Hvad taber man i CM?


Monse
 Share

Recommended Posts

Jeg aner ikke hvor jeg har denne formel fra, men højst sandsynligt herfra MOL: :bigsmile:

Fedtprocent estimeret ud fra livvidde og vægt:

Fedtprocent = (Vægt - (44,636 + (1,0817*Vægt) - (0,7396*Livvidde)))/Vægt*100

Hvis du taber 10kg rent fedtvæv vil du ifølge formlen komme ned på 102cm i livvidde. Brystmålet skal jeg ikke kunne sige, men hvis du har mere fedt på maven vil faldet nok være lidt mindre på brystmålet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg aner ikke hvor jeg har denne formel fra, men højst sandsynligt herfra MOL: :bigsmile:

Fedtprocent estimeret ud fra livvidde og vægt:

Fedtprocent = (Vægt - (44,636 + (1,0817*Vægt) - (0,7396*Livvidde)))/Vægt*100

Hvis du taber 10kg rent fedtvæv vil du ifølge formlen komme ned på 102cm i livvidde. Brystmålet skal jeg ikke kunne sige, men hvis du har mere fedt på maven vil faldet nok være lidt mindre på brystmålet.

Det lyder godt nok rigtig godt.. men det kommer vel også an på, hvor meget motion man dyrker?

man træner jo fx ikke underpartiet ved at bare spise sundt. Så taber man vel mere på kondicykel?

jeg har en del om maven.. men jeg er stadig meget kraftig bygget..

Link to comment
Share on other sites

Det lyder godt nok rigtig godt.. men det kommer vel også an på, hvor meget motion man dyrker?

man træner jo fx ikke underpartiet ved at bare spise sundt. Så taber man vel mere på kondicykel?

jeg har en del om maven.. men jeg er stadig meget kraftig bygget..

Man kan ikke punktforbrænde! Taber man sig vælger kroppen selv hvilke fedtdepoter den vil tære på! Så det er faktisk nærmest umuligt at sige noget om hvor på kroppen man taber sig først og mest. En ting er dog sikkert - er der overflødigt fedt og er man i tilstrækkeligt kcal underskud ja så bliver det tabt på et eller andet tidspunkt.

Med hensyn til motion. Det er altid en god ide at dyrke motion under et vægttab da det øger forbrændingen og dermed øger dine muligheder for at tabe dig! Fyr op for motionen - mindst 30minutter om dagen! Det kan være alt fra styrketræning og gang til boksning og cykelture! Find på noget du synes er sjovt!

God fornøjelse

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share