Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Armen er ikke happy i dag.
Jeg har prøvet at flytte bremsegreb og sadel på stue- og vintercykel, så de visuelt nærmer sig sommercyklen. Så må jeg finjustere når jeg begynder at køre på dem. Vintergeden fik også nye dæk og slanger og det var især det min arm ikke kunne lide.

Vægten ligger stabilt omkring 91,5kg men er givetvis steget når jeg kommer hjem efter weekenden og nej, jeg træner ikke før jeg kommer retur.

Jeg har før skrevet at verden ville være et bedre sted, hvis der blev spillet mere musik i valsetakt. Dette er til den ekstremt skøre side men jeg vil omvendt ikke udelukke, at det “kan noget” i et lunt øltelt.

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

På 14.9.2022 at 18:16 , Gregers TF skrev:

Armen er ikke happy i dag.
Jeg har prøvet at flytte bremsegreb og sadel på stue- og vintercykel, så de visuelt nærmer sig sommercyklen. Så må jeg finjustere når jeg begynder at køre på dem. Vintergeden fik også nye dæk og slanger og det var især det min arm ikke kunne lide.

Vægten ligger stabilt omkring 91,5kg men er givetvis steget når jeg kommer hjem efter weekenden og nej, jeg træner ikke før jeg kommer retur.

Jeg har før skrevet at verden ville være et bedre sted, hvis der blev spillet mere musik i valsetakt. Dette er til den ekstremt skøre side men jeg vil omvendt ikke udelukke, at det “kan noget” i et lunt øltelt.

 

Det er da ikke valsetakt? Det er da bare langsom 4/4 og med et temposkift senere... Træskovals måske.

Jeg skulle ihverfald have en del store fadøl for at sætte pris på musikken uanset...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også fadbamser normalt ER en del af konceptet for den slags musik. 
Det er jo bare sjaw på linie med f eks polka. Det er ikke hverken stor kunst eller nydelse men bare fis og ballade og godt humør. Skal jeg høre god musik med stort G, så er det også noget andet jeg vælger.

….
Jeg tog lige et par kg med hjem fra Jylland og vægten klokkede ind på 93,6 til formiddag - helt som forventet.
Vejret var så godt, at jeg kunne have kørt i kort/kort. Jeg nåede ikke ud, før jeg fandt på lige at sætte mig op på vintergeden. Den var ALT for kort, så jeg måtte finde en længere frempind og prøvetrille et par minutter på Taxc´en, som jeg “heldigvis” ikke har fået solgt.

Jeg ville dog gerne i SATS før der kom mange mennesker, så cyklingen blev ikke til noget. I stedet tre kvarter, hvor jeg udforskede maskinparken. Frie vægte har de ikke meget af, så det var hurtigt overstået. Selv stepbænke er der kun en enkelt af i hele centeret. Maskinerne er MEGET velholdte og “napper” de rigtige steder.
 
Mange vil rynke på næsen af maskintræning men nu får det en chance. Jeg har meldt mig ind og har en time med instruktør på torsdag. Der er lige par maskiner jeg skal have hjælp til og måske har han et par gode ideer?

Benene er overraskende pinlige.
For quads:
2 sæt det-VAR-ikke-pendulumsquat-men-noget-i-den-stil (det ene kun med BW)
1 sæt frontsquat kun med stangen
1 sæt benpres - ikke ret tungt.
Og alligevel rystede de som et espeløv og var ømme med det samme og er det stadig. Jeg er også øm i mine baglår, selvom jeg ikke “turde” træne dem specifikt.
Intet af resten var særligt tungt og alligevel er jeg i gang med proteinomsætning, så min urin er mere grøn end bare grønlig.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Forhåbentlig bliver jeg bedre til ikke at blive paniksulten eller i hvert fald til at styre det.
4100 kcal i går og plus 200 gram på vægten i dag. 
Ben (alt, også lægge) og baller er perfekt DOMS´et i dag. Lige på kanten af at jeg tager fra med hænderne, når jeg skal sætte mig. I overkroppen mærker jeg kun lidt i maven.

Stuecyklen, mit evige smertensbarn, har lige fået lidt omsorg. Alt blev løsnet og flyttet og jeg forsøgte så at indstille den igen, mens jeg trampede forsigtigt i zone 1. 40 minutter i alt med en masse pauser, især i starten - de sidste 20 minutter ud i et. 

Om det blev godt må tiden vise men det er i hvert fald bedre end før.

Nu ud på cykelbanen og sige hej til “tirsdagsholdet”.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Med 3500 kcal også for meget mad i går men alligevel 900 gram ned til 92,9kg. Der blev også spist lidt kage ude på cykelbanen og gaaaal, det var hyggeligt at være derude igen. Får jeg nogensinde andre arbejdstider, så vil jeg nok gerne køre derude igen, hvis jeg ikke er alt gammel.

Da jeg vågnede var der stadig pæn DOMS i skinkerne men der blev hurtigt, så jeg kunne bevæge mig næsten normalt. Fantastisk vejr, så jeg fandt kommercyklen frem og fik sat pumpe osv på den.
Planen var en zone 2-tur på Amagerrrunden men jeg kom til at køre vo2max på de tre lange stykker. 
 

076C30A1-A865-44CB-A71A-0BFDBF1A9F3F.jpeg

Link to comment
Share on other sites

800 gram ned til 92,1 kg. Kalorietælling i går gik i fisk - den viste 4800 kcal men SÅ meget har jeg ikke indtaget. Jeg spiste mad til et beboermøde og det er nok det jeg har overestimeret.

I dag en instruktørtime i SATS. Meget anderledes end forventet, da han helst ville træne med frie vægte og centeret er baseret på maskiner. Vi mødtes på midten og jeg fik nogle gode fif og nye øvelser. Mine quads blev ristet godt af i indkøring af den “squat” jeg ikke ved hvad hedder. Det er udgaven med front mod maskinen - nr 2 i videoen. Selve maskinen er 100% den samme som i SATS.
Hvis nogen kender navnet på øvelsen (-erne) er man meget velkommen til at skrive det.


Jeg lavede den første variant i mandags og den tager dejligt hårdt i bagkæden men den går fra at være tung til vildt tung på næsten ingen cm, så risikoen for at synke igennem er lidt for stor til det er fedt. Der er ingen “nødstop” - det er også noget hø med fronten den anden vej men der er belastningen lettere at styre. Skal jeg en dag træne til fail, så skal jeg over i benpres.

Jeg forstiller mig at begynde at træne struktureret med noter fra næste gang - forhåbentlig lørdag, hvis jeg ikke er alt for øm.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde egentlig tænkt mig at installere Rouvy-appen til at cykle efter på stueskrumlet men så gik det op for mig, hvor godt vejret var. Og at mine lår ikke var HELT så ømme som da jeg kom hjem fra SATS.

En time før solnedgang besteg jeg sommergeden (jeg kan altså ikke helt få mig selv til at stille den væk før det vejr- og vejmæssigt er nødvendigt) og trillede diget/retur i zone to med tre antrit til sidst. Ikke at der var meget guf i dem men de var der.

Nuldag i morgen. Det er sidste arbejdsdag på det gamle signalsystem. Gravøl må vi ikke drikke men jeg har bestilt et par gravkager, jeg skal have hentet og have med på arbejde. 

Link to comment
Share on other sites

Med 16 grader og lidt sol, kunne der cykles i kort/kort. Det er sidste gang vejrudsigten er over 15 grader og da vi kommer ind i oktober, så skal vi være heldige hvis der dukker flere SÅ lune dage op. Ergo hoppede jeg på cyklen. Styrketræning var alligevel ikke mulig for benene. To gange til morgen har jeg været ved at snuble ned af trapperne pga DOMS. 
Jeg ville have kørt en mere reel tur sydover men jeg vendte om, da solen røg ind bag en massiv mørk sky. Da jeg var hjemme kørte jeg mod syd igen og gentog det men nåede ikke så langt, så det var noget lallecykling. Men OK i zone 2 gør det nok ingen forskel. En enkelt spurt blev det dog til.

….

De godt 500 kroner på kage i går var givet godt ud. Jeg var lidt nervøs for at blive helt til grin, da jeg utvivlsomt er/var mere glad for mit arbejde end de fleste andre. Men den åbnede for snakken om at næste alle var vemodige og hele tiden var der en eller anden, der fortalte at han/hun skulle ud på “den sidste tur”. Vores FB-gruppe svømmede også over med afskedsbilleder og -videoer.
I øvrigt pænt med kaos på Hovedbanen, da man har fundet mere skimmelsvamp. Vores opholdslokaler i øvre kælder blev ramt for et par år siden og vi rykkede op på anden sal. Nu er midtersektionen, hvor vi og vores nærmeste ledere er, på både første og anden sal lukket af. Lederne er sendt hjem og vi… os leder man efter et sted at putte hen.
 

9FD10FB1-A8C4-4BB6-90C4-F3553B195AC0.jpeg

Link to comment
Share on other sites

1 minut siden, Gregers TF skrev:

Med 16 grader og lidt sol, kunne der cykles i kort/kort. Det er sidste gang vejrudsigten er over 15 grader og da vi kommer ind i oktober, så skal vi være heldige hvis der dukker flere SÅ lune dage op. Ergo hoppede jeg på cyklen. Styrketræning var alligevel ikke mulig for benene. To gange til morgen har jeg været ved at snuble ned af trapperne pga DOMS. 
Jeg ville have kørt en mere reel tur sydover men jeg vendte om, da solen røg ind bag en massiv mørk sky. Da jeg var hjemme kørte jeg mod syd igen og gentog det men nåede ikke så langt, så det var noget lallecykling. Men OK i zone 2 gør det nok ingen forskel. En enkelt spurt blev det dog til.

….

De godt 500 kroner på kage i går var givet godt ud. Jeg var lidt nervøs for at blive helt til grin, da jeg utvivlsomt er/var mere glad for mit arbejde end de fleste andre. Men den åbnede for snakken om at næste alle var vemodige og hele tiden var der en eller anden, der fortalte at han/hun skulle ud på “den sidste tur”. Vores FB-gruppe svømmede også over med afskedsbilleder og -videoer.
I øvrigt pænt med kaos på Hovedbanen, da man har fundet mere skimmelsvamp. Vores opholdslokaler i øvre kælder blev ramt for et par år siden og vi rykkede op på anden sal. Nu er midtersektionen, hvor vi og vores nærmeste ledere er, på både første og anden sal lukket af. Lederne er sendt hjem og vi… os leder man efter et sted at putte hen.
 

9FD10FB1-A8C4-4BB6-90C4-F3553B195AC0.jpeg

Uhhh lyder godt med kage happening :heartpump: men mindre godt med skimmelsvamp. Håber, at der bliver taget ordentligt hånd om det og at det ikke påvirker din vejrtrækning :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Det virker til at de tager det ret seriøst og, hvis de melder ærligt ud, så laver de også stor rengøring de steder der ikke er påvist noget. Det er ikke noget jeg kan mærke og tallene skulle heller ikke være voldsomt høje.

Men de er pressede til at gøre det grundigt for da vi skulle væk fra kælderen, prøvede de at holde de skjult og derefter kun flytte lederne men lade os andre sidde i det. De fik de ørene ret meget i maskinen for, så det tør de næppe igen. 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Højre lår næsten OK men stadig pænt øm i venstre. Alligevel en tur i SATS men bare stille og roligt for at komme godt i gang og med plads til progression - de fleste steder, i hvert fald. Nu den første introvert-panik har lagt sig, kan jeg bedre opfatte omgivelserne og kan se at der er flere frivægte end først opfattet. Der er ret lidt plads mellem stativerne til håndvægte og bænkene men det gør at jeg måske alligevel kan bænkpresse med håndvægte, selvom den dårlige arm er for slap til at få vægten i startposition fra gulvet. Det må jeg lige nørkle med. I dag så jeg også hexbarstangen. Igen sætter armen grænser men selv uden de vilde vægte, tror jeg det er en god øvelse at have med. 
Jeg har endnu ikke set efterladte vægte/stænger og alle skiver hænger i vægt-orden og ikke tilfældigt eller ligger i en bunke. Alle håndtag til kabel er også på plads i holderen i stedet for på gulvet.Toiletgulvet er ikke overpisset der ligger ikke servietter og tom emballage på gulvet i omklædningen.
Som gammel mavesur stodder, passer det mig fint at slippe for rodet i Fitness World.

Dagens indsats tog 1t 15m:
Kondicykel: 5 minutter
Squat: 2x15 x stang = 20 kg
Frontsquat: 10x20, 2 x 6x50
Sumodødløft m kettlebell: 2 x 15x24, kan ske øvelsen hedder noget andet
Siddende lårcurl: Mange forsøg på indstilling men puden kørte over skinnebenet - av
Liggende lårcurl: 2 x 10x27
Stående læg 1 bens, 25 (2 ben), 30, 25
Siddende læg: 2 x 20x20
Bænkpresmaskine: 2 x 15x27
Rowsmaskine: 2 x 15x27
Bicepcurl: 2 x 10x16
Fransk pres: 2 x 10x10
Skulderpresmaskine: 2 x 15x27, efter 12-13 reps begyndte venstre skulder at “smutte”
Lateralsmaskine: 2 x 10x23
Mavemaskine: 15x27, 15x32, opdagede nogle mavebænke som jeg nok bruger fremover
Hypers: 2 x 12

Som gammel mavesur stodder II, glæder jeg mig allerede til naboen flytter. Han tæsker også ind og ud og knalder med hoveddøren. 3-4 gange på et minut er ikke usædvanligt - dog ikke på underlige tidspunkter, andet end når han går 7:15 om morgenen. Og så er han åbenbart også en sur stodder, i hvert fald skælder, smælder og råber han meget højt i tide og utide. 

Nu lidt oprydning og flytten rundt. Jeg skal have lukket huller på altanerne og have tætningslister i hoveddøren onsdag morgen. Rouvyappen, til at cykle efter, skal også helst klargøres.
 

Link to comment
Share on other sites

Desværre ikke det store… Jeg kørte 20 minutter i zone 1 i stuen i går.
I morges var jeg alt for tidligt oppe for at aflevere nøgle til ejendomskontoret. Unødvendigt, da de kom inden jeg tog på arbejde. Og tætningslister havde de ikke flere af. Morgensløvheden gjorde at jeg ikke nåede træning. At jeg huskede forkert og skulle møde tre kvarter før jeg troede, hjalp heller ikke.

Jeg fik dog pakket tasken, så jeg kunne tage i SATS på vejen hjem. Men jeg har frosset hele dagen og gad ikke. Nu sidder jeg herhjemme og fryser. 20,3 grader burde vel ikke føles pivkoldt. Håber det bare er træthed og jeg ikke har raget noget til mig. Men halskluden er lagt frem til morgen, så jeg ikke skal blive kold om halsen igen.
Normalt ville jeg tænde al varme i lejligheden inden jeg gik i seng men det er tiderne ikke rigtigt til. Håber at ride stormen af med en god nattesøvn.

Link to comment
Share on other sites

I mange øjnes givetvis klamt men i mangel af varme, gik jeg i seng med termosokker, en t-shift og termounderhylere. Jeg vågnede forkølet kl 7 og kæmpede med at falde i søvn igen. 9:15 vågnede jeg lidt stoppet i det ene næsebor og det er siden gået over. Energien til SATS var der men jeg turde ikke satse på at nå det før arbejde, nu det stadig er nyt center og ny transport. 

I stedet hoppede jeg på stueskrumlet og fik kørt på ROUVY for anden gang. Wattene er tilbage i 60/40 balance, selvom jeg troede jeg havde fået rettet fejlen. Igen i dag var der så meget lavvande i wattene, at jeg ikke gider tage mig af det i forhold til mig selv. Selvfølgelig skal pausen koste men jeg manglede så meget, at jeg bare vil konstatere at den viser forkert. Og det gør den så!

Så længe den viser lige meget forkert hele tiden, så sk… være med det. Projektet er at få min lille hjerne til at acceptere de små tal og lære de nye wattzoner at kende.

Jeg kørte først en færdig træning med 10x 40/20 på en halv time med det hele og så 10 minutter på flad vej bagefter. Man kan desværre ikke bare fortsætte ligesom på Zwift.
Til gengæld er der fire visuelle partnere at køre efter, også i intervallerne. Kører man i frihånd, kan man ad libitum indsætte virtuelle partnere og selv vælge deres w/kg eller sluttid på ruten - det er sgu smart til en tonsertur. Dertil ret gode statistikværktøjer bagefter men med forkerte wattværdier falder det til lidt på gulvet lige for mig. Men godt førstehåndsindtryk.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Efter fyraften et hurtigt bad og pakke taske og så i SATS. 
Da jeg kom, var der ret mange men det tyndede hurtigt ud i det. Jeg ville gerne nå toget lige før de lukkede, så jeg ikke skulle stå og vente på det næste, så det gik lidt tjep i dag og med en del supersæt. Fik klaret det på en time og kun de 5 minutters opvarmning på cyklen udgik.
Opv: 2 x 15 backsquat + 2 x 10 frontsquat
ss
Tåhævninger på et ben: 20 (begge), 30, 25
Squat: 6x60
Frontsquat: 6x60
Kettlebelldødløft: 3 x 15x24
Lårcurl, liggende: 2 x 12x27 + halv plade
Siddende læg: 25x20, 20x25
Rowsmaskine: 2 x 15x32
Bænkpres, DB: 15x16, 2 x 10x28
ss
Bicepcurl: 10x18, 8x18, armen stikker og prikker indvendigt her bagefter :dry:
Arnoldpres: 2 x 10x12, venstre skulder øffede - det plejer den ikke i denne øvelse så det får flere forsøg
Fransk pres DB: 2 x 10x10
ss
Mavebøjninger alm på gulvet: 25, 25
Lateralsmaskine: 2 x 12x23
ss
Maverotation: 2 x 12x23
Hyperextension: 2 x 12

Den var bedre da jeg hørte mens jeg kørte - gad vide hvorfor det næsten altid er sådan???

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Så er kroppen holdt op med at gå i panik over styrketræningen. Der lidt DOMS hist og her men ikke noget vildt. Der kan lægges lidt mere volumen på, især på bensiden, forhåbentlig uden at blive alt for øm. Holder fast i frontsquatten lidt endnu, for at styrke al stabiliseringen. Derefter er det planen at veksle mellem FW og supersquatmaskinen fra videoen. Nå de får lavet legextensions-maskinen, skal de også på.

25 minutter i zone 1 på stueskrumlet - eller måske bunden af zone 2, nu den viser for lidt.

Link to comment
Share on other sites

Lidt små ændringer i planerne, da kollegaen i går spurgte om jeg ville spise med. Det er altid hyggelig men så måtte jeg vaske tøj i dag.
Btw har han kæmpe succes med at køre spurter på Zwift. Han har lige rundet 1700 watt i peakpower og 1650 over 5 sek. Og så er han et lille nips på 85kg. Jeg bliver tværet totalt ud, hvis vi ellers kommer til at køre sammen næste år modsat i år, hvor det ikke rigtig blev til noget.
Btw. skal jeg se om jeg kan finde en klub i køre i. Jeg har ikke lyst til at ligge 25-35 ryttere og fylde som i HvidovreCK men jeg savner altså at have nogen “at lege med” og som gerne vil rive mig rundt, andet end i spurter.

Jeg fik kørt 1t 20m på stueskrumlet. Leverpostej m halvstram kæde. Jeg havde bestilte nogle bots  og motivationsmæssigt var der fint men alligevel… de er lidt for flinke og venter hvis man kommer bagud. Omvendt sætter de farten op hvis man træder igennem, så reelt gør de nok ikke den helt store forskel, andet end at tiden går hurtigt og man nok kører lidt længere end ellers. 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvem havde nu troet at det ville blive varmt nok til at køre i korte rør her i oktober. Den kommende uge se lovende ud men om det holder så tidligt som inden jeg skal på arbejde er ikke sikkert meeen….. ikke utænkeligt at der fravælges en tur i SATS og jeg tager en landevejstur i stedet.
I dag blev det til en fin omgang. Jeg skulle nok have spist lidt mere for jeg var ret træt til sidst men det var jo bare om at klø på.
1t 40m
Kondicykel: 5 min
Squatopvarming (4 x 10-15 med stangen)
ss
Tåhævninger på et ben: 20 (2 ben), 30, 30, 25
Squat: 2 x 8x60
Frontsquat: 3 x 6x60
Kettebell dødløft: 3 x 15x24
Liggende lårcurl 3 x 12x27 + halv plade
Siddende læg: 3 x 20x20
Rowsmaskine: 3 x 15x32
Bicepcurl: 3 x 8x16
ss
Bænkpres, DB: 3 x 10x28
Arnold pres: 2 x 10x12 - ingen knas med skulderen i dag
Fransk pres: 3 x 10x10
Lateralsmaskine: 3 x 12x23
Mavemaskine: 3 x 15x32
Maverotation: 3 x 12x23
Hyperextension: 12, 10, 10 - prøver at få den til at ramme ballerne men synes det er svært

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Før arbejde fem kvarter på cyklen. Hovedet var til at fyre den af men kroppen ville ikke rigtigt. Turen henover diget gik fint men bagefter gad benene ikke rigtigt mere. Men OK - jeg var i SATS i går, så hvad kan jeg forvente?

….
For første gang i lang tid, en dejlig dag på arbejde hvor jeg kunne køre som jeg havde lyst til.
De nye signalsystem giver kun lov at køre fra station til station og eftersom det skal forhindre en i at køre længere end tilladt, så er man nødt til at følge en ret restriktiv bremsekurve til hver station - normalt bruges ca 47% af togets bremsekraft. Køretilladelsen fornyes først ca 40 meter før enden af perronen, så det kan man ikke rigtig udnytte.
Nu er det sæson for glatte skinner og det skal signalsystemet tage højde for, så “glatte skinner niveau 2” er indkoblet i den næste tid. Så kører automatikken endnu mere fesent og bruger kun 38% af bremsekraften. MEN. Der er lagt ekstra “fumleafstand” ind samtidigt med at køretilladelsen fornyes små 200 meter før den udløber. Så hvis man slog automatikken fra og kørte manuelt, så har man kunnet køre helt normalt. Man kan stadig ikke køre råddent men en kollega hentede 6 minutters forsinkelse på en halv times tid. Det siger også lidt om hvor meget tid der går tabt på det nye signalsystem.
Men er det så ikke mere behageligt med bløde opbremsninger? Kunne have været men systemet re-beregner jævnligt og hakker sommertider bremsen i hvis toget er bagud på bremsekurven. Eller begynder kortvarigt at accelerede for så at bremse igen. Dertil virker det absurd at køre så langsomt når/hvis toget er forsinket.

Udover at kunne køre frit, så har jeg haft masser af tid til at kigge ud af forruden og ikke have fokus på at ligge på bremsekurven. Der bliver nogle gode uger der kommer :smile:
 

30DB6F4B-494C-499C-9033-CC4D295F7B85.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde skrevet med kollegaen om at køre en tur i dag men jeg gad ikke, da jeg opdagede hvor meget det blæste. Han gad sjovt nok godt og fik mig lokket med ud. Efter en times tid “vågnede jeg” og fik masser af kørelyst.

Man kan vist konstatere at der er kæmpe forskel på landevej og Zwift. På Zwift har han jo lige trådt en pæn del flere watt end jeg og er 8 kg lettere. Vi var vist begge overraskede over at jeg først vandt en bakkespurt og derefter et halvkort antrit på flad vej, hvor han endda startede først. Jeg havde ikke set det komme og anden gang kom der bare et stort “eeeiij” fra ham, så tror også det kom bag på ham. 
Fik kørt et par spurter mere på vej hjem og især den sidste var god lang, da jeg egentlig var løbet tør for gear men da jeg kørte over en asfaltlap, så hoppede den et gear op og jeg kunne lige lidt mere. Det gav også en “ny” maxpuls, efter jeg rodede med værdierne, så det var fint at få et ærligt tal på. Selvom jeg kun gættede 1 slag for lavt.

2C35D777-D54A-4D1E-B19A-8D432BD01111.jpeg

Link to comment
Share on other sites

I dag har slæbt rundt på træningstaske med tøj hele dagen (vores midlertidige skimmelfrie lokaler ligger durk modsat omklædningsskabene, så jeg var jo bare doven :wink:)
Sidste gang tog jeg hjem i stedet for at svinge i SATS. I dag tyllede jeg en energidrik på min sidste togtur. Det var sikkert placebo men det virkede i hvert fald.

Det er vel ingen grund til at jeg remser alle øvelserne op hver gang?
Den ekstra hviledag gjorde godt og jeg var klart stærkere hele vejen rundt, undtaget skulder og lægge.
Jeg sprang lidt bicepcurl over, da armen er “dum” for tiden. Ved ikke om det er rows som den generelt ikke kan lide eller det bare er “fordi”.
Hvad angår frontsquat, så tør jeg ikke køre tungere end de 65 kg i dag. Min øvre ryg/bagskulder er slet ikke stærk nok til at holde kontra, når vægten ligger foran og det føles helt forkert når det hele stikker bagefter. Jeg er lidt bange for at gå i stykker igen. Jeg må over i super squatten og så køre lidt hyggefrontsquat, for at styrke core og bagskulder-ish.
Igen virkelig træt efter bentræningen men det er nok bare sådan det er.

Næste blok aftenkursus er lagt op på studieskolen.dk. Heller ikke det rigtige niveau hollandsk denne gang. Stort, stort øv. Så er der kun et skud tilbage i bøssen før sommerferien, da jeg ved at jeg ikke kan få fri på forårsholdet.

Godt vi har TikTok, så jeg kunne blive mindet om denne lille sjove sag

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Efter jeg fik fikset hoveddøren, var det planen at bruge lidt af fridagen på at tage i SATS. Meeeen…. Det skulle blive 15 grader. En oktobertur i korte rør ville være trist at smide væk. Vi skulle dog forbi kl 14, før det var varmt nok. Det blæste hidsigt, så planen var nok lidt intervaller på diget eller måske den korte runde.
Det blev den korte runde med lidt leg undervejs. Og bagefter intervaller på diget. Med en kun næsten fyldt drikkedunk og intet at spise, var jeg godt mør i skinkerne og de kørte på det yderste for at holde lidt færre watt end normalt. Nåja - nedsat træningsmængde spiller jo nok også ind. Jeg havde kørt 2t45m da jeg var “hjemme” men tog en omvej for at runde tre timer. Der lukkede benene ned og jeg var totalt færdig. Da jeg kom hjem røg hjelm og sko af i entreen og jeg stavrede op i køkkenet og drak en panik-energishake.
Jeg kom ikke i SATS bagefter og jeg er ret sikker på at benene heller ikke er til det i morgen - men hvis, så…. 

Musikken fra sidst skal bringe os over i hiphoppen verden i næste indslag men vi skal lige over dette skridt på vejen. Hvis nogen kan regne ud hvilket nummer der følger, er der fiduspoint at hente.

 

130AC008-0E82-43F8-A4D3-A34F2B41890A.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Vækkeuret sat så jeg kunne nå at træne før arbejde. Jeg vågnede et kvarter før, desværre VIRKELIG træt men kunne ikke falde i søvn. Jeg opgav da en eller anden begyndte at bore. Benene var fine, så i SATS med mig.
Frontsquat måtte blive en anden dag, jeg lagde ud med 3 x 8 i alm squat (kun moderat tungt men alligevel iltgæld fra Helvede) og så 2 x 15 i supersquat. Resten som vanligt og med øgning i flere øvelser. 1t 40m.
Armen driller stadigvæk, så jeg kørte med mindre vægt i bicep curl for at prøve om det kan gøre en forskel.

Vægten er stabil men hvis jeg tager bukser på i en fart, så kommer jeg til at hive bæltet et hul længere ind. Det må vel været sket et eller andet? Jeg er nok lidt “heldig”, for efter jeg startede i SATS, var der mange dage jeg indtog over 4000 kcal om dagen. Det virker heldigvis til at være lidt lettere at styre nu, hvor jeg ikke bliver så hårdt ramt af DOMS

Nå, men næste link i musikkæden er da:

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer til at dæmpe styrketræningen lidt… Sidste uge var jeg bare så træt, så træt og kunne alligevel ikke rigtig sove igennem. Når jeg vågnede om natten var det på forkerte tidspunkter, så min “kropsrytme” var slået ud af kurs. 20 dage i træk med DOMS er nok også at stramme den.
Dertil er yderligere dele af “Hovedbanegården bag kulisserne” lukket pga skimmel-rengøring, så det med at have tøj med og træne efter fyraften er ikke tiltalende p.t. pga pladsmangel.

I første omgang laver jeg to programmer. Et med fokus på overkrop og et med fokus på ben. Og så må jeg træne før arbejde og skifte med cykling og hviledage.

Allerede i går begyndte jeg at stresse og maven gøre knuder. Jeg skulle til tandlæge i dag og min tandlæge gennem mange år er stoppet pga. slidgigt i nakken. Udsigten til at skulle til en ukendt, muligvis brutal, gebissnedker, er ikke så fed når tandlæger i forvejen ikke er et hit.
Hun var heldigvis ganske flink og forsigtig. 

Jeg fik også købt “helårsdæk” til sommercyklen og sat på. Som vanligt gav det godt med knas i armen at rode med dæk og langer. 

Jeg fik kørt 45 minutter i zone 2 i stuen. Det bliver godt vejr i morgen, så forhåbentlig en udetur før arbejde. Tøjet tørrer ikke så hurtigt mere, nu varme og morgensolen er væk, så kunne ikke køre også i dag.

Jeg fik også hentet pakken med koffeinfri kaffe(puder) fra Kaffekompagniet.dk. De er vist belgiske… de har i hvert fald en masse kaffe-kager fra de kanter. Desværre er jeg allerede kommet til at fråde den ene pakke kiks - gaaaaaal, de var gode men jo fuldstændigt tåbeligt.

Link to comment
Share on other sites

Det nærmer slog det normale men jeg vågner stadig en halv time “skævt” om natten. Så da uret ringede for en længere tur, slog jeg det fra og sov til jeg vågnede af mig selv. Jeg skal første møde kl 14:08, så jeg kunne stadig nå at lave lidt fornuftigt.

Udlæg i zone 2 (tror jeg da - jo mere jeg læser om det, jo flere forslag får jeg til alt ramme zonen :dry:) og derefter diget i 30/15. 12 stk kunne jeg nå.
Spurten på Avedøre Havnevej blev anderledes, da jeg ikke havde medvind nok til at kunne “spole ud” i 53/11. At Strava konsekvent sætter maxfarten små 2km/t lavere end Garmin og TP er så noget andet men det blev en ægte lav-kadence-sejtrækker-spurt. 

C43DCACB-6AE4-43FE-A6C6-FDB364D4D0A4.jpeg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal jeg nu til at have ondt i armen når jeg børster tænder og barberer mig? Det er ellers mange måneder siden sidst…. Jeg har ikke været i SATS i 6 dage, så det kan ikke være det. Alt er som det plejer bortset fra… i pausen og de tre uger i SATS har jeg ikke lavet kropshævninger. Det virker åndssvagt at det skulle gøre noget, andet end at der bliver trukket i led og sener men…..
Nå men det indgik i dagens træning, da jeg ikke aner hvad jeg ellers skal pille ved.

Konceptet for i dag var “den lille bendag” med det tog alligevel næsten halvanden time. Jeg havde håbet det var gået hurtigere…
Kondicykel. 5 minutter 
Squatopvarming
ss
Tåhævninger på et ben: 30, 25
Frontsquat: 6x50, 6x70, 6x70
Supersquat, ryg mod maskinen og fødder fremme for at lægge pres på bagkæden: 12x40, 12x40
ss
Kropshævninger: 8, 8
Siddende læg: 20x20, 20x20
Rowsmaskine: 15x32+halv plade, 15x32+halv plade
Bænkpres: DB: 12x16, 2x28, 2x28
ss
Bicepcurl: 10x16, 10x16
Arnold Pres: 12x12, 10x12
Lateralmaskine: 10x27+halv plade, 10x27+halv plade
Tricep pushdown: 15x45, 15x50 - lige det underlige stativ skal jeg ikke bruge igen
Mavemaskine: 15x36, 15x41
Maverotation: 15x32, 15x32
Hyperextension: 12, 12

Man skal ikke altid skue hunden på hårene. Der er gut der træner dernede. Nok 50kg overvægtig. Ligner en der lever af dåsebajere og pizza og er 50-60 år. Men gaal, der er muller i ham. Selv de arabiske Johnny Bravoer (dem er der mange af) er nogle slapsvanse i forhold.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share