MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

  • 5 weeks later...

Er loggen lukket..??? :(

Ja, hvor er du Marianne? :unhappy:

Jeg er her skam endnu hugsh.gif

Jeg fik bare ikke lige logget min sporadiske træning i min ferie og nu er jeg ikke kommet i gang igen .... med logningen altså. Træningsfrekvensen er kommet op igen, men jeg synes godt nok det tager lidt tid at komme op på niveau som før-ferie :wacko: især i squat!

Jeg har nok også en lille træningskrise. Jeg vil ikke være specielt meget større og jeg synes ikke, jeg kan presse styrken op med den tid jeg bruger på træning pt. Så bliver det sådan lidt vedligeholdelsesagtig træning. Nu er jeg dog startet på kreatin i går og prøver at træne mod at hæve min 1RM i bænken over de næste uger og så får vi se, hvad næste mål bliver :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er her skam endnu hugsh.gif

Nu er jeg dog startet på kreatin i går og prøver at træne mod at hæve min 1RM i bænken over de næste uger og så får vi se, hvad næste mål bliver :smile:

ÅH-ÅH...så skal jeg godt nok til at tage mig sammen for ikke at blive jordet! :crazy::laugh: Hvad ligger din 1RM på pt?

Du skal jo selvfølgelig være styrkeløfter...

Link to comment
Share on other sites

ÅH-ÅH...så skal jeg godt nok til at tage mig sammen for ikke at blive jordet! :crazy::laugh: Hvad ligger din 1RM på pt?

Du skal jo selvfølgelig være styrkeløfter...

Hehe - det tror jeg ikke du bliver :laugh:

Jeg har løftet 82.5 kg, men det er ikke med pause, og måske et halv års tid siden :unsure: Jeg skal vist være glad, hvis jeg kan få den op på 85 kg. Jeg har på fornemmelsen du kommer noget højere.

Sidste brysttræning tog jeg 10'ere med 60 kg, 4 sæt og kun 9 reps i 5. sæt, så det var ret tæt på min 10RM. I følge beregneren på forsiden, betyder det, at min 1RM er lige omkring 75-80 kg pt afhængigt af, hvilken formel man bruger... Så deeettt...

edit: Men det er motiverende at følge din træning, når vi ligger så tæt i styrke :devil:

Cut laaangt ned i fedt%. Det er en let måde at få din vækst dæmpet lidt og desuden vil det se fedt ud!

Ja, det kunne selvfølgelig være en mulighed som næste mål. Jeg synes dog ikke jeg har haft særlig gode erfaringer med tidligere cuts :blush: Men godt forslag! Det kan ikke passe, at jeg ikke kan lave en kostplan og følge den.

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Haha - en boomerang der! så må jeg jo også heller få gang i loggen igen :laugh:

.... og nu sker det så :smile:

Jeg tager lige træningen fra i går med og ellers bare fremad :)

Mandag d. 22. august 2011

Chin up (uh)

6 * BW

6 * BW

6 * BW

6 * BW

6 * BW

5 * BW

Jeg har lavet pull up (oh) de sidste par træninger, men jeg er bare så slap i den, så er gået tilbage til uh igen. Blev opfordret til at tage langsomme excentriske reps, selv om det så vil koste på reps'ene.

DB one arm rows, på bænk

6 * 15 kg

6 * 15 kg

6 * 15 kg

6 * 15 kg

6 * 15 kg

6 * 15 kg

1-2 sek squeeze i toppen og langsom excentrisk fase. Armen vinkelret på kroppen. DERFOR den lave vægt :tongue:

Machine Rows, elbows in

12 * 55 kg

12 * 55 kg

12 * 55 kg

12 * 55 kg

supersættet med

Pull Down, wide grip, oh

8 * 55 kg

8 * 55 kg

8 * 55 kg

8 * 55 kg

Ikke den vildeste træning, men jeg havde troet jeg skulle træne pecs, så det var egentlig lidt nedtur at opdage det var ryg :hmmm::laugh:

Tirsdag d. 23. august 2011

PECS - WWWWWWWWWWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeee

Den sædvanlige mobility og opvarmning. Den er altid lidt mere omfattende ved brysttræning, men jeg har egentlig også fået en god rutine ind ved bentræningen. Det var dog ikke i dag.

BB Bench Press

6 * 20 kg

6 * 20 kg

6 * 40 kg

6 * 40 kg

6 * 50 kg

6 * 50 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 65 kg

6 * 65 kg

6 * 70 kg

6 * 70 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

Lidt lavere reps end de 10'ere jeg har lavet de sidste gange, da jeg lige ville teste lidt tungere vægte.

Jeg arbejdede lidt med at holde bredere end normalt. Jeg plejer at holde ringfingeren på ringen, men i dag pegefingeren. Jeg ved ikke lige hvor meget det betyder, men det føltes okay. Ligeledes fokus på opspænd og vejrtrækning :smile:

DB incline press

10 * 15 kg

DB incline fly-hammer-press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

DB incline flyes

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Lidt for rotator cuff'en mens jeg drak min shake :smile:

Y-raise

externe rotationer

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 24. augugst 2011

Så skulle der trænes ben. Her er jeg stadig i gang med at komme op i gear efter ferien :smile:

Først en masse BW squats og mobilitetsgejl.

Squat

6 * 20 kg

6 * 40 kg

6 * 40 kg

6 * 60 kg

6 * 70 kg

6 * 75 kg

6 * 75 kg

6 * 75 kg

6 * 75 kg

6 * 75 kg

10 * 70 kg

Lige præcis som planlagt. Det var sådan semitungt. Enkelte reps ekstra tunge, men det var vist mest manglende fokus og koncentration :smile: Næste gang bliver lidt tungere.

DB Walking Lunges

20 skridt * 15 kg

20 skridt * 15 kg

20 skridt * 17.5 kg

Pyha - så kom pulsen op og sved på panden. Ind imellem alle VL'erne gik det.

Keystone Deadlift

10 * 60 kg

8 * 80 kg

10 * 60 kg

10 * 60 kg

10 * 60 kg

Lænden var ikke lige med på flere sæt med de 80 kg, men jeg trængte lige til noget andet end leg curls, som ellers har været min hamstring-øvelse på det sidste.

Rigtig fin træning. Højt tempo til at starte med. Knap så højt til sidst - hihi.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 27. august 2011

Jeg havde egentlig planlagt at male lidt i formiddag, men regnen kom da en del tidligere end jeg havde forventet. Sikken en storm og regnvejr, der vækkede mig kl 6 i morges :gal: I stedet blev det til lidt praktisk arbejde og hygge indendørs, samt shopping i diverse centre. Ikke noget jeg normalt går efter, men ganske praktisk i dårligt vejr.

Hjem til frokost og SÅ til træning med the artist formerly known as Johnny Bravo :4flex:

Decline Lying DB Extensions

12 * 9 kg

12 * 9 kg

12 * 9 kg

12 * 9 kg

12 * 9 kg

Langsom excentrisk fase. Syntes der var et lille niv i den ene albue i starten, men intet da den blev ordentlig varm

DB incline Curls

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

Lateral raise, vægtskive i hver hånd

10 * 5 kg

10 * 5 kg

10 * 5 kg

10 * 5 kg

10 * 5 kg

Front raise, vægtskive i hver hånd

10 * 5 kg

10 * 5 kg

10 * 5 kg

10 * 5 kg

10 * 5 kg

Ovenstående 4 øvelser kørt i circuit. Prøvede at holde korte pauser, men det glippede lige et par gange :blush:

DB shoulder Press, seated

10 * 9 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

15 * 15 kg

supersættet med

Push Down, rope

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

Sådan gik det vist nogenlunde. Fik ikke holdt helt styr på antal sæt.

Ganske god træning i betragtning af, jeg ikke var superfrisk :smile:

God weekend, folkens :shades:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 29. august 2011

I dag var det dagen for min årlige 5 km løbetur - dhl stafet :4jumpy: Da jeg først skulle løbe 3. tur kunne jeg lige smutte en tur i IK inden og træne lidt ryg og hygge :smile:

Lidt mobilitet til opvarmning.

Pull Down, uh

10 * 45 kg

10 * 50 kg

Chin up, Uh, slow excentric

3 * BW

3 * BW

3 * BW

3 * BW

3 * BW

3 * BW

3 * BW

3 * BW

3 * BW

3 * BW

sådan - 10 sæt. Jeg havde ikke straps med, så det blev lidt hårdt i hænderne til sidst. Den excentriske fase blev holdt på ca 3-4 sek.

Vi talte lidt om til træning, hvad man bør kunne løbe en 5 km på. Der var sådan nogenlunde konsensus om, at en pige/kvinde altid bør være i en form, så den kan løbes på under 30 min og en mand på under 25 min. Jeg synes måske "kravet" om de 25 min for en mand er lidt for hårdt, men nu ved I det altså, kære mandlige læsere :smile:

Da jeg kom i fælledparken fandt jeg mine kolleger og fik nummeret på trøjen. Det blæste en del, men var tørvejr... altså lige til jeg gik over mod startområdet, hvor det begyndte at regne :hmmm: Det betød nu ikke så meget, for jeg var nogenlunde varm og fik varmet lidt mere op mens jeg ventede på at komme i gang. Da jeg først kom ud på ruten generede det ikke. Regnen stoppede inden jeg var i mål, men ruten var allerede ganske blød. Der var lagt måtter ud på stort set alle steder, hvor man løb på græs, men nogle steder var det temmelig blødt under måtterne.

Jeg løbe turen uden gadgets, så det gjaldt bare om at finde et komfortabelt tempo, hvor jeg pressede mig selv, men også kunne holde det til mål. Jeg var lidt i tvivl om, hvor mange løkker der var inde mellem teltene, så jeg fik min slutspurt sat ind lidt for sent, men tiden endte på ca 29:30 min. Ikke nogen prangende tid, men jeg er egentlig bare glad for, at jeg ikke gik død undervejs eller måtte ned og gå :smile: Ja - ambitionerne var ikke høje :blush:

Fik da også lige hilst og givet high five til hele MOL's IRON MAN hug004mr6.gif

Link to comment
Share on other sites

Yeah, godt at se et kendt ansigt! Og godkendt tid!

Tak, tak og ILM :smile:

Tirsdag d. 30. august 2011

Lidt ømme hoftebøjere i dag, så jeg brugte den første halve time af træningen på udstræk omkring hofteled og glutes. Det var stramt, men gjorde godt.

Det var sådan set bare forberedelse på bentræningen i morgen, for i dag skulle trænes PECS!

Også en del opvarmning af bryst og over skulderleddet

BB Bench press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

5 * 40 kg

5 * 50 kg

5 * 60 kg

5 * 70 kg

5 * 72.5 kg

5 * 72.5 kg

5 * 72.5 kg

5 * 70 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

Pyha - det blev tungt med 72.5 kg. Jeg sørgede for at løfte meget kontrolleret, både koncentrisk og excentrisk. Jeg var alene i de første mange sæt, men fik et par pointers på de sidste sæt. Mest omkring jeg hænger lidt med højre arm :nonono: Har jeg hørt det før? Ja, desværre :blush:

DB low incline Press

10 * 15 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

DB low incline flyes

10 * 9.5 kg

10 * 9.5 kg

10 * 9.5 kg

Så var jeg træt i pecs og begyndte at tænke mere på, hvad jeg skulle have til aftensmad :4mewantfood: Det blev til en omelet og tomatsalat. Lækzi :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 31. august 2011

Tidligt fra arbejde og kun JADANi i hulen + høj musik. Snart begyndte VL'erne dog at dukke op, så jeg fik lidt travlt med squatten, da jeg var gået i gang på "deres" plateau. "Deres" på den måde, at der står de ved deres træningstider. De er dog heldigvis meget flexible, hvis man gerne vil køre i mellem. I dag ingen problemer, da de ikke var så mange :smile:

Squat

10 * 20 kg

10 * 20 kg

6 * 40 kg

6 * 60 kg

6 * 60 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

6 * 80 kg

6 * 75 kg

6 * 75 kg

Kørte fint og hurtigt. Nogle gange glemmer jeg bare at trække vejret mellem reps. Det er dumt :nonono:

DB split squat

6 * 15 kg

6 * 15 kg

6 * 15 kg

6 * 15 kg

langsomme reps og outrageous ROM

Så nåede jeg ikke mere, da jeg ville forbi en marskandiser og købe tre gamle holmegaards lamper - opalglas og teak. De er vildt flotte og jeg glæder mig til at hænge dem op. Jeg hygger mig med at finde ting til huset, men det går godt nok ikke særlig hurtigt. Jeg har ledt efter en sofa i LANG tid, men er nu vist ved at være pejlet ind på, hvad jeg gerne vil have... måske :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 5. september 2011

BG Bench Press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

12 * 40 kg

12 * 50 kg

12 * 55 kg

9 * 55 kg

12 * 55 kg

Sådan gik den omgang. Jeg ved ikke lige hvad der skete i næstsidste sæt, men det var pludselig meget tungt :smile:

Push Down, inverted U-grip

15 * 20 kg

15 * 20 kg

15 * 20 kg

15 * 20 kg

supersættet med

One arm BB Curls

8 * 13.5 kg

8 * 13.5 kg

8 * 13.5 kg

8 * 13.5 kg

DB Lat raise + front raise + OH press

8 * 9 kg + 6 * 9 kg + 10 * 9 kg

8 * 9 kg + 6 * 9 kg + 10 * 9 kg

8 * 9 kg + 6 * 9 kg + 10 * 9 kg

8 * 9 kg + 6 * 9 kg + 10 * 9 kg

På sidste sæt OH Press's fik jeg besked om at holde "hammer grip". Det må jeg lige dyrke lidt mere næste gang.

Vældig meget hygge og LOL'en i dag.

.... Og så masserede vi hinanden :smile: Jeg har en mission om at slippe af med den "stramhed" jeg har i venstre siden af nakken. Det indebærer, at mine træningsbuddies må massere mig og jeg må lave nogle vældig lange stræk. Jeg fik faktisk også massage på arbejde i dag og han anbefalede mig stræk á 3-5 min varighed. Så længe plejer jeg ikke at holde dem.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 6. september 2011

Pull down

10 * 50 kg

10 * 50 kg

skovlgreb

Chin Up

4 * BW

4 * BW

4 * BW

4 * BW

3 * BW

3 sek excentrisk fase på de første sæt, men jeg løb tør for kræfter undervejs, så fasen blev kortere og kortere :blush:

supersættet med

Cable Row, narrow grip

10 * 30 kg

10 * 40 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

Hold 'n squeze

Fiffige hjerner har udtænkt, at vores uduelige leg extension maskine meget let kan laves om til en cable row maskine vha en line og carabinhage. Det' fandme smart :4smartass:

Incline chest supported DB rows with squeze

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

supersættet med

BB BOR

10 * 40 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 50 kg

Længe siden sidst. Jeg mener egentlig jeg plejer at køre en del tungere, men måske jeg tager fejl eller også stiger jeg nok over de næste par uger :smile:

Så ud på cyklen og hurtigt hjem. Jeg skulle gerne nå at komme hjem og slå græsplænen inden det begyndte at regne og jeg nåede det! Den er vist ikke blevet slået i 2 uger.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 7. september 2011

Pecs!! :wub: :wub:

BB Bench Press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

5 * 40 kg

5 * 40 kg

3 * 60 kg

3 * 60 kg

3 * 70 kg

3 * 75 kg

3 * 75 kg

3 * 75 kg

3 * 77.5 kg

2 * 80 kg

5 * 70 kg

Spot på de to tungeste sæt. På trods af tydelige instrukser om ikke at hjælpe før jeg "gav lyd" havde han fingrene på sidste rep :hmmm: Den havde jeg ellers haft selv. På de 80 kg var 2. rep så tung, at jeg ikke prøvede på 3. rep.

Dejlig omgang og det skal nok blive bedre i løbet af de næste uger :smile:

DB high incline press, hammer grip

10 * 20 kg

10 * 20 kg

DB slightly high incline press, hammer grip

10 * 20 kg

10 * 20 kg

DB incline press, hammer grip

10 * 20 kg

10 * 20 kg

DB incline flyes

10 * 9.5 kg

10 * 9.5 kg

10 * 9.5 kg

Masser af VL'ere, CF'ere og BB'ere + et par randoms i hulen i aften :smile:

YEAR!!

Link to comment
Share on other sites

Hell year!

LOL :laugh:

Torsdag d. 8. september 2011

Tidlig træning i dag, da jeg havde lovet at spotte Simon i en øvelse og jeg havde en aftale først på aftenen.

Squat

10 * 20 kg

10 * 20 kg

5 * 40 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 80 kg

5 * 82.5 kg

5 * 82.5 kg

5 * 82.5 kg

5 * 80 kg

Pyha - det føles tungt, men er jo allerede mere end jeg (næsten) kunne forestille mig, at jeg skulle løfte for 2-3 uger siden, så det går jo stille og roligt fremad igen :smile:

Mine lår og numze er for øvrigt eksploderet efter jeg begyndte på kreatin for nogle uger siden. Mine jeans sidder ubehagelig stramt. Det drejer sig jo nok kun om et par kilo, men det er nok til jeg lige er kommet over den grænse, hvor jeg er komfortabel. Jeg er derfor ved at omstille kosten til det cut jeg alligevel har som næste projekt, og jeg skal have anskaffet mig en badevægt.

DB Walking Lunges

20 skridt * 17.5 kg (hver hånd)

20 skridt * 17.5 kg

BB ab roll

10 * BW

10 * BW

10 * BW

Det var alt jeg nåede på lidt over en time. Jeg er bare ikke særlig hurtig til at squatte tungt :4whistling:

Aftenens aftale foregik i cinemateket, hvor vi skulle se Serpico(1973). Jeg har det næsten altid svært med at se så gamle film. Jeg bliver irriteret over den dårlige teknik i forhold til nutidige film. Det hænger nok sammen med, at jeg generelt er lidt dårlig til at se film her hjemme, hvor jeg bliver for rastløs og ikke bliver fanget af filmen. Det er helt anderledes i biografen, og også med Serpico i aften :smile:

Al Pacino spiller hovedrollen og han blev nomineret til både en golden globe og en oscar for rollen - fuldt fortjent. Han spiller virkelig godt og gribende.

Vi kom til at diskutere, om Al Pacino var 60+ eller 70+ år. Jeg mente egentlig han var betydelig ældre end 60 år, men på den anden side mener (mente) jeg også han var temmelig ung i The Godfather (1972). Jeg tog så fejl - han er 71 år i dag og altså ~32 år, da han indspillede Serpico og The Godfather.

serpicocolhead_02.jpg

Link to comment
Share on other sites

Herligt med snarligt cut! Glem badevægten - brug spejlet!

Jah, joh, men jeg kan jo godt li' tal :innocent:

Søndag d. 11. september 2011

Vejret var ikke lige min ven i morges. Jeg havde troet, at jeg skulle blive færdig med det malerarbejde jeg var startet på i går, men vekslen mellem tørvejr og tordenskyller passede ikke så godt. Derfor kom jeg til at gå indenfor og være sådan halv-effektiv... Til middag så det dog ud til at klare op for alvor, men jeg kunne jo stadig ikke male på det stadig våde træværk, så en hurtig beslutning blev, at jeg lige kunne nå en GUN-træning inden lukketid. Afsted med mig og ankom svedig til IK :bike:

NG bench Press

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 40 kg

10 * 40 kg

10 * 50 kg

10 * 60 kg

10 * 60 kg

10 * 60 kg

supersættet med

BB Curls

10 * 20 kg

10 * 30 kg

10 * 35 kg

10 * 35 kg

10 * 35 kg

10 * 35 kg

Push Down

15 * 20 kg

15 * 20 kg

15 * 20 kg

15 * 20 kg

15 * 20 kg

supersættet med

DB OH Press, seated

10 * 9 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

10 * 15 kg

lol - sidst lavede jeg da vist 15 reps, men det kunne vist mærkes, at jeg havde malet i går, hvoraf en del var over hovedet

supersættet med

DB lateral raise, seated

10 * 9 kg

10 * 9 kg

10 * 9 kg

10 * 9 kg

10 * 9 kg

Fin hurtig omgang :superman:

Derefter atter ud på cyklen :bike: hjem og smide det svedige træningstøj, på med malertøj og ned med en espresso og så var jeg klar til at male. Græsplænen blev også lige slået igen, men jeg havde jo egentlig også en plan om en tur på racercyklen, men nu var jeg ved at være træt og også lidt sulten :rolleyes: Løsningen blev ekstra energi i drikkedunken og beslutning om en kort tur :devil:

Jeg kunne ikke finde min cykelcomputer i farten og glemte høretelefoner til musikken, men endomondo sagde 25 km på 54 min ud over fælleden og vestamager. Flot vejr :sun:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share