Langt pokker i MOL

Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Armen er ikke happy i dag.
Jeg har prøvet at flytte bremsegreb og sadel på stue- og vintercykel, så de visuelt nærmer sig sommercyklen. Så må jeg finjustere når jeg begynder at køre på dem. Vintergeden fik også nye dæk og slanger og det var især det min arm ikke kunne lide.

Vægten ligger stabilt omkring 91,5kg men er givetvis steget når jeg kommer hjem efter weekenden og nej, jeg træner ikke før jeg kommer retur.

Jeg har før skrevet at verden ville være et bedre sted, hvis der blev spillet mere musik i valsetakt. Dette er til den ekstremt skøre side men jeg vil omvendt ikke udelukke, at det “kan noget” i et lunt øltelt.

Edited by Gregers TF

På 14.9.2022 at 18:16 , Gregers TF skrev:

Armen er ikke happy i dag.
Jeg har prøvet at flytte bremsegreb og sadel på stue- og vintercykel, så de visuelt nærmer sig sommercyklen. Så må jeg finjustere når jeg begynder at køre på dem. Vintergeden fik også nye dæk og slanger og det var især det min arm ikke kunne lide.

Vægten ligger stabilt omkring 91,5kg men er givetvis steget når jeg kommer hjem efter weekenden og nej, jeg træner ikke før jeg kommer retur.

Jeg har før skrevet at verden ville være et bedre sted, hvis der blev spillet mere musik i valsetakt. Dette er til den ekstremt skøre side men jeg vil omvendt ikke udelukke, at det “kan noget” i et lunt øltelt.

Det er da ikke valsetakt? Det er da bare langsom 4/4 og med et temposkift senere... Træskovals måske.

Jeg skulle ihverfald have en del store fadøl for at sætte pris på musikken uanset...

Jeg tror også fadbamser normalt ER en del af konceptet for den slags musik. 
Det er jo bare sjaw på linie med f eks polka. Det er ikke hverken stor kunst eller nydelse men bare fis og ballade og godt humør. Skal jeg høre god musik med stort G, så er det også noget andet jeg vælger.

….
Jeg tog lige et par kg med hjem fra Jylland og vægten klokkede ind på 93,6 til formiddag - helt som forventet.
Vejret var så godt, at jeg kunne have kørt i kort/kort. Jeg nåede ikke ud, før jeg fandt på lige at sætte mig op på vintergeden. Den var ALT for kort, så jeg måtte finde en længere frempind og prøvetrille et par minutter på Taxc´en, som jeg “heldigvis” ikke har fået solgt.

Jeg ville dog gerne i SATS før der kom mange mennesker, så cyklingen blev ikke til noget. I stedet tre kvarter, hvor jeg udforskede maskinparken. Frie vægte har de ikke meget af, så det var hurtigt overstået. Selv stepbænke er der kun en enkelt af i hele centeret. Maskinerne er MEGET velholdte og “napper” de rigtige steder.

Mange vil rynke på næsen af maskintræning men nu får det en chance. Jeg har meldt mig ind og har en time med instruktør på torsdag. Der er lige par maskiner jeg skal have hjælp til og måske har han et par gode ideer?

Benene er overraskende pinlige.
For quads:
2 sæt det-VAR-ikke-pendulumsquat-men-noget-i-den-stil (det ene kun med BW)
1 sæt frontsquat kun med stangen
1 sæt benpres - ikke ret tungt.
Og alligevel rystede de som et espeløv og var ømme med det samme og er det stadig. Jeg er også øm i mine baglår, selvom jeg ikke “turde” træne dem specifikt.
Intet af resten var særligt tungt og alligevel er jeg i gang med proteinomsætning, så min urin er mere grøn end bare grønlig.

Edited by Gregers TF

Forhåbentlig bliver jeg bedre til ikke at blive paniksulten eller i hvert fald til at styre det.
4100 kcal i går og plus 200 gram på vægten i dag. 
Ben (alt, også lægge) og baller er perfekt DOMS´et i dag. Lige på kanten af at jeg tager fra med hænderne, når jeg skal sætte mig. I overkroppen mærker jeg kun lidt i maven.

Stuecyklen, mit evige smertensbarn, har lige fået lidt omsorg. Alt blev løsnet og flyttet og jeg forsøgte så at indstille den igen, mens jeg trampede forsigtigt i zone 1. 40 minutter i alt med en masse pauser, især i starten - de sidste 20 minutter ud i et. 

Om det blev godt må tiden vise men det er i hvert fald bedre end før.

Nu ud på cykelbanen og sige hej til “tirsdagsholdet”.

Edited by Gregers TF

Med 3500 kcal også for meget mad i går men alligevel 900 gram ned til 92,9kg. Der blev også spist lidt kage ude på cykelbanen og gaaaal, det var hyggeligt at være derude igen. Får jeg nogensinde andre arbejdstider, så vil jeg nok gerne køre derude igen, hvis jeg ikke er alt gammel.

Da jeg vågnede var der stadig pæn DOMS i skinkerne men der blev hurtigt, så jeg kunne bevæge mig næsten normalt. Fantastisk vejr, så jeg fandt kommercyklen frem og fik sat pumpe osv på den.
Planen var en zone 2-tur på Amagerrrunden men jeg kom til at køre vo2max på de tre lange stykker. 

076C30A1-A865-44CB-A71A-0BFDBF1A9F3F.jpeg

800 gram ned til 92,1 kg. Kalorietælling i går gik i fisk - den viste 4800 kcal men SÅ meget har jeg ikke indtaget. Jeg spiste mad til et beboermøde og det er nok det jeg har overestimeret.

I dag en instruktørtime i SATS. Meget anderledes end forventet, da han helst ville træne med frie vægte og centeret er baseret på maskiner. Vi mødtes på midten og jeg fik nogle gode fif og nye øvelser. Mine quads blev ristet godt af i indkøring af den “squat” jeg ikke ved hvad hedder. Det er udgaven med front mod maskinen - nr 2 i videoen. Selve maskinen er 100% den samme som i SATS.
Hvis nogen kender navnet på øvelsen (-erne) er man meget velkommen til at skrive det.

Jeg lavede den første variant i mandags og den tager dejligt hårdt i bagkæden men den går fra at være tung til vildt tung på næsten ingen cm, så risikoen for at synke igennem er lidt for stor til det er fedt. Der er ingen “nødstop” - det er også noget hø med fronten den anden vej men der er belastningen lettere at styre. Skal jeg en dag træne til fail, så skal jeg over i benpres.

Jeg forstiller mig at begynde at træne struktureret med noter fra næste gang - forhåbentlig lørdag, hvis jeg ikke er alt for øm.

Jeg havde egentlig tænkt mig at installere Rouvy-appen til at cykle efter på stueskrumlet men så gik det op for mig, hvor godt vejret var. Og at mine lår ikke var HELT så ømme som da jeg kom hjem fra SATS.

En time før solnedgang besteg jeg sommergeden (jeg kan altså ikke helt få mig selv til at stille den væk før det vejr- og vejmæssigt er nødvendigt) og trillede diget/retur i zone to med tre antrit til sidst. Ikke at der var meget guf i dem men de var der.

Nuldag i morgen. Det er sidste arbejdsdag på det gamle signalsystem. Gravøl må vi ikke drikke men jeg har bestilt et par gravkager, jeg skal have hentet og have med på arbejde. 

Med 16 grader og lidt sol, kunne der cykles i kort/kort. Det er sidste gang vejrudsigten er over 15 grader og da vi kommer ind i oktober, så skal vi være heldige hvis der dukker flere SÅ lune dage op. Ergo hoppede jeg på cyklen. Styrketræning var alligevel ikke mulig for benene. To gange til morgen har jeg været ved at snuble ned af trapperne pga DOMS. 
Jeg ville have kørt en mere reel tur sydover men jeg vendte om, da solen røg ind bag en massiv mørk sky. Da jeg var hjemme kørte jeg mod syd igen og gentog det men nåede ikke så langt, så det var noget lallecykling. Men OK i zone 2 gør det nok ingen forskel. En enkelt spurt blev det dog til.

….

De godt 500 kroner på kage i går var givet godt ud. Jeg var lidt nervøs for at blive helt til grin, da jeg utvivlsomt er/var mere glad for mit arbejde end de fleste andre. Men den åbnede for snakken om at næste alle var vemodige og hele tiden var der en eller anden, der fortalte at han/hun skulle ud på “den sidste tur”. Vores FB-gruppe svømmede også over med afskedsbilleder og -videoer.
I øvrigt pænt med kaos på Hovedbanen, da man har fundet mere skimmelsvamp. Vores opholdslokaler i øvre kælder blev ramt for et par år siden og vi rykkede op på anden sal. Nu er midtersektionen, hvor vi og vores nærmeste ledere er, på både første og anden sal lukket af. Lederne er sendt hjem og vi… os leder man efter et sted at putte hen.

9FD10FB1-A8C4-4BB6-90C4-F3553B195AC0.jpeg

1 minut siden, Gregers TF skrev:

Med 16 grader og lidt sol, kunne der cykles i kort/kort. Det er sidste gang vejrudsigten er over 15 grader og da vi kommer ind i oktober, så skal vi være heldige hvis der dukker flere SÅ lune dage op. Ergo hoppede jeg på cyklen. Styrketræning var alligevel ikke mulig for benene. To gange til morgen har jeg været ved at snuble ned af trapperne pga DOMS. 
Jeg ville have kørt en mere reel tur sydover men jeg vendte om, da solen røg ind bag en massiv mørk sky. Da jeg var hjemme kørte jeg mod syd igen og gentog det men nåede ikke så langt, så det var noget lallecykling. Men OK i zone 2 gør det nok ingen forskel. En enkelt spurt blev det dog til.

….

De godt 500 kroner på kage i går var givet godt ud. Jeg var lidt nervøs for at blive helt til grin, da jeg utvivlsomt er/var mere glad for mit arbejde end de fleste andre. Men den åbnede for snakken om at næste alle var vemodige og hele tiden var der en eller anden, der fortalte at han/hun skulle ud på “den sidste tur”. Vores FB-gruppe svømmede også over med afskedsbilleder og -videoer.
I øvrigt pænt med kaos på Hovedbanen, da man har fundet mere skimmelsvamp. Vores opholdslokaler i øvre kælder blev ramt for et par år siden og vi rykkede op på anden sal. Nu er midtersektionen, hvor vi og vores nærmeste ledere er, på både første og anden sal lukket af. Lederne er sendt hjem og vi… os leder man efter et sted at putte hen.

9FD10FB1-A8C4-4BB6-90C4-F3553B195AC0.jpeg

Uhhh lyder godt med kage happening :heartpump: men mindre godt med skimmelsvamp. Håber, at der bliver taget ordentligt hånd om det og at det ikke påvirker din vejrtrækning :crazy:

Det virker til at de tager det ret seriøst og, hvis de melder ærligt ud, så laver de også stor rengøring de steder der ikke er påvist noget. Det er ikke noget jeg kan mærke og tallene skulle heller ikke være voldsomt høje.

Men de er pressede til at gøre det grundigt for da vi skulle væk fra kælderen, prøvede de at holde de skjult og derefter kun flytte lederne men lade os andre sidde i det. De fik de ørene ret meget i maskinen for, så det tør de næppe igen. 

Edited by Gregers TF