Sideplanke: 30sek, 30sek

En banan og skift til cykelbukser og spinningsko.

Varmede langsomt op i 10 minutter med lidt spinups mod enden.

En god håndfuld tunge stående starter fra nul, alle på 10 sek

Små 10 siddende "starter" - prøvede at have belastningen, så jeg stallede efter 10-15 sek

En håndfuld stående starter mere

Lidt pause og så 2-3 minutter stående tung enkelttakt til god spinningmusik :blush:

Lidt mere pause og ca. 8 x 30/30sek. Det er ellers længe siden jeg har mærket noget til lungerne, men der snørede det altså sammen til sidst, men jeg var også fuldstændigt langt ude.

10 min afrulning

5 min laktatforbrændigt

ca 10 minutter på gulvet med stængerne oppe på en stol.

Egentlig vanvittigt at knalde så mange starter af men der er lidt narkoman over det, når jeg først begynder :blush:

I morgen tager jeg en velfortjent nuldag.

Link to comment
Share on other sites

Det var den sommer. Der er lukket ud til de lukkede altaner fordi har var blevet koldt.

Dagens cykeltur forgik i lang svedundertrøje og knickers og de er så parkeret i skraldespanden - sikke noget bras, de var.

Det var benern også men OK - jeg kunne ikke forvente andet, end at jeg ville blive straffet for træningen i forgårs og især med under 4 timers søvn de sidste to døgn; det restituerer man ikke godt på :dry:

Jeg havde inviteret til fællestur og tænkte at lørdag aften ville der næppe være bid (udover Kurt som jeg i forvejen havde en aftale med). Der var to mere - dog vendte den ene hurtigt om, da hans klamper var slidt så han klikkede ud hele tiden.

Vi kørte op og tog en omgang på VM-ruten og så Geels igen, Holtebakken og Vaserne hjem, 67km i alt.

Heldigvis kan man komme et stykke med bundpower så jeg reddede da æren opad. Men på de flade stykker var det Kurt der sad på flæsket i dag - det passede ham vist meget fint, at rollerne var anderledes end normalt (og sådan ville jeg HELT sikkert også have haft det).

Hviledag igen i morgen os så håber jeg, at komme til hægterne igen. Jeg har desværre morgenaftaler på mine fridage, så kan ikke sove til jeg vågner af mig selv men skal da ikke op allerede klokken 4.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share