16 kg inden d 18 februar. Muligt?


Lone16
 Share

Recommended Posts

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvad er jeres bud? Hvad vil i mene jeg kan tabe om ugen når vi taler om maks?

Det kan da ikke passe at 3,5 kg er så urealistisk?

Det kan godt være det lyder lidt hårdt, men:

Fatter du ikke snart hvad manden siger til dig? Du kommer ikke ned på 50kg til den dato. 3.5kg er alt for urealistisk... og ingen kur kan gøre at du taber 0.5kg om dagen, det svarer til at du skal spise 3500kcal under dit ligevægtsindtag per dag.... Og dit ligevægts indtag er vel på.... 1500kcal eller noget i den stil.

Det går bare ikke, indse det og køb en ny kjole.

Edited by ThePainTrain
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan fortælle dig, at jeg personligt KUN opnår de resultater jeg ønsker ved, at arbejde med det 24/7... det lyder ekstremt, men det ærligt hvad der skal til

for at min krop reagere på noget som helst.

Jeg tænker med korte intervaller over hvad og hvornår jeg skal spise.. jeg husker at hvile når jeg kan.. jeg sover når jeg skal.. jeg træner når jeg skal.. jeg træner hårdt altid og ekstremt korte pauser...

Det eneste problem med det er at hvis man har skole eller arbejde så forstyrrer det lidt..

men hvis du vil opnå dine resultater.. så forvent ikke at de kommer bare fordi du spiser mindre og motionere lidt:) arbejde for det og lad det være det du fokusere primært på de næste par uger.. så skal du nok se resultater.

Ingen mad og motion = dårligt resultat

Rigtig kost og motion = godt resultat

Link to comment
Share on other sites

Ændre din livsstil. Få dig nogle ordenlige kost og motionsvaner og hold dig til dem. I så fald vil du i løbet af nogle måneder ramme den ønskede vægt, og du vil ikke have problemer med at holde. Medmindre der er tale om ekstrem overvægt er hastværk lastværk i forbindelse med vægttab. :smile:

Du bør nok indse, at du ikke ryger i den kjole om en lille uge. Såfremt du ikke kan forene dig med den tanke er mit råd at bestille en tid på divaen. :wink:

Iøvrigt har jeg et spørgsmål til din medlemstitel. Betyder Lone16, at du er 16 år? I så fald kunne det være, at det var på tide at du indså, at du ikke længere kan rende rundt og veje det samme som da du var 14 år. Du er på vej til, at blive en kvinde. Du er ikke længere et barn. Det er helt naturligt, at man i den alder får lidt flere former. I så fald du ikke kan accepterer dette er det endnu en grund til at opsøge ham med divaen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

For 2 år siden besluttede jeg mig fra den ene dag til den anden at nu ville jeg tabe mig. Det var ikke engang et rigtig bevidst valg, jeg havde det egenlig fint med hvordan jeg var og det var ikke pga. noget mål som dit at jeg gjorde det. Jeg vidste ingenting om motion eller kalorier, men jeg tror jeg spiste næsten ingenting udover aftensmad hver dag, og dyrkede ingen motion; og tabte mig ca. 15 kilo i løbet af 1½ måned. Hvor meget af det var decideret fedttab ved jeg ikke, men en meget stor del af det var vand og musker. Det kan lade sig gøre. Det var overhovedet ikke sundt og har stadig konsekvenser den dag i dag med mit stoftskifte. Det var slet ikke det værd, og jeg vil bestemt ikke anbefale dig at gå på sådan en "dødskur". Siden har jeg lært om motion, sund kost og sundhed og vejer det samme som før bare med muskler istedet for. Det skal siges at jeg så ud som en der kom ud af en koncentrationslejr bagefter og at hvis jeg ikke havde startet med hård træning og motion efter vægtabet havde jeg sikkert taget det hele på igen i løbet af ingen tid.

Sats istedet for at ændre dine kostvaner, dyrke mere motion/styrketræning og gå efter et vægttab på højst 1 kilo om ugen. Du skal nok blive "sommerklar" hvis du starter nu, det tager måske længere tid men det er bestemt sundere og bedre for dig i længden. Held og lykke med det.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Lyt til hvad squatfather siger, det er et rigtig godt indlæg han er kommet med der :smile:

50kg fordelt på 162cm ligger på grænsen til at være undervægtig så jeg forstår ikke rigtig hvorfor du vil så langt ned. 60kg ville derimod være mere passende og et realistisk mål inden for den tidsramme du har sat af. At sulte sig selv med 500kcal om dagen er idiotisk. Du risikere at udelukkende miste muskelmasse og væske, og IKKE fedt ved "shocke" kroppen på den måde. Resultatet bliver en flad og ærvelig krop selvom du måske opnår et højere vægttab end ellers.

Hvis jeg var dig ville jeg:

1) kombinere vægttabet med noget træning, både noget konditionstræning (for at forbrænde energi) og styrketræning (for at holde på muskelmassen).

2) dagligt tælle kalorier for at finde ud hvor meget energi der indtages og hvor ligevægts indtaget ligger

3) kigge nogle af pige/kvinde logbøgerne igennem og måske selv starte en log her på MOL.

4) slå tanken om at nå en kropsvægt på 50kg inden d. 18 Febuar ud af hovedet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gå LIDT mod strømmen.

Det er ikke sundt at tabe sig så meget på så kort tid. Men... Det er muligt!

Et (ikke for) lille energi indag, og en høj forbrænding burde teoretisk kunne gøre det.

Jeg har en ven, som fra den ene dag til den anden bestemte sig for at NU skulle det være slut med maven.

Det kan gjorde var at indtage under 1000kcal/dag. Trænede 1 time vægte om morgnen og 2 timer cardio aften hver dag..

2 mdr: 18 kg mindre. (100kg -> 82kg)

Sundt? - Nej!

Det gode er så at han har holdt ved, og fundet en god ballance, i dag (to år efter) vejer han 75, og er massiv.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg vil gå LIDT mod strømmen.

Det er ikke sundt at tabe sig så meget på så kort tid. Men... Det er muligt!

Et (ikke for) lille energi indag, og en høj forbrænding burde teoretisk kunne gøre det.

Jeg har en ven, som fra den ene dag til den anden bestemte sig for at NU skulle det være slut med maven.

Det kan gjorde var at indtage under 1000kcal/dag. Trænede 1 time vægte om morgnen og 2 timer cardio aften hver dag..

2 mdr: 18 kg mindre. (100kg -> 82kg)

Sundt? - Nej!

Det gode er så at han har holdt ved, og fundet en god ballance, i dag (to år efter) vejer han 75, og er massiv.

1) At gå fra 100kg til 82 er noget andet end at gå fra 66kg til 50kg.

2) Din ven er sikkert også en dreng, det igen noget andet da drenge naturligt har en højere forbrænding end piger, og derfor nemmere taber sig.

3) Jeg vil ikke opfordre en pige med lone16 højde til at gå efter en kropsvægt på 50kg da den ligger på grænsen til at være undervægtig. Selvom det måske ikke din hensigt gør dit indlæg dette.

4) Ser vi på lone16's kropsvægt nu ligger den stadig inden for BMI normalen, så der er SLET SLET SLET ingen grund til at vægttabet skal gå så hurtigt. Jeg synes heller ikke målet bør være 50kg da det er en for lav vægt til hendes højde.

5) Nu ved jeg ikke hvad din definition af massiv er, den er åbenbart noget andet end min. Ingen af massive med en vægt på 75kg uanset højde og fedtprocent :wink:

Edited by simoh
Link to comment
Share on other sites

1) At gå fra 100kg til 82 er noget andet end at gå fra 66kg til 50kg.

2) Din ven er sikkert også en dreng, det igen noget andet da drenge naturligt har en højere forbrænding end piger, og derfor nemmere taber sig.

3) Jeg vil ikke opfordre en pige med lone16 højde til at gå efter en kropsvægt på 50kg da den ligger på grænsen til at være undervægtig. Selvom det måske ikke din hensigt gør dit indlæg dette.

4) Ser vi på lone16's kropsvægt nu ligger den stadig inden for BMI normalen, så der er SLET SLET SLET ingen grund til at vægttabet skal gå så hurtigt. Jeg synes heller ikke målet bør være 50kg da det er en for lav vægt til hendes højde.

5) Nu ved jeg ikke hvad din definition af massiv er, den er åbenbart noget andet end min. Ingen af massive med en vægt på 75kg uanset højde og fedtprocent :wink:

Helt enig, og for lige at tilføje så har lone kun godt 1 måned til "projektet".

En stor mand kan med en stram kostplan og 10+ timers hård træning om ugen tabe 2-3kg om ugen, men for en normalvægtig pige vi ikke kender konditionsniveauet på er det mildt sagt urealistisk.

Mit råd:

- Start din træning og kost så du taber dig med en fornuftig hastighed.

- Køb en ny kjole

Link to comment
Share on other sites

Som Paintrain har skåret ud i pap, så er 16kg på lige godt en måned dybt godnat at gå efter samt totalt uansvarligt.

Hvofor er det lige så vigtigt at kjolen skal passe lige præcis på den dato? Og er det så vigtigt at den passer, at du er villig til at udsætte dig selv for noget der bestemt ikke er hverken sundt eller forsvarligt?

Som andre har sagt, så er det ikke muligt at tabe de kg på den tid du har til rådighed, så enten laver du en mere realistisk løsningsmodel eller også kan du forsøge at skaffe en tidsmaskine så du kan rejse 16-20 uger tilbage i tiden og tage den derfra.

Link to comment
Share on other sites

Med farer for fordømmelse af andre brugere..., med det, jeg nu skriver, vil jeg lige blande mig i denne tråd...

Men I min verden er det uansvarligt, at vejlede en formentligt 16 pige til et vægttab, der er direkte sundsheds skadeligt!! selvom man advarer personen inden...!!

en 16 pige med griller i hovedet, tror jeg ikke, reagerer på advarslerne!!

Jeg vil råde dig fra det.... effekterne af et så drastisk vægttab er meget usundt, og du risikerer at din krop tage skade, så du faktisk får rigtigt svært ved at holde den vægt, du ender på....

Vi kender alle godt din situation, hvor man gerne vil tage sig, men mere realistiske mål vil gøre dig meget bedre!!

Hygge, Jac

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er ærgeligt, at et par stykker her i tråden kommer med opmuntrende indlæg. For ideen er fuldstændigt hul i hovedet. Jeg tror slet ikke det er fysisk muligt (hvilket Nightbringers indlæg, om et estimat på, hvad det kræver også viser). Hvis det endeligt skulle kunne lade sig gøre, må det være ekstremt sundhedsskadeligt. Så drop ideen om at tabe dig til 18. februar.

At ville veje 50kg ser jeg i sig selv som et rimeligt mål, som er både forsvarligt og pænt, men tidshorisonten holder ikke, 4 måneder ville måske være passende, hvis du er seriøs.

Men jeg har et spørgsmål, hvad hvis du nåede 50kg til 18. februar, ville du så gøre indsatsen for at holde vægten, eller ville du glemme din kur, så du skal tabe 16 kg næste gang, du skal bruge kjolen. For din plan lyder ikke, som om, at du har tænkt så langt.

Link to comment
Share on other sites

50kg fordelt på 162cm ligger på grænsen til at være undervægtig så jeg forstår ikke rigtig hvorfor du vil så langt ned. 60kg ville derimod være mere passende og et realistisk mål inden for den tidsramme du har sat af. At sulte sig selv med 500kcal om dagen er idiotisk.

Om 50kg er for lidt til en pige/kvinde på 162cm er nu meget individuelt. Såfremt hun er relativt spinkelt bygget kan det sagtens være en meget passende vægt. At det er en dum ide, at spise 500 kcal om dagen kan vi dog hurtigt blive enige om.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en af dem, der for mange år siden har prøvet at tabe meget vægt på meget kort tid. Det kunne lade sig gøre, fordi jeg på det tidspunkt formentlig har indtaget så lidt, at jeg faldt i kategorien lettere spiseforstyrret :blush: Det er heldigvis anderledes nu :bigsmile:

Der er flere grunde til, at det hverken sundhedsmæssigt eller vægtmæssigt kan betale sig på længere sigt:

Du kan forberede dig på at være syg meget af tiden, hvis kroppen ikke får dækket nogle af sine basale behov for næring. Og med syg mener jeg at en forkølelser snildt kan resultere i at du er sengeliggende i dagevis og i øvrigt bliver ved at være forkølet i laaang tid.

Hvis man har sultet sig (og det har man, hvis man taber sig 3,5 km om ugen!) har kroppen et helt enormt potentiale for at tage på i vægt igen, når man begynder at spise normalt. Det vil sige, at din karriere som 50 kg's pige formentlig vil vare ganske kort tid, og du skal igang med samme omgang igen næste gang du skal have '50 kg-kjolen' på.

Køb dog en ny kjole til den 18. februar og sats på at komme i din 50 kg-kjole ved en anden god lejlighed. Læg en fornuftig kostplan, som vil få dig langsomt men sikkert ned i vægt, og som ikke mindst er baseret på en strategi, som på sigt vil blive til din nye livsstil. Så slipper du for skulle gå gennem ild og vand hver gang du har en stor fest, hvor du skal se supergodt ud, i sigte :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er absolut maks jeg kan tabe mig i ugen? 3 kg?

Du leder efter generelle svar på relative spørgsmål. Der er ikke noget fast svar på dit spørgsmål. Spørg dig selv hvad du før har tabt på en uge og hvad du gjorde, så har du et realistisk svar. Dernæst kan du jo passende spørge dig selv hvorfor det er så vigtigt for dig at tabe så meget så hurtigt.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Spiseforstyrret? Hvor meget tabte du dig da om ugen/ om måneden'? Jeg havde tænkt mig en vedligeholdelses kur, hvor jeg spiser det jeg nu engang kan uden at tage på ..

Hvad er absolut maks jeg kan tabe mig i ugen? 3 kg?

HVIS du skulle tabe 3 kg om ugen ville det kræve 3-4 timers daglig hård træning samtidig med at du indtog ca 1200kcal. Mindre end dette indtag vil i alle tilfælde være yderst risikabelt, da du ganske enkelt ikke kan få nok næringsstoffer, vitaminer og mineraler - og det er ikke nok bare at æde flere vitamin-piller. En anden ting er så at det er meget urealistisk at du overhovedet er i form til at træne 3-4 timer dagligt og slet ikke med så lavt et energiindtag.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er absolut maks jeg kan tabe mig i ugen? 3 kg?

Jeg er ikke helt med, hvad er det du ikke forstår....? der bliver anbefalet 0.5kg om ugen, 1kg hvis man er meget desperat efter et mærkbart resultat. Alt over 1kg om ugen ville jeg kategorise som usundt for kroppen.

Så nu skitserer jeg lige mulighederne igen:

1) Påbegynd en ny livsstil der vil hjælpe dig i dit voksne liv, køb en ny kjole og tag til festen med det moderate vægttab du allerede har opnået ved hjælp af din nye livsstil.

2) Gå på din kamikaze kur, giv dig selv varige mén og se godt ud til en fest engang i februar (hvis du er rask og ikke ser udsultet ud).

Hvad synes du selv lyder mest tiltalende? Hvis du siger '2' så vil jeg gentage Squatfathers råd om at søge psykolog.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share