Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Ja det er SUPER dejligt at de er ved at være der igen. Jeg havde umiddelbart mere troet, at min FTP ville være det letteste at genvinde men det var det åbenbart ikke. Eller også skulle jeg have kørt mere og anderledes :wink:

Det blev en nuldag igen i går. To 100% nuldage i træk uden bare en enkelt lille kropshævning - det sker ikke så tit.
I dag var det planen at køre med kollegaen (for første gang siden vores lille “ting” med vind/sidevind) oppe ved Ganløse og lege på bakker. Men regnen ville det anderledes og da det var nogenlunde tørt sydpå, blev til en endnu en gang Ll Skensved. Det er ikke mange muligheder når man bor ved kysten :dry:

Dejligt igen at have selskab. Tempoet var fint og mod slutningen gik der sprinter-leg i den. Nok med lige korte pauser til at blive helt frisk imellem dem men pyt - det var vældigt sjovt og det ER bare lettere at fyre den af, når man ikke er alene. Jeg får til gengæld nok behov for en mild dag i morgen eller en nuldag.

Et par timer efter jeg kom hjem, fik jeg lavet 35 minutters styrk af overkrop og lægge. Det kunne mærkes at cyklingen havde trukket en masse energi, for jeg var sgu lidt slap i dag. Men alt i alt en super træningsdag. De 9,48 km ned til kollegaen ligger i en anden træningsfil og er ikke med.

Planerne om at tage næste blok hollandsk på aftenskole her til efteråret, kan ikke lade sig gøre. Vi er så udfordret af ansættelsesstoppet der har varet halvandet år nu, at vi ikke engang kan bytte vagter, selvom vi tilbyder at køre noget “lort”. Det gør så at søgning gennem “ferieplanen” er vanskelig, da selv flade hverdage i september er udsolgte. Vi får tidligst ansat nye folk i januar, så det bliver ikke bedre lige med det første.
I stedet har jeg fundet på noget hjemmearbejde som, håber jeg, kan finpudse på udtalen. Jeg har også lånt min første hollandske bog på biblioteket, så der sker lidt alligevel.
Vi må hellere tage en karnevalvenlig fjollesang at slutte af med…

 

C795796C-AE2A-40C9-878C-3A9E1025EBC4.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Træerne vokser ikke ind i himlen. Armen er ikke helt happy i dag og lur mig om det ikke er spurterne.

Til gengæld var jeg ikke SÅ baldret i stængerne da jeg vågnede, så smuttede på cyklen og kørte lidt intervaller lidt over FTP. Jeg havde egentlig også planlagt to korte intervaller og en spurt.
Men jeg overhalede en gut i min sidste interval og da jeg slappede af bagefter gennem Stærkende, så kom han op og begyndte at snakke. Og sådan fortsætte det.

Det er også fint ikke at køre bund hver gang. 
Faktisk, som Bjergtrold nys har skrevet, er det nok bedre at stoppe med lidt i skuffen og det er jo også sådan jeg normalt kører. Jeg er bare i en fase, hvor jeg synes det er sjovt at vride alt ud.

Jeg skal møde “tidligt” i morgen, så det bliver en nuldag.

A6CA836C-44D7-4955-8281-72E79A13FB8F.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

OT.

Så tog tjenestefordelingen lige røven på mig. Små bidder ad gangen.
Om jeg vil have fri lørdag og så køre på onsdag i stedet - eftermiddag/aften. Lørdag (og søndag) har jeg en tidligt vagt, så fint at slippe af med den.
Jeg husker at nævne at jeg skal på borgerservice onsdag ved halv-12-tiden.
Jamen så får du bare noget sent.
Ja, men jeg skal kunne komme hjem med sidste tog.
Ingen problem, du får en taxa hjem
(pis, så bliver det jo for alvor sent)
…fra Klampenborg og hjem
(mere pis - så skal jeg på Ringbanen og der er rædsomt at køre, ude)
Så har du fri 24/9 i forlængelse af din ferie
(pis - så har jeg jo stadig morgenvagten på lørdag)
(pis - efter en ferie, gider jeg egentlig ikke holde yderligere fri)
(pis - når jeg ikke har fri på lørdag, så har jeg syv arbejdsdage i træk)
(pis - onsdag aften hjemme klokken lort - korte overgange og op klokken kvalme søndag morgen - på syvendedagen når den gamle mand i forvejen nok er ved at være træt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lidt aktivitet alligevel. Stagebike har svaret på min fejlmelding og jeg skulle indsende nogle værdier. Dertil skulle jeg bruge en app, som man ellers kunne læse var overflødig og jeg derfor ikke havde installeret. Men så var der en firmwareopdatering til den ene (og kun den) pedal. I øvrigt dybt mystisk at selve cyklen skal være slukket før app og pedal kan parres men derefter skal tændes, før der kan hives data ud. Især når det ikke fremgår, så man skal gætte sig til det. Det virker som en fejl. Nå, men den hentede jeg i går og her før arbejde, kørte jeg lidt. Bl a 100, 150, 200 og 300w samt en spurt. Ved 100w viser den korrekt og umiddelbart også i spurten, hvad jeg lige kunne se i kampens hede. Ved 200 w var den 3% skævt og ellers nogenlunde præcis. Ikke imponerede til 20.000 kr men brugbart. Sender værdierne ind i aften men forventer ikke at der sker mere og det er også OK.

Jeg forestillede mig at få armen til ikke at være øm ved at bruge den, så jeg hoppede i ringene for et statisk hold på 90 grader. 1 minut 5 sekunder.
Det er som før. Spøjst nok er jeg langt fra at kunne lave det samme antal kropshævninger, så der må være noget biomekanik alt efter hvilken position biceps og/eller hjælpemuskler er i.

Hov…. Det er et år og to dage siden - jeg glemte helt at holde “jubilæum”.

Link to comment
Share on other sites

På 8/8/2022 at 21:41 , Gregers TF skrev:

OT.

Så tog tjenestefordelingen lige røven på mig. Små bidder ad gangen.
Om jeg vil have fri lørdag og så køre på onsdag i stedet - eftermiddag/aften. Lørdag (og søndag) har jeg en tidligt vagt, så fint at slippe af med den.
Jeg husker at nævne at jeg skal på borgerservice onsdag ved halv-12-tiden.
Jamen så får du bare noget sent.
Ja, men jeg skal kunne komme hjem med sidste tog.
Ingen problem, du får en taxa hjem
(pis, så bliver det jo for alvor sent)
…fra Klampenborg og hjem
(mere pis - så skal jeg på Ringbanen og der er rædsomt at køre, ude)
Så har du fri 24/9 i forlængelse af din ferie
(pis - så har jeg jo stadig morgenvagten på lørdag)
(pis - efter en ferie, gider jeg egentlig ikke holde yderligere fri)
(pis - når jeg ikke har fri på lørdag, så har jeg syv arbejdsdage i træk)
(pis - onsdag aften hjemme klokken lort - korte overgange og op klokken kvalme søndag morgen - på syvendedagen når den gamle mand i forvejen nok er ved at være træt.

Hvis det er nogen trøst, så oplever jeg også den slags. Er bare ikke god til at være strategisk og sætte mine behov forrest. Men undrer mig stadig over, hvorfor at du ikke slap fri fra vagten på lørdag. Stay strong any how :hippy: 

Link to comment
Share on other sites

På lørdag mangler vi givetvis folk ligesom alle de andre dage - der er efterhånden ikke en dag uden vi aflyser tog pga. personalemangel. Den eneste grund til at de havde 24/9 at bytte med er, at det er den sørgelige dag hvor man slukker for det gamle signalsystem på den sidste del af S-banen og tænder det nye. Så der kører ikke ret mange tog den dag.

Turen på borgerservice for at få åbnet mit MIT-ID var forgæves. Det åbner tilsyneladende sig selv efter en tid. Men de vidste ikke hvor længe der gik. Eller om de tre kiksede indtastninger der udløser at det lukker, er inden for 24 timer eller i et kalenderdøgn. Eller hvorfor netbanken konsekvent (også i borgerservice) melder fejl på den første indtastning.
Som vanligt kunne jeg ikke få min tykke mås ud på cyklen før jeg havde en bagkant. Men udemærket fartleg, da jeg omsider kom ud. Lidt længere end normalt og der var også temmeligt udsolgt til sidst. Jeg tænkte heldigvis på Bjergtrold og trak stikket FØR jeg sad med alt for meget painface. Men jeg er godt og grundigt stegt, trods alt.

Jeg forventer at komme i seng ved 03-tiden. HVIS jeg ruller en stille tur i morgen, skal jeg have fokus på sadlen. Jeg er begyndt at glide fremad og sidder dermed med kortere afstand til kranken. Ryggen driller og jeg syrer uvant til i stængerne. Men kan det muuuligvis være fordi jeg har ødslet med buksefedtet i den sidste tid og dermed karter rundt på sadlen? Der var intet da jeg kørte med kollegaen og der nåede jeg ikke fedtet.

 

086F4049-7357-46BC-8301-61ED50745EF5.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Glemte lige…
Den gode ting: Garmin har rettet min vo2max op til en tangering af min bedste værdi - i den tid jeg har brugt app´en, naturligvis, men det er stadig nogle år.

Den dårlige ting: Min tandlæge stopper :crybaby:så nu skal der en ny til at rode rundt i kæften mens man ligger ukampdygtig med vat og slanger. Så kan man grue for at ende med en brutal bøddel, der bare er ude på at sælge kroner og broer. Husker stadig ham for ca 30år siden, der mente der kun var få år til jeg skulle have kroner og skulle se at spare op i fart. Det har jo altså ikke været nødvendigt med en anden tandlæge.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig var det ikke buksefedtet der trak igennem bukserne men sadlen der var gået løs. Dog næsten lige så usansynligt sådan som den er monteret. Men mig ud med en unbrakonøgle og “neutralisere” prinsessen på ærten. Det er godt jeg ikke er kendt, for jeg ville være hadet for at være en primadonna og gå op i kvarte mm. Nu er det kun jer der ved det :wink:
Jeg havde også fjernet slør i forgaflen men så grundigt, at jeg måtte løsne skruerne igen, da styret ikke drejede frit.
Typisk armen, begyndte den at øffe. De der roteringsbevægelser med værktøj, det kan den bare ikke lide.

Efter turen en lille smule styrk for overkroppen i håb om at få armen god igen. men puh, det er altså varmt.

Inden jeg kørte ud fik  jeg læst en mail fra forsikringsselskabet mht armen. Jeghavde tænkt at høre hvad der skete, for det var vist i februar (måske marts), de fik adgang til kirurgens noter. De sendte mail om at dem havde de modtaget og nu ville de kontakte min læge for at få min journal. Nogle gange mistænker at de læser med her, for at se hvad jeg skriver om armen. Jeg  har dog ikke tænkt mig at gøre den dårligere af den årsag. Den er blevet stærk nok men den klynker stadig nogle underlige ting.

Bagefter så jeg lige at kollegaen har kørt med 32,9 i snit. Sidst vi kørte sammen hold vi 27,7. Gad vide hvad han gør, når jeg ikke er der…
 

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Puha, jeg er uvant med søvnmangel men det jo et luksusproblem. Jeg slog vækkeuret fra men sov ikke ret meget længere alligevel. Så kunne jeg lige så godt stå op, vælte mad i dunken og hoppe på cyklen.

Benene var døde og Garmins friskhedstal opmuntrede ikke ligefrem. Jeg glemte alt om fartleg og kørte bare en gang leverståhej. Op til FTP-watt gik det fint med derfra kneb det. Det var dog som om det blev bedre sidst på turen men så havde distancen jo taget sit. Men fin tur, alligevel.
Sadlen skal dog tiltes lidt nedad - i længden var den lige en kende for høj fortil.

Nu en varm arbejdsdag og flere korte overgange i weekenden, så jeg skal møde tidligere og tidligere. Jeg håber på lidt styrketræning men cykling er nok lige vel optimistisk.

CE12DD7E-208F-4E53-90A2-315CA7F5CA55.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Kun to sæt rows, bænkpresmaskine og hypers, da jeg ville hurtigt hjem for at ringe til akuttelefonen. Jeg har været klodset igen og har brækket en tå (nabo til lilletå), er jeg ret sikker på. Umiddelbart ville jeg bare tape den fast til nabotåen men nu er det begyndt at gøre ondt under foden, så vil lige høre om der skal ske andet.

Der er desværre kuk i deres telefonsystem.
I første opkald var ventetiden 14 minutter men på 65 minutter kom jeg kun fra nummer 4 til 3 i køen.
Lagde på og prøvede igen - denne gang 28 minutters forventet kø. Bad om at blive ringet op. Da det skete lagde “den” på efter 2-3 minutter.
Prøvede igen. Så spurgte den ikke om jeg var kommet til skade eller var syg eller jeg ville ringes op som de andre gange, så lagde på og prøvede igen (ventetid 45 minutter)
Prøvede igen. Som tredje forsøg - nu forventet 48 minutters kø fra start men ingen nedtælling undervejs. Bliver hængende og håber der kommer hul igennem alligevel.
….
Jeg håbede lige at min nabo fik smadret lejligheden af en eller anden rocker han skyldte narkopenge men det er bare ham selv der smækker hoveddøren i hver andet minut og smide/taber en masse incl glas. Gad vide hvad f han laver. Har hørt på hans lortelarm næsten lige så længe som jeg har ventet i telefonkø.

Link to comment
Share on other sites

22:35 lykkedes det så at komme igennem. Jeg begyndte lidt i 20, så det er jo helt DSB´sk :tongue:
Foden skal bare have fred og ro. Og is og være over hjertehøjde. Joh, det…. Jeg kan i hvert fald gå seng. Jeg skal også tidligt op i morgen men naboen skal jo nok holde mig vågen.

Det er godt vi ikke har amerikanske våbentilstande. Så havde jeg pløkket min nabo ned. Seriøst, jeg har aldrig nogensinde hadet nogen så meget. Hverken utro ex´er, den mandlige part eller andet. 

Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, Gregers TF skrev:

22:35 lykkedes det så at komme igennem. Jeg begyndte lidt i 20, så det er jo helt DSB´sk :tongue:
Foden skal bare have fred og ro. Og is og være over hjertehøjde. Joh, det…. Jeg kan i hvert fald gå seng. Jeg skal også tidligt op i morgen men naboen skal jo nok holde mig vågen.

Det er godt vi ikke har amerikanske våbentilstande. Så havde jeg pløkket min nabo ned. Seriøst, jeg har aldrig nogensinde hadet nogen så meget. Hverken utro ex´er, den mandlige part eller andet. 

God bedring med foden og ja det må være frygteligt ikke at kunne gøre noget ved den støj. Jeg bruger mine Bose total noise cancellation høretelefoner rigtig meget når mine underboere larmer for meget. 

Stay strong kære Gregers :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Godt jeg altid går i træsko, udover når jeg ikke er på arbejde.
Jeg tror nu alligevel ikke den er brækket. I går opførte den sig som dengang jeg VED min lilletå var brækket. Men i dag er det meget bedre og farven er skiftet fra lilla til blodrød - lige først da jeg så det, måtte jeg sgu kigge en ekstra gang - og den er kun misfarvet ved det yderste led.

….
Jeg har øredutter med aktiv støjreduktion. Men der er ikke rare at sove med med (jeg ligger på siden) og jeg synes heller ikke de er gode til pludselig lyde, som dørsmækken. 
Til gengæld tabte jeg VIRKELIG besindelsen da hans smækken fik nogle at mine cykelting på entrehylderne til at falde på gulvet (der er ikke betonvæg mellem vores entreeer (tre e´er i træk, uha - er det forkert?). Havde jeg skrevet på FB hvad jeg råbte (ind gennem papvæggen) var jeg blevet anholdt. Det var dumt og barnligt men bægeret flød over. Til gengæld var han nogenlunde forsigtig med døren i en halv times tid. Men jeg blev da vækket klokken 02 og 5:30 alligevel.
Til gengæld har han været musestille i dag - også mere forsigtig med døren end det er rimeligt men mon ikke han glemmer det?


Jeg skulle alligvel op 5:40. For mig er det tidligt. Og hvor har jeg lavet mange kluntede småfejl. På de strækninger vi har det nye signalsystem, frigiver toget selv dørene til åbning ved perron. Jeg trykkede tit på åbne-knappen alligevel. Jeg har heller ikke tal på alle de gange jeg ville åbne vinduet når jeg var ved at holde stille - men pga varmen var de konstant åbne. Underligt nok fumler jeg ikke rundt med de vigtige ting, selvom jeg er træt. Heldigvis, og fik heller ikke kørt benene af knægten der sad med dem ud over perronkanten og var totalt opslugt af sin telefon.

Som vanligt op til fridag, var jeg i vaskekælderen efter fyraften. Jeg havde taget min hollandske biblioteksbog med derned og fik også læst i den. Meeeen… det blev også til en lur :wub:
Jeg var for træt til at cykle men sikke et vejr. Pludselig har jeg tiden til Amagerrunden + et kvarter inden solnedgang. Får fjernet de værste stubbe fra stængerne, en hurtigt skyller, et lille drej på en skrue ved sadlen og så ud. Der var ikke mange mennesker, så næsten noget der lignede en tonsertur uden en million afbrydelser. Jeg undgik at presse de sidste par procent, så kom hjem med et lille overskud og kunne også nyde solnedgangen hjemturen over diget. Den var godt nok fin i varmedisen. Og søbrisen ophævede den generelle vind, så der var meget tæt på vindstille, derude. LÆKKERT!!!
Med turen kørt behøver jeg ikke “stresse over” at jeg ikke kommer ud i morgen. Jeg tror næsten jeg vil bruge dagen til at spendere en ny telefon. Min gamle er 4-5 år og den skranter.

 

B23DA06A-6EAB-4925-8D6E-457CFB76A9A7.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nu vi er ved fejl, så er det her et af de sjovere klip.
Togmanden på passagertoget vælger at hoppe af i farten (modsat bil, cykel osv, holder gas og bremse sin position og går ikke i nul når man slipper dem) og skvatter.
Togmanden i godstoget smider den i “bak” og sikrer lige de afgørende meter, så de ikke båtter sammen.

Tilføjet…. Miden har lige knaldet hård med døren to gange inden for de sidste fire minutter. Der er jo heller ingen grund til at prøve at dæmpe sig her op til midnat.

Tredje gang :mad:

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Godt at jeg havde planlagt med en dag uden træning.

Første indløb var nye træsko - det gik let.
Men telefonen…. Elgiganten valgte tilsyneladende IKKE at bruge nummersystemet, så der gik 20-25 minutter før mit nummer blev råbt op. Så gik der vel 40% af tiden med at insistere på, at jeg hverken ville bruge 2000kr for to års forsikring og heller ikke ville bytte mit Oister til 59kr/md ud med noget til over 200. Og så “nogle” timer med at sætte den op, indtaste koder, få dimser til at snakke med den, finde ringetoner og lege lidt med det væsentligt bedre kamera end jeg havde i den gamle, hvor jeg fik fjernet 1080 fotos/videoer. Det hober sig alligevel op over knap fire år.

Og så var turen i går alligevel nok hårdere end jeg troede, for jeg har været ret træt i stængerne.

For første gange i siden 11/7 er jeg under 92kg. Det var sa… også på tide!

Link to comment
Share on other sites

Stadig lidt tung i skinkerne, drog jeg ud i det lumre vejr.
Planen var zone 2 og et par spurter. Knap halvvejs åbner himlen sig og det står ned i stænger og jeg er hurtigt totalt gennemblødt. Der er det altså svært ikke at komme til at jokke lidt ekstra til, så man kan komme hurtigt hjem. 7-8 km hjemmefra bliver det heldigvis knastørt igen. Især fordi alle vinduer i lejligheden stod pivåbne, så havde det regnet ind….

Det viser sig så, at i hvert fald Garmin vurderer at jeg det meste af tiden har ligget i zone 3. Det må så være i bunden og det vælter næppe noget. Den var dog enig i at stængerne var lort og lagkage.
Til gengæld er alle dimser koblet fint med telefonen og overfører lige så fint.

Pga. den ekstra rengøring, nåede jeg hverken at klaske en madpakke sammen eller at spise, før jeg tog på arbejde. 

780BC69E-A94E-4502-9448-6D68C7E2806A.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er for varmt til intervaller/fartleg, så en tonsertur igen i dag.
Efter 20 minutters tid, ser det ud til at der er startet et nyt vejarbejde på cykelstien. Der holder to biler og en varevogn midt i det hele og der render folk rundt på cykelstien. Den er spærret og da jeg kører forbi, kan jeg ikke undgå at se at der ligger en mand i stramt lycra i en stor blodpøl. Lige ved en sidevej - så kan man jo godt regne ud hvad der er sket. De er fire ved ham og ingen af dem søger øjenkontakt, så jeg lister bare forbi uden at blande mig.
Ok tur. Godt den ikke var længere, for jeg fik tømt begge dunke.

Det er egentlig for varmt til styrketræning men armen driller - skal vi gætte på spurterne i går, så jeg lavede lidt for at få den til at te sig ordentligt.
2 x kropshævninger
2 x bicepcurl
2 x dibs
2 x mave.

2EF834DB-4E5D-48E7-92D0-4E7BA4BB34DE.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde sat uret for at køre måske årets sidste rigtig varme tur. Men det havde lige regnet og der skulle også lige en byge mere henover, så…
Da solen brød gennem skyerne fik den sammen med vinden hurtigt tørret vejene, så jeg kom dog ud på diget og “Tonseren” hvor jeg kørte lidt vo2max. Intervallerne var ikke så lange, da jeg var NOGET brugt i stængerne efter i går. Der gik også lige et par intervaller, før kroppen fandt sig til rette i det igen. Primært 2/1. Omsider fik jeg også spurtet på Avedøre Havnevej med frisklagt fin asfalt, efter den har været fræset op i et stykke tid. Lidt fesne ben og modvind men dejligt ikke at hoppe rundt i bulerne fra træ-rødderne.

HVIS det holder, så har jeg lang pause kort før fyraften, så jeg har taget træningstøj med til at gå i motionscenteret. Jeg er lidt i tvivl om jeg skal træne ben eller bør springe dem over, for de halter efter på restitutionen.

7F86278F-50F7-4F45-AD55-801C43D3D567.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Blot en runde om Fælleden - ret præcist en time. 3-4 minutter på FTP og 40 sek på 6-700 watt - ellers resten i lav sone 2. Havde forventet en gang bakkefræs på Tyren med kollega i morgen men han skal køre med fruen og jeg er lokket med. Det bliver nok stille og roligt.

Jeg fik ikke styrketrænet. Gulvet foran DSBs motionsrum er støbt men vægge og loft er på ingen måde færdige. Da jeg var derinde forrige uge var gulvet fejet, så gik ud fra at man havde arrangeret at vi måtte gå igennem når de ikke arbejdede. Men nu er der sat seddel op om at vi igen ikke må bruge det.

Til gengæld har jeg sovet godt de sidste par nætter. Den fes ind hos naboen. Han smadrer stadig døren i en gang i mellem men ikke så tit. Og så.. det lyder åndssvagt, men han er blevet bedre til at lukket den stille. Jeg tror faktisk ikke han kunne finde ud af det.
Før når han skulle lukke den udefra, knaldede han den tit i 2-3 gange - for at få den lukket.
Så lige efter jeg svinede ham til, så lukkede han den hårdt. Og hev den voldsomt i med håndtaget. Men nu kan han gøre det stille. Øvelse gør mester.
Han vækker mig stadig tit når han skal have sin elcykel (en Mate-kopi) ind og ud, men det er fair nok på den smalle trappe - det kan han ikke gøre for. Og han bumler ikke helt så meget rundt som før.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

78-78 km sammen med kollegaen og hans bedre halvdel. Jeg havde “fået lov” at spurte ved byskilte o. lign. men nød faktisk bare en moderat tur i godt selskab og gad ikke fjolle rundt.

Det er vist godt at det ikke er så varmt for armen blive ved at “stramme”. Må tilbage til at hæve mig op i loftbøjlerne med jævne mellemrum og se om det ikke hjælper.
Tåen gik på få dage fra at være lilla til normalfarvet og blot småøm. Den har underligt nok ikke forbedret sig siden og er stadig øm hvis jeg “skubber til den” men heldigvis ikke ellers.

Gal, den her weekend er gået hurtigt. Er det mon straffen for at “gå på rov” i Monopolets Helte og sidde timevis passiv bag skærmen? Det var ellers svært hyggelige gensyn med mange af ungdommens skærmtrolde.
Jeg kan ikke lade være at tænke over, om det var klogt at børne-TV dengang var mere oplysende og uddannende, selvom det nogle gange måske kunne blive for meget. Jeg tror ikke at børn ved mindre i dag men med de få jeg kender til, og som ellers nok er smågammeldags opdraget, er der alligevel nogle underlige huller i det jeg vil mene er helt basal grundviden. Nå, det var da et sidespor… :blush:

Link to comment
Share on other sites

Lidt kropshævninger i går…

Til formiddag ud på diget og køre 3 x 40/20 a la vo2max. Jeg ved ikke hvor hårdt de skal køres men lå 40-50 watt over wattene i et tre-minutters-interval. Det var ikke helt i hegnet men heller ikke med meget overskud.
Den midterste blok var i medvind og det kostede to i træk, da jeg ikke ville overhale med små 50 i timen. Til gengæld blev den sidste blok så på 12, så 30 gode. Herfra zone 2 krydret med et par spurter.

Hurtigt i bad nu på arbejde. Jeg nåede også at afbestille en feriedag, da jeg åbenbart har taget ferie når vi kører de sidste tog på de gamle signalsystem. Det er desværre ikke så meget på det gamle jeg skal køre den dag men det er stadig bedre end ingenting. Puh, det bliver sørgeligt - sidste dag med et rigtigt arbejde, uden at være en abe i en 2 cm “lang” snor der tilmed er tvunget til at køre dårligere end før.

0733716D-03F5-4506-9787-3009A2C050A4.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Vækkeuret var sat til kl 7. Nu naboen ikke vækker mig, måtte det være realistisk men gal, jeg var træt. Jeg fik slået uret fra i stedet for at trykke snooze. Den lange tur faldt på gulvet men jeg var også ret træt i stængerne efter i går, det var nok meget godt.
I stedet de vanlige intervaller på Amagerrunden. 300w er et OCD-pænt tal at sigte efter, så det blev dagens menu.
 

D2630A87-5FD7-4EDC-B69A-35E8941533F5.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share