Idræt og sundhed


rizzuh
 Share

Recommended Posts

Altså nu ved jeg godt, at idrætsstudiet i Odense hører under et andet fakultet end i f.eks. Kbh (går også ud fra Århus er under det naturvidenskabelige). MEN jeg tror man skal regne med efter endt bachelor, at stå med stort set samme uddannelse...

Men hvad hvorfor er tråden egentlig oprettet, læser du selv, eller vil du gerne høre om studiet eller ?

Edited by -Elvirus-
Link to comment
Share on other sites

Grunduddannelsen - de 2 første år, en god portion blandet bolsjer med masser af praktisk idræt koblet til pædagogik og idræt i læringssammenhæng (med fokus på undervisning i gymnasiet). Derudover en række teoretiske fag omkring anatomi, fysiologi, biomekanik - primært koblet til kroppen under arbejde. Sidst de sundhedsteoretiske fag med historisk, sociale og sociologiske perspektiver.

Derefter er det valgfrit og du kan fra 3 år begynde at vælge i den retning du ønsker det. Så'n er uddannelsen opbygget mere eller mindre på alle 3 universiteter tror jeg. Det er i hvert fald meningen at efter 2 år, folk skal stå med nogenlunde samme kvalifikationer.

Link to comment
Share on other sites

sorry rizzuh..... var lidt for hurtig til at læse tråden igennem...

Men ang. studiet så er de, som andre vist har sagt, ens opbygget i kbh, århus og odense.

Nu er jeg lige startet i år og har derfor ikke det helt store grundlag at vundere ud fra. Men

so far har det sku været super godt... masser af aktivitet med fede mennesker og teorien

er sku også ok... selvom det kan være hårdt med alle de nye ting der skal læres...

Men vil lige gøre opmærksom på at man skal være nogenlunde bred i sin interesse for idræt, f.eks. har vi rigtig meget gymnastik, hvilket der ikke er så mange der har erfaring med. Så hvis man er "bold nørd" og simpelthen ikke gider sådan noget så blir det nok hårdt at komme igennem det første år...

Bare sådan lige ud fra hvad jeg har erfaret...

men alt i alt, fedt og meget anderledes studie, med masser af festglade mennesker :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share