Nyt 2½ dags program


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Jeg sad lige og prøvede at støbe et program sammen, som både gav en smule masse og en del funktional styrke - især med basketball for øje :smile:

Så spurgte JesperT om et par øvelser, så dem har jeg lagt ind.. Mit problem ligger så i, at jeg nok kun har tid til at træne 2 gange om ugen, da basketball er 2 gange om ugen, og der er også noget det hedder skole, lektier og fest..

Her er hvad jeg kom frem til:

Dag 1:

Squat 5x5 eller 10x3 eller 1x20 (high reppin')

Bænkpres 5x5

Power cleans 15x1

Goodmornings 4x6-8

Millitary press 5x5 eller 4x6-8?

EZ-curls 4x6-8

Dragons 3-4 sæt

dag 2:

Dødløft 5x5 eller 10x3?

Yates Row 5x5

Push press 8x3

Close grip BP el. incline BP 5x5 ?

Lateral raises 4x6-8

Hanging hip raises 3-4 sæt

Også noget rotator cuf, og måske lidt suplerings træning i weekenden, hvis lysten/tiden er der..

1. Hvordan ser det ud?

2. er det nok til stadigvæk at opnå muskel- og stykreforøgelse?

3. er det funktionelt ifht. basketball?

Link to comment
Share on other sites

1) Synes det ser fint ud :smile:

2) Et godt basis program vil altid give resultater fra sig både i masse og styrke, siden du heller ikke har trænet vildt længe af hvad jeg kan forstå!

3) Den her kan jeg ikke svare dig på som talende af erfaring, men som sagt vil du opnå større "funktionel styrke" på sigt og derfor også opnå en bedre fysik, form og udholdenhed med henblik på at blive bedre til lige netop basketball.

Mvh. Kim

Link to comment
Share on other sites

1) Synes det ser fint ud :smile:

2) Et godt basis program vil altid give resultater fra sig både i masse og styrke, siden du heller ikke har trænet vildt længe af hvad jeg kan forstå!

3) Den her kan jeg ikke svare dig på som talende af erfaring, men som sagt vil du opnå større "funktionel styrke" på sigt og derfor også opnå en bedre fysik, form og udholdenhed med henblik på at blive bedre til lige netop basketball.

Mvh. Kim

thx.. Nej ikke vildt længe - Kun seriøst i et år. Jeg trænede seriøst for 2-3 år siden, men mistede alt hvad jeg havde opbygget pga. sygdom. Men jeg tænker bare på den ugentlige volumen... Den bliver jo en del lavere, og er det nok til vækst?

tager omkring 100 i bænk, 130 i squat og 140-50 i dødløft

Link to comment
Share on other sites

thx.. Nej ikke vildt længe - Kun seriøst i et år. Jeg trænede seriøst for 2-3 år siden, men mistede alt hvad jeg havde opbygget pga. sygdom. Men jeg tænker bare på den ugentlige volumen... Den bliver jo en del lavere, og er det nok til vækst?

tager omkring 100 i bænk, 130 i squat og 140-50 i dødløft

Hvis du nu går igang med programmet kan du jo justere det hen af vejen, så længe du er i kcal overskud skal massen nok komme!

Jeg har trænet 2½ år og et program som dit ville passe fint hvis jeg skulle træne 2 gange om ugen.

:thumb:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share