jarvig13


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Hmmmm - mærkeligt. INGEN DOMS i dag på trods af 1rm i både dødløft og bænkpres, og i dødløftet endog med to missere på 120 kg.  

Næste gang må jeg gå noget hårdere til makronerne.  

D i DOMS står for "delayd" - forsinket altså :rolleyes: - så vent lidt inden i glæder jer for meget :devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

DaDane -> Tak og i lige måde

Arne -> Tjaaa, idag er der altså heller ikke noget. OK jeg kan da mærke at jeg lavede noget i lørdags, men slet ikke noget der ligner DOMS. :) :D

Altså frisk til dagens træning.

Dagens træning står bl.a. på front squat. Fik rettet min stil/teknik en hel del til MOL-træffet, bl.a. af mvp. To ting jeg åbenbart jeg skal koncentrere mig om ifølge mvp.

1) At jeg ikke udførte øvelsen smidigt nok :retard: :blink: :huh: - hva' pokker mvp. ellers mener med det.

2) Knæene skal/må vandre en del mere i front squat end i alm. squat :unsure::blink: :o , således at kroppen kan holdes mere vandret. Hmmm - synes det lyder lidt mystisk - men skidt, jeg prøver :)

Og så skal der jo lidt flere kg på idag - efter sigende skulle det faktisk hjælpe på balancen/stilen/teknikken.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

:pumpin: mandag d. 11.11.

Total mærkelig træningsdag. Ikke mærkelig logisk set, men derimod bare at jeg aldrig har prøvet det før. Det mærklige?!? At jeg i halvdelen af øvelserne mosede fremad som sædvanlig, og i den anden halvdel af øvelserne fra start af var helt færdig.

Årsagen er jo simpel. De øvelser hvor der bare ikke var nogen kræfter tilbage i, var de øvelser, jeg direkte eller indirekte, havde maxet i til lørdagens MOL-træf. Således var ben, læn, bryst og skuldrer helt færdige.

Således blev dagens træning.....

CG bænkpres:

1x8x45

1x8x57,5 (PR)

1x7x57,5

Kommentar: Havde regnet med at runde 60 kg, idet sidste uges 55 kg var særdeles lette. Men brystet, skulderne og triceps var helt færdige, så fremgangen kun lille.

Næste gang: Hmmmm - tjaaa - mon ikke det som sagt bare var en normal reaktion fra lørdagens max-træning der havde forplantet sig - således håber jeg, jeg næste gang runder 60 kg unden problemer = 45/60/60

Squat:

1x8x30

2x8x35 (PR)

Kommentar: Uha - ben også helt færdige. Kunne næsten ikke drive de 35 kg op :blink: <_< Stil/teknik?! Hel fin - faktisk var de 35 kg "pænere" end de 30 kg. Næste gang. Igen - mon ikke det bare er en enkeltstående omgang træning med alt for lidt overskud! Håber/mener i hvert fald at 35/40/40 skulle være muligt.

Bent over rows:

1x8x35

1x8x45

1x8x50

Kommentar: Jeps, bent åge tilbage uden problemer. 50 kg fløj op. :D Næste gang 40/55/55

Dips:

1x8x40

1x4x50 :devil:

Kommentar: :devil::devil: Av, av. Gjorde "forkert ondt" i det nederst af skulderne (nederst = på armen). Selv opvarmningen gjode avs. Og de 50 kg var ulidelige på den helt forkerte måde. ÆÆV.

Igen håber/mener jeg det er efterreaktioner fra lørdagens max i bænkpres. Således forventer jeg at øvelsen er tilbage på sporet næste gang og dermed 40/55/55

Biceps:

1x8x10

2x8x14

Kommentar: Jyske kg må altså være en del lettere end sjællandske :unsure: :D I Horsens var der ingen problemer med 2x8x14,5, hvorimod jeg igår skulle kæmpe igennem 2x8x14 (sidste sæt endog til failure). Næste gang stadig 10/14/14

Mave:

1x15

1x10

Kommantar: Lækkert - mavemusklerne helt ovenpå.

Samlet vurdering:

3 x :banana:

En "mellemdag" med halvdelen af øvelserne i top og halvdelen helt i bund (også selvom disse øvelser faktisk producerede to PR'ere :D ).

Link to comment
Share on other sites

Okay - skrækkelig uge. :devil:

20 timers overarbejde og en syg mor i kemo-behandling harmonerer altså ikke særligt godt sammen med tid til træning. :retard: :angry: :devil:

Mht. træningen genrelt den sidste måneds tid: At jeg overhovedet har fået trænet (og trænet godt :) ) den sidste måneds tid, er noget af en præstation. :blink: To ugers kold lungebetændelse, al for meget overarbejde og en mor som hver anden uge får en indsprøjtning kemo - tjaaa det gør det altså svært at nå det hele.

Imorgen også overarbejde - men håber lige at nå til træning inden centeret lukker.

Cardioen: Lungebetændelsen trak søm ud på cardioen. Kombineret med ovenstående problemer, så har den haft det sværere end ST'en. Måske ligger den også på hylden den næste uges tid. Men herefter håber jeg at komme igang igen med cardion. ;)

:) :wave:

Link to comment
Share on other sites

Hej Jarvig

apropos ikke noget - jeg har prøvet at lure, hvor jeg har set dig før og mit bedste bud bliver Nærum Bodega ( hvor jeg har været en gang :D ) eller i forbindelse med noget teater på Vedbæk skole, da vi var unge? Eller er du bare kendt?

hej fra skålen :wave:

Link to comment
Share on other sites

Hæhæhæhæ, Mette

Selvom jeg bor kun 5 minutters gang fra Nærum Bodega, så har jeg kun været der fem-seks gange (ikke lige min stil). Teater? Næppe. Men jeg boede dog i Vedbæk i barn- og ungdommen. Såååå..!!!

En anden mulighed kunne være Holte Gymnasium :huh:

Om jeg er kendt? Tjaaaa, måske - men næppe for noget godt :jehon: :D

:wave:

Link to comment
Share on other sites

Endelig tid til træning igen :) Og, tjaaa, igen med overskud.

:pumpin:

CG bænkpres:

1x8x45

1x8x57,5

1x7x60 (PR :banana: )

Kommentar: Aldrig været på 60 kg før i en brystøvelse med 6-8 reps - så det var fedt. :D 7. rep kom rimeligt let op, men lidt overraskende fik jeg problemer med 8. rep, der blev failure. :( Måske var det bare koncentrationen der røg. Pokkers! Næste gang 45/60/62,5

Front squat:

1x8x35

2x8x40 (PR)

Kommentar: Stadig ingen problemer med vægten, selvom jeg så småt kan mærke jeg nærmer mig mit aktuelle maksniveau i front squat. Denne gang dog altså ingen seriøse problemer - og PR. Næste gang 35/45/45

Bent over rows:

1x8x35

1x8x50

1x8x55 (PR)

Kommentar: Ingen problemer - og PR. Næste gang 40/55/60

Military:

1x8x20

1x7x30 (PR)

1x7x25

Kommentar: Tjaaa, igen gik det flyvende til 7. rep (og PR), men 8. ville bare ikke op - ævvvvvvvvvvvv. Satte den ned til 25 - men var flad ved 7. rep. Næste gang igen 20/25/30

Pulldowns:

1x8x40

2x8x50

Kommentar: Hmmmmm - det er lidt stilstand i mine pulldowns. Men jeg overlever vel. Næste gang 40/50/55

Dips:

1x8x35

2x8x50

Kommentar: Var ved at være træt. Ikke energi til ny PR her. Men næste gang 35/50/55

Biceps:

1x8x10

2x8x14

Kommentar: Hmmmmm - stadig lidt (for) hårde. Ikke klar til springet op til 16 kg endnu. Så næste gang også 10/14/14 og håber her på 3x9 reps.

Mave:

1x15

1x12

Kommentar: Ingen - det glider.

Samlet vurdering

4,5 x :banana:

PR'ere i de store øvelser og fortsat stor fremgang i squat = 5 bananer. Men at jeg var lidt træt til sidst trækker ½ banan ned.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

skægt med herr Yde - jeg vidste jeg havde set dig før, man skal jo bare lige skyde sig ind på det. Jeg ser ikke noget til Ydeklanen mere - lang og uspændende historie - men hvis jeg løber på ham en dag skal jeg nok hilse...

Var du så hjemme til hans studenter-tamtam? Der fes jeg rundt og var tyk og ung :D

Link to comment
Share on other sites

Hey Jarvig

Det er kun ret og rimeligt at ønske dig tilykke med dine PRs og hastige fremgang. Jeg er sikker på at hvis du dropper din kæderygning kan du ENDNU længere! :lol: B)

Vil også sige tak for sidst, køretur hjem var jo det rene mandehørm, (og hørm fra jeres smøger, got jeg ikke lader mig lokke så let!) Tre stygge stoddere.

Hvor mange mennesker i DK tror i der hedder Jesper Yde? Såvidt jeg husker kender jeg også en Jesper Yde, men det er fra Nordsjælland nærmere betegnet Tidsvilde/Vejby/Helsinge omegnen? Kan det være den samme? Jeg kan også huske forkert med fornavnet, men jeg er 90% sikker.

Link to comment
Share on other sites

anyone -> takker :)

Dagens træning:

Hmmmmm på trods af nogle PR'ere den første egentlige off-day i lang, lang tid - havde næsten ikke flere kræfter efter første øvelse med dødløft. ÆV!

:pumpin:

Dødløft:

1x8x60

2x8x85 (PR)

Kommentar: Overraskende lette PR'ere. Selv min træningsmakker var overrasket - specielt over at stilen var bedre end længe. Lækkert :D Næste gang 60/90/90

Bænkpres:

1x8x45

1x7x57,5 (PR)

1x7x55 :angry:

Kommentar: Eftersom de 55 kg sidste gang var særdeles lette, var jeg 100 % overbevist om at 57,5 kg ville komme nemt op - og at jeg lige ville kunne hive 60 kg op i sidste sæt. Sådan gik det slet ikke - øøøøøøøøøøøvvvvvvvvvvvvvvvv. De 57,5 var MEGET hårde. Kæmpede mig dog igennem syv reps - uden at teknikken røg. Men så var der også totalt udsolgt. Satte den ned til 55 kg - men også her måtte jeg kæmpe mig igennem syv reps - og kunne simpelthen ikke drive den 8. op. Æv! Næste gang - hmmmmm, må hellere sætte ambitionsniveauet lidt ned - går derfor kun efter 45/57,5/57,5, og så må dagen vise om der er mere i ærmet.

Front squat:

1x8x30

1x6x45 (PR <_< )

1x7x40

Kommetar: Puha, jeg var helt uden energi. 45 kg ville bare ikke op mere end seks gange. Satte den ned til sidste træningspas 40 kg. Også her var det TUNGT - og kun syv reps kom op. Meget mærkeligt!!! Sidste gang var der ingen problemer overhovedet med 35/40/40 !! Håber at det simpelthen var en off-day idag. Så næste gang satser jeg stærkt på 30/45/45

Rear Laterals:

1x8x4

1x8x6

1x8x7 (PR)

Kommentar: Overraskende nemt - og PR. Mærkeligt !! Nå, næste gang 4/7/7

Triceps:

1x8x45

2x7x60

Kommetar: Tjaaa, efter planen så skulle den have været oppe på 65 kg idag. Men som sagt - jeg følte mig særdeles træt. Derfor holdt jeg mig til 60 kg. Men også det var tungt ad hel... til. SYV er dagens kodeord - flere kunne jeg ikke tage i nogen af loadsættene. Håber igen på det var off-dayen der gjorde det - så næste gang 45/60/65

Biceps:

1x9x10

2x9x14

Kommetar: Øhhhhhhh - her gik det fint. Efter planen skulle jeg køre ni reps i hvert sæt. Og vupti - det skete så. Nu synes jeg, jeg er klar til 16 kg. Så næste gang 10/14/16.

Mave:

1x12

1x8

Kommetar: :retard: Det var ikke imponerende. Langt under forventning. Igen giver jeg off-dayen skylden. Hmmmmmmm !!

Samlet vurdering:

3 x :banana:

Tjaaa, halvdelen af øvelserne uden energi og slattent = 2 bananer. Den anden halvdel uden energi men med enten PR eller fremgang = 4 bananer. Samlet må det give 3 af de bløde, runde, gule.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Puha - lænden brokker sig godt nok idag ;)

mvp.-> Naaaaa, så massiv bliver jeg da ikke - det er jo stadig baby-vægte jeg leger med pt. :D Men jo, det går nu alligevel stødt fremad. :)

xax -> Jeps, jeg STORTRIVES med programmet. Det er simpelthen lækkert. Forskellige (store) øvelser hver gang, men alligevel kroppen rundt. Og så er teknikken ved at være på plads i alle øvelser. :)

Ved godt man ikke skal sætte PR hver eneste gang. Men for det første, så har det virkeligt gået stærkt - både styrkemæssigt og muskelmassemæssigt. Og for det andet så er der en hel uge mellem de fleste af de store øvelser - og så regner man jo rimeligvis med forbedringer. :D

Link to comment
Share on other sites

Hej Jarvig

Ville blot lige fortælle at jeg er begyndt på dit program (eller i hvert fald noget der ligner meget).

Jeg kører dog med endnu mere baby vægte - hovedsageligt fordi jeg stadig indøver teknik - især i Squat og Dødløft.

Derfor er der også nogle øvelser som jeg bytter ud - jeg venter lige med Squat og dødløft varianter til jeg har lært de rigtige.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share