Hver anden dag, er en gang om ugen.


tjr
 Share

Recommended Posts

Men hvorfor så ikke køre "rigtig" sumo?

Godt spørgsmål, som jeg ikke rigtigt har et klart svar på. Semi-sumo "føles" bare godt. 'Rigtig' sumo er sikkert mere effektivt for styrkeløfter. Jeg har altid ment at det var et cirkustrick, men har heller aldrig gjort så i det, så jeg er sikkert unødigt fordomsfuld.

Omvendt kunne jeg spørge; Hvorfor skulle jeg køre rigtigt sumo?

Jeg begyndte forresten at eksperimentere med semi-sumo efter at have set

Lørdag 10DEC2011

Huha, en lørdagstræning. Dem er der ikke mange af i mit liv. Nils bailede i går fordi hans CNS var grillet (det var i hvert fald hans undskyldning). Det passede mig fint, da jeg kunne hygge med familien i stedet. Husk at The Family that Slays Together Stays Together.

SSB Squat

2x5x82kg

8x82kg

Puh ha de sidste 2 reps var grimme. Sådan noget squat fungerer altså godt til at mobilisere anklen.

Skrå bænk

2x5x67kg

10x67kg + 1 forced

. Det fungerer ikke specielt godt. Måske er vi bare idioter.

Pendlay Rows

4x5x75kg

Min ryg var rimeligt swole efter mandagens rows, så den er på programmet i noget tid.

Arnoldian Platz Curls

3x8/8x13,75kg

Puh ha i helvede nogle avancerede curls - meget bodybuilderiansk.

Hammer Curls

2 set med 20'erne

For ze paarrmp

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 13DEC2011 @ IK99

I dag klædte jeg mig ud som RAMBO inden jeg tog til træning, hvilket betyder et rødt pandebånd.

Tirsdagstræning for a change. Nils skulle sikkert noget vigtigt. Han læser også jura. Det er mig der er den arbejdsløse i foretagenet, så jeg har bare at rette ind.

Vores træninger har generelt taget for lang tid, så i dag pacede vi os selv i squat. Der var et ganske udmærket samarbejde med at run the rack, skifte skiver osv. Det gik også hurtigere end normalt, uden at pauserne var for korte.

Det lykkedes mig, da jeg var i gang med at tømme SSB-pinden for skiver, at fjerne samtlige i den ene side, så stangen tippede og slog lidt puds af et bærende element. I was THAT guy.

SSB Squat

2x5x84kg

8x84kg (Det må vel være en rep-rekord af en art, sammenlignet med 1x5x85kg)

Stem

2x5x51kg

10x51kg (+3-4 rep PR)

Sidste rep var virkeligt en grinder. Den lærte mig vigtigheden af at spænde abs og glutes i stem. Det var virkelig optur. Tror det er første gang jeg har optur over en presseøvelse.

Pull Down

8x80kg (+1 rep PR)

7x65kg

Jeg bliver gang på gang overrasket over hvor lidt juice jeg har til andet set. Måske skal jeg prøve noget trenbololon.

Planen var også at lave lidt Bradford presses 4 ze paaarmp, men jeg gad ikke.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Dænedme en fin omgang benbøj. Er ssb'en med falske vinkler eller er den Supertrainer approved?

Flot outfit iø.

Den er med falske vinkler. TJR Approved. SuperTrainer Disapproved. Det er eftersigende Asbjørn Riis der har lavet den, så man ved den er bastant smedet.

Camberen - der er ret stor - peger den samme vej som håndtagene, så stangen vil i endnu højere grad prøve at smide dig fremad. Det er 2/3 front squat - dog med den mulighed at bruge bagkæden noget mere/læne sig mere forover, da man stadig kan holde stangen på ryggen.

Skubber man håndtagene op bliver det sværere - trækker man dem ind i kropper lidt nemmere.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 15DEC2011 @ IK99

Dødløft

5x140kg

Jeg fristede skæbnen og prøvede lidt konventionel dødsløft. Jeg får lidt ondt på forsiden af venstre hofte/lavt på maven. Jeg talte med Pouliquin om det og han tænkte det havde noget med dårlig mobilitet at gøre. Det skal nok passe. Tilbage til semi-sumo.

Skrå Bænk

2x5x68kg

10x68kg

Straangth

Arnoldian DB Curls

5/5x16,25kg

7/7x16,25kg

8/8x16,25kg

Gunz

Pendlay Rows

5x77,5kg

5x77,5kg

8x77,5kg

7x77,5kg

Swole

Hammer Curls

3x8/8x22,5kg

Paaaarmp

Link to comment
Share on other sites

Mandag 19DEC2011 @ IK99

Nu er det snart jul.

Jeg burde ha' trænet i lørdags, men Muskelprofessoren drak mig fuld fredag, så sårn er det.

Fik langt fra nok søvn natten til søndag og mandag. Jeg synes det er ulideligt interessant og pløkke Zombier i Killing Floor til kl. 4.

Derudover gik der lort i mit madindtag i dag, så jeg havde ikke alverdens forventninger til dagens træninger. Gudskelov og tak for Nicorette.

SSB Squat

2x5x86kg

8x86kg

Overraskende. Der var faktisk til mere, men valgte ikke at gå all out.

Stem

2x5x52kg

6x52kg

Der måtte godt liiige ha' været til én mere. Min 6RM fra sidste cyklus er 53kg - micro managing FTW.

JM Press

5x20kg

5x30kg

5x35kg

5x40kg

Fedtede lidt rundt med øvelsen og er lidt i tvivl om hvorvidt jeg gør det rigtigt. 40kg var meget tunge. Jeg føler den mest i triceps 'nede omkring albuen'. Jaja.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 21DEC2011 @ IK99

Jeg er begyndt at tage min opvarmning mere seriøs.

Opvarmning

Grundig SMR af kroppen

Udstræk til hoftebøjere og ankel

Aftivering af glutes

Semi Sumo DL

1x5x140kg

Sidste rep blev grindet godt og grundigt. Nils ordinerede reset.

Skrå bænk

2x5x69kg

1x10x69kg

Nils lavede 11, så jeg er meget skuffet over mig selv. Den lille lort.

A1 DB High Decline Bench Press

2x15x20kg

Jøsses. Jeg har INGEN stabilitet i den øvelse. Håndvægtene flagrede rundt over det hele. Weak spot identified. Men for hulen - de går lige direkte i PECS. Bitches loves pecs.

A2 Pull Downs, v-greb

5x80kg

6x80kg

B1 Arnoldian DB Curls

3x8/8x16,75kg

B2 Band Tri Ext.

3 set @ medium band.

C1 Cross Body Hammer Curls

3x8/8x21kg

Valgte den forkerte DB (20kg istedet for 22,5kg), men det var egentligt ok; de var i hvert fald tunge nok.

C2 California Press

4 set, tungeste på 30kg

SuperTrainerTM Approved.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Kære Stranght and Conditioning CoachTM (jeg antager du kigger med):

Er det normalt at være virkeligt, virkeligt ustabil i bunden af DB Decline Bench Press (DBDBP) eller er det et spørgsmål om tilvænning?

Kh. Kropsbyggemand Bob

166642_10150400956365133_706355132_17053270_7911378_n.jpg

Lolsovs... Er det Ole Wedel der er der bag ved dig på billedet eller hva'?

Det er lille bitte mini-Sam. Han slipper som regel ikke for en kommentar når folk ser billedet.

Jeg burde forresten være til træning nu. Nils bailede. Måske jeg bare skulle git r dun.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Kære Stranght and Conditioning CoachTM (jeg antager du kigger med):

Er det normalt at være virkeligt, virkeligt ustabil i bunden af DB Decline Bench Press (DBDBP) eller er det et spørgsmål om tilvænning?

Kh. Kropsbyggemand Bob

166642_10150400956365133_706355132_17053270_7911378_n.jpg

Mit umiddelbare bud vil være: ja. Langt de fleste der kører enten db eller bb decline presses ligger flade som pandekager og har ikke fødderne i jorden. Dette kombineret med en uvant bevægebane kan godt gøre det hele meget ustabilt.

Fokus på at samle skulderbladene og noget tilvænning, så er det hele sikkert ikke så ustabilt om et par uger.

s&cc™ approved

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 27DEC2011 @ IK99

Lidt late-night solo-træning med Bruce i et IK badet i lyset af stearinlys og arbejdslamper, da der åbenbart ikke er strøm i større dele af Idrætshuset pga. en tavle der skal skiftes.

Har ikke helt ON! så valgte at gemme squat til i morgen, hvor jeg igen har makker på. Havde heller ikke fantastisk god tid.

Skrå bænk

2x5x70kg

9+1x70kg

De måtte godt ha' været lidt lettere.

DB Low Decline Bench Press

2x15x20kg

Der var - igen - HELT udsolgt efter sidste set.

Concentration Curls

3 set @ 10kg

Mind Muscle!

EZ California Press

3 set @ 20kg + pind

Sloooow eccentrics.

Mit umiddelbare bud vil være: ja. Langt de fleste der kører enten db eller bb decline presses ligger flade som pandekager og har ikke fødderne i jorden. Dette kombineret med en uvant bevægebane kan godt gøre det hele meget ustabilt.

Fokus på at samle skulderbladene og noget tilvænning, så er det hele sikkert ikke så ustabilt om et par uger.

s&cc™ approved

Kære s&ccTM

I dag kørte jeg decline igen. Denne gang med mindre decline. Det var meget mere stabilt. Jeg tror det har mere med vinklen at gøre, end noget andet.

Skulderbladene er naturligvis tilbage og nede.

Link to comment
Share on other sites

Kære s&ccTM

I dag kørte jeg decline igen. Denne gang med mindre decline. Det var meget mere stabilt. Jeg tror det har mere med vinklen at gøre, end noget andet.

Skulderbladene er naturligvis tilbage og nede.

Bestemt også en mulighed. Al den snak om decline giver mig lyst til selv at begynde på det. Jeg har aldrig rigtigt selv brugt decline øvelser. Jeg tror at jeg vil eksperimentere lidt med det.

Jeg frygter dog at mine pecs vil blive alt for store og bøffelagtige. Så jeg holder mig nok til +15 reps for at holde musklerne lange og slanke.

Link to comment
Share on other sites

Bestemt også en mulighed. Al den snak om decline giver mig lyst til selv at begynde på det. Jeg har aldrig rigtigt selv brugt decline øvelser. Jeg tror at jeg vil eksperimentere lidt med det.

Jeg frygter dog at mine pecs vil blive alt for store og bøffelagtige. Så jeg holder mig nok til +15 reps for at holde musklerne lange og slanke.

Jeg har i hvert fald fået absurd god kontakt til pecs. Meget vildere end jeg fik af flyes.

DB presses er indført i programmet efter at have set denne ultrafede CROSSFIT VIDEO:

Link to comment
Share on other sites

Note to self:

Når du er 'bange' for det der tunge squat set, er det bare fordi det er udenfor din comfort-zone, ikke fordi det er uovervindeligt.

Harden the Fuck Up & git r dun.

(Ja, det er high level shit vi ruller med her i loggen).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share