Biceps


Du Allmächtiger
 Share

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Du har uden tvivl ret, ved som sagt ikke så meget, men alligevel vil jeg lige lade der gå et par måneder, og se om jeg ikke kan udrette noget på lidt enklere vis, og så spare pengene til centret. Har desuden fundet denne artikel for begyndere, som jeg lige vil nærlæse, og så måske overveje at følge noget af der står der.... http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=119

Edited by Du Allmächtiger
Link to comment
Share on other sites

hvis du følger den artikel går du nok ikke helt galt i byen. og uanset hvad så er lidt træning bedre end ingenting.

men angående hvad man kan se så kan man da også sagtens se bryst og skuldermuskler selvom de ikke er særligt pumpede, da din trøje jo hænger/klæber(alt af hængig af tøjstil) på/til overkroppen.

men held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Du har uden tvivl ret, ved som sagt ikke så meget, men alligevel vil jeg lige lade der gå et par måneder, og se om jeg ikke kan udrette noget på lidt enklere vis, og så spare pengene til centret. Har desuden fundet denne artikel for begyndere, som jeg lige vil nærlæse, og så måske overveje at følge noget af der står der.... http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=119

Du kan sagtens udrette en masse, uden at være i et center. Køb dig et sæt håndvægte, som går op til 50 kg., så burde du være rigtigt godt rustet i lang tid. Du kan træne alt med sådanne håndvægte. Hvis du har tænkt dig at gøre det, så vil jeg gerne være behjælpelig med et program.

Link to comment
Share on other sites

Tag dog og hold en god tone, hvis du ikke har noget konstruktivt at komme med så lad være.

Jeg skulle måske have pakket det ind, men det lod jeg være med.

Jeg vil gerne være den første til at hjælpe, både med at finde artikler, lave program, snakke om kost, men med en indstilling som hans kommer han aldrig nogen steder.

Typisk vil han ende med enten ingen resultater, og i værste fald blive frustreret over netop manglede resultater og kaste sig over steroider(var der nogen der sagde thai:P). Som han med garanti heller ikke vil få andre resultater ud af end en smadret krop

Edited by Edu
Link to comment
Share on other sites

Ja ja, birch, jeg mener det heller ikke så bogstavligt, ellers ville jeg jo ikke have startet denne tråd vel. Det jeg mener er, at jeg, i modsætningen til mange her inde, ikke ønsker at blive en dygtigt og proffesionel minded vægtløfter, ikke at der er noget galt i det selvfølgelig. Egentlig vil jeg, som før nævnt, bare have store overarme, men naturligvis ikke på den måde, som du før refererede til... Denne tråd skulle være en hjælp til lige at starte på at træne. Det er ikke mit mål, at få kæmpe arme, men at få et par jævnt trænet arme, der ikke ser unaturlige ud, men som alligevel er markant større end de tændstikarme jeg nu render rundt med.

Hvis du gerne vil undgå tændstikarmene, så tag armbøjninger med hænderne samlet under brystkassen. Det giver godt for triceps. Og dine biceps kan du træne med din vægt. Husk at spise noget med protein i lige bagefter. Og hvis du varmer op, og hæver kropstemperaturen med 1 º kan du yde op til 10 % mere. Tror det var det du gerne ville vide. Ikke for mange detaljer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du gerne vil undgå tændstikarmene, så tag armbøjninger med hænderne samlet under brystkassen. Det giver godt for triceps. Og dine biceps kan du træne med din vægt. Husk at spise noget med protein i lige bagefter. Og hvis du varmer op, og hæver kropstemperaturen med 1 º kan du yde op til 10 % mere. Tror det var det du gerne ville vide. Ikke for mange detaljer :smile:

Har du noget dokumentation for det med kropstemperaturen? Det har jeg aldrig hørt om - 10% er alligevel en del.

EDIT: Det er jo kun til en vis grad, at du kan træne dine triceps/biceps med egen kropsvægt. På et tidspunkt vil det blive for let til at stimulere muskelvækst, og så kommer du til at træne ren udholdenhed, som jo ikke er målet efter hvad jeg kan forstå. Derfor: håndvægte! Eller weighted dips/chin-ups.

Edited by Birch
Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle måske have pakket det ind, men det lod jeg være med.

Jeg vil gerne være den første til at hjælpe, både med at finde artikler, lave program, snakke om kost, men med en indstilling som hans kommer han aldrig nogen steder.

Typisk vil han ende med enten ingen resultater, og i værste fald blive frustreret over netop manglede resultater og kaste sig over steroider(var der nogen der sagde thai:P). Som han med garanti heller ikke vil få andre resultater ud af end en smadret krop

Fair nok, og jeg tror de fleste herinde (jeg inklusiv) vil være enige med dig i at det er bedst at sætte sig ind i tingene når man starter med at træne, men med al respekt spurgte han jo bare om et konkrete par spørgsmål , så synes ikke dit svar var helt fair i forhold til det der dengang var skrevet. Selvfølgelig er det bedst at sætte sig ind i tingene (og selvfølgelig er det skidt kun at pumpe biceps) men sitet her er vel for alle, også dem der træner uden at sætte sig ind i en hel videnskab først.

Link to comment
Share on other sites

Som du kan læse i artiklen fra Bodyzone, så er isoleret armtræning ikke nok, hvis du vil have større arme. Hvis du bare vil står og løfte med et par håndvægte på 10 kg, tror jeg ikke dine arme vil vokse, da musklerne vil holde op med at respondere på belastningen, når den har vænnet sig til den vægt. Hvis du køber nogle flere vægte, så du kan holde en progression, så vil de måske vokse, selv om du ikke træner andre muskelgrupper.( forudsat du er i kalorieoverskud) Men det vil nok være meget mindre, end hvs du træner hele kroppen med nogle store basisøvelser, blandt andet på grund af at løft med tunge vægte giver forøget dannelse af hormonet testeteron, der er vigtigt for dannelse af muskler.

Summa summarum, du kan godt køre videre med kun at træne bicepsøvelser, hvis det er det du vil, men som du selv er inde på bør du vælge den vej, der er beskrevet i artiklen i Bodyzone.

Link to comment
Share on other sites

Okay, jeg har nu anskaffet mig en enkel håndvægt, der kan gå fra 2,5 til til 20kg, og hvis det så ikke er nok, må jeg anskaffe mig et "Harald Nyborg" sæt med 2 håndvægte og en stang, ialt 50kg for 200kr. Det er sku billigt!

Tak for tilbudet om træningsprogram Birch, men tror det bliver for kompliseret med dig som sammensætter. Generelt må jeg sige det hele lyder lidt mere kompliseret end jeg først havde forestillet mig... Nu vil jeg lige prøve at se hvordan det går. Har jo kun trænet en uge, og der skal vist gå 2 måneder før man kan se noget lige meget hvordan man træner.

Edited by Du Allmächtiger
Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle måske have pakket det ind, men det lod jeg være med.

Jeg vil gerne være den første til at hjælpe, både med at finde artikler, lave program, snakke om kost, men med en indstilling som hans kommer han aldrig nogen steder.

Typisk vil han ende med enten ingen resultater, og i værste fald blive frustreret over netop manglede resultater og kaste sig over steroider(var der nogen der sagde thai:P). Som han med garanti heller ikke vil få andre resultater ud af end en smadret krop

Sikke en omgang ævl, og sikke en konklusion man kan udlede efter et par spørsmål :blahblah:

Link to comment
Share on other sites

Okay, jeg har nu anskaffet mig en enkel håndvægt, der kan gå fra 2,5 til til 20kg, og hvis det så ikke er nok, må jeg anskaffe mig et "Harald Nyborg" sæt med 2 håndvægte og en stang, ialt 50kg for 200kr.

Tak for tilbudet om træningsprogram Birch, men tror det bliver for kompliseret med dig som sammensætter. Generelt må jeg sige det hele lyder lidt mere kompliseret end jeg først havde forestillet mig... Nu vil jeg lige prøve at se hvordan det går. Har jo kun trænet en uge, og der skal vist gå 2 måneder før man kan se noget lige meget hvordan man træner.

Hvorfor købte du ikke 2 håndvægte? :cry3: Nå, men et lille armtræningsprogram, med håndvægte, kunne se sådan her ud:

----------------------------

Biceps, http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachi...rationCurl.html

Biceps, http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachi...HammerCurl.html

Triceps, http://www.exrx.net/WeightExercises/Tricep...eArmTriExt.html

Triceps, http://www.exrx.net/WeightExercises/Tricep...yingTriExt.html (så får du også lidt bryst med)

----------------------------

Du kører programmet hver anden dag, og i alle øvelserne kører du 3x6 (cross-over repetitioner, du vil gaine både styrke og størrelse). Det vil altså sige 3 sæt á 6 repetitioner. Derudover sørger du for at få din kost med. Beregn først dit ligevægtsindtag på http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._energiforbrug/ og begynd derefter at spise flere kcal end du forbrænder, så skal du nok se noget fremgang. Det du siger med 2 måneder, er da helt hen i vejret. Det er fuldstændigt forskelligt hvornår du kan se fremskridt, afhænger af din indsats og nuværende form.

EDIT: Dog skal det siges at jeg til enhver tid hellere ville anbefale dig at køre pull-ups og dips, hvis det er muligt for dig? Du kan se henholdsvis pull-ups (underhand chin-up) og dips her:

http://www.exrx.net/WeightExercises/Latiss...handChinup.html

http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/WtTriDip.html

Så smider du bare håndvægten i en taske mens du tager dem, når det bliver for let :wink:

Edited by Birch
Link to comment
Share on other sites

Det ser jo helt enkelt ud. :smile: Men hvis ens primære mål er at øge massen, er det så ikke bedst at øge antallet af reps med 4, så jeg tager 3*10?? Og er denne øvelse ikke næsten fatal når man træner overarmen?Dumbbell curl, selvom jeg godt kan se den minder meget om Hammer curl...

Blackmoore foreslår også noget lignende med hensyn til det sidste du skriver, men det kræver så igen, at jeg tager i center. Og den diskussion gider vi ikke tage igen...

Edited by Du Allmächtiger
Link to comment
Share on other sites

Det ser jo helt enkelt ud. :smile: Men hvis ens primære mål er at øge massen, er det så ikke bedst at øge antallet af reps med 4, så jeg tager 3*10?? Og er denne øvelse ikke næsten fatal når man træner overarmen?Dumbbell curl, selvom jeg godt kan se den minder meget om Hammer curl...

Prøv med 3x6 først. Om den er fatal? :blink: Ved de øvelser jeg gav dig, rammer du både den "lange" del af biceps, samt dit peak, som er vist på http://exrx.net/Muscles/BicepsBrachii.html. Du kan selvfølgelig også bare køre almindelige curls, hvis du hellere vil det. Det er op til dig.

Link to comment
Share on other sites

Start med 4x10 armbøjninger

Så vælger du en isoleret øvelse til både biceps og triceps og kører;

-biceps 4x12

-triceps 4x12

1 minuts pause mellem hvert sæt !!

Og du skal IKKE æde 2-2,5 gram protein pr kg kropsvægt når du kun træner arme.....du kører bare en normal, sund kost efter de normale anbefalinger.

Sørg for at du i hvert sæt tar lige præcis så mange kg at du kan løfte den 12. rep...........så skal de arme nok vokse.

Træn hver ANDEN dag..........og sørg for at holde nøje øje med din progression - altså at din samlet workload stiger (vægt x reps.)

Og hvis du vil kan du træne dødløft 5x5 med tung vægt for at få lidt mere fremgang, men det er ikke nødvendigt hvis du bare vil holde det enkelt og er bestemt på at bruge lidt ekstra tid på det....og tror nu ikk der går 2 måneder før du begynder at se results.

Link to comment
Share on other sites

Har prøvet at søge på chin bar og chin up bar, men har ikke kunnet finde nogen. Men vil heller ikke bruge penge på mere styrkeudstyr lige nu, selvom det tilsyndeladende er en rigtigt god måde at træne arme på.

Gravanno, jeg tror ikke det tager mere end 10-15 min. at træne det du foreslår. Tror du det er nok? Det er som om armebøjninger er blevet skudt ned, fordi man ikke kan øge vægten. Ellers skulle jeg tage en rygsæk, med noget tungt i, på, men det lyder lidt uproffessionelt.

Link to comment
Share on other sites

Har prøvet at søge på chin bar og chin up bar, men har ikke kunnet finde nogen. Men vil heller ikke bruge penge på mere styrkeudstyr lige nu, selvom det tilsyndeladende er en rigtigt god måde at træne arme på.

Gravanno, jeg tror ikke det tager mere end 10-15 min. at træne det du foreslår. Tror du det er nok? Det er som om armebøjninger er blevet skudt ned, fordi man ikke kan øge vægten. Ellers skulle jeg tage en rygsæk, med noget tungt i, på, men det lyder lidt uproffessionelt.

Hmmmm, uprofessionelt ? -du blir ik professionel bodybuilder ved kun at træne arme. Min pointe er egentlig bare at du SAGTENS kan få større arme uden at træne andre dele af kroppen. Folk har det med at når de har læst en masse teori så tror de ikk noget andet virker..... Men du KAN træne arme og få større arme uden at træne kroppens større muskelgrupper for større væksthormon- og tetsteronproduktion. Alt andet er noget fis ! Self. ville det bedste være at træne d store muskelgrupper....

og 6 reps egner sig efter min mening ikk specielt godt mod masse men mere hen mod styrketræning.....og bør specielt ikke bruges i isolationsøvelser da skaderisikoen bliver noget højere....

Og at du kun træner 10-15 min.....hmmm, og hvad så - vi snakker om kun 2 muskelgrupper og så længe du har progression så vil jeg sige at det er UMULIGT at din muskelmasse ikke bliver forøget.....ihvert fald når vi snakker inden for bodybuilding rep-range (bare så ingen begynder at snakke om "hvorfor kan man så ikk bare tage 100 rep med lav vægt og vokse??" :nono: )

Edited by Gravanno
Link to comment
Share on other sites

Hmmmm, uprofessionelt ? -du blir ik professionel bodybuilder ved kun at træne arme. Min pointe er egentlig bare at du SAGTENS kan få større arme uden at træne andre dele af kroppen. Folk har det med at når de har læst en masse teori så tror de ikk noget andet virker..... Men du KAN træne arme og få større arme uden at træne kroppens større muskelgrupper for større væksthormon- og tetsteronproduktion. Alt andet er noget fis ! Self. ville det bedste være at træne d store muskelgrupper....

og 6 reps egner sig efter min mening ikk specielt godt mod masse men mere hen mod styrketræning.....og bør specielt ikke bruges i isolationsøvelser da skaderisikoen bliver noget højere....

Og at du kun træner 10-15 min.....hmmm, og hvad så - vi snakker om kun 2 muskelgrupper og så længe du har progression så vil jeg sige at det er UMULIGT at din muskelmasse ikke bliver forøget.....ihvert fald når vi snakker inden for bodybuilding rep-range (bare så ingen begynder at snakke om "hvorfor kan man så ikk bare tage 100 rep med lav vægt og vokse??" :nono: )

Hvordan bliver skaderisikoen større? Så længe du kører øvelsen korrekt, øger du jo ikke din skaderisiko?

Link to comment
Share on other sites

Der skal da ihvert fald laves en seriøs opvarmning først så.......det er jo i bund og grund nogle små muskler vi snakker om her og dermed heller ikke lige så meget bindevæv til at klare belastningen som ved de store øvelser....PLUS det at udførelsen i en isolationsøvelse er meget svær at udføre korrekt med tung vægt...

Men hvorfor er det du foreslår 6 reps når manden helt klart går efter masse ?

-jeg vil sige han kan tage et par træningsdage i ny og næ hvor han tager 6-8 reps for at øge vægten, men kan ikk se formålet konstant lave reps når vi snakker hypertrofi..... :4flex:

Edited by Gravanno
Link to comment
Share on other sites

Der skal da ihvert fald laves en seriøs opvarmning først så.......det er jo i bund og grund nogle små muskler vi snakker om her og dermed heller ikke lige så meget bindevæv til at klare belastningen som ved de store øvelser....PLUS det at udførelsen i en isolationsøvelse er meget svær at udføre korrekt med tung vægt...

Men hvorfor er det du foreslår 6 reps når manden helt klart går efter masse ?

-jeg vil sige han kan tage et par træningsdage i ny og næ hvor han tager 6-8 reps for at øge vægten, men kan ikk se formålet konstant lave reps når vi snakker hypertrofi..... :4flex:

Jeg anbefaler ham 3x6, i det han både vil gaine masse og styrke. Begge dele er IMO vigtigt, men repsene kan da bare sættes op :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share