Jeg tager mere og mere på..


Monse
 Share

Recommended Posts

Hej..

jeg er en dreng på 16 år.

Jeg er 176 cm, og vejer ca 121 kg.

Det er jo en kolosal overvægt.

jeg er så træt af og være den tykke dreng.

alle mine slægtninge er overvægtige, men jeg er i den værste ende.

Jeg spiser simpelthen alt det usunde, som alle andre.

Jeg kan bare ikke tåle det..

Jeg er så nedtrykket hele tiden..

Jeg har ikke ret mange venner, sidder ved compen hele dagen, og bliver større og større.

Det var bare mine frustrationer jeg ville af med..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det var bare mine frustrationer jeg ville af med..
Du vil forhåbentlig mere end det.

Der er kun et tidspunkt at starte på, og det er nu!

Jeg spiser simpelthen alt det usunde, som alle andre.

Jeg kan bare ikke tåle det..

Ingen kan "tåle" overflod af kalorier igennem længere tid.

jeg er så træt af og være den tykke dreng.

Tag ansvar for din egen situation og erkend at du har muligheden for at ændre den ligesom du gerne vil have det, bare du vil det nok.

Jeg ved ikke om mine skriverier kan få dig igang med noget, men man har vel lov at håbe.

Link to comment
Share on other sites

Du vil forhåbentlig mere end det.

Der er kun et tidspunkt at starte på, og det er nu!

Ingen kan "tåle" overflod af kalorier igennem længere tid.

Tag ansvar for din egen situation og erkend at du har muligheden for at ændre den ligesom du gerne vil have det, bare du vil det nok.

Jeg ved ikke om mine skriverier kan få dig igang med noget, men man har vel lov at håbe.

Det er jo let for dig at sige.

Jeg får ingen opbakning herhjemme.

Når jeg tager i skole spiser de andre Pizza, kager, osv. Så er det da meget naturligt, man også selv får lyst til det?

Jeg har været igang før, hvor jeg faktisk var på 110, og kom så ned på 100.

Det holdte også lidt tid på de 103 stykker.. men som tiden gik, fik man løst til søde sager.. UTROLIGT svært at holde sig fra.. Og når man ikke tænker over det, og spiser normalt plus lidt til, så går det RIGTIG stærkt.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo let for dig at sige.

Jeg får ingen opbakning herhjemme.

Når jeg tager i skole spiser de andre Pizza, kager, osv. Så er det da meget naturligt, man også selv får lyst til det?

Jeg har været igang før, hvor jeg faktisk var på 110, og kom så ned på 100.

Det holdte også lidt tid på de 103 stykker.. men som tiden gik, fik man løst til søde sager.. UTROLIGT svært at holde sig fra.. Og når man ikke tænker over det, og spiser normalt plus lidt til, så går det RIGTIG stærkt.

Og så er det også meget nedladende at se på, de andre kan æde alt det de vil uden at tage på DET MINDSTE.

Link to comment
Share on other sites

Sådan er livet uretfærdigt fordelt........nogen kan æde og holde en "idealvægt" - andre kan slide og slæbe ...og sulte..og ....

hvis du vil det, så hank op i den rygrad... du har. per definition..inderst inde.... det kan lade sig gøre !!!!!

/Vivs

Ja,og der skal ihvertfald ske noget.

Hvis jeg bliver ved med at tage på, ender det med at jeg sundhedsmæssigt får problemer..

Link to comment
Share on other sites

Hej Monse

Der sker ikke noget før du selv beslutter at det skal der.

Bakker din familie ikke op om det? Så var det måske et godt sted at starte. Sund og kalorielet aftensmad, ingen dessert. Og får du/I lyst til noget at tygge på gennem aften-filmen så smager gulerodsstave med dressing lavet af fromage fraich altså slet ikke så tosset.

Jeg kan godt forstå at det er svært at spise sundt når alle andre spiser deres junk-food. Men du kunne som udgangspunkt sørge for at have en lækker madpakke med. Så frister det andet måske ikke helt så meget. Derudover kunne du jo prøve at skære ned og love dig selv som udgangspunkt at du fx kun må spise junkfood tre dage om ugen i skolen og så senere skære ned til kun to eller en gang om ugen når du har vænnet dig til tanken.

Alternativt kunne du sætte dig ind i, hvordan man tæller kalorier og så sige til dig selv at du må bruge fx 1000 kalorier af en dagsration på mad i skolen. Om de så går på en kæmpe madpakke , en pizza eller en plade chokolade er op til dig selv.

Derudover er det da bare med at komme i gang med noget motion. Det kan gøre en stor forskel i, hvor meget man kan tillade sig at spise på en dag og stadig tabe sig.

Hels og lykke med projektet

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Det er jo let for dig at sige.

Jeg får ingen opbakning herhjemme.

Når jeg tager i skole spiser de andre Pizza, kager, osv. Så er det da meget naturligt, man også selv får lyst til det?

Jeg har været igang før, hvor jeg faktisk var på 110, og kom så ned på 100.

Det holdte også lidt tid på de 103 stykker.. men som tiden gik, fik man løst til søde sager.. UTROLIGT svært at holde sig fra.. Og når man ikke tænker over det, og spiser normalt plus lidt til, så går det RIGTIG stærkt.

Ja, det er let for mig at sige, men hvad havde du forventet folk ville skrive?

Jeg går ud fra du skriver sådan et indlæg fordi du faktisk gerne vil igang og har brug for noget hjælp til det. Du kan du bare først få når du er klar til at tage imod det.

Verden er uretfærdig, sådan er det, og virkeligheden er for dit vedkommende at hvis du fortsætter med at spise pizza og søde sager som du gør nu, så går det den gale vej. Hvordan andre spiser / kan tillade sig at spise er, når vi virkelig skærer ind til benet, bedøvende ligegyldigt. Det handler om dig og din krop.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Og så er det også meget nedladende at se på, de andre kan æde alt det de vil uden at tage på DET MINDSTE.

Hold op med det klynkeri. Undskyld den hårde tone, men du er jo en stor undskyldning for dig selv. Kom igang med noget motion og få ændret dine kostvaner. Det kan kun gå for langsomt.

K

Link to comment
Share on other sites

Hold op med det klynkeri. Undskyld den hårde tone, men du er jo en stor undskyldning for dig selv. Kom igang med noget motion og få ændret dine kostvaner. Det kan kun gå for langsomt.

K

Kalkunen, jeg har aldrig hørt noget så åndsvagt. Har du prøvet at skulle tabe dig meget? Dine smartass bemærkning hjælper ikke en skid.

Men her er mit råd; Jeg har selv tabt mig omkring 44 kg, og her er hvordan jeg har gjort det.

1) startede med at find ud af hvormeget jeg skulle bruge af Kcal pr. dag (Cirka)

2) Gik langsomt ned til 1600 kcal. Brugt kropkost programmet.

3) Erkendt at når man vejer rigtig meget, så skal fokus ligge mest på kosten og mindre på motion i starten. Men gem ikke motion.

4) Mere og mere motion jo længere jeg kom ned, og kroppen kunne hold til det.

5) Dyrk motion med en ven.

og husk at selvom andre kommer med kommentare, er den eneste som skal være motiveret til dit vægttab er dig og kun dig. Hvis du ikke er med, så kommer du ikke langt.

Held og lykke.

Link to comment
Share on other sites

jeg kan sagtens sætte mig ind i din situation.

da jeg gik i folkeskole var jeg også lidtt buttet.

det er bestemt ikke spændende at sidde med en gang gulerødder når de andrree spiser en lækker pizza.

det handler om viljestyrke. man skaql ville det hundrede procent.

til at starte med kune du jo droppe pizzaen og drikke coca cola ligt i stedet for alm cola.

desuden kunne du prøve at droppe souce og spise ketchup i stedet.

prøv og vend dig til at gå en tur på en time hverdag efter skole i et jævnt tempo.

skulle du få svært ved at holde det, så giv dig selv en spise dag om ugen, hvor du gerne må spise en pizza eller hvad du nu har lyst til.

du skal bare huske på at jo mere du spiser af usund føde, jo mere har du at slås med.

disse ting kan du starte med, hvis du har svært ved at holde dig til en rigttig kostplan og et hårdt triningsprogram.

dette vil ikke give mirakler, men nogle kilo skal der nok falde af.

når du er kommet godt i gang skal du nok finde motivationen til en mere målrettet diæt, og så kan du bare skrive en pm til mig. så skal jeg nok hjælpe dig med en god kost plan.

tro på dig selv, så skal det sku nok gå :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Som alle de andre siger: Fjern alle de direkte usunde ting fra hverdagen (erstat dem eventuelt med frugt/grønt) og begynd så enten at powerwalke eller cykle.... jeg vil ikke anbefale løb for en person med din kropsvægt da det hurtigt vil gå udover dine led.

Det hele handler om at du skal forbrænde flere kcal end du spiser, det kan gøres simpelt ved krop og kost programmet! Men man skal gøre sig det klart at det godt kan tage tid og være lidt irriterende at bruge programmet hver eneste dag i starten.

Held og lykke.

Link to comment
Share on other sites

Hej Monse,

Det er meget vanskeligt når du ikke har opbakning hjemmefra! - hvis resten af familien også er overvægtige spiser i formentlig forkert allesammen. Har du fortalt din familie, hvor dårligt du har det med din overvægt og de problemer det giver dig?

Ville det være en ide for dig at komme til diætist eller indgå i en gruppe sammen med andre overvægtige unge? - så du ikke føler du står helt alene, og der vil være andre end din familie til at støtte dig i projektet...Det vil selvfølgelig kræve en form for økonomisk opbakning fra dine forældre, da du formentlig ikke selv tjener penge.

Jeg synes du skal se om du ikke kan forklare din familie at det er for dårligt, hvis de ikke yder en form for opbakning, da det på sigt kan gå hen at blive sundhedsskadeligt for dig at være overvægtig.

Og det kan godt være det ser ud som om, at nogle kan spise hvad de vil og stadig være pinde-tynde, men jeg skulle hilse at sige, at det er meget få, der bliver ved med at kunne det! På et tidspunkt skal langt de fleste tænke over, hvad de spiser, hvis de ikke vil vokse i bredden :wink:

Når du tager en beslutning om at gå i gang med at tabe vægt, så opret eventuelt en logbog her på siden, hvor du skriver, hvad du spiser og hvor meget du rører dig - så kan vi andre komme med opmuntrende råd til dig hen ad vejen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Kalkunen, jeg har aldrig hørt noget så åndsvagt. Har du prøvet at skulle tabe dig meget? Dine smartass bemærkning hjælper ikke en skid.

Men her er mit råd; Jeg har selv tabt mig omkring 44 kg, og her er hvordan jeg har gjort det.

1) startede med at find ud af hvormeget jeg skulle bruge af Kcal pr. dag (Cirka)

2) Gik langsomt ned til 1600 kcal. Brugt kropkost programmet.

3) Erkendt at når man vejer rigtig meget, så skal fokus ligge mest på kosten og mindre på motion i starten. Men gem ikke motion.

4) Mere og mere motion jo længere jeg kom ned, og kroppen kunne hold til det.

5) Dyrk motion med en ven.

og husk at selvom andre kommer med kommentare, er den eneste som skal være motiveret til dit vægttab er dig og kun dig. Hvis du ikke er med, så kommer du ikke langt.

Held og lykke.

Nej, jeg har aldrig nogensinde været svært overvægtig.

Måske lyder det en smule hårdt, men der er intet smartass over det. Jeg er træt af at høre overvægtige klynke over hvad normalvægtige kan spise. Det er din krop, din skyld den er fed, gør noget ved det.

Har selv tabt mig fra 89 kg til 79 kg. Det var ganske nemt.

K

Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg har aldrig nogensinde været svært overvægtig.

Måske lyder det en smule hårdt, men der er intet smartass over det. Jeg er træt af at høre overvægtige klynke over hvad normalvægtige kan spise. Det er din krop, din skyld den er fed, gør noget ved det.

Har selv tabt mig fra 89 kg til 79 kg. Det var ganske nemt.

K

Det er da alletiders at vægttab var nemt for dig...Det er det altså bare ikke for alle, og jeg tror ikke der ville gå noget af dig ved at udvise lidt forståelse overfor det. Det er altså meget lidt pænt at dig at komme med sådan nogle kommentarer til en, der tydeligvis er ked af det og presset over sin vægt.

Hvis det var piece-of-cake for alle at tabe vægt, tror du så der ville være så mange overvægtige?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det er da alletiders at vægttab var nemt for dig...Det er det altså bare ikke for alle, og jeg tror ikke der ville gå noget af dig ved at udvise lidt forståelse overfor det. Det er altså meget lidt pænt at dig at komme med sådan nogle kommentarer til en, der tydeligvis er ked af det og presset over sin vægt.

Hvis det var piece-of-cake for alle at tabe vægt, tror du så der ville være så mange overvægtige?

Undskyldninger som; "de andre må", "de andre kan", "de andre gør" står jeg bare af overfor. Man skal tage udgangspunkt i sig selv.

K

Link to comment
Share on other sites

Er der virkelig så stor spredning i stofskifter, at nogen kan æde alt og andre intet kan spise uden at tage på?

Men du kan da nå langt bare ved nogle relativt få ændringer - lær at kigge efter kalorierne, det er det eneste der betyder noget (stort set).

F.eks. udskift pasta, kartofler og hvidt brød med grøntsager, fiberpasta og grovt brød. Drik light cola istedet for alm cola. At udskifte sovs

med ketchup er som omtalt ovenfor faktisk en rigtig god idé.

Der sker ikke noget ved at spise et stykke slik imo, det er værre at skovle en halv sovsekande ned med tilhørende kartofler. Kig på:

www.kalorietabel.dk

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med kalkunen!

Se at komme over det og drop snakken, de medynk der kommer på vejen inden du overhovedet er begyndt på at ændre din livsstil kan du ikke bruge til noget.

Kom igang med det samme og istedet for at bruge denne tråd til snak, om hvor hårdt det er, så brug tråden til information, råd og vejledning, så du kan finde nogle værktøjer til at nå dit mål.

Klap på skuldren, ros, positive kommentarer kan drive langt når de er berettet. Fx. i form af en logbog hvor du både kan forklare din fysiske og physiske situation.

Ikke for at være hård men der er for meget snak, for lidt handling og for lidt vilje til handling i denne tråd.

Hvad har du selv planer om at gøre for et vægttab? er det "bare" at lade være med at spise slik og kager?

Vil gerne være med til opbakning, råd osv hvis du selv viser lidt handling.

Gør dig nogle tanker om hvad der skal til for at ændre din situation på alle fronter.

The best of luck from here

Link to comment
Share on other sites

Kalkunen, jeg har aldrig hørt noget så åndsvagt. Har du prøvet at skulle tabe dig meget? Dine smartass bemærkning hjælper ikke en skid.

Men her er mit råd; Jeg har selv tabt mig omkring 44 kg, og her er hvordan jeg har gjort det.

1) startede med at find ud af hvormeget jeg skulle bruge af Kcal pr. dag (Cirka)

2) Gik langsomt ned til 1600 kcal. Brugt kropkost programmet.

3) Erkendt at når man vejer rigtig meget, så skal fokus ligge mest på kosten og mindre på motion i starten. Men gem ikke motion.

4) Mere og mere motion jo længere jeg kom ned, og kroppen kunne hold til det.

5) Dyrk motion med en ven.

og husk at selvom andre kommer med kommentare, er den eneste som skal være motiveret til dit vægttab er dig og kun dig. Hvis du ikke er med, så kommer du ikke langt.

Held og lykke.

Kropkost finder du her

Du finder ud af hvor meget energi du skal bruge (ligevægtsindtag i kcal), her

Du opretter en log herinde så folk kan hjælpe og guide dig, så længe du har lyst til at spørge og lytte til de svar du får her

Held og lykke! Det er det værd.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Undskyldninger som; "de andre må", "de andre kan", "de andre gør" står jeg bare af overfor. Man skal tage udgangspunkt i sig selv.

K

Du er i stand til at neglicere et vægttab til et spørgsmål om antal kcal. Der ligger så meget mere bag. Du kunne evt. læse artiklen på forsiden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så nedtrykket hele tiden..

Jeg har ikke ret mange venner, sidder ved compen hele dagen, og bliver større og større.

Det var bare mine frustrationer jeg ville af med..

Hvis du er konstant nedtrykt, trøstespiser og isolerer dig selv har du muligvis en depression. Dog er det kun en mulighed jeg nævner, da jeg hverken er læge eller kender nok til din situation. Måske du skulle tale med din egen læge om det, det kan ikke skade.

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Hej Monse.

Der er efterhånden kommet rigtig mange gode forslag til hvordan man skal tabe sig i denne tråd. Det jeg kan tilføje er et par visualiserings teknikker, som forhåbentlig kan hjælpe dig lidt på vej.

1. Lav en liste over pro's og con's for et vægttab. En liste med fordele (burde blive den længste) og en med ulemper. Overvej om det er besværet værd og beslut dig. Hvis svaret er ja bruger du listen med fordele til at motivere dig, når det hele bliver surt. FOR DET GØR DET! Det er ikke nemt at tabe sig, men hvis man vil det nok kan det lade sig gøre. Det er MEGET vigtigt at huske på.

2. Beskriv på et par linier hvordan du gerne vil se ud/veje X antal kg/kunne løbe/kunne cykle 20km/tage 10 armstrækninger, så du hele tiden har nogle mål at gå efter. Kryds af efterhånden som du når dine mål og giv dig selv et klap på skulderen og sig til dig selv at du er god, kompetent og det hele værd! :4flex:

alpha

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share