Se mit nye træningsredskab


Eruption
 Share

Recommended Posts

Lumberjacktraining :devil:

I efteråret fik jeg fældet et træ, og resultatet blev en ordentlig træstamme. Jeg fik for et stykke tid siden boret et 25 mm. hul i den ene ende, og plantet et solidt jernrør deri, med en masse skum som bindemiddel.Nu har jeg så taget billeder af den.

Stammen i sig selv er ca. 2 m lang og ca. 30 cm i diameter. Flere uafhængige af hinanden og mig selv inkl. har bestemt den til, at veje omkring små 100 kg. Dertil kan så lægges X antal kilo skiver, som kan sættes fast i den ene ende, nemlig på røret.

Den er intet mindre en genial til, at lave eksempelvis frontsquat med. Man kan virkelig mærke det er noget der giver core-styrke.

Lige nu, bliver den løftet fra jorden af, og om på nakken når det er backsquat. Ellers har jeg to bukke-lignende ting, så man kan lave frontsquat o.l.

post-2151-1139170681_thumb.jpgpost-2151-1139170780_thumb.jpg

Edited by Eruption
Link to comment
Share on other sites

Vikinge stil! :tongue: Men bliver det ikke rimeligt ubalanceret, hvis du lige smider 50kg ekstra i den ene side? :blink:

Både ja og nej. Jeg finder vægtens midpunkt og ikke længdens, og så lader det sig sagtens gøre. Desuden er det af min overbevisning at det til tider er gavnligt, at skabe en ubalance mht. vægten. Forudsat jeg skifter side, vel og mærke.

Det er et rigtigt godt supplement til alm. vægttræning!

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu sejt!! :devil: Det er ikke noget som at løfte rundt på tunge uhåndterbare ting. Måske du kan finde lidt inspiration her: Diesel Crew

Hvorfor har du ikke en logbog???

P.s Jeg går ud fra, at du fældede træet med håndøkse??

Link to comment
Share on other sites

Ud fra dimensionerne på den vejer den altså kun ca. 70kg, ikke for at være en nar eller noget, men jeg regnede lige på det :4smartass:

Hvordan fik du den til det? Den er stadig meget væskeholdig, men jeg regner også med, at den mister noget af sin vægt med tiden. Den vejer bestemt mere end 70. Ingen tvivl om dét. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu sejt!! :devil: Det er ikke noget som at løfte rundt på tunge uhåndterbare ting. Måske du kan finde lidt inspiration her: Diesel Crew

Hvorfor har du ikke en logbog???

P.s Jeg går ud fra, at du fældede træet med håndøkse??

Spændende link. Jeg syntes dog aldrig, at gide opdatere min log. Førte blog på et tidspunkt, men det gik i sig selv igen, og den er slettet nu.

Jeg fældede den faktisk med motorsav. Æv, nu sidder jeg og ærger mig over, at den skulle have været nedlagt med håndkraft.. :devil::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Nemlig herligt med sådan en.. vi har også en ude ved os, og den vejer 70kg, den har vejet meget mere, men pågrund af det vand der er i træet ligeså stille fordamper har den tabt sig lidt, og endt på 70kg.. Der er også mulighed for at putte ekstra vægt på og der er håndtag så man kan log presse :devil:

Bare husk at den mister sin vægt efterhånden..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tager det i mig igen, jeg regnede bare volumen ud og gangede massefylden på. Jeg troede birk var en let træsort og de har en massefylde på omkring de 500kg/m³, jeg har dog lige undersøgt det og den ligger lige på ca. 675kg/m³ og det bringer den op på ca. 100kg, lige under, men som du siger er der mere vand i den nu end der er når massefylden beregnes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share