Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Inde på arbejde har jeg væltet et bæger kaffe, som jeg kun lige havde nippet til, ud over gulvet. Normalt plejer der ikke at være brus i Matildes proteinkakao men fik alligevel en flaske til at sprøjte ud over mig, da jeg åbnede den. Min ene røde peberfrugt i madpakken var delvis rådden, hvilket jeg først opdagede da jeg havde det i munden. Efter fyraften magtede jeg ikke at gå ud til P-pladsen hvor bilen holdt, før jeg havde siddet i en halv time i pausestuen og tyllet kaffe. Og mere kaffe.

Episk beskrivelse og rart at vide at du også er typen der vælter kaffekopper! For mig sker det lidt for ofte. Sidst aflivede det mit headset inde på jobbet, så jeg skyndte mig at bytte det rundt med elevens og lod som ingenting :laugh: Det blev selvfølgelig opdaget, da jeg efterfølgende måtte kravle rundt under bordet og tørre kaffe op.......

Jeg gider ikke tælle kalorier men gider omvendt heller ikke ligne Lars Løkke.

LOL :laugh: Så et politisk flashback for 2014 igår, hvor Løkke sjovt nok stjal en del fokus. Han da vist i et højere tempo end Kermits pizzadej ville gøre..... :blink:

Hvor mange watt trådte du i øvrigt i din FTP test? Udfra kurven ser niveauet pænt ud!

Edited by JannieSand
Link to comment
Share on other sites

LOL!!! Godt nok er jeg uhyggelig fumlefingret men er heldigvis kun klodset når jeg er træt (men det sker jo selvfølgelig også jævnligt - HØ)

Isoleret set er wattene vel nogenlunde, problemet er bare at de skal flytte alt for mange kg.

Min FTP ligger på 313W og trådte 330 i de 20 minutter.

...

Rigets tilstand:

Vægt i går: 92,4kg, F%14,2
Træning i går: 1t 45m landevej med intervaller bid i
post-1580-0-04876600-1418375070_thumb.gi
Protein 2,2g/kg Kulhydrat 3,6g/kg Fedt 1,2g/kg

Nattesøvn 5½ time (fra 1-9 men lå vågen i 2½ timer; først fordi jeg var sulten og ikke ville spise men så gled tankerne hen på medicinballaden der kommer til foråret)

Vægt i dag: 91,2kg, F%14,1

Hvilepuls: 51

Benene noget flade og VMO´er endnu mere ømme end i går. Jeg burde brænde stængerne i hegnet til dagens sidste styrketræning i denne cyklus med diverse maxforsøg hvor jeg ved at der kan sættes PRs. Jeg må se om jeg kan overtænde eller kyllinger ud.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Sløv start - så gik det OK men havde alligevel ikke "det", for at kaste mig ud i genstridige reps i frontsquatten. I sæt 2 og 3 slog hovedet fra og så lagde jeg pænt stangen i racket og i sæt 4 satte jeg mig bare ned og lod trille stangen ud i safetyrbarrene. Jeg kan godt være lidt sur over ikke at forsøge, for lidt flere reps var der i hvert fald. Fik kørt lidt backoff-sæt i stedet og fik med det samme! DOMS i skinkerne.

Derefter var jeg skamstegt og kortede resten af træningen af.

Romaskine: 5 minutter

Kropshævninger: 10, 10, 10

ss

Squat: 10x20, 10x20

Frontsquat: 10x20, 4x60, 4x60, 4x70, 4x80, 4x90, 4x95, 2x95, 3x93, 3½x95, 8x80

Squat: 8x60, 8x80, 8x80

Læg i benpres: 15x60, 15x120, 10x170, 8x180, 6x190, 8x180, 10x170, 24x130 , brugte håndklædet som bidepind og fortsatte til fail.

Hyperextensions: 15, 15, 15

ss

Sidebøj i hypersstativ: 15, 15, 15

Planken: 80sek, 80sek, 80sek

Læg i Smith: 15x95, 12x100, 10x110, 12x100, 15x95, 30x75

Bænkpres: 15x20, 6x60, 6x60, 6x80, 6x90 - det føltes alt for tungt, så jeg droppede resten

Bicepcurl: 8x22

Tricep pushdowns: 10x20, 10x30, 10x30

Bedstemorkondicykel: 10 min let med lidt spinups - jeg var til at starte med den eneste i cardioområdet. En gut der også skal cykle tager cyklen lige ved siden af - det må han da gerne men ret usædvanligt. Men altså - lad være at tale til mig når jeg ligner en kat der er kørt over.

Direkte videre til mor. Kostmæssigt er det gået "nogenlunde" og jeg ender på 3700kcal hvis jeg ikke spiser i nat.

De næste to dage er off-træning da jeg arbejder 10-20-ish og så er der ikke rigtigt noget af dagen til overs :dry:

Til gengæld begynder tilpasningen til jul og nytår allerede fra på mandag, hvor jeg har en flyttet fridag, så der kan jeg sove længe inden den står på banecykling og forhåbentlig er mine lår blevet kampklare.

Hvis jeg ikke fucker i det med kosten bliver der ro i loggen indtil da - med mindre der er andre der skriver i den :wink:

God weekend :nissegrin:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tak :-)

Det er let at holde kosten i beherskede mængder med mellemvagter (og ingen træning) - hhv 2890 og 2270kcal.

Man skulle også tro det var let at passe sit arbejde når man møder til direktørtid men jeg var helt ved siden af mig selv og fik klodset i det to gange i weekenden - den ene ret grundigt endda :blush: (heldigvis kun afviklingsmæssigt og ikke noget farligt).

I dag har jeg spist mere men har også været til banecykling. Der er kommet en ny mand på dernypacerholdet som skal bruge noget rutine, så han kommer og kører lidt med os. Udover at jeg ikke er begejstret for at ligge bag en forbrændingsmotor, så var det nu meget sjovt at prøve.

Først samlet opvarmning bag derny og derefter et enkelt interval bag derny delt i tre grupper. Den trak bisser.

Træneren havde en af de dage, han er lidt på tværs og i dag var det vores gearinger der pissede ham af. Så efter at have kørt bag derny, fik han først afreageret med en "skideballe" og så splittet os op i "op til og med 50-15" og "over 51-15". Da jeg mente at køre med 51-15 måtte jeg op i A-gruppen - på det dårligste hold, dog men puha det gik hurtigere end normalt.

Først 25 omgange hvor jeg slap efter min sidste føring og dermed kun fik kørt 21 omgange.

Derefter scratch over 30 omgange. Jeg holdt vist knap 20 omgange da jeg måtte over 55 i timen for at lukke hullet til dem foran. Det var så fjerde gang på 4½ minut jeg oppe i min spurtzone og så var der ikke flere tændstikker at brænde af. FIN!

Mens vi ventede på at "de artige" kørte deres interval, fik jeg lige nærstuderet min klinge :4slap: 50 tænder.

Men OK, jeg var oppe og køre med dem jeg ellers aldrig kører med (de 25 omgange har været ca. hold 3) og fik nogle tæv. Det var da egentligt meget sjovt - bortset fra scratchløbet, hvor det passer mig dårligt når det ikke er frivilligt jeg ikke kommer med hjem - og fik prøvet nogle grænser af, som jeg ikke tit kommer over. Og meget sjovt også at lige at få snakket lidt med andre end de sædvanlige.

Til sidst en usædvanlig rolig afrulning.

50,3km

post-1580-0-66484300-1418686898_thumb.gi

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det kan man sagtens.

Min kæde er mangler et led i forhold til hvad man normalt kører med. Den er kortet efter gear 48-14 skal være ca midt i gaflen. Den kan lige akkurat trækkes over 51-15, hvis man er lidt voldelig når kæden skal af og på.

Det var i hvert fald en hård træning, for benene er ret matte. Mildt sagt. Til gengæld lever min ene lilletå, som jeg fik sparket ind i en dør i går på vej i seng. 80% på at den er brækket men kan man jo ikke gøre noget ved. Er spændt på om den kan være i cykelskoene her om et par timer.

...

Vægt i går 89,9 og vægt i dag 90,1 efter 7 timers søvn og ca 3200 kcal i går.

Link to comment
Share on other sites

Den slags bliver næsten stjålet hyppigere ude fra baneburene end max-dyre carboncykler. Jeg holder mig til noget intetsigende alu midt i prisskalaen - det er der ingen der gider rende med :tongue:

Der blev kørt på den i dag - 47km.
Der var ikke rigtigt nogen af dem jeg plejer at køre med, så enten skulle jeg køre markant langsommere end ellers, eller også måtte jeg igen spændes for. Men... der er en anden Hvidovregut der kører derude og de sidste 2-3 år har han ligget et hold eller to over mig. Det er lidt "hrmf-ish", da jeg kørte fra ham i starten jeg kørte på bane. Han siger han kører over norm for tiden men jeg kørte fra ham i dag. To gange. Jeg kan godt frygte, at jeg er i gang med en af de berømte Hvidovre-vinter-formtoppe - det går lidt for godt for tiden.

Opvarmning - er først i en gruppe der kører over mit opvarmningstempo, så skiftede jeg til en anden der dog kørte meget langsomt. Vælger at slå ud og tage ½ omgang på 95%. Derefter vil jeg stoppe opvarmningen men så bliver alle kaldt op på blå streg.

Her skal vi tage en omgang; først i tre-mandgruppe, så som par og til sidst alene. Fed øvelse men nasty at køre så tidligt, når stængerne er ristede fra i går.

Herefter tre intervaller på 20 omgange, i gruppe 2 af 4. I første interval, da jeg skulle slå ud efter min sidste føring, kommer jeg på oversiden af den anden Hvidovremand der er blevet hægtet af et par omgange forinden. Så var der pludseligt alt for langt op til feltet og opgav. Åndssvagt at jeg ikke bare slår fladt op, nu han ligger der. I de næste to intervaller er det bare hårdt men OK.

Lidt afrulning - slet ikke nok til at lårene ikke stikker da vi stiller cyklerne.
post-1580-0-35530300-1418758352_thumb.gi

Det har været to virkelig, virkelig lækre dage på banen. Jeg har nydt at være presset og har slet ikke haft ondt af mig selv :unsure:

Det er lige før jeg føler mig fristet til at køre med i stævneaftenen på torsdag - især fordi jeg næppe når landevejstræningen fordi jeg har for sent fri.

Det kommer jeg btw til at forholde mig til. Den turnus jeg kører i har fået senere morgenvagter, så det er stort set kun på mine fridage jeg kan deltage i fællestræning :cry:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt i går: 90,1. Vægt i dag 90,2 efter 3480kcal, 2 timers banecykling og 9 timers søvn

Stængerne var episk trætte i morges, så tænkte jeg helle måtte være en smule aktiv for at løsne dem. En hurtig tur i FW - for en gang deload:

Romaskine: 5 min, squat 10x20, 10x20

Kropshævninger: 8, 8

Frontsquat: 10x20, 1x60, 1x60, 1x60, 1x60

Squat: 4x60, 4x60, 4x60, 4x60

Læg i benpres, et ben ad gangen: 15x50 (begge), 15x50, 10x70, 8x80, 6x90, 6x90, 6x90, 8x80, 10x70, 20x120 (begge)

Læg i Smith: 15x80, 12x90, 10x100, 12x90, 15x80, 30x70

ss

Bænkpres: 15x20, 8x60, 8x80, 8x80

Laterals: 10x7, 10x7

Dødløft: 5x60, 5x60, 5x60, 5x60, 5x60

Liggende lårcurl: 8x75, 8x75, 8x75

Mavebøjninger: 15, 15, 15

trippelsættet med

Hypers: 12, 12, 12

og

Sidebøjninger i hyperstativ: 12, 12, 12

Skrå mavebøjninger: 15, 15, 15

Planken: 60sek, 60sek, 60sek

skift til cykelsko og ditto bukser

Spinning: 35 minutter. Generelt meget let belastning men en del hurtige spinups, heraf 4 med god belastning. Hmm, den venstre spinningcykel har åbenlyst stadigvæk ikke fået strammet pedalerne, så jeg fik revet venstre fod ud i to af spurterne - i den der var stående, fik jeg noget af en hoppetur på det andet ben. Tyndt, som i VIRKELIG tyndt, når man ikke får lavet den slags.

Jeg ville egentlig have kørt noget 30/30 el lign men kroppen var max drænet.

...

Jeg føler ikke rigtigt for at der konkurrence noget i morgen. Jeg må prøve at gøre alt klar og se om jeg ikke kan nå at komme på landevejen. Det skal nok også nok blive hårdt. Det bliver vist regnvejr, så der er næppe andre fra motion :dry:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg stod af toget to-tre minutter inden jeg skulle cykle mod mødestedet, hvis jeg skulle have været til fællestræning. Det kan jo ikke lade sig gøre. Men de har dælen dulme aflyst træningen pga regn. Hvad sker der, det er jo langt over frysepunktet? Jeg kunne sagtens forstå det dernede omkring, men det er næsten varmt. Kæft, jeg var blevet knotten hvis jeg haft tidligere fri.

Allerede et par timer før fyraften begyndte maven af snøre sig sammen, så det der konkurrence :unsure:

Jeg lå vågen et par timer i nat og har lige sovet 20 minutter, inden jeg besluttede at blive hjemme - når jeg kan falde i søvn trods "eksamensnerver", så er jeg alligevel også FOR træt.

Jeg arbejder på dumme tidspunkter de næste dage, så får sikkert ikke rørt en negl før på søndag. Jeg savner allerede min hjemmetræner, det var let lige hurtigt at smutte på den.

Link to comment
Share on other sites

Jeg VAR træt her forleden. Gik tidligt i seng og vågnede først da vækkeuret ringede efter 11 timer.

I går havde jeg de bedste intentioner om at komme på cyklen efter arbejde, men kunne sgu ikke tage mig sammen.

Til gengæld fik jeg trænet med vægte i formiddags inden jeg tog på arbejde. Nogenlunde samme rumle som sidst, bare med en lille vægtøgning over hele linien.

Min hjemmetræner har været efterset og fundet defekt og der ligger nu en ny i postudleveringen i Føtex.

Helt OT, så har min fætter stiller sutterne. Han skrev sig for laaaang tid siden ud af familien pga narko, så jeg kender ham egentlig ikke. Stadig ubehageligt at have nået en alder, hvor dem man voksede op med, begynder at checke ud.

Link to comment
Share on other sites

Hygsom søndagstræning med HvidovreCK - hvem skulle nu have troet det muligt.

Jeg var ellers ved at droppe det. Benene var ikke til noget og turen til mødestedet gik BARE langsomt, så opgav faktisk at nå dem men det lykkedes altså alligevel.

I starten gik det bare generelt relativt hurtigt i modvinden indtil vi delte os i to grupper. To mand i gruppe et og ca. tyve i gruppe to. Så faldt tempoet. Da vi heller ikke fik kørt specielt langt, var det en fejldisponering at jeg bare sad og passede på mig selv, i stedet for at køre med i de små cykelløb som var intervallerne undervejs. Jeg endte også med at få en regulær skideballe :unsure: af en H40 over jeg bare lå og hyggede.

Problemet er bare at man ikke kan være sikker på at søndagstræneren samler (for)tabte folk op. F. eks. lå der to og trak og pga. vinden, kunne de ikke høre råbene om at vi skulle dreje og fortsatte ligeud. Træneren meldte at "vi kører bare, de må selv køre op".

Jeg gider ikke blive sat og slet ikke nu jeg ikke har navigation på cykelcomputeren og især ikke hvis det er fordi jeg bare har spillet kæk og er eksploderet i kampens hede.

Vi endte vel omkring 70km i ro og mag på lille klinge. Men det siger nok mere, at jeg kun drak indholdet af mine to små flasker mens de to store kom fyldte med hjem.

Om lidt står den på arbejde til klokken halv to. Om turen var så god at den var det bytte værd er jeg ikke helt sikker på.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

De andre kører banecykling her klokken 20 og det er uden mig. Det er endda et helt bevidst fravalg :unsure:

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg er ved at blive smådoven eller jeg er begynd at lytte til kroppens signaler.

Jeg sov først henad halvfire-tiden i nat og har været off hele dagen og i stedet for at hutle mig igennem og være tredjedagstræt til træning i morgen, så håber jeg på at få noget kvalitetstræning i morgen.

Den nye hjemmetræner er samlet og sat op - dog ikke prøvekørt endnu.

Vægten hopper rundt oppe om de 91 men fedtprocenten bliver vist til under14 og uniformsbukserne har ikke strammet i noget tid, så det må nydes inden julen spolerer det igen.

Link to comment
Share on other sites

44,8km gøgl med Hvidovre ude på Holmen.

Vi var 20 m/k, så efter to runders opvarmning delte vi i fire 5-mandshold. Vanen tro endte jeg på det dårligste af dem. Det er egentlig OK. Noget af kørslen bliver ret fesen men på den anden side, så kan de reelle intervaller køres efter trænerens udmeldinger. Det med at holde sig nede i de udmeldte pulszoner KAN vi bare ikke finde ud af, men så passer det sådan nogenlunde, når jeg ligger blandt lidt langsommere folk :wink:

Vi skulle køre på en række og første mand føre i to minutter på puls 80-85% og så spurte i 20 sekunder og derefter gå bagerst i rækken. Når spurten begynder overtager nummer to i rækken sin to-minutters føring osv. indtil alle har spurtet. To minutters pause og en tur mere. I min gruppe spurtede folk ved siddende at sætte farten 5-7 km/t op :4slap: Træneren øffede over at folk kørte for hårdt i føringerne, så det var nok ikke kun i min gruppe. Mit held var så at sidde med overskuddet og ikke behøve gå over pulsmæssigt. Den første spurt sad lige i skabet. Nummer to gik lidt i vasken; paradoksalt nok fordi jeg blev pacet nede bagfra og så kom jeg til at tænke over at det ville blive hårdt og så fik jeg ikke trådt helt igennem. Det værste der kan ske i en spurt er, at man ikke får slået hovedet fra :tongue:

Derefter to omgange i rulleskift. Det var en flad omgang og tog tre minutter længere tid end de to opvarmningsrunder :dry:

Der kom heller ingen penge i bødekassen bolsjekassen :dry: (Hvis folk gentagne gang trækker ind i sidemanden eller laver huller, så koster det en 10´er. Vores holdkaptajn køber bolser til os for pengene).

Det blev ikke så hårdt som håbet men de 20 supergode sekunder hjælper lidt på det, sammen med pebernødderne og de brune kager vi spiste bagefter.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt 91,7kg, F% 14,3.
Det plejer at være MEGET værre men i (g)år begyndte vi med at proppe os i mad, incl kartofler og rødkål. Det er ikke helt så "giftigt" som marcipan, stollen, klejner osv. som ellers plejer at lægge bunden. Jeg skal dog til chokolade/kage-restegilde i morgen men så skal jeg også ind på sporet igen.
Jeg havde håbet at smutte på G&G i går aftes men jeg var både for træt og forspist, så det indså jeg hurtigt ville være kikset.

I stedet fik jeg indviet min Muin #2 i dag - håber den holder bedre end den første.

10 min opvarmning
10 min sub-AT
5 min rul
3x: Jannie-intervaller 3min/3min
5 min rul
3x: 20 sek semispurt efterfulgt af 2 min VO2max - 5 min rul imellem
12 min afrulning.
post-1580-0-46595100-1419538321_thumb.gi
De sidste intervaller var ikke sjove men det er nok også mit største weekpoint, at holde kæden stram lige efter en forcering. I al den tid jeg har cyklet har jeg ALTID prioriteret at få mine pauser efter intervallerne, så nu er det planen at øve det modsatte. Det skal bare ligge først i stedet for sidst men så behøver jeg heller ikke at ligge over watt i den tunge den af Jannie-intervallerne. Så er skinkerne nok ikke så kække; jeg var i hvert fald ret OFF efter bare tre ture :blush:

Grotesk svedsø og fødderne svuppede i skoene som efter en hidsig regnbyge.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Er du vimmer, julemaden går i kroppen. Vægttræningen i dag var præget af uhørt meget energi i forhold til ellers. Jeg fik også kastet et par ekstra øvelser ind. Pauserne var korte, så det tog alligevel ikke mere end 2 timer.

Romaskine: 5 minutter, squat: 10x20, 10x20

Kropshævninger: 8, 8, 8

ss

Frontsquat: 10x20, 4x60, 1x65, 1x65, 1x65, 1x65

Backsquat: 4x65, 4x65, 4x65, 4x65

Benpres: 8x100, 8x150, 8x200, 8x200

Læg i benpres 1 bens: 15x50 (2 ben), 15x50, 10x80, 8x90, 6x100, 8x90, 10x80, 20x60, sæt med 10, 8 og 20 reps er med to sæt for venstre ben og et for højre. Sidste 10x80 failede efter 8 reps

Læg i Smith: 15x85, 12x95, 10x105, 12x95, 15x85, 30x75

Læg i Smith, kun venstre: 10x85, 10x85 med en smule assist i op-fasen

ss

Bænkpres: 15x20, 8x60, 8x60, 8x80, 8x80, 8x80

Laterals: 8x9, 8x9, 8x9

trippelsættet med

Mavebøjninger: 15, 15, 15

og

Skrå mavebøjninger: 15, 15,15

Hammercurl: 15x9, 8x22, 8x22

ss

Tricep pushdowns: 10x25, 8x35, 8x35

Dødløft: 5x60, 5x70, 5x70, 5x70, 5x70, 5x70

Liggende lårcurl: 10x90, 8x105, 10x105, 10x105

Hyperextensions +5kg: 8, 8, 8

trippelsættet med

Sidebøjninger i hypersstativ + 5kg: 8, 8, 8

og

Planken: 90sek, 90sek, 90sek

Kondicykel: 10 min let med nogle spinups

Herefter til mor i nogle timer og derefter hjem på G&G:

Hjemmetræner: 60 min i Z2 , godt jeg kunne se TV imens, for det var der ikke meget kød på. Jeg er godt nok overrasket over hvor lavt man ligger pulsmæssigt (hvilket er afslørende for at jeg ikke plejer at køre sådan noget :blush:)

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

En hurtig omgang på G&G:

5 min opvarmning

2 x 20 min sweet spot med 5 min pause

10 min afrulning

Det er længe siden sidst. Pulsen driftede noget, men det var også første gang siden sidste FTP-test og der skulle også laves lidt mere.

Det er lige før jeg håber på kulde og snekaos, så jeg med god samvittighed kan prygle hjemmetræneren i stedet for vintercyklen, hvor det tit ender i noget lalleværk.

...

I sommersæsonen sad jeg vel nede i hornene ca. 15 minutter samlet. Ikke meget. Men i håbet om at kunne køre på licensholdet efter vinteren, prøver jeg at vænne kroppen til at sidde mere dernede - så bliver det nok nødvendigt.

De første minutter for nogle ture siden var plagsomme men nu sidder jeg fint.

Det sjove er, at jeg dernede træder mest med højre ben mens jeg træder mest med venstre, når jeg har fat højere i styret. Den kan jeg ikke lige gennemskue.

Pulsen falder også et par slag dernede men det er vel fordi kroppen er lidt mere vandret. Det føles også til at wattene kommer lidt lettere men der er måske en bieffekt af det med pulsen? Eller er det omvendt?

Sjov når små ændringer giver anledning til en reaktion fra kroppen.

Stængerne er ved at akkumulere noget træthed men de må lige tage sig sammen, for der går et par dage mere før de får en nuldag.

Link to comment
Share on other sites

Man skulle nok have droppet træningen; jeg kunne ikke falde i søvn i går og vågnede 3:45 i stedet for 4:15. Efter ca. 2½ times søvn. Men skulle jeg træne, vidste jeg at det skulle være før arbejde, så... Den første halve time var noget værre hø.

Romaskine: 5 minutter, squat: 10x20, 10x20

Kropshævninger: 8, 9, 8

Bænkpres: 10x20, 10x20, 8x60, 8x60, 8x80, 8x80, 8x80, 8x80, 8x80

trippelsættet med

Frontsquat: 10x20, 4x60, 2x67½, 2x6½, 2x67½, 2x67½

og

Squat: 6x67½, 6x67½, 6x67½, 6x67

Benpres: 8x100, 8x150, 8x200, 8x200, 8x200, 8x200

Læg i benpres, et ben ad gangen og to sæt for venstre ben og et for højre: 15x50 (begge), 15x50, 10x80, 8x90, 6x100, 8x90, 10x80, 22x60

Læg i Smith: 15x87½, 12x97½, 10x107½, 12x97½, 15x87½, 30x77½

Læg i Smith, kun venstre med men med nødvendig assist: 10x97½, 10x97½

flettet med

Dødløft: 5x60, 5x75, 5x75, 5x75, 5x75, 5x75

og

Mavebøjninger: 20, 20

og

Skrå mavebøjninger: 20, 20

Lidt tanker om det nye program:

Det blev alligevel for fesent med squatten de sidste par træninger og da jeg ved, at jeg på et tidspunk nok må bakke af aht lænden, smed jeg lidt flere reps ind sammen med 8´rne i benpressen. De 200 er fullstack så jeg kan ikke læsse mere vægt på men leger med hastigheden så jeg er presset til sidst (og så stort er overskuddet altså heller ikke). Når progressionen har fået mere vægt på squatten og taget dampen af quads, skal det nok blive hårdt uanset. Frontsquat er fint nok, men bider ikke der i lårene jeg gerne vil have, så nu prøver jeg det her resten af vinteren. I frontsquat kan jeg lige så godt tage to reps, da nr. to alligevel altid er lettere end den første.

Programmet for læggene virker fint. Jeg tror lille venstre er større end højre da jeg begyndte på det men højre stikker alligevel af, så nu dobler jeg volumen for venstre. Om mere er bedre må jeg se - umiddelbart kan de tage uhyggeligt mange tæv.

Overkropsdelen er generelt tonet ned men jeg holder nu alligevel fast i bænkpres med en nogenlunde volumen. Det er nok midtvejskrisen, men synes sgu det pynter med lidt kød på patkassen :blush: Kan jeg finder en spotter om to-tre måneder tror jeg også der ligger en pæn PR i skuffen og venter.

Dødløft er de sædvenlige 5 museskridt frem og 5 tilbage - jeg tør ikke risikere akut lændehold igen-igen og det kommer helt uvarslet, så det bliver nok aldrig til andet end "pjatteri". Forhåbentlig styrker det alligevel lænden.

Jeg vil helst ikke træne mindre program end det i dag og det i forgårs er nok det største jeg roder mig ud i.

Eftersom træningen lå fra 5:45 til 7 giver det næsten en hviledag inden banecykling i morgen aften.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share