Hvordan træner du med din COC?


Eruption
 Share

Recommended Posts

Jeg gør det at den ene dag tager jeg mellem 3-6 sæt og tager ca. 20 reps

En anden god ting er static holds, hvor man bare holder den inde så længe man kan og slipper igen.. Plejer jeg også at gøre i 5 sæt, måske efterfulgt af alm. reps a 3-6 sæt..

Tror der er mange måder at gøre det på - Jeg klør bare på med ovenstående metode, mixer lidt mellem dem - Det har virket kanon for mig.

Meeeen, man kan altså godt få ondt i underarmene og måske endda betændelse, så ro på i starten.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan træner du med din(e) COC. Jeg har lige fået træneren og 1'eren ind af døren. Hvilke metoder har i fået bedst resultater med?

Jeg ville jo gribe træningen an, som al anden træning.

Hvorfor ikk bare følge vejl i det medsendte fra ironmin eller hvor du har købt dem??

De anbefaler noget i stil med 2-3 gange om ugen med lave reps og flere sæt.. men der er jo masser af muligheder.. GTG er også en mulighed

Link to comment
Share on other sites

Hvordan træner du med din(e) COC. Jeg har lige fået træneren og 1'eren ind af døren. Hvilke metoder har i fået bedst resultater med?

Jeg ville jo gribe træningen an, som al anden træning.

Læs evt. dette.. Synes det er en ok vejledning.... :shades:

This is my theory on the biomechanics of the hand as I have formulated it over 12 years of grip training. The labeled functions are my own and the logic is applied from my knowledge in engineering and problem solving. The following does not include for the actions and capabilities of the thumb; a seperately trainable entity of its own.

The four fingers of the hand have a range of motion that can be said to be between 110-120 degrees depending on the individual. Since the fingers curl and not close flat this is used for descriptive purposes. Within these degrees of motion there seems to be the ability to train each and every degree to a certain strength level independently. Strength carries over though and more prominently through certain degree ranges.

In order to understand hand strength we must divide and label the ranges of motion based on their strength carry-over. There appear to be three ranges that can be independently trained without great carry-over to the others. The ranges are the Sweep, Hold & Close.

The Sweep is about the first 90 degrees. It is the range of motion used to crush apples, potatoes, hands in a shake, etc. This range of motion is probably the hardes to get extremley powerful but is the most impressive. This range is probably Brookfield's best. The sweep also lends itself to being the most versatile to train. It can be developed with anything from crushing paper to plate curls. No gripper is necessitated to train the sweep, and through intelligent method can be trained to the strength of paralleling the handles of the #4 without ever having touched a gripper. A plate loaded machine brings best result here. Its strength carry-over to the Hold and Close is equal to it's own strength. Say you have a 200 lbs. sweep, your Hold and Close will at minimum be that and rarely less.

We will discuss the Close next because of it's simplicity. It is the range between holding a barbell and having the hand fully closed. The Close can be influenced to be equal to the sweep, however it can be trained all by itself and have no carry-over to the hold and sweep. This is why guys like Anthony Clark and Ed Coan can deadlift 800 lbs. (400 in each hand) and not close even the #2. They have a superior Close but no Hold or Sweep at all.

The Hold, a range right where the Sweep ends and the Close starts. This range applies to putting the finishing touch on pliers and closing grippers. Its strength carry-over can go to the Close but not to the Sweep. Which is why some can hold the grippers closed but can't squeeze them shut; There is a lack of sweep in these individuals.

The Hold and Close can be trained in the same manner. The Sweep needs different treatment. This is why negatives are paramount to closing these grippers. If you can't hold it closed your Sweep will never get you there. If you can hold it closed, then develop your Sweep. Most if not all have the Sweep from years of curious grip training but do not have the Close. It seems out of all the ranges, the Close is the one that requires special equipment to develop. That is why the world is full of guys who have closed the #2 on the first try but never the #3.

Negatives are it! If you want to mash potatos, do as Brookfield. If you just want to close grippers, do as Kinney; Negatives till your hands bleed. Don't worry about squeezing it shut that part can be trained in many prolific ways. The primary goal is to hold it shut. Plate loaded machines are the best for this, I kid you not.

Negatives,negatives, negatives and negatives.

Well these are my arrangements. They are only applicable to crushing power and are not yet deciphered into supporting or pinch, much less the thumb. I am humble in my presentation and accept all input or criticism.

Good luck & God Bless

David

- Copy/Pasted fra GripBoard. Altid et godt sted at finde inspiration til COC træning...

- AP

Edited by A.P
Link to comment
Share on other sites

Min venstre hånd er ikke helt funktionsdygtig, fordi jeg er lettere spastiker. Hvis man skal træne fingerkræfter med noget, der er bedre end Intersports tåbelige grippers (som jeg har smadret to af. De bryder sammen af metaltræthed), er det så coc, man skal kigge på?

Engang, da min mor og jeg skulle prøve, hvem der kunne klemme hårdest ved et alm. håndtryk, kom jeg til at give hende et blåt mærke, fordi jeg klemte hendes fingre sammen om hendes vielsesring. Fååårk, min far blev zuuuur på mig.

Link to comment
Share on other sites

Min venstre hånd er ikke helt funktionsdygtig, fordi jeg er lettere spastiker. Hvis man skal træne fingerkræfter med noget, der er bedre end Intersports tåbelige grippers (som jeg har smadret to af. De bryder sammen af metaltræthed), er det så coc, man skal kigge på?

JA!

Det er kram så det batter. Hvis du er begynder til grip-træning vil jeg foreslå du køber både COC Trainer og COC 1#, evt. 2#.

Link to comment
Share on other sites

JA!

Det er kram så det batter. Hvis du er begynder til grip-træning vil jeg foreslå du køber både COC Trainer og COC 1#, evt. 2#.

So ein Ding muss ich haben! Er der ik noget med, at hvis man kan lukke en nummer 3 10 gange, er man vildt sej, og hvis man overhovedet kan lukke en nummer 4, er man nærmest en sensation?

Link to comment
Share on other sites

So ein Ding muss ich haben! Er der ik noget med, at hvis man kan lukke en nummer 3 10 gange, er man vildt sej, og hvis man overhovedet kan lukke en nummer 4, er man nærmest en sensation?

Hvis du lukker 3eren en gang er du en badass. :wink:

CoC er iøvrigt ikke de eneste high quality grippers på markedet. Der findes billigere alternativer i samme kvalitet. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu har kjøffenhavneren igen suget for hårdt på sin rumcigar. :laugh:

Der er vist ingen der kan påstå, at Robert Baraban´s Crushers ikke er af mindst samme standard som CoC. :wink:

Det jeg mener er at, de fleste kender CoC idag, så hvis man siger man kan lukke nr 6 af et eller andet vil de fleste nok spørge, "jamen hvad svarer det til i Coc?" :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det jeg mener er at, de fleste kender CoC idag, så hvis man siger man kan lukke nr 6 af et eller andet vil de fleste nok spørge, "jamen hvad svarer det til i Coc?" :wink:

Der er nu flere fordele ved Robert Baraban´s grippere.

1) Baraban tilbyder flere forskelige grippers end CoC. Derved er der mindre spring imellem de enkelte grippers. For CoC er belastningen for de forskelige grippers Trainer @ 100 lb, No. 1 @ 140 lb, No. 2 @ 195 lb, No. 3 @ 280 lb og No. 4 @ 365 lb. For Baraban´s grippere er de tilsvarende data 70IP, 100 IP, 130 IP, 160IP, 210IP, 240IP, 260IP, 300IP og 330 IP.

2)Desuden tilbyder Baraban 240 IP, 260 IP og 300 IP modelerne med en mindre ROM. Dette skulle være godt for folk med mindre hænder.

3) I flere test på nettet er Baraban´s produkt blevet bedømt til at være af bedre kvalitet end CoC, på trods af at prisen ikke er højere.

4) Baraban tilbyder "World's Toughest Gripper" som kræver 700 IPfor at lukke. At den gripper næppe er brugbar i praksis er så en anden sag, men den er jo total show-off for feinchmakere. :4thumbup:

CoC og Baraban Crush Gripper

post-1781-1137165700_thumb.jpg

Desuden findes der andre alternativer som feks Heavygrips Hand Grippers som fåes i 100lbs, 150lbs, 200lbs, 250lbs og 300lbs versioner. En 400lbs og 500lbs version skulle også snart komme på markedet. Heavygrips Hand Grippers skulle være af en kvalitet en smule under CoC, men til gengæld er de noget billigere. :smile:

Så der er altså flere udemærkede alternativer. Med mindre man går efter at komme på Ironminds Captain of Crush rangliste er der andet i verden end CoC. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så der er altså flere udemærkede alternativer. Med mindre man går efter at komme på Ironminds Captain of Crush rangliste er der andet i verden end CoC. :smile:

Det var nu lige det jeg mente, det er som regel den folk forholder sig til :smile:

Men jeg kunne da godt bruge nogle flere spring imellem CoC 1 og 2, det er der så på de andre mærker

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg åbner lige denne tråd igen, da det knapt kan svare sig at starte en ny tråd for det, jeg vil spørge om: Er det rigtigt, at der findes en COC No. 5, som officielt aldrig er blevet lukket? Jeg synes ikke, Ironmind.com nævner noget om en 5´er. Mon ikke det er en urban legend (som der er en del af i stærkmands-verdenen)?

Hvis man nu ønsker sig en COC trainer og en 1´er (det burde foreløbig kunne dække mit behov, og også levne plads til fremskridt), kan man så regne med, at traineren stadig er flere klasser over diverse junk-ting fra sportsbutikkerne altså mht. hvor hård den er at lukke)?

Link to comment
Share on other sites

Hvis man nu ønsker sig en COC trainer og en 1´er (det burde foreløbig kunne dække mit behov, og også levne plads til fremskridt), kan man så regne med, at traineren stadig er flere klasser over diverse junk-ting fra sportsbutikkerne altså mht. hvor hård den er at lukke)?

Sådan cirka så er min CoC Trainer nok 3-4 gange så hård at lukke som den skod gripper jeg har fra en sportsbutik.. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share