Chinups styrke


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

Jeg fatter simpelthen ikk, at du ikk tog imod det forslag om Pavels ladder... Læs lige den artikel igen!!

Jeg ku tage 8reps før, og efter 6 uger med ladder, kan jeg tage 3x8xBW+10kg!

Så igang med artiklen og spørg så igen hvis du er i tvivl... :wink:

synes ikke den der artikel gav mig noget...den gave nogle ideer men ikke andet...kan ikke forstå hvorfor man skal tag så mange gentagelser..hvis jeg alstå har forstået ladder teknikken!! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jamen, er dit mål ikke at ville kunne tage flere gentagelser? :raisebrow:

Husker jeg ikke helt galt, så er det præcis det teknikken oprindeligt er udtænkt til: At øge det antal chin-ups du maksimalt kan udføre. Når det er godt nok til Spetznaz er det i hvert fald godt nok til mig... :wink:

JO men ikke i pauser. men sammenhængende sæt. Altså at kunne tag 14reps på en gang og ikke i flere sæt så man opnår det.

er der nogen som har prøvet ladder 100% og kunne tage mere end de plejede?

Link to comment
Share on other sites

JO men ikke i pauser. men sammenhængende sæt. Altså at kunne tag 14reps på en gang og ikke i flere sæt så man opnår det.

er der nogen som har prøvet ladder 100% og kunne tage mere end de plejede?

Jeg har brugt laddermetoden, og Grease the Groove (5 stk, mange gange om dagen) og det virker...

Link to comment
Share on other sites

Personlig update:

Juhuu er oppe på 6R nu :cooldance:

Men jeg kan kun lave 1 sæt med 6R. resten ligger på 2-3 :blush:

Men det er da gået fremad siden denne tråd startede.

Det jeg har gjort er ret simpelt. Jeg har taget chinups hver gang til træning, til jeg ikke kunne tage flere. Man kan læse nok så mange teorier om alt muligt, men en gang imellem skal man vist også bare kaste sig ud i det.

Måske skulle jeg starte en log...

edit:

Øm...jeg kan se at der er mange der har sådan en [log] knap. Hvordan får jeg sådan en fætter frem?

Jeg har forsøgt at oprette en Blog nu. Men der kommer ikke nogen fin lille knap frem. (?)

Edited by gvp
Link to comment
Share on other sites

Personlig update:

Juhuu er oppe på 6R nu :cooldance:

Men jeg kan kun lave 1 sæt med 6R. resten ligger på 2-3 :blush:

Men det er da gået fremad siden denne tråd startede.

Det jeg har gjort er ret simpelt. Jeg har taget chinups hver gang til træning, til jeg ikke kunne tage flere. Man kan læse nok så mange teorier om alt muligt, men en gang imellem skal man vist også bare kaste sig ud i det.

Måske skulle jeg starte en log...

Tillykke med det.

Start en log

Forsøg med ladders eller grease the groove og du vil se løjer

Link to comment
Share on other sites

Min egen erfaring, hvor jeg gik fra 0 til 8 chins på 2 måneder er: køre masse sæt til failure minus 2 rep. Jeg fordelte sæt ud over dag/aften. Pt. er jeg på vej til de 20 og jeg vil prøve at køre samme program.

Voldte de -2, -1 og 0 reps i starten dig problemer, eller var de nemme nok? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Har lige et spørgsmål.

Hvad gør det at arbejde med chinups anderledes end andet styrketræning?

Altså der er blevet anbefalet 5 sæt hver dag. Men i normal styrketræning, siger man ikke der at 2-3 burde være nok, og slet ikke hver dag?

Jeg er lidt forvirret.

Ideen med de mange sæt er at du kører langt fra failure, det er nok ikke så effektivt til at blive stor med, men rigtigt godt til styrke.

Jeg har selv kørt grease the groove, hvor jeg kørte sæt med halvdelen af mit max. Startede med 5 reps og 4 sæt fordelt udover dagen hver dag (mit max var 10 reps dengang). Så en gang imellem testede jeg mit max og satte reps op, det resulterede i at jeg kom op på 20 rep max efter 2-3 måneder. Tidligere har jeg prøvet at træne chins i forbindelse med et fullbody program, dvs 3 gange om ugen, 3 sæt x antal reps, både med og uden vægt. Det resulterede i betydeligt langsommere resultater.

Link to comment
Share on other sites

nej de var nemme nok.kan tag omkring 8. prøvede idag og tog 8 rimelig godt.kunne have taget 10 men havde ingen til at hjælpe!

Det var nu et spørgsmål til niceman, men hvis du også har praktiseret chin-ups i rep.rangen -2 til 0, kunne det selvfølgelig også være interessant at høre om :smile:

Link to comment
Share on other sites

nåh ok.... :dry::blush:

hvad mener du med -2 til 0?

Ingen ting, det var bare gas, men man kunne tolke nicemans indlæg som om, at han i starten lavede minus 2 reps (Han kunne lave 0r i starten som max og praktiserede sæt @ max -2 reps, dvs. minus 2r)... Det kan jo ikke lade sig gøre :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg brugte samme princip, da jeg startede.

Men uden makker og fancy maskiner :laugh:

Jeg kunne ikke tage en eneste, men så satte jeg en stol hen under, og hjalp til med benene opad,

og sænkede langsomt så det blev negativ træning.

Var det der negative träning i chins noget som fungerede for dig? Jeg overvejer lige om jeg burde göre noget i den stil for at eventuelt få lidt gang i mine chins. Kan pt vel lige präcis snige mig op på en hvis jeg strammer baller rigtig sammen :blush: Det skyldes nok mest at jeg er en anelse (let underdrivelse) tung i röven. Helst ville jeg forsöge at bruge Pavels GTG men konen har ikke ligefrem udtrykt henrykkelse over min plan for en chins-bar over dören inde i sovevärelset :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ingen ting, det var bare gas, men man kunne tolke nicemans indlæg som om, at han i starten lavede minus 2 reps (Han kunne lave 0r i starten som max og praktiserede sæt @ max -2 reps, dvs. minus 2r)... Det kan jo ikke lade sig gøre :wink:

Det kan det vel i og for sig godt. Der er ihvertfald folk der er startet med at gøre det.

De bruger stole, maskiner så de kommer op, og så bruger de alle kræfterne når de lader sig dale ned.

Så de starter med at køre ekcentriske chinups, indtil de får styrke nok til også at køre koncentriske.

Er der forresten nogen der kan forklare mig hvad forskellen på en pull-up, og en chinup er?

Link to comment
Share on other sites

Helst ville jeg forsöge at bruge Pavels GTG men konen har ikke ligefrem udtrykt henrykkelse over min plan for en chins-bar over dören inde i sovevärelset
Det er skuffende, hun nyder vel også godt af at få dig i form, så er det vel fair nok.
Er der forresten nogen der kan forklare mig hvad forskellen på en pull-up, og en chinup er?

Tja det er en af de større diskussioner der har kørt herinde, så prøv at søg efter det. Men konklusionen var så vidt jeg husker ikke entydig.

Link to comment
Share on other sites

Det kan det vel i og for sig godt. Der er ihvertfald folk der er startet med at gøre det.

De bruger stole, maskiner så de kommer op, og så bruger de alle kræfterne når de lader sig dale ned.

Så de starter med at køre ekcentriske chinups, indtil de får styrke nok til også at køre koncentriske.

Ehh, ja, men nu stod der jo intet om eccentrisk træning i det oprindelige indlæg, jeg citerede :wink:

Og man kan stadig ikke lave 0 eller under 0 reps, det giver da sig selv :laugh:

Men kunne jeg endnu ikke lave chin-ups, ville jeg da også selv starte ud med eccentriske, hvis ikke jeg havde mulighed for assisted.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share