jarvig13


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Føler mig noget nedslidt idag :(

Det er fan... mig groft. Tirsdag var jeg helt færdig, og gik i seng kl. 18.30 (næsten 13 timers søvn) :blink: og igår var det ikke meget bedre med sengetid kl. 19.30 (næsten 12 timers søvn) :blink:

Det må være kombinationen af de foregående ugers megen overarbejde + hård træning + min mors sygdom, som forplanter sig i udmattelse og træthed. <_<

Håber dog at kunne levere en god omgang træning idag :) - og at cardioen er klar fra på tirsdag af. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mødte frisk og energifuld op til træning, så....

:pumpin:

Stiff-legged dødløft

1x8x50

2x8x70 (PR)

Kommentar: Meget nem PR. Efter sidste sæt mente jeg, jeg nu nok kunne havde klaret 75 kg. Næste gang 50/75/75 - eventuelt 50/75/80

Incline bænkpres:

1x8x30

2x8x45 (PR)

Kommentar: Ligesom dødløftet - alt for nemt. Næste gang 35/47,5/47,5 - eventuelt 35/47,5/50

Pulldowns:

1x8x40

1x8x50

1x8x55 (PR)

Kommentar: Meget hårdt - men klarede med nød og næppe PR med alle 8 reps. :) Næste gang 40/55/55

Military:

1x8x20

2x8x30

Kommentar: Totalt lækkert. :banana: Sidste gang havde jeg kun det sidste sæt med 30 kg - og da kæmpede jeg med dem. Denne gang var der slet ingen problemer med 2x8x30. Næste gang 20/30/32,5

Biceps:

1x8x10

1x8x14

1x6x16 (PR :devil: )

Kommentar: Uha-da, hvor var de 16 kg tunge. Men trods alt 6 rene reps - mere end tilfredsstillende. Næste gang stadig 10/14/16

Triceps:

1x8x40

1x8x60

1x7x65 (PR :devil: )

Kommentar: Uha-da - tunge 65 kg. Men syv rene reps - det er ok. Næste gang stadig 40/60/65

Mave:

1x15

1x12

Kommentar: Hmmmmmmmmm <_< OK.

Samlet vurdering

5 x :banana:

Dette var en seks bananers dag - men dem må jeg ikke bruge for Arne. :D Saft og kraft i alle øvelser, PR'ere i lange baner og frisk efter træning = 5 MEGET store bananer. :D

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

PR'ere i lange baner og frisk efter træning = 5 MEGET store bananer. :D

banana-bike.jpg

Iøvrigt tillykke med alle dine rekorder - troede lige jeg kunne nå at følge med dig, men den går nok ikke. Er stadig kun i gang med at vænne mig til øvelserne - når jeg er færdig med det løfter du jo WAY TO MUCH

Hmm - det er nok bare mig der er lidt :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikker på om det (næsten) er spild af tid, det går jo stødt fremad.  

Ja netop - det virker sååååå

Glad for at se at det går hastigt fremad - og at du i disse øvelser stadig er lidt efter mig :devil: - men det nærmer sig hastigt - det må jeg sige B)

Link to comment
Share on other sites

Uha - trængselstider (igen).

Min mor var til evaluering på hospitalet igår. Pokkers, kemoen virkede ikke :crying: Så nu vi se, hvad de så kan finde på. Men alle disse undersøgelser tager sq tid. Derfor ingen træning igår eller imorgen - men håber på imorgen.

Så forresten Harry Potter 2. Fed film - klart bedre end den første film. Nu er jeg ved at være i humør til LOTR - der er kun et par uger igen.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Kom sent til træning - men træningen den 27.11. blev....

:pumpin:

Front squat:

1x8x30

2x8x45

Kommentar: Lækkert! Virkeligt hårdt, uden at være for hårdt. Er ved at nærmer mig min 8rm. Næste gang 30/47,5/47,5

Bænkpres:

1x8x45

1x8x57,5

1x7x60 (PR :devil::banana: )

Kommentar: YES. Første gang nogensinde jeg er kommet op på 60 kg med så mange reps. De 57,5 kg var noget tunge - men jeg følte dog at 60 kg var indenfor rækkervidde. Og det var de. :D Fedt. Næste gang 45/60/60

Dødløft:

1x8x60

2x7x90 (PR :devil::banana: )

Kommentar: PR, yes - men fu.. hvor var de hårde. Ingen tvivl om at teknikken denne dag ikke var optimal (uden dog at være katastrofal). Nægtede at tage 8. reps i begge loadsæt, for jeg kunne mærke, at ryggen ville krumme (for meget). Eftersom teknikken var lidt skidt, så vil jeg øge næste gang jeg træner dødløft, idet jeg vil satse på at få 90 kg til at se godt ud :D Derfor 60/90/90

Triceps:

1x8x45

2x8x65

Kommetar: Ingen - næste gang 45/65/70

Biceps:

1x8x10

1x8x14

1x6x16

Kommentar: Ingen fremgang denne gang - men jeg overlever vel. Næste gang stadig 10/14/16

Mave

1x7

1x6

Kommentar: Ny og hårdere maveøvelse. Virkeligt lækkert - denne maveøvelse ville jeg ikke kunnet havde taget en eneate af for to måneder siden :devil: Så det går lystigt fremad.

Samlet vurdering:

4 x :banana:

PR i såvel bænkpres som dødløft og en hård omgang front squat tilsagde 5 bananer. Men teknikken i dødløftet var ikke flot. Desuden havde jeg ikke det energioverskud, som ellers har været normalen de sidste mange gange. Så samlet kan det "kun" blive til 4 af de krumme gule.

Link to comment
Share on other sites

DaDane -> Det er http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBPushdown.html

Husk at det er svært sammenligne øvelser med kabler. Snakkede med anyone om det til MOL-træffet. Det har noget med antal vindinger på racket at gøre. F.eks. s tager jeg som sagt 65 kg, der hvor jeg træner. Men med præcist den samme øvelse kunne jeg til MOL-træffet kun tage 40 kg. Så....., man skal ikke sammenligne mellem personer for denne øvelse. Man skal kun forholde sg til sin egen progression i øvelsen. :)

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag d. 2.12.

:pumpin:

Front squat:

1x8x30

2x8x47,5 (PR)

Kommentar: Ingen problemer. Var tæt på min 8rm. Rammer den sikkert næste gang. Næste gang 35/50/50

CG bænkpres:

1x8x47,5

1x8x62,5 (PR)

1x7x65 (PR)

Kommentar: Niiiiice. Forbedring på 2 gange 2,5 kg. Næste gang 50/65/65 (eventuelt 50/65/67,5)

Bent over rows:

1x8x40

2x8x55

Kommentar: Næsten nemt. Næste gang 40/55/60

Military:

1x8x20

1x8x30

1x7x30

Kommentar: Hmmmmmm - følte mig kortvarigt lidt træt, og tror desuden at pausen mellem de to loadsæt var lidt for kort. Resultat problemer med 30 kg. Hmmmmmm - næste gang knalder jeg igennem med /20/30/32,5

Dips:

1x8x35

1x8x50

1x7x55 (PR)

Kommentar: Ævvvv - dips har det svært. Det gør simpelthen lidt for meget "forkert" ondt i øvelsen. Pokkers. Nå, venter lidt endnu med at gøre noget drastisk (smide øvelsen ud). Næste gang 35/55/55

Biceps:

1x8x10

1x8x14

1x6x16

Kommentar: Hmmmmm - hårdt - ellers ingen. Næste gang stadig 10/14/16

Mave:

1x10

1x8

Kommetar: Det kører - denne maveøvelse ville jeg ikke havde kunnet tage én rep af for bare to måneder siden - nu hedder den 10 og 8.

Samlet vurdering:

4,5 x :banana:

Fin dag. :)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

DaDane -> Tak :)

simondj og KJ -> jeps det er bare pattetøjet der er svagere end triceps.

Ramius -> Har ingen planer om makstest pt. Men sikkert engang tidligt i det nye år vil jeg lige prøve at maxe i dødløft (håber på 130 kg), front squat (håber på 65 kg) og bænkpres (håber på 75).

TRÆNING ONSDAG D. 4.12.

:pumpin:

Dødløft:

1x8x60

1x8x90

1x5+2x95 (PR :banana: :angry: :devil: )

Kommentar: Havde sidste gang ikke den flotteste stil med 90 kg - og disse kg føltes særdeles tunge. Således havde jeg sat for igen igår kun at køre to sæt med samme vægt (90 kg) - hvor jeg ville stilen meget bedre og med (forhåbentligt) med kraft i løftene. Det lykkedes over al forventning. De 90 kg var (for mig) ekstemt kraftfulde og eksplosive (= lette), og stilen var rigtig flot. Satte den derfor uden betænkning op på 95 kg. De første fem reps var dejlige. Stadig kraftfulde og med flot stil. Men så smuttede grebet da jeg skulle tage 6. rep. Fandt grebet igen - tog mig sammen - MEN momentum var væk. :angry: Kunne lige løfte to rep mere - men nu med dårlig stil og ingen kraft. PIS!

Nå, men dette kunne ikke ødelægge den bagvedliggende tilfredshed med, hvor kraftfuldt og stilmæssigt dejligt både 90 og 95 kg havde været. Så super tilfredshed på dette punkt. Næste gang 60/95/95 (eventuelt 60/95/100 hvis det går godt)

Bænkpres:

1x8x45

1x8x60

1x7x60

Kommentar: Jesus, det var tungt. Første loadsæt var flot - de første 6 reps rigtig kraftfulde - og de to sidste bare ok. Men andet loadsæt var tungt. Fem første rep helt ok - de to sidste en virkelig kamp. Og så var udsolgt. Nå, fint nok - næste gang 45/60/62,5

Front squat:

1x8x35

1x7x50 (PR :devil: )

1x6x50

Kommentar: Hmmmmmm - det var ikke helt tilfredsstillende. Sidste gang var der ingen problemer med 47,5 kg - så jeg regnede bestemt med, at 50 kg ville komme hjem uden seriøse problemer. Men det var der. Pokkers også.

Men jeg tror, jeg ved hvorfor. Dødløft er min ynglingsøvelse - og derfor vil jeg helst tage den først, hvor kræfterne er maksimale. Men dødløftet tærer desværre på kræfterne til squatten. Så 50 nemme kg på en dag uden dødløft er meget lettere end 50 tunge kg på en dag hvor jeg forinden har kørt dødløft.

Nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal vælge. Dødløft = yngling, squat = super vigtig. Hvilken først? Hmmmmmm!

Næste gang 35/50/50

Rear laterals:

1x8x5

2x8x7

Kommentar: Ingen - helt fine. Næste gang 5/7/8

Biceps:

1x8x10

1x8x14

1x7x16

Kommentar: Fremgang - jubiii. Næste gang 10/14/16

Triceps:

1x8x45

2x8x65

Kommentar: Ingen - helt fine. Næste gang 45/65/70

Mave:

1x12

1x10

Kommentar: Fremgag - jubiii.

Samlet vurdering

4,5 x :banana:

Egentlig en fembananers dag (specielt pga. dødløftet). Men kikset greb i dødløftet og en skuffende front squat trækker en halv ned.

Link to comment
Share on other sites

Hva' sat.. - man skal helt om på side 4 for at finde sin log. <_< Og det bare fordi man lige skulle til tidlig julefrokost i fredags. Var dog overraskende frisk allerede om lørdagen.

Nu glæder jeg mig til træningen i eftermiddag.

PS: Takket være KJ har jeg fået en flot avatar (synes jeg i hvert fald selv :D ). Det er fra MOl-træffet. B)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Okay kroppen skal nok fortælle, når man sjofler den lidt. De sidste to uger har jeg kun haft to træningspas pr. uge. Endvidere var jeg til julefrokost i fredags. Og endelig fik jeg slet ikke sovet (blev simpelthen overtræt :( ). Resultatet blev derefter = kroppen sagde "tak for kaffe, jeg har ingen kræfter idag"

Således blev dagens træning....

:pumpin:

Front squat:

1x8x35

2x8x50

Kommentar: Hmmmmm - det gik uden problemer, men HÅRDT var det. Er jo lidt usikker på, hvordan mit front squat har det næste gang idet det også er dødløftdag, hvilket normalt trætter mig til front squatten. Men håber på 35/50/52,5

CG bænkpres:

1x8x50

1x8x65

1x6x65 :angry:

Kommentar: Fy for pokker, hvor havde jeg ingen energi i kroppen. Første loadsæt gik ok - men andet var bare alt for tungt til idag. Næste gang - hmmmmm, satser på det bare var dagen der gjorde det - så næste gang 50/65/65 - måske 50/65/67,5 hvis jeg er frisk.

Bent over rows:

1x8x45

2x8x60

Kommentar: Dagens ene af kun to "overskudsøvelser". Det gik rigtigt godt. Næste gang skulle 45/65/65 bestemt være muligt.

Military:

1x8x20

1x8x30

1x9x30

Kommentar: Dagens anden gode øvelse - det gik bare helt fint. Næste gang 20/30/35

Biceps:

1x8x10

1x8x14

1x6x16

Kommentar: Ævvvvv - tilbagegang. Nå, det var bare dagen. Næste gang 10/14/16

Mave:

1x13

1x10

Kommentar: Helt fint.

Samlet vurdering

2,5 x :banana:

Møgdag energimæssigt - hvilket gik ud over specielt CG bænkpres :angry: = kun to bananer. Men god bent over rows, military og mave trækker en halv op.

PS: LÆG MÆRKE TIL, AT DER INGEN PR'ere VAR IDAG - FOR FØRSTE GANG! KRISE??????? NAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! ;) :D

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Ahhhhhhhhhh - lækker træningsdag. Tilbage på sporet :bigsmile:

Har jo haft lidt problemer med front squatten, når jeg har kørt dødløft først (ikke kræfter i benene til front squatten). Eftersom legdrivet i dødløftet aldrig har været problemet for mig :) - ja, så er jeg kommet frem til, at dødløftet nok ikke lider nævneværdigt under at komme til sidt af de tre store. Derfor blev dagens træning....

:pumpin:

Front squat:

1x8x35

1x8x50

1x8x52,5 (PR)

Kommentar: Lækkert. De 52,5 kg var nu alligevel tunge - men den sidste gnist/energi var der dog (pga. rotationen med dødløft har jeg overbevist mig selv om), så op kom de. Lækkert. :banana: Næste gang 35/52,5/52,5

Bænkpres:

1x8x45

2x8x60

Kommentar: No props at all. Totalt lækkert. :banana: Ok - sidste rep i sidste sæt var da tung, men værre var det altså heller ikke. Næste gang 47,5/62,5/62,5

Dødløft:

1x8x60

2x8x95

Kommentar: Første gang jeg brugte mixed grip. Gik ok - men det kræver dog lige lidt tilvænning. Således koncenterede jeg mig nok lidt for meget om, at grebet fungerede end at selve dødløftteknikken var helt i top. Første loadsæt var nu alligevel lækker - med saft og kraft. Andet sæt lidt tungere, men ok. Hang på de to sidste reps lidt med skulderne, men ikke noget katastrofalt. Næste gang - trommevirvel - lalala - 70/100/100.

Rear laterals

1x8x5

1x8x7

1x7x8 (PR)

Kommentar: PR - lidt hårdt - ellers intet. Næste gang stadig 5/7/8

Triceps:

1x8x45

1x8x65

1x7x70 (PR)

Kommentar: PR - lidt hårdt - ellers intet. Næste gang stadig 45/65/70

Biceps:

1x8x10

1x8x14

1x7x16

Kommentar: Stadigt hårdt med de 16 kg, men klart bedste omgang med 16 kg endnu. Lækkert! Næste gang stadig 10/14/16

Mave:

1x14

1x10

Mave: Det går langsomt fremad - godt nok.

Samlet vurdering:

5 x :banana:

Ok - PR'erne var mest i de små øvelser. Men alle de tre store var bare lige i øjet kraft-, saft og hårdhedsmæssigt. Dette kan ligegyldigt hvad kun være lig med 5 bananer. :)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share