Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Det er sq OK Kermit, du skulle jo også starte en del før :wink:

Henrik for .... jeg sidder med tabt underkæbe over, at du kan genkende en rundstrækning pga en lille bid vej. Imponerende.

Jeg er åbenbart flittig kunde nok i Heino til at jeg i stedet for en tidsbestilling over telefonen fik lov at dukke op med cyklen da jeg havde fri. Og blev så i første omgang mødt med et "Hej Gregers, vi har da ingen aftale i dag", indtil det lige blev vendt.

Med nyt kabel på cyklen kørte jeg ud til cykelbanen, der havde opstart efter badmintonstævne. Cyklen har stået i bur derude sommeren over og var ikke blevet stjålet. Mekanikeren fik lige checket hjulene, at limen stadig var god og ringene sad forsvarligt på.

Desværre blev det ikke til, at jeg fik tusket mig ind på løbsryttertræningen. Der var ellers også nogle som jeg godt kan køre fra, så.... men fair nok, jeg ER jo ikke løbsrytter. Men ærgeligt nu det var mere en antydet at jeg måtte køre med alligevel, nu det er tifold bedre træning end den veterantræning jeg gerne må deltage i.

Link to comment
Share on other sites

Henrik for .... jeg sidder med tabt underkæbe over, at du kan genkende en rundstrækning pga en lille bid vej. Imponerende.

Jow tak, men forklaringen er enkel: Jeg har virkelig trænet tit på den bid vej tidligere. Som i virkelig tit. Helt tilbage fra de år, hvor jeg også trænede i ABC, da kørte vi ofte nogle runder deroppe. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Men stadigvæk...

Jeg er lige kommet "hjem" fra en 60km cykeltur i det jyske.

Mens jeg står, stadig i cykelkludene, og gumler i en chokolademad :blush: åbnede sluserne. Havde turen været få km længere var jeg blevet brusebadsvåd.

Helt befriende at køre rundt uden at møde 253 lyskryds og endnu engang må alle fordomme om jyske bilister manes til jorden. Hold nu fast, hvor er de bare markant mere hensynsfulde end hjemme på Djævleøen. Også de fodgængere jeg mødte på den kombinerede cykelsti - allerede 100 meter før jeg nåede dem, skiftede de til at gå bag hinanden i stedet for side om side. Det er simpelthen en hel anden verden. Det et dog en uvane, at belægge alle småvejene med de der skærver det skal køres fast i tjære, så det føles som at sidde på en rystepudser.

Snithastigheder er i bund og grund ret uinteressante men alligevel lidt sjovt pludselig at ligge oppe ved 32.

Nå, jeg er vist svedt af og kan komme i bad og være lidt social :wink:

Link to comment
Share on other sites

Årets vigtigste dag, som samtidigt skulle markere slutningen på 14 dage planlagt slendrian, er smidt på gulvet.
Det var i dag banecyklingen startede op. På vejen går det op for jeg, at jeg ikke kan huske nogle af koderne til at komme ind til min cykel.

Jeg kunne køre hjem og hente dem og til Ballerup igen men jeg kommer altså ikke et kvarter for sent på årets første træningsdag, bare nej!

Men OK, jeg kommer nok tidligere i seng og da jeg kun sov een sølle time i nat og 1½ til middag, så er det næppe helt skidt, for kroppen føles "sjov" som efter en nattevagt, hvor man fryser og alt kører i en slags slow-motion.

Det er muligt det er sundt ikke at fokusere på vægten men da jeg klokkede ind på 93,3 kg i morges, så kommer der gang i noget kalorietælling alligevel. Det hele sidder på dunken og jeg ligner altså en gravid ko og det har jeg ikke lyst til.

Jeg håber at starte styrketræningen op igen i denne uden at rippe op i de småskavanker jeg fik reddet mig i første forhastede forsøg.

Det var planen at skyde gang i det hele ved at køre rundt ude på velodromen men nu sidder jeg så bare og er rimeligt pissed over at være et kvaj.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

De første to vågne minutter i morges, var jeg i hopla. Så fik jeg solid hovedpine og energien fordampede.

Efter fyraften forsøgte jeg at tage en lur men kunne ikke sove.
I stedet ned og hente mine briller - mit livs første. Ja, det er jo endnu et tegn på at alderen trykker.

Men det gør så nok også, at jeg satser på at få en vinter med noget struktur i træningen. Forfaldet er for alvor begyndt at sætte ind, så skal jeg en sidste gang mere prøve at forbedre formen, inden det bare går den forkerte vej, så er det nok nu. Der MÅ da være plads til lidt forbedring efter en sommer, som jeg efterhånden ikke gider ofre mere brok på.

Jeg har spenderet en bog om watt-træning. Godt nok ikke Biblen men "pixie-bogen" af Friel, men det må være godt nok til mit behov.
Som indledende manøvre, hoppede jeg på en 20-minutters-test. Ynkeligt. Men meget fedt at sidde og stege :devil:

25 min opv

1x20 min

15 min afrulning

Jeg håber at kunne genoptage vægttræningen i morgen, trods tilkaldevagt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blev trukket ind på arbejde fra 11-20. Interessant oplevelse at indvie brillerne mens jeg fremførte tog, for afstandsbedømmelsen bliver åbenbart påvirket. Til den forkerte side, så der var mere end een gang der var rimeligt panik med at få stoppet, inden jeg "løb for for perron".

I det ene tog jeg kørte, var lydgiveren fra SIFAen (på dansk: hyletonen der kommer 4 sekunder inden dødmanden falder og toget klodser bremserne) så lav, at den ikke kunne høres når jeg kørte med vinduerne åbne. Alt i alt kørte jeg som en pose lort i dag :clown2::newtongue:

Heldigvis var jeg varslet i god tid og kunne tage i FW før arbejde.
Crosstrainer: 3 minutter - den vippede helt vildt hvilket var møg irriterende.

Bænkpres: 10x60, 10x60, 10x60

Kropshævninger: 6, 6, 6

ss

Tåhævninger på et ben: 12, 12, 12

Squat: 10x20

Frontsquat: 10x20, 6x40, 4x60, 4x60, 4x60, 4x60

ss

Laterals: 12x6, 12x6, 12x6

Jumpsquats: 10x20, 10x20, 10x20

Bicepscurl: 12x14, 12x14, 12x14, i ventetiden på benpressen

Benpres: 10x100, 10x130, 10x130, 10x130

Tricep pushdowns: 15x25, 15x25, 15x25

Dødløft: 6x60, 6x60, 6x60 - ren fumletumler, så ikke mere vægt før der er styr på teknikken

Liggende lårcurl: 10x60, 10x90, 10x90, 10x90

Hypers: 12, 12, 12

ss

Sidebøj i hyperstativ: 12, 12, 12

og

Alm mavebøjninger fra gulv: 12, 12, 12

Ganske morsomt men det tager nok for lang tid, til det er holdbart i længden :dry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg blev trukket ind på arbejde fra 11-20. Interessant oplevelse at indvie brillerne mens jeg fremførte tog, for afstandsbedømmelsen bliver åbenbart påvirket. Til den forkerte side, så der var mere end een gang der var rimeligt panik med at få stoppet, inden jeg "løb for for perron".

Jeg bruger både briller og linser på skift. Afstandsbedømmelsen er forskellig, men heldigvis vænner du dig til det. Her i starten kan det godt være at du skal have lidt større marginaler end du er vant til ;-)

Link to comment
Share on other sites

Aldrig, aldrig NOGENSINDE, bruge min cykelcomputer som GPS i byzone igen. Det tog 70 minutter at køre ud til Ballerup Cykel Arena, konstant gennem små villaveje og grusveje også.

Derude fik jeg rodet mig ud i noget, jeg næppe helt kan overskue, men det må vi tage. Jeg har nemlig alligevel fået fedtet mig ind på det hold, som der var snak om. Træneren synes nemlig at jeg skulle og det skulle så lige godkendes af kontoret derinde. Det blev det også men undrende, for der kommer både Mørkev og andre i samme kaliber. Der er jeg jo ikke ligefrem. Det må den gode træner få til at virke i praksis. Under alle omstændigheder glæder jeg mig til, at køre noget andet end progressive intervaller.

Hjemturen var lidt lettere, da jeg vidste hvad jeg skulle sigte efter, så det blev langs de store veje i pendlertiden.

Sjovt som man lidt har pisset territoriet af, ved at afpelse stængerne. De folk i cykeltøj som kom ud fra sideveje og nåede op når jeg holdt for rødt, blev alle bagved. Men civilisterne med blomster på cykelkurven var i hobetal oppe og halvt ude i lyskrydsene, så de kunne køre i vejen når der blev grønt.

Link to comment
Share on other sites

Lidt hurtigt vægttræning uden så meget ben, da den vist står på længere cykeltur i morgen. Det er længe siden sidst, så ingen grund til at gøre det vanskeligere med en masse DOMS.

Gæstetræning i uvant center, så lidt rodet rækkefølge:

Crosstrainer: 5 min

Benpres: 10x100, 10x140, 10x140, 10x140

Læg i benpres: 15x140, 15x140, 15x140

Hypers: 12, 12, 12

ss

Siddende lårcurl: 15x50, 15x50, 15x50

Bænkpres: 15x20, 12x60, 12x60, 12x60

Kropshævninger: 6, 6, 6

Bicepcurl: 15x14, 15x14, 15x14

ss

Laterals: 12x6, 12x6, 12x6

Tricep pushdowns: 15x25, 15x25, 15x25

Mavemaskine: 12x70, 12x70, 12x70

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Godt carbed op på kage efter i går, gjorde jeg en undtagelse og smuttede med på HCK lørdagstur. Det blev til 135km og jeg kan godt mærke i lænden, at jeg p.t. ikke er helt cykelvant. Den sidste time blev også ret hård, da jeg var totalt dehydreret men det var min egen fejl, for jeg glemte at fylde vand i flaskerne, da vi holdt bagerstop. Men ellers ikke så fælt som frygtet.

Udover en slåfejl i titlen :doh:, lærte jeg også at timingen af telemetrien skal have en hjælpende hånd, når man begynder at pille ved afspilningshastigheden men ellers lidt stemning fra dagens tur.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I dag stod den så min debut på licenstræning på cykelbanen.

Jeg endte desværre med at komme for sent i gang, da man havde glemt at låse op til det bur, min barnecykel står, så måtte have fat i nøgle. Det kostede så også også tiden til at skifte til opvarmningsgearing. Men pyt.

Lidt forsigtigt rulleri og så et par "tag en omgang" som tremandshold og en enkelt alene.

Jeg missede desværre de efterfølgende to stående starter, da det var lidt for indforstået.

Derefter opdeling i tre hold og jeg kom på holdet, der kørte 500meter med flyvende start (der var også stående starter :wub: :wub: :wub: og 5x30/30 at vælge i mellem). Vi nåede tre styk på 1time 10min. Giver man den noget sprøjt, så er restitutionstiden faktisk ikke voldsom, da man får seriøst syre i stængerne.

Afrulningen kiksede da der var kollision mellem med er kørte en 500meter og en der lå og snøvlede rundt et forbudt sted på banen. SLAM!!!!!

Man kan selv vælge hvilken slags interval man vil køre og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at jeg skal køre de intervaller der ligger indenfor spurttræning :wub:

Små korte intervaller er lige hvad jeg kan overskue :tongue: Det er som at komme i cykelhimlen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Fællestræning med Hvidovre. En af de trofast fremmødte, er blevet trukket ind som kaptajn. Det var han faktisk god til.

Først et par relativt korte intervaller i rulleskift.

Et langt stykke i paradekørsel. Da vi holdt bananpause, var der en der fandt en flint i mit bagdæk. Den fik jeg fisket ud og vi kørte lidt transport hvor der stod klart, at jeg havde fået en siver. Den var lille, så jeg prøvede at fuske mig igennem med at pumpe efter.

Efter lidt transport blev der givet fri spurt til bakketoppen. Den blev åbnet vildt langt udefra men det var fordi ham der åbnede, havde styr på den rigtige bakketop. Modsat os andre der slet ikke var fremme. Jeg tænkte at han bare var vandt til lange spurter fra licensholdet, som han normalt kører på.

Efter en runde var der spurt på den igen. Jeg måtte desværre se mig slået med et par cykellængder. Det plejer han nu også men i dag havde jeg en fed undskyldning, da jeg ikke kunne køre længe før der skulle pumpes igen :tongue:

Efter ydeligere et pumpestop var hullet blevet stort og nu sagde jeg pænt farvel og kørte vo2max mellem de tre kulsyrepatroner der måtte skydes af for at nå hjem.

69 km i alt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nu kan der måske falde lidt ro på...

Jeg ligger nummer 14 til at komme væk fra S-tog, hvilket burde sikre mig vejen ud, inden togene kører selv og vi bliver reduceret til noget der givetvis kommer til at gå ned i løn.

Jeg har overstået overhøringen i sikkerhed og teknik, som man skal for at fastholde sin ansættelse.

Jeg har i dag været til lægetjek, som også skal bestås hvis man ikke vil losses ud. Om trafikstyrelsen så finder fejl i EKG eller øffer over lungemedicin må vi se - det er ude af mine hænder nu. Ellers var alt ok, selv blodtrykket var acceptabelt lavt, trods en puls på 75, hvilket jo ikke ligefrem tyder på, at jeg var specielt afslappet :blush:

Der er også blevet trænet. Min pc stod af i går, så det er sløset noteret fra iPad.

Crosstrainer, 5 minutter

Bænkpres, 10x20, 3x10x62,5

Kropshævninger, 3x6

Tåhævninger på et ben, 5x12

Frontsquat, 10x20, 5x40, 5x40, 4x60, 4x4x62,5

Jumpsquat, 3x10x20

Benpres, 10x100, 3x10x140

Dødløft, 3x6x60

Liggende lårcurl, 10x60, 3x10x90

Laterals, 3x12x6

Bicepcurl, 2x10x18

Tricep pushdown, 2x15x15

Hypers, 3x15

Sidebøjninger i hypers, 3x15

Mavebøjninger, 3x15

Skift til cykelbukser og op på en spinningcykel

Opvarmning 12 minutter

5x30/30

Nedvarmning 15 minutter

De sidste to dage har jeg omsider ligget under 90 kg igen og det skulle meget! gerne holde, dog kan jeg meget vel været væsket op i morgen men det er også ok.

Link to comment
Share on other sites

Arbejdslørdage er noget skrammelværk. Trods jeg mødte 5:45 måtte jeg klippe i programmet i FW, fordi de lukker allerede klokken 18. Alle vægtene blev nået, men HIIT og efterfølgende opblødning af stængerne, var der ikke tid til.

Crosstrainer, 5 minutter

Bænkpres, 10x20, 3x10x65

Kropshævninger, 7,6,6

Tåhævninger på et ben, 7x12

Frontsquat, 10x20, 5x30, 5x40, 4x60, 4x4x65

Jumpsquat, 3x10x24

Benpres, 10x100, 3x10x140

Dødløft, 4x6x60

Liggende lårcurl, 10x60, 3x12x90

Laterals, 3x12x6

Bicepcurl, 2x8x20

Tricep pushdown, 2x15x27,5

Hypers, 3x14

Sidebøjninger i hypers, 3x14

Mavebøjninger, 3x14

Er der for meget doms i stængerne, tager jeg nok en lille løsnetur på hjemmetræneren i morgen, men satser på en nuldag.

Ellers fedt at være i gang med vægtene, nu kroppen er ved at vænne sig til det og bevægelsernes baner er vækket til live igen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lidt læsemusik

Da jeg nørklede med at sætte min nye PC op i går aftes/nat, kom jeg først ud af sengen efter 12 i dag :blush:

Om det var årsagen ved jeg ikke men jeg var ikke specielt energisk, da den stod på banecykling.

Sidste gang, kartede jeg noget rundt men i dag var der styr på det. Jeg er endda flyttet fra min nogenlunde faste plads på gulvet og over i sprinterhjørnet.
Opvarmningen var hård i dag. Det blev ikke bedre af, at jeg havde gearet ned til 48-15 og var uheldig med at fange nogle velkørende makkere til at tage en omgang, på et par af dem. Det brændte jeg en kende ud på. I den værste af dem, var vi over 50 i timen hvilket er oppe ved 130RPM og det duer jeg ikke til i så lang tid.
18 minutter og med 7 gange tag en omgang på menuen :gal:

Dagens lære: Næste gang gear 50-15 og/eller finde sammen med nogle af de andre i sprintergruppen som ikke kører så hurtigt, så jeg ikke skal ligge og skære grimasser i opvarmningen.

20 minutters pause til at skifte gear, vælge hold m.m.

Derefter stod den på 3 stk 200-meter med hele 30 minutters pause mellem hver af dem.

I den første var jeg stadig stegt efter opvarmningen og det var ikke noget krudt at træde med. Min makker havde samme problem, så det var ikke kun mig. Det var så ynkeligt, at træneren var henne og give os en opsang. Den næste sad lige i skabet og den sidste var næsten lige så god.
ca. 21km

I morgen starter "tirsdag 13-15" op med banecykling. Da jeg er skiftet fra veteran- til løbsryttertræning må jeg strengt taget ikke være der. Men jeg har fået flere sms´er m.m. fra de faste på kageholdet, så prøver jeg om det alligevel ikke går an - der er trods alt også andre der ikke må komme som kommer alligevel. Fremmødet er generelt ret lille, så umiddelbart har jeg ikke dårlig samvittighed over det og bliver fremmødet uventet stort, så holder jeg mig naturligvis væk.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lyder som om du nyder at være tilbage på banen :4flex: :4trumpet:

Jeg var for øvrigt som ung knægt og nyslået cykelrytter oppe at se 6-dagesløb, da de genoplivede det midt i 1970'erne i Herning Hallerne. Det var nogle år, før de genoptog det i Forum, og det var godt nok en kort bane, de kørte på i Herning dengang. Jeg husker den som væsentligt kortere end Ballerup Super Arena.

Det var i øvrigt Ole Ritter, der vandt sammen med Leo Duyndam. Duyndam lignede en filmstjerne, men havde vist alle mulige problemer og døde ret ung. Nå, nu svinger jeg fra, før jeg rammer Memory Lane :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det må du nu gerne - det er ligesom at sidde at drikke kaffe efter træning inde ved Steen Hammel - jeg har vist postet at billede at alle billederne på væggen. I dag fik jeg i øvrigt "eneundervisning" i cykelhistorie, da jeg var den eneste fra "tirsdagsklubben" der var dukket op :dry:

Nå, men efter hvad jeg lige har kunnet finde, har du helt ret i at Hernings bane var kortere: Kun 160meter mod de 250 i Ballerup. Den i Forum var på 190m.

Og du har også ret i, at jeg har det som blommen i et æg inde på banen. Havde vi en anden tradition herhjemme så der ikke var sommerpause, ville jeg næppe køre mange dage udendørs.

...

I går hørte jeg med et halvt øre, at træneren instruede en af damesprinterne i, at hun kun skulle køre let i dag, ej over 80%. Det burde jeg nok have taget til mig.

Puha, benene var tunge, syrede til, pulsen ville slet ikke op og jeg havde en uventet hård dag.

Vi lagde rædsomt ud; i forlængelse af opvarmningen gik vi over til 100 omgange :gal: Tankerne gik på stakkels Voigt, godt nok jeg sad jeg kun 48 minutter på cyklen men det er godt nok længe uden friløb osv. Efter 60 omgange lod jeg mig falde af og en omgang tilbage, for lige at få liv i hænder og, ja også et andet sted, som var faldet i søvn :blush: med noget stående kørsel.

Det var også længe at sidde i 48-14 og cyklen blev tung i føringerne, så jeg brugte pausen til at geare ned i 50-15. Så må det være mit opvarmningsgear på mandagene.

Næste blok var fri leg. Jeg lå det meste at tiden oppe på blå streg og holdt pulsen under 65%. Jeg var lige et dyk nede og tage en 500m. Trods det lave gear til den slags, så man skulle mene at pumpeværket kom op overarbejde, så maxede jeg pulsen ud på sølle 84%, hvilket SLET ikke svarede til at jeg var pisse hamrende forpustet.

Efter en pause kørte vi 20 omgange progressivt
30 omganges afrulning max 35km/t og det er faktisk svært at køre så langsomt på en cykelbane.

39 komma noget km.

Ingen cykling i morgen (men da jeg har sen morgenvagt pønser jeg på en tidlig styrketræning, så jeg får 10 timers ekstra restitution inden den efterfølgende træning).

Jeg begynder at tælle kalorier fra i morgen. Jeg har tabt grebet i mig selv og er blevet noget af en kagefræser og det mærkes på vægten og også at der er lidt pladsmangel, når jeg sidder nede i bukningen på cyklen. Kald mig bare forfængelig men hvis jeg bliver rodet ud i at køre DM for masters (nu jeg træner på det hold jeg gør, så burde jeg jo nok stille op), så gør det ikke noget, at jeg i det mindste ligner en, der har prøvet at være bare lidt seriøs, når jeg bliver savet over. Håber dog jeg kan nøjes med at køre sprint, så det ikke bliver alt for pinligt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Årj, det er en kamp at holde mig vågen.... Jeg var oppe lidt i fem for at nå i FW i morges.

Crosstrainer: 5 min

Bænkpres: 15x20, 10x67½, 10x67½, 10x67½

ss

Kropshævninger: 7, 7, 6

Frontsquat: 10x20, 5x40, 5x40, 4x60, 4x67½, 4x67½, 4x67½, 4x67½ og vistnok et sæt mere ???
ss
Laterals: 15x6, 15x6, 15x6

Læg i benpres: 10 x 15 x 100
trippelsættet med
Benpres: 10x100, 10x150, 10x150, 10x150

og

Jumpsquat: 10x24, 10x24, 10x24

Dødløft: 5x60, 5x60, 5x60, 5x60, 5x60

Liggende lårcurl: 10x60, 15x90, 10x90, 15x90

ss

Mavebøjninger: 15, 15, 15

Hypers: 15, 15, 15

ss

Sidebøj i hypersstativ: 15, 15, 15

Techogymbedstemorcykel: 8 min m 3 spinups: 2 lette og 1 på maxtrin (hvlket også er ret let :dry:)

Et eller andet sted fik jeg også puttet dette ind:

Bicepcurl: 9x20, 9x20

Tricep pushdowns: 15x30, 15x30

Hurtigt ned og få træningstasken ud af skabet
I Netto og købe et myslistykke og en bøtte skyr

Hjem i turbobad og i DSB-kludene
Elevatoren stod på min etage - raskt trav ned til stationen, hvor toget kører ind på perronen da jeg tager de sidste trin op af trapperne.

Den var snert på!!!


Vægt i morges: 92,4kg F%: 14,7 :newtongue:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt:90,7. F%: 13,9 efter 3150kcal i går. Damn, hvor var jeg sulten i går, da jeg manglede mine 7/11 jumbo-et-eller-andet ved endestationerne. Meeen de havde været dyre i regnskabet, så det duede jo ikke.

Her til tidlig aften en tur på hjemmetræneren. 2x20 min sweet spot og 65 minutter med det løse. Underligt nok var det lettere at holde wattene indenfor end udendørs i sidste uge Jeg troede ellers man tabte noget energi til afkøling når man sad indendørs.

Ellers ret dejligt, at jeg slet ikke har haft DOMs i stængerne efter i går. Og trods den korte tid jeg har været i sving, så er der allerede ved at komme til kød på armene - slet ikke tosset.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share