Pose Method of Running!


Kauf
 Share

Recommended Posts

Hej alle MOL'sere!

Jeg skal til at starte mit Bachelorprojekt omkring Romanov's "Pose Method of running".

På dansk kaldes dette midtfods, eller forfodsløb.

Jeg skal gerne komme ind på hvad det drejer sig om, hvordan det går i vores projekt etc., MEN... Til start har vi brug for en masse litteratur. Problemet er, at vi stort set ikke har kunnet finde andet litteratur, end det mr. Romanov selv har publiceret (Det er i og for sig intet problem, men kunne være spændende, hvis man kunne stille hans forsøg og teorier op imod andres).

Derfor vil jeg høre, om der er nogle af jer derude, der ligger inde med hvad som helst, links, artikler, bøger etc. indenfor Forfods/midtfods-løb/Pose method of Running. :smile:

Her tænkes i emner som:

Biomekanik

Bevægelsesanalyser

Vægtoverføring (biomekanik, velsagtens)

Skadesproblematikker

Valg af Fodtøj

etc. etc. etc.

Jeg er selv "Pose" løber, er der nogen andre, der har taget denne teknik til sig ude i det danske land?

De venligste hilsner :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej alle MOL'sere!

Jeg skal til at starte mit Bachelorprojekt omkring Romanov's "Pose Method of running".

På dansk kaldes dette midtfods, eller forfodsløb.

Jeg skal gerne komme ind på hvad det drejer sig om, hvordan det går i vores projekt etc., MEN... Til start har vi brug for en masse litteratur. Problemet er, at vi stort set ikke har kunnet finde andet litteratur, end det mr. Romanov selv har publiceret (Det er i og for sig intet problem, men kunne være spændende, hvis man kunne stille hans forsøg og teorier op imod andres).

Derfor vil jeg høre, om der er nogle af jer derude, der ligger inde med hvad som helst, links, artikler, bøger etc. indenfor Forfods/midtfods-løb/Pose method of Running. :smile:

Her tænkes i emner som:

Biomekanik

Bevægelsesanalyser

Vægtoverføring (biomekanik, velsagtens)

Skadesproblematikker

Valg af Fodtøj

etc. etc. etc.

Jeg er selv "Pose" løber, er der nogen andre, der har taget denne teknik til sig ude i det danske land?

De venligste hilsner :bigsmile:

Har du tjekket på www.dourun.dk - det har lige været lange og heftige debatter om Pose og lignende løbemetoder.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kauf

Det er nok sparsomt med egentlige artikler, vi har haft fremme på dourun, men til gengæld nogle gode diskussioner. Har lige fundet et par link til disse frem til dig.

http://www.dourun.com/forum/topic.asp?TOPI...earchTerms=pose

http://www.dourun.com/forum/topic.asp?TOPI...earchTerms=pose

Håber du kan bruge noget.

PS. Du nævner både forfods- og midtfodslanding vedr. pose-teknik. Jeg tror det er vigtigt at skelnes imellem disse, samt mellem pose og chi-running trods mange lighedspunkter.

Jan

Link to comment
Share on other sites

Hej Kauf

Det er nok sparsomt med egentlige artikler, vi har haft fremme på dourun, men til gengæld nogle gode diskussioner. Har lige fundet et par link til disse frem til dig.

http://www.dourun.com/forum/topic.asp?TOPI...earchTerms=pose

http://www.dourun.com/forum/topic.asp?TOPI...earchTerms=pose

Håber du kan bruge noget.

PS. Du nævner både forfods- og midtfodslanding vedr. pose-teknik. Jeg tror det er vigtigt at skelnes imellem disse, samt mellem pose og chi-running trods mange lighedspunkter.

Jan

Tusind tak!

Korrekt - der er forskel - vi kører udelukkende ren pose method. Men i daglig tale har kært barn jo mange navne, så tænkte, at flere måske ville have en ide' om princippet, hvis jeg gjorde den bred. Chi running har jeg snuset lidt til, men ikke gået så meget i dybden med endnu.

Som sagt - Ren Pose method.

5000 lyder interessant, desværre er det jo kun en bachelor opgave, vi kunne følge 4 Ph.D's med alle de ide'er vi har :wink: Jeg har selv hentet utroligt meget på eget løb. Sad stille i 1.5 år grundet løberknæ, men posemethod redede mig, til at kunne løbe igen.

Samme historie gælder for 3 triatleter jeg kender - som nu har gennemført både Marathon OG Ironman - på forfoden :w00t::w00t:

Alt materiale, hjælp og hints modtages med kyshånd - mange, mange tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share