Altid doms


SYDE
 Share

Recommended Posts

Jeg er godt i gang med "større arme på 12 uger", og det går bare derudaf. Men jeg har fra første træningspas haft doms i mine triceps dagen efter træning.. Så er det jeg tænker: Hæmmer det min muskelvækst negativt?

Det skal lige siges at jeg ikke plejer at få doms, det er først kommet efter jeg er begyndt med 10x10 øvelserne...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er godt i gang med "større arme på 12 uger", og det går bare derudaf. Men jeg har fra første træningspas haft doms i mine triceps dagen efter træning.. Så er det jeg tænker: Hæmmer det min muskelvækst negativt?

Det skal lige siges at jeg ikke plejer at få doms, det er først kommet efter jeg er begyndt med 10x10 øvelserne...

Hvor langt henne er du i programmet?

Det er meget normalt at have DOMS hvis du lige har omlagt din træning, evt kører andre øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har oplevet noget lignende engang. Det var George Turner's 10x10 program (6x10 i sq og dl).

Da jeg havde haft mit første squat træningspas, fik jeg de mest utrolige og allermest fantastiske DOMS! (Ja, jeg ELSKER DOMS :D)

Der gik ca 4-5 dage før de var væk. De første par dage jeg havde DOMS, kunne jeg ikke sætte mig helt ned på en stol, men kun bøje lidt i benene indtil jeg ikke kunne holde mig selv mere og faldt resten af vejen. Det gjorde lidt nas at lande på sin ømme røv, men hvad fanden.

Jeg oplevede ikke noget negativt i forbindelse med de tunge DOMS. Jeg tror mere alarmklokkerne skal ringe hvis du får DOMS hver evig eneste gang du kører 10x10, men det er jo ikke tilfældet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i kalorieoverskud, har taget ca. 2 kg på i løbet af de første 4-5 uger af programmet.. Det er lidt over en uge siden jeg oprettede topic, og det er faktisk blevet bedre siden da. Nu er jeg kun lidt øm, hvis jeg har puttet flere kg på stangen end den forrige træning!

Link to comment
Share on other sites

Som en anden herinde skrev tidligere er det normalt at have lidt ekstra doms, hvis kroppen udsættes for noget den ikke er vant til. Men hvis doms er et stort problem for dig, så æd noget tomat suppe efter træning, det virker anti-flammatorisk på kroppen og forkorter din restitutions tid voldsomt meget.... du kan næsten træne en ekstra dag om ugen :D

Link to comment
Share on other sites

Som en anden herinde skrev tidligere er det normalt at have lidt ekstra doms, hvis kroppen udsættes for noget den ikke er vant til. Men hvis doms er et stort problem for dig, så æd noget tomat suppe efter træning, det virker anti-flammatorisk på kroppen og forkorter din restitutions tid voldsomt meget.... du kan næsten træne en ekstra dag om ugen :D

hmm.. har du nogen kilder på det, det lyder lidt fantastisk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share