Lakrids


Zoater
 Share

Recommended Posts

Lakrids:

Mange synes at lakrids smager godt men få kender til de negative effekter som lakrids kan medføre. Det sænker testosteron niveauet hos mænd, hvilket kommer til at medføre en dårligere fedtforbrænding. I et studie viste det sig at bare 7gram lakrids hver dag i en uge sænkede testosteron niveauet med 50% At spise lakrids en sjælden gang imellem er ikke skadeligt, men hvis du vil opnå en effektiv fedtforbrænding skal du ikke overkonsumere denne type slik.

Link http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=57

Så det ser ikke ligefrem ud til, at lakrids er godt.

Chokolade skulle have nogle gode sider, hvis man har plads til det i sit energiregnskab, og hvis man gerne vil være i energioverskud er der jo ikke noget i vejen for et stykke chokolade af og til.

Link to comment
Share on other sites

Okay spændene det med tes-niveauet.

Mørk (med tryk på mørk) chokolade har mange gavnlige effekter. Det er bla. proppet med antioxidanter, hvis du har lyst kan du læse den artikel jeg har vedhæftet.

Der var en artikel om lakrids i sidste nummer af Gastro(www.gastro.com) og hvis jeg ikke husker helt galt var den eneste positive effekt de nævnte smagen, bortset fra det var det vist lutter dårlige bivirkninger ved stadset. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Der var en artikel om lakrids i sidste nummer af Gastro(www.gastro.com) og hvis jeg ikke husker helt galt var den eneste positive effekt de nævnte smagen, bortset fra det var det vist lutter dårlige bivirkninger ved stadset. :blink:

:cry:

Jeg fandt denne kilde der fremlægger at lakrids er godt for hukommelsen, nogle der kan be/afkrafte det?

http://www.sdu.dk/Nat/Chem/kemi_net/LostFa...ds_hjaelper.htm

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Uden at have nogen specifik viden om lakrids sundhedsmæssige egenskaber, tænkte jeg på om det ikke kunne være salmiak som giver nedsat testosteron, øget blodtryk mm.

På uni lavede vi selv salmiak, det fremstilles ved at blande salpetersyre og ammoniak sammen. :devil: Så det kan ikke ligefrem kaldes en naturlig ingrediens. Så min teori er at det ikke er afkoget af lakridsroden der giver bivirkningerne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share