Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

21 timer siden, Gregers TF skrev:

Kahlua-kalv, 

Jeg har fået byttet mig til en sen vagt på søndag, så hvis du/I stadig skal til banecykling søndag, så kan vi måske få hilst IRL og hvis din bror stadig vil se/prøve min gamle cykel, så har jeg også masser af tid til det.

Jeg kører rundt i "farveladetrøjen" fra A-H-cykler og prøver at huske at hoppe i Hvidovres bibs (hvor jeg har klippet det meste gule kant af benene).

 

Cool, men det bliver nok bare ved et kram ;-) Han købte en ny i går. På sigt kunne jeg måske være interesseret i nogle stumper/hjul hvis du vil sælge seperat. Det er ikke noget der haster for mit vedkommende. Lir er godt, men skal lige lære at køre før jeg opgradere mere.

Jeg kommer i et sort/orange sæt med roskilde festivallogo. Min bror kører muligvis i samme outfit. Han ser bare lidt tykkere ud ;-)

 

Hedder Rasmus IRL.

Ses :-)

Link to comment
Share on other sites

Sikke noget hø.

Rimeligt kaos ude ved pumperne ved cykelbanen. Folk sikifter panisk mellem den ene og den anden og opgiver. Pga. pladehjulet er jeg bare nødt til at fortsætte kampen, da jeg ikke kan få et almindeligt pumpehoved ind i hullet i hjulet. Til sidst lykkes det at få noget af luften ind i ringen - langt det meste fiser stadig ved siden af. Jeg mister åbenbart følingen med hvor meget der er i, for ringen springer. Så meget for flere dages kampens at bytte vagt, så jeg kunne køre med.

I princippet kunne jeg have daffet om i buret og fundet hjulet fra min gamle cykel og sat på men det havde allerede taget alt for langt tid, incl køen bare for at komme til pumperne. Eftersom jeg også kom for sent på banen sidste gang (også pga. pumpebøvl), så droppede jeg det. Det er OK at kommer for sent en gang i mellem men ikke for tit og ikke to gange i træk.

Men nu gider jeg ikkek DBCs lort mere - hele sidste år måtte jeg også opgive pladehjulet, da de ikke havde styr på pumpehovederne, Ved først kommende lejlighed må jeg få købt en pumpe, der  bruges til pladehjulet. Og så starter kampen med at få byttet vagt, så jeg kan komme ud på banen i mekanikerens åbningstid, så jeg kan få limet ny ring på 

 

Link to comment
Share on other sites

Og Kahlua, undskyld, jeg brændte dig af. Men jeg var ærligt talt skide sur og næppe særligt hyggeligt selskab og nu din bror ikke skulle se på den gamle cykel, så vurderede jeg at det var bedre at vente.

Har også fået trukket i de rigtige tråde, så der er styr på hjul osv nu. Nu bare vente til at skulle på arbejde i aften eller..... skulle man tage i FW og få sparket gang i styrketræningen igen?

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Gregers TF skrev:

Og Kahlua, undskyld, jeg brændte dig af. Men jeg var ærligt talt skide sur og næppe særligt hyggeligt selskab og nu din bror ikke skulle se på den gamle cykel, så vurderede jeg at det var bedre at vente.

Har også fået trukket i de rigtige tråde, så der er styr på hjul osv nu. Nu bare vente til at skulle på arbejde i aften eller..... skulle man tage i FW og få sparket gang i styrketræningen igen?

Jeg kom fem minutter før og spejdede forgæves. No harm, No foul! ;-) har jo fuldt din log et stykke tid og er klar over der kommer grus i maskineriet med mellemrum. Vi når det nok :)

Kørte ca 25min opvarmning, 2*3/3min på blå og sort. Longest lab med afsluttende sprint omgang, udskilningsløb og scratch. OK smadret bagefter og ny maks puls på cykel. 181 er jo nogenlunde for en gammel mand :-). 

Prøver igen søndag!

 

Link to comment
Share on other sites

Ja, man ryger godt op i puls, derinde. Lyder også som en træning der napper, hvis man arbejder for sagen.

Jeg kommer desværre ikke derind om en uge, da jeg skal over til ex’en i Jylland - hvis altså ikke mor går så meget op i limningen, at jeg er nødt til at blive hjemme; det passer med at min lillebror nu smutter til Tokyo for at besøge “Trunten”. Det plejer at være ham der holder styr på hende mens jeg er førstevikar :tongue:

Men håber da da snart, vi får hilst på :bigsmile:

..

70 minutters fullbody i FW. Nogenlunde rolig opstart uden at det var alt for let. Nu på arbejde til klokken sent og op kun lidt over 11 timers overgang til i morgen. Op før og køre hjul til rep, så jeg regner ikke med at få trænet i morgen.

 

Link to comment
Share on other sites

Nu jeg er i gang med at være et fjols....

Jeg skulle bruge en kadencemagnet og snuppede den fra sommercyklen, som sidder i turbotræneren. Dengang skulle jeg ikke bruge den og, ja så er tiden gået og jeg har kørt på gefyhl. Og den er åbenbart skævvredet af al den banekørsel.

Jeg undrede mig over den gule RPM-kurve på ftp-testen men klart - wattmåleren sender naturligvis RPM-data op som kan bruges. Det havde jeg ikke tænkt over :4slap:

Men det viser sig at jeg har kørt testen på jubel-idiotiske 99-100RPM - på kortere intervaller er det OK men ellers passer det på ingen måde mine fede skinker at ligge helt deroppe. Men det forklarer hvorfor pulsen kun var på 94% af max i den fase, jeg var ved at brænde sammen. 

Jeg gider næsten ikke køre en ny allerede nu igen :dry: Må bare holde mig over middel i zonerne indtil videre. Men kors hvor dumt at bøffe den, når jeg omsider får taget mig sammen.

Link to comment
Share on other sites

En af de dejlige onsdage, jeg har fået fri for at være sikker på at komme til banecykling. Har endda gået og nulret rundt hele dagen.Dog været liiiidt "bekymret", eftersom der skulle være trænervikar og netop ham, der fik mig til at søge væk fra mit tidligere hold.

Nå men af sted og på banen i god ro og orden med cyklen pumpet hjemmefra. Opvarmningen var temmelig kaotisk og folk blev sat fra hjul inden vi havde kørt 10omgange, mens han stod og råbte at vi skulle køre hurtigere. For f.... altså, giv os nu lige en chance for at komme i gang. Vi er nogle gamle hønisser og skal altså lige bruge lidt tid.

Opdeling i 2 hold og første interval: 20 minutter efter derny. SUK. Hvor ærgeligt er det lige at skyde fin banetid af på et kedeligt 20-minutters interval og så efter sådan en stinke-fætter. For at gøre det helt fælt, så kom jeg ikke på hold 1 men startede med at sidde og vente i godt 20 minutter inden det blev mit holds tur. Foran mig var der én der bøvlede med at klikke i og pludselig var derny og resten af holdet et stykke væk. Den forreste prøvede (for optimistisk) at lukke hullet selv men vi røg mere og mere bagud indtil vi bare forlod banen banen.

Så tog jeg hjem. Med udsigt til kun at nå ét interval udover opvarmningen og så formodentlig uden at blive udfordret på tempoet, så ville det alligevel være spildt.

Havde jeg ikke skulle på arbejde i morgen tidlig-tidlig, så var jeg smuttet i FW men må hellere få sovet. Er også blevet varslet om førerrumstilsyn, så må hellere også VIRKE energisk, hehe.....

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg var alt for tændt til at kunne falde i søvn så hurtigt som jeg gerne ville.
Jeg tog okklasionselestikkerne på lårene og lavede nogle sæt bulgarsk split squat. Og så en lille smule blandet, sådan ellers. Ikke at det hjalp mig til at falde i søvn, bagefter :dry:

Er heldigvis overtræt på den gode måde men vildt udslag på vægten. Jeg havde helt glemt hvor meget det bon´ner (staveplade) ud, når man kun sover 2-3 timer.

 

Link to comment
Share on other sites

Havde en aftale med kollega om at cykle efter fyraften. Efter en rum tids venten, meldte han fra. Træls, nu jeg er så træt men fik omsider fundet turbotræneren. Planen var 2 x 15m på sweet spot aka 270w

Jeg fik også kørt første interval men så blev det sgu for kedelig i nummer 2. Gik først op til lidt over ftp og så de sidste 5m på 330. 3m pause og så 3m på 350 og et godt gear så den landede på 87rpm. Fantastisk at mærke lårene lave noget og ikke bare køre død i den manglende kondi. 

Og stadig uden at fedtsvede :wub:

 

See my 71 TSS bike workout. I did 0,00 km in 0:56:06.
Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville have trænet fredag inden jeg kørte til Jylland men en nedfalden køreledning på Hovedbanen forsinkede mig næsten 2 timer, så det måtte jeg glemme.

I stedet pakkede jeg squatsko mm ned og tog i FW på Randervej i Esbjerg i dag i stedet. Rimelig fedt center, faktisk. Og ingen roderi af betydning, da folk satte vægte og skiver plads efter brug. Da jeg skulle "hjem" skulle jeg krydse en ellers næsten P-plads netop da en enlig bil kom ind. Jeg ventede men bilen stoppede alligevel helt op og jeg blev smilende vinket frem. I går hørte jeg at man ofte så cykelryttere bruge vejen i stedet for cykelstien men det var ikke noget problem. Det er næsten som at komme til et fremmed land. 

Link to comment
Share on other sites

Banecykling. Og jeg er snart træt at Garmins evne til at sælge lort der ikke virker - til gengæld er det virkelig fedt når det duer o hDet er vel derfor man bliver ved med at købe det.

Igen i dag var min speed-sensor ikke glad for at starte op, det virker ellers tit at tage batteriet ud og sætte det i igen men ikke i dag. Og i dag var ikke en af de dage, hvor den vågnede efter 5-10 minutter. Jeg kommer nok til at spendere en ny, eftersom jeg ikke kan finde kvitteringen - den er ellers under 2 måneder gammel.

Først opvarmning, der gik over i interval på 30 omgange,

Dernæst 25 omganges progressivt. Det gik egentlig ok smertefrit, trods gruppe 1

6 intervaller: 2 omgange fuld æde, 4 omgange restitution

Tag en halv omgang. Jeg nåede 2, da sadlen pludselig sank 4-5 cm. Lige voldsomt nok at fortsætte med, så jeg stoppede før tiden var gået og fik den på plads igen.

15 minutters meget!!! rolig afrulning.

 

Link to comment
Share on other sites

Banecykling. Prøvede med nyt batteri i fart-sensoren uden resultat og nu har den været af- og påmonteret så mange gange at gummistroppen er knækket.

Lidt af det sædvanlige. To gange opvarmning, pointløb, tag en omgang (3 gange), derny for det andet holds "tag omgange", italiensk (plads 5 af 7), katten efter musen aka feltet skal indhente en lille gruppe på 3 mand - dem fik vi fanget relativt hurtig men der var også mange af de hurtige folk på banen i dag. Selv var jeg ikke i nogen af intervallerne i stand til at finde det lille ekstra frem som gør forskellen men sad med blandt de første, sådan generelt.

På vej hjem hilser Bernhard Franzpötter og jeg får lige en tog-kommentar med på vejen. Et er at alle (der kører på bane) ved hvem han er men hvorfor hulen ved han hvem jeg er? - vi har aldrig trænet sammen :unsure:

...

Som tidligere skrevet var jeg i tvivl om næste års arbejdstider men endte med at søge en turnus med mest morgen, I sidste uge havde jeg morgenvagter hvilket jo resulterede i en del øv-dage uden træning. Vægten er også oppe på næsten 92 igen. Så jeg rettede mit prio 1-ønske til at arbejde i tidsrummet 12-21-ish. Og den turnus jeg kommet i. Der bliver ikke meget cykelklub og mor bliver næppe glad, da jeg umuligt kan besøge hende så tit som i dag. Der går dog nogle uger inden det træder i kraft, hvor jeg stadig bliver kastet rundt i alle døgnets ender og kanter.

Link to comment
Share on other sites

En tur i FW her til formiddag. Jeg var grundigt ristet i lårene og også brugt i glutes, så planen var at springe lidt over hist og pist.

Underligt nok viste det sig at kroppen faktisk var mere end normalt villig til at lave noget. Højst “surpriserende”. Men det blev altså til en fin omgang. Stadig lidt til den lette side da jeg stadig er i genopstarte-mode.

Er desværre sent på arbejde og er først hjemme efter 02. Håber alligevel at finde turbotræneren i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var totalt træt (sovemæssigt) i går, så fik ikke trænet.

Det gjorde også, at jeg heller ikke kom op 7:30 til en tur på landevejen men først efter klokken 10 til 2 x 15min sweet spot på turbotræneren. Hele lejligheden skal mugges rundt pga håndværkere mandag klokken kvalme og med arbejdsweekend bliver jeg næppe udsovet de første dage.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne have sovet til 9:15 men stod op lidt over 6 og smuttede i FW. At lægge det før arbejde giver nogle ekstra timers restitution  - om det så vægter mere end de timers søvn jeg mistede er så et godt spørgsmål.

Romaskine: 5 minutter
Læg i benpres: 5 x 12 x 180
Squat: 4 x 6 x 82,5
Hack-squat: 4 x 8 x 110
Glutes: 3 x 8 x 195
Lårcurl, siddende: 3 x 8 x 60
Kropshævninger: 3 x 8
Bænkpres, DB: 3 x 8 x 30 
Skulderpres: 3 x 10 x 75 + halv plade
Bicepscurl: 3 x 10 x 17,5
Triceps pd: 3 x 10 x 30
Mavemaskine: 3 x 8 x FS minus halv plade
Hyperextensions: 3 x 15

Og så en all-out sprint fra lejligheden og ned til toget. Nåede end ikke at få alt klunset på, så det måtte jeg have i hånden på vejen :tongue:

 

Link to comment
Share on other sites

Forventninger til dagens banecykling var små. Jeg føler mig ikke syg men er i perioder småsnottet og så er jeg bare træt hele tiden. Jeg sover 8-9 timer om natten men skal alligevel have en lur for at holde mig kørende. Eller to.

Men kæft, det kørte godt derinde. Så meget at det bliver kommenteret fra flere sider og der er godmodig mobning. Cyklen gør jo nok det meste men der må også være noget mentalt, for jeg kører også bedre i dag end da jeg fik den. Eller er det det, at jeg får trænet ud over komfortzonen, der begynder at kaste noget af sig? Den periode jeg kørte bedst på landevej var da jeg kørte med ACR og havde nogle hefter dueller med ham fra Færøerne (og ellers bare havde det hårdt, generelt).

Lang opvarmning der gik direkte over i 30 omgange.

24 omgange progressivt. Jeg blev verfet op på hold 1 og puha... men også klart den hurtigste progressive jeg nogensinde har kørt. Halvvejs er vi over 48km/t og det meste af resten ligger vi på +50. Jeg kvajer mig så også lidt. Jeg har sidste føring og er på hjul af banens hurtigste mand. Har øger straks i sin føring til 57-ish, hvilket kommer bag på mig, så jeg taber hans hjul og er på all-out i forsøget på at køre ham ind. Han slår idiothurtigt ud og jeg koger helt sammen på min sidste føring. Den tager jeg så alene, da hans føring VAR den sidste :4slap: Men så fik jeg da prøvet at eksplodere for alvor. 

Jeg er sovset ind i mælkesyre og ligger 5 minutter og triller inde på det bløde gulv i midten.

Herefter ud til en 4 omgange på blå + 4 omgange ved barrierren i hver føring. Én føring til hver og så 10 omgange på sort.

Vi stopper en halv time før normalt for at kaste os over julefrokosten.

Sadlen sank igen i dag 3-4 cm i dag. Fik pudset mekanikeren på den og ellers må jeg i gang med de cowboytricks jeg fik. Jeg mødte en ny banerytter som kendte mig. Først troede jeg at det måske var Kahluha men det viste sig at være en kollega - endda ham der kører RAAM :worship:. Det er altså noget værre rod, at møde folk i de forkerte sammenhænge :tongue:

...

Cykelbanen har fået en ny mand tilført til træning, massage og den slags. Han virker yderst klog på fysiologi og har grundlæggende samme tilgang til tingene som jeg har. Jeg har ikke råd til at have ham som træner til 2000/md og det ville også være pløkåndssvagt ift mit behov. Men kan jeg købe engangs-inspiration til kost, træning mm i forbindelse med min omlægning af hverdagen fra 8/1, så vil jeg gerne ofre en god slant for det. To af hans mere kontroversielle påstande er, at sweet spot træning ikke er en særlig god træningsform og at de fleste træner alt, alt for meget halvhårdt. Han luftede mange ting, som kunne være værd at få uddybet....

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja, den sved og den sad også hårdt i stængerne i dag. Jeg er lige kommet hjem fra banecykling/julehygge og jeg kunne slet, slet ikke finde samme fart som i går. Vi kørte opvarmning, tag en omgang direkte over i linieløb (jeg hørte udmeldingen helt anderledes, så prøvede  end ikke på noget andet end at sidde med feltet, men jeg fik da spurtet da jeg skulle lukke hullet, da den knækkede). Jeg kørte pace på det andet holds tagen omgange. Så øvelsen med 6 minutters intarval delt i random blokke indenfor 12 minutter. Og så en omgang fuld spade fra stående start :wub:

Min sadelpind sank igen. Næste forsøg er at rense den og sadelrøret og starte forfra med kun frisk carbonfedt.

HJÆLP ØNSKES. Hvad skal jeg rense med, som ikke skader carbonen og ikke driller det nye carbonfedt, jeg lægger i? Jeg vil meget gerne hjælpes, da jeg er spejlblank på sådan noget.

...

Hvis nogen undrer sig over hvordan det ser ud at sidde på hjul af nogle af cykelverdenens største lårbasser, så er det nogenlunde sådan her - det er naturligvis Förstemann der er tale om.

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ja, der skal bare fyres op under Weberen og så er der flæskesteg til både familien og naboerne :tongue: (Må dog erkende at jeg er ret misundelig, selvom det er mit indtryk at de fleste synes han er klam at se på).

Jeg fik sovet til middag i tre timer - det var ikke planlagt. Jeg nåede dog først at indhente råd om den elendige sadelpind og har også købt noget snask med sand i - men nåede ikke at bruge det.

I stedet kom jeg i FW - godt kvast i stængerne efter de sidste to dage på banen. Der var ret pænt besøgt, så jeg kunne ikke rigtig supersætte noget i dag, som jeg ellers plejer med det meste.

Romaskine: 5 minutter
Frontsquat: 5 x 5 x 70
Hex-DL: 3 x 12 x 90
Glutes: 3 x 8 x 195
Læg i benpres: 5 x 12 x 195
Soleus: 12x60, 12x60, 9x60fail, 10x60fail
Kropshævninger: 3 x 8
Bænkpres: 3 x 8 x 32,5
Skulderpres: 3 x 8 x 90
Laterals: 3 x 8 x 9
Bicepcurls: 3 x 8 x 20
Tricep pd: 3 x 8 x 32,5
Mavemaskine: 3 x 8 x FS
Hyperextensions: 3 x 12

Jeg skal møde 04:01 - adr.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share