MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Lørdag D. 3. marts 2012

VL træning i NV. Jeg kan faktisk ikke huske præcis hvad vi lavede. Ny top i træk-ben-bøj (jaja - I know the VL lingo)

Søndag d. 4. marts 2012

Ingen træning, men arbejde udenfor i have og rengøring af drivhus. Desværre fik jeg lavet noget dumt med ryggen (sikkert "mitøøh SI-led der' låst"). Det er noget crap - ikke alvorligt, men nok til at jeg ikke kan træne helt frit.

Tirsdag d. 6. marts 2012

Tilbage i hulen. Træning med Dorte og JADANi hugsh.gif

Grundig opvarmning og SMR af ryg, glutes og hofteregion mv. den første halve time. Når først jeg bliver ordentlig varm er der intet at mærke :smile:

"10*5 på minuttet, uge 9, dag 1"

A1: Military Press

5 * 25 kg

5 * 30 kg

5 * 35 kg

5 * 40 kg

5 * 42.5 kg

5 * 35 kg

5 * 35 kg

5 * 35 kg

5 * 35 kg

5 * 35 kg

De 42.5 kg var nok meget tæt på max

A2: Face Pulls

10 * 34 kg

10 * 34 kg

10 * 34 kg

10 * 34 kg

10 * 34 kg

10 * 34 kg

10 * 34 kg

10 * 34 kg

10 * 34 kg

10 * 34 kg

Onsdag d. 7. marts 2012

VL-træning.

Meget forsigtig træning pga. ryggen. Der var nu ikke noget at mærke da jeg var varm og igang, men jge (vi) valgte at vi ikke ville udfordre den, så alle vægte var konservative og jeg brugte mere tid på push press og power jerk.

Torsdag d. 8. marts 2012

Træning med Bums, JADANi og Bigshooter hugsh.gif OMG - det var næsten som i gamle dage, hvor vi trænede sammen... Good times. Hvis jeg havde mit eget gym skulle alle være venner og træne sammen :smile: og høre god musik og være stærke.. og ikke prutte :cool:

"10*5 på minuttet, uge 9, dag 2"

Masser af SMR og mobilitet osv.

A1: CS DB rows

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

I stedet for tunge DB rows, blev det til chest supported og meget lette vægte. Til gengæld med squeeeeze

A2: DB incline Press

5 * 25 kg

5 * 25 kg

5 * 25 kg

5 * 25 kg

5 * 25 kg

5 * 25 kg

5 * 25 kg

5 * 25 kg

5 * 25 kg

5 * 25 kg

Fredag d. 9. marts 2012

Atter i hulen. Denne gang var der en masse VL'ere. Jeg troede ellers ikke de var der om fredagen, men det var nu meget hyggeligt og der blev hurtigt plads ved et rack, så jeg kunne komme i gang.

"10*5 på minuttet, uge 9, dag 3"

A1: BB decline CG Press

5 * 55 kg

5 * 55 kg

5 * 55 kg

5 * 55 kg

5 * 55 kg

5 * 55 kg

5 * 55 kg

5 * 55 kg

5 * 55 kg

5 * 55 kg

A2: BB BOR

5 * 40 kg

5 * 45 kg

5 * 50 kg

5 * 55 kg

5 * 60 kg

5 * 50 kg

5 * 50 kg

5 * 50 kg

5 * 50 kg

5 * 50 kg

Lidt lettere end foreskrevet men igen-igen lidt påpasselig med lænden.

Det ER blevet bedre med lænden, men jeg synes godt nok det bliver ved lidt længere end det burde. Jeg vil gerne videre med min træning!! Det har så heldigvis passet med, at der hverken har været tung squat eller DL i mit BB-program denne uge, men i næste uge går det løs igen og det skal jeg gerne være klar til.

Det her nummer danser jeg rundt til for tiden :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Skal du ikke logge? :rolleyes:

Jeg holder lige en pause fra loggen. Min træning er ikke så struktureret pt. Jeg træner VL 1-2 gange om ugen. Det er stadig lette vægte jeg kaster rundt med, men prøver også at have et par tungere træninger med støtteøvelser... og lidt BB!

Link to comment
Share on other sites

Skriv lidt om hvordan det går som VL nybegynder. Jeg vil gerne læse det :smile:

Åh-åh, det der kan jeg jo ikke stå for :4winkkiss: Har du ikke lyst til at komme med en dag? Det vil jo være god skill-træning, så du kan blive et rigtigt CF-monster

Du må gerne give lidt updates på hvordan det går med VL, hvis du har lyst. Det er interessant at høre lidt om :)

Ja, jeg synes faktisk også selv det er sjovt at høre om :bigsmile: MEN... det er altså lidt underligt at notere alle de lette vægte og det generer nok også mit ego lidt :4whistling:

Onsdag d. 25. april 2012

Jeg var frisk og veludhvilet og havde nye tights på. Jeg kører stadig den sorte stil, men dog med gule syninger denne gang. De blev bemærket af de andre og de synes de var flotte.

Opvarmning var primært opvarmning for ben (knæ, hofte). Forskellige hop og gang i dyb hug-stilling. Det er godt for flexibiliteten og varmer de stive stænger op. Derefter lidt spring fra stående position. Jeg var en totalt klovn til det i starten, men har efterhånden fanget teknikken lidt, så jeg kan bruge armene til at trække mig frem og er noget mere eksplosiv i afsættet, men det er helt klart noget jeg bør forbedre. Jeg har planer om at hoppe rundt ude på terrassen til sommer :4jumpy:

Vi er kun (max) 4 på holdet, så træningen er i høj grad individualiseret. Default er nok, at man starter med noget OH squat, nogle træk-varianter og slutter med stød-varianter. Jeg er jo vant til at høre de danske VL-betegnelser i IK, mens de engelske bruges i CF-miljøet, så jeg kommer måske til at blande det lidt.

Stød = Clean and Jerk,

Frivend = Power clean

Opad stød = Jerk

Træk = Snatch

Jeg kan faktisk ikke lige huske hvad power snatch hedder på dansk, men det er snatch unden OH squatten og stangen gribes højt :rolleyes:

Min træning var

OH Squat

5 * 15 kg

Muscle Snatch + Power Snatch (alle fra knæ)

7 * 15 kg

7 * 25 kg + 5 * 25 kg

9 * 25 kg + 5 * 25 kg

Power Snatch + Snatch (alle fra knæ)

8 * 25 kg

5 * 30 kg

3 * 30 kg + 3 * 30 kg

7 * 30 kg

7 * 30 kg + 3 * 30 kg

5 * 33 kg + 3 * 33 kg

Snatch (alle fra knæ)

6 * 33 kg

5 * 35 kg

5 * 35 kg

5 * 35 kg

5 * 38 kg

5 * 38 kg

3 * 40 kg

3 * 42 kg

Sættene er bygget op, så man først går videre til næste øvelse, når den foregående kører tilfredsstillende. Jeg har brugt en del tid på teknik i de sidste uger og lige her den sidste uges tid har jeg kunnet mærke, at det virkelig er blevet bedre. Jeg har endelig fundet mit tryk, mit pop, mit groove - yearh.

Ovenstående sæt tog en god times tid, så jeg var lidt brugt i kroppen, da vi kom til de sidste sæt og jeg går stadig ikke dybt under stangen. De 40 kg snatch er tangering af PR sat i søndags og de 3 * 42 kg er ny PR. Jeg regner bestemt med, at der er til mere, hvis det var målet, men lige nu bygger jeg bare langsomt op og er tålmodig.... eller noget :4nope:

Power Clean + Clean (begge øvelser fra knæ)

7 * 40 kg

5 * 40 kg + 5 * 40 kg

Clean (fra knæ)

7 * 45 kg

5 * 50 kg

6 * 55 kg

3 * 60 kg

Sidste løft var vist en PR eller i hvert fald tangering af PR. Ingen tvivl om dog, at den var pænere end sidst jeg cleanede 60 kg. Også her er der til mere, men jeg er lidt spændt på det der med at få stangen over hovedet. Det er ikke noget jeg har trænet meget og jeg er helt sikkert stærkere i benene. Det er en kæmpe fordel, at jeg har overskud i squatten og det ikke begrænser i min VL-træning.

I starten af min VL-karriere havde jeg nogle problemer med at få vendt stangen rundt, da mine håndled ikke er specielt smidige, men det er heldigvis blevet bedre ret hurtigt. De skal da godt nok lige varmes op hver gang, men efter de første par sæt er det ikke noget jeg tænker over :smile:

Det var en rigtig dejlig træning og jeg glæder mig allerede til næste gang :banana:

Jeg prøver at have noget tungere træning ved siden af og har - overraskende nok - squattet low-rep sæt på 100 kg og faktisk også lige sat ny PR på 106 kg efter en måneds tid uden tung squat overhovedet pga lidt ondt i ryggen og efterfølgende forsigtighed.

Torsdag d. 26. april 2012

Dagens træning var næsten alene. JADANi gik kort efter jeg ankom, og så var motivationen ikke så stor. Jeg fik dog kørt noget close grip bench, DB rows og DB incline Press med korte pauser

Link to comment
Share on other sites

NU bliver jeg altså nødt til at komme med et spørgsmål:

Er VL = vægtløftning??

SL = Styrkeløft??

Eller? :blush:

Det ser under alle omstændigheder fedt ud. Og nogle imponerende squats du laver :w00t::dumbbell_lift:

Det er bare fedt du spørger :smile: og det er helt rigtigt hvad du skriver om VL og SL.

Tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

He he, så mangler jeg bare at få forklaret forskellen :happy: Men, kan jo også lige prøve at google det...

Nåååhh, jamen jeg forklarer gerne.

I styrkeløft konkurrerer man i Squat, Bænkpres og Dødløft. Man kan træne og konkurrere med eller uden udstyr. JAAB, Pigehest konkurrerer i det. Også bl.a. Conscience og Hoosier, men Hoosier holder vist pause fra loggen.

I vægtløftning konkurrerer man i Træk og stød (eller på engelsk: snatch og Clean and jerk). Det kaldes også de olympiske løft, da der konkurreres i disciplinerne ved OL (eller jeg tror da det er derfor det kaldes sådan). Det er også løft, der bruges i Cross fit og det været med til at gøre sporten mere populær i DK i de senere år.

Håber det forklarede lidt og ellers må du spørge igen eller søge på youtube :smile:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Nåååhh, jamen jeg forklarer gerne.

I styrkeløft konkurrerer man i Squat, Bænkpres og Dødløft. Man kan træne og konkurrere med eller uden udstyr. JAAB, Pigehest konkurrerer i det. Også bl.a. Conscience og Hoosier, men Hoosier holder vist pause fra loggen.

I vægtløftning konkurrerer man i Træk og stød (eller på engelsk: snatch og Clean and jerk). Det kaldes også de olympiske løft, da der konkurreres i disciplinerne ved OL (eller jeg tror da det er derfor det kaldes sådan). Det er også løft, der bruges i Cross fit og det været med til at gøre sporten mere populær i DK i de senere år.

Håber det forklarede lidt og ellers må du spørge igen eller søge på youtube :smile:

Så er jeg med!! Tak for forklaringerne :happy: I er for seje! :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Godt! Jeg håber det kan hjælpe dig. Du skal jo gerne i gang med tung træning snart, ikke?

Jeg har godt nok aldrig prøvet zoneterapi eller hørt om nogen der bruger det. Er det noget du har erfaring med eller er det bare et forsøg på at angribe problemet fra flere vinkler?

Link to comment
Share on other sites

Ang. zoneterapi: Jeg var ørebarn da jeg var klejn. Hvis jeg så meget som kiggede på vejrudsigten og så koldt vejr på vej fik jeg mellemørebetændelse (lækkert ord). Dræn, medicin og alverdens ture til læger og ørelæger hjalp lige lidt. Efter en række behandlinger hos en zoneterapeut gik det helt væk og jeg har ikke haft problemer med mine ører en eneste gang siden jeg var ~10 år gammel. Også selvom jeg går ud i kulden midt om vinteren med våde ører og uden hue el. lign. på.

Link to comment
Share on other sites

Godt! Jeg håber det kan hjælpe dig. Du skal jo gerne i gang med tung træning snart, ikke?

Jeg har godt nok aldrig prøvet zoneterapi eller hørt om nogen der bruger det. Er det noget du har erfaring med eller er det bare et forsøg på at angribe problemet fra flere vinkler?

Nej, det kan jeg godt forstå du ikke har, det er nok heller ikke så udbredt som behandlingsform. Men dels er det fordi min kære Mor for mange år siden selv arbejdede som zoneterapeut, og dels fordi jeg har fået det anbefalet.

Anbefalingen kom fra min nu tidligere kollega, da jeg fortalte hende om min rygskade for 1½ mdr. siden. Hun fortalte om hendes egen oplevelse, hvor hun som teenager havde brækket ryggen, og havde et meget svært genoptræningsforløb som elite gymnast osv., og det eneste som hjalp hende, var zoneterapi. Så hun gav mig en kraftig anbefaling, og sagde at det SKULLE jeg altså tage til... Det kan måske godt lyde lidt hokus pokus, men jeg tror virkelig man kan komme til at undervurdere zoneterapiens positive effekter. Og så glemmer man det også lidt, fordi det ikke er så almindeligt at gå til.

Det kunne jeg godt tænke mig, at kiropraktoren selv havde anbefalet.

Ang. zoneterapi: Jeg var ørebarn da jeg var klejn. Hvis jeg så meget som kiggede på vejrudsigten og så koldt vejr på vej fik jeg mellemørebetændelse (lækkert ord). Dræn, medicin og alverdens ture til læger og ørelæger hjalp lige lidt. Efter en række behandlinger hos en zoneterapeut gik det helt væk og jeg har ikke haft problemer med mine ører en eneste gang siden jeg var ~10 år gammel. Også selvom jeg går ud i kulden midt om vinteren med våde ører og uden hue el. lign. på.

Jeg tror der er mange flere af dens slags positive erfaringer, og det overrasker mig ikke, at zoneterapien hjalp for dig.

Jeg kom vitterlig først i tanke om det, da MBB fortalte om sportsmassage. Så jeg glæder mig helt vildt, og har som før skrevet fået det meget bedre med skaderne, efter jeg stoppede hos kiro.

Link to comment
Share on other sites

Spændende. Det lyder jo som om det kan hjælpe på noget. Du må gerne skrive om det, når du har været til behandling :smile:

Er det ikke noget med at trykke under fødderne :unsure: Jeg har vitterlig ikke meget kendskab til det, men det er noget med energibaner i kroppen, ikke? Og noget af det samme akupunktur bygger på?

Link to comment
Share on other sites

Ang. zoneterapi: Jeg var ørebarn da jeg var klejn. Hvis jeg så meget som kiggede på vejrudsigten og så koldt vejr på vej fik jeg mellemørebetændelse (lækkert ord). Dræn, medicin og alverdens ture til læger og ørelæger hjalp lige lidt. Efter en række behandlinger hos en zoneterapeut gik det helt væk og jeg har ikke haft problemer med mine ører en eneste gang siden jeg var ~10 år gammel. Også selvom jeg går ud i kulden midt om vinteren med våde ører og uden hue el. lign. på.

Godt du blev hjulpet :smile:

Jeg har vist egentlig også hørt om det som behandling af små børn med kolik.

Link to comment
Share on other sites

Åh-åh, det der kan jeg jo ikke stå for :4winkkiss: Har du ikke lyst til at komme med en dag? Det vil jo være god skill-træning, så du kan blive et rigtigt CF-monster

På en måde ville jeg gerne have noget konkret VL undervisning, men jeg må nok erkende at det har lange udsigter. Jeg har af flere omgange forsøgt mig selv, men mine håndled er en begrænsende faktor. Frontsquat med VL-greb gør simpelthen så ondt at jeg ikke kan ignorere det og koncentrere mig om øvelsen. Dertil kommer en, hvad jeg nok må erkende er en evig, "frygt" for almindelige squats med barbell siden jeg næsten poppede en disc ved det. Det er uden nogen formen for sammenligning den største smerte jeg har følt i mit liv, og ikke noget jeg ønsker at prøve igen.

Kæft jeg lyder som en sissy, men det er nu engang sådan det er, og det kan faktisk godt irritere mig lidt, da jeg tror jeg ville nyde træningen og et mere teknisk aspekt af The Iron Game. Jeg vil i hvert fald altid finde det spændende, hvorfor jeg netop gerne vil læse dine indledende erfaringer :smile:

Link to comment
Share on other sites

På en måde ville jeg gerne have noget konkret VL undervisning, men jeg må nok erkende at det har lange udsigter. Jeg har af flere omgange forsøgt mig selv, men mine håndled er en begrænsende faktor. Frontsquat med VL-greb gør simpelthen så ondt at jeg ikke kan ignorere det og koncentrere mig om øvelsen. Dertil kommer en, hvad jeg nok må erkende er en evig, "frygt" for almindelige squats med barbell siden jeg næsten poppede en disc ved det. Det er uden nogen formen for sammenligning den største smerte jeg har følt i mit liv, og ikke noget jeg ønsker at prøve igen.

Kæft jeg lyder som en sissy, men det er nu engang sådan det er, og det kan faktisk godt irritere mig lidt, da jeg tror jeg ville nyde træningen og et mere teknisk aspekt af The Iron Game. Jeg vil i hvert fald altid finde det spændende, hvorfor jeg netop gerne vil læse dine indledende erfaringer :smile:

Jeg kan godt forstå din frygt, når du har skadet din ryg tidligere. Det der med håndleddene er jeg ret sikker på hurtig vil kunne trænes op. Jeg havde selv samme problem da jeg startede :smile:

Nu havde jeg egentlig en plan om at få skrevet lidt mere efter hver træning, men jeg er atter kommet flere træninger bagud, så her kommer bare lidt high lights :smile:

Søndag d. 29. april 2012

En hel træning med variationer af snatch. Jeg startede med

Muscle snatch + power snatch, knæ + power snatch, dyb hæng

6 sæt 5-8 reps med 15 - 25 kg

Power snatch, knæ + snatch, knæ + snatch, gulv

4 * 30 kg + 5 * 30 kg

3 * 30 kg + 2 * 30 kg + 5 * 30 kg

snatch, knæ + snatch, gulv

5 * 30 kg + 5 * 30 kg

5 * 30 kg + 5 * 30 kg

5 * 30 kg + 5 * 30 kg

5 * 33 kg

5 * 36 kg

5 * 40 kg

3 * 43 kg PR

1 * 45 kg PR

Snatch pull, knæ

12 * 35 kg

Jeg fik ikke lige noteret hvor mange sæt, men en del :smile:

Dejligt med et par PR's :bigsmile:

Tirsdag d. 1. maj 2012

Jeg tog i AK Thor med nogle af de andre BB'ere, da Sparta var lukket pga. 1. maj. AK Thor er et hyggeligt sted og der er hvad man har brug for.

Squat

opvarmning med OH squat op til 40 kg

og back squat op til 80 kg

5 * 90 kg

3 * 95 kg

5 * 90 kg

Uf - de 95 kg var ikke så gode, så ned med vægten igen

Front squat

5 * 50 kg

5 * 60 kg

5 * 70 kg

5 * 60 kg

Snatch grip dødløft, explosiv

5 * 50 kg

5 * 60 kg, 4 sæt

Split squat, overdreven lang vandring

4-5 sæt BW

Onsdag d. 2. maj 2012

VL-træning i Fabrikken og vejret var skønt, så vi kunne være udenfor :sun:

Når jeg træner clean bliver det lidt tungere end snatch, da man simpelthen kan løfte lidt mere i den øvelse. Da jeg så hørte, at jeg skulle starte med cleans på 45 kg kunne jeg godt regne ud, at det ville blive hårdt. Allerede på første sæt kunne jeg mærke de tunge squats fra dagen før i mine quads, og jeg var nødt til at sige, at det kunne jeg nok ikke holde til i de to timer en træning varer (okay, vi havde nok brugt 15-20 min på opvarmning først, men alligevel :rolleyes:)

Clean, knæ

7 * 35 kg

Clean, gulv

5 * 45 kg

8 * 45 kg

6 * 55 kg

8 * 55 kg

5 * 60 kg

4 * 63 kg PR, fail på 5. rep,

3 * 63 kg

5 * 55 kg

Først da jeg skulle have vægten af efter de 63 kg opdagede jeg, at jeg havde fejl-loadet stangen :4whistling: Der skulle kun have været 58 kg på - LOL. Så blev det endeligt bevist, at jeg er en whiner og kan mere end jeg tror når jeg bare ikke ved hvor meget jeg løfter. Så tror da pokker, at det hele føltes tungt. Desværre skete mit fail lige mens et CF-hold var ved at varme op til deres holdtime lige ved siden af os, og mit fail indebar, at jeg satte mig på røven... Jeg håbede bare, at de var for travlt optaget af deres egen opvarmning til at holde øje med mig :laugh:

Snatch Pull, knæ

12 * 35 kg

15 * 40 kg

10 * 45 kg

10 * 45 kg

Endelig en øvelse, hvor jeg ikke skulle ned i dyb squat :smile:

Jeg fik ikke helt talt reps, men det var maaaaange

Torsdag d. 3. maj 2012

CG Bench

Jeg mener, det var nogle sæt med 5'ere på 55-60 kg

BB Curls

Nogle sæt med 8-10 reps med 35 kg

Jeg mener jeg lavede en øvelse mere.... men har ikke fået skrevet mere.

Lavede bagefter nogle Muscle snatch og power snatch med VL-Mathias

Søndag d. 6. maj 2012

Endnu en VL-træning. Meget motiveret ovenpå lørdagens VL-konkurrence, hvor jeg var ude og heppe :smile:

Igen en Snatch-serie, hvor jeg byggede op med

Muscle snatch + power snatch + oh squat, fra knæ

en del sæt op til 25 kg

Snatch knæ + under knæ + gulv

5 * 25 kg

3 + 3 + 2 * 30 kg

2 + 1 + 4 * 33 kg

2 + 2 * 35 kg

Snatch, gulv

2 * 38 kg

3 * 40 kg

0 + 1 + 0 * 43 kg

5 * 35 kg

5 * 35 kg

Øv - efter to fails på de 43 kg kunne vi se, at det ikke var dagen til at gå tungt :hmmm: Sættene på 35 kg kørte ellers virkelig godt og jeg er meget tilfreds med, at jeg nu laver nogle flere sæt fra gulvet. Det er jo der det skal blive godt i det lange løb :smile:

Clean knæ + gulv

6 + 5 * 35 kg

5 + 5 * 35 kg

Clean gulv

5 * 50 kg

5 * 55 kg

5 * 60 kg

3 * 63 kg

3 * 65 kg PR

2 * 68 kg PR

Yes - det kørte godt. Måske jeg også kunne have taget 70 kg, men den gemmer jeg til en anden gang

Mandag d. 7. maj 2012

Tilbage i IK99 - Jubiiiiiiiiiiiii :yahoo:

Der var godt plads, masser af stænger, masser af skiver, plads omkring os og i det hele taget var det bare så dejligt at kunne træne med VL'erne uden at føle man er i vejen :smile:

Squat

Opvarmning med OH squat op til 40 kg

5 * 60 kg

5 * 60 kg

5 * 70 kg

5 * 80 kg

5 * 90 kg

3 * 95 kg

3 * 95 kg

5 * 90 kg

Bælte på de tungeste sæt. Det kørte meget bedre end sidste tunge træning :smile: Det er helt bevidst, at jeg kører mindre volumen end jeg plejede. Jeg mener, at jeg får volumen nok med den squat jeg laver i VL-træningen og f.squat, så denne øvelse er bare for at bevare styrken på de tunge sæt. Måske jeg skal begynde at øge lidt, men jeg er lidt i vildrede om, hvordan det skal struktureres....

Superman squat

5 * 50 kg

5 * 60 kg

5 * 70 kg

3 * 75 kg

5 * 60 kg

Første gang, men skulle prøves for at udfordre øvre ryg lidt mere

Snatch grip Dødløft/Pull

5 sæt á 5-6 reps med 50 kg

Pull Up, oh

5 * BW

5 * BW

5 * BW

Jeg blev spurgt af en af de nyere bobbybuildere i klubben "Jamen har du sådan trænet BB? Med pull ups og sådan noget?" HA - det har han åbenbart ikke set og jeg har da nok heller ikke trænet sååå tungt i sparta-tiden :laugh: Derfor måtte jeg lige se om jeg stadig kan løfte mig selv... Det ku' jeg.

Til sidst lidt spring op på box med VL-mathias. Det stoppede dog da jeg failede et hop. Ingen skade skete, men jeg var ved at være træt :smile:

Hva' så venner? Var der ellers noget I ville vide :smile:

Link to comment
Share on other sites

Super gode træninger du får fyret af! Er spændt på at se, hvordan det udvikler sig :pumpin:

Tak, det er jeg også. Jeg frygter lidt, at jer rammer et plateau inden længe. På den anden side ved jeg jo, at der er rigtig, rigtig meget at hente ved teknikken endnu, så håber fremgangen fortsætter :smile:

Ak ja, så er jeg igen bagud. Jeg er ofte så supertræt når jeg kommer hjem efter træning, at jeg ikke rigtig orker at logge og så går der hurtigt nogle dage. Her kommer så lige træningen fra de sidste dage :smile:

Tirsdag d. 8. maj 2012

Træningen startede stille ud, hvor vi kun var Shanto og jeg i hulen. Lidt efter dukkede Bums og en anden random dog op.

DB lying triceps Extensions

6 sæt 6-8 reps * 10 kg

supersættet med

Lateral raise, front raise, oh press

6 sæt 8-10 reps

DB flat press

4 sæt 8-10 reps * 20-22.5 kg

Onsdag d. 9. maj 2012

VL i Hellerup med "onsdagsdamerne". Vi er næsten blevet et fast hold af 4 der meget ofte træner sammen på det hold. Det er hyggeligt, men jeg må indrømme, at jeg nogle gange savner inspirationen fra at træne med nogle stærke herrer. De er ofte mere eksplosive og naturligvis stærkere. Det må jeg så forsøge at få på nogle af de andre hold :smile:

Opvarmning - den sædvanlige med især hoftemobilitet osv. + spring. Vi afslutter ofte opvarmningen med længdespring fra stående position, samlede fødder i både afsæt og nedslag. Jeg ved ikke lige om det har et bestemt navn. Vi starter med 1 spring og øger derefter til 2, 3, 4 og 5 spring.

Det gik virkelig dårligt i starten, hvor jeg ikke kunne finde ud af at trække med armene og koordinere flere spring efter hinanden. Denne gang spillede det dog virkelig godt og jeg sprang længere end tidligere. Jeg fik et eller andet til at fungere bedre i mit afsæt. Jeg er ikke helt klar over hvad, men det var som om jeg var mere eksplosiv og fik lidt "svirp" i anklerne :smile:

(Desværre gør det også lidt ondt mine hæle at springe i mine VL-sko, så de seneste træninger har jeg undladt springene. Jeg må lige se om ikke jeg kan få plads til løbesko i træningstasken, for de burde have nok affjedring i hælen til, at det ikke vil gøre ondt.)

snatch, knæ

8 * 15 kg

8 * 15 kg

8 * 25 kg

5 * 30 kg

snatch, knæ + snatch, u.knæ + snatch, dyb hæng

3 * 30 kg + 1 * 30 kg + 3 * 30 kg

................. 1 * 33 kg + 5 * 33 kg

6 * 35 kg

6 * 38 kg

6 * 40 kg

...................1 * 35 kg + 7+1 * 35 kg

snatch, gulv

6 * 30 kg

Clean, gulv

7 * 35 kg

7 * 45 kg

5 * 50 kg

5 * 55 kg

5 * 60 kg

3 * 65 kg

2+F+1 * 70 kg - PR

2+F+1 * 70 kg

Yes! dejligt med PR igen, selv om det ikke lykkedes mig at tage 3 reps i træk. I begge de to sidste sæt failede jeg på 3. rep og måtte så lige have en pep-talk fra coach-Erik inden den sidste blev løftet :smile:

Om onsdagen går jeg til nogle foredrag efter vl-træningen, så det bliver halvsent inden jeg er hjemme, men sad lige og stenede lidt face book, da Erik skrev om jeg skulle med på et hold dagen efter, da det ikke var fyldt. Jeg var temmelig træt. og kunne ikke lige overskue det på daværende tidspunkt, men efter en nogenlunde god nats søvn var jeg alligevel klar og fik meldt mig på.

Jeg bliver godt træt i hele kroppen efter vl-træningen. Der skal spændes hårdt op i core, ryg, det bliver til en del squats, og skuldrene skal stabilisere når stangen er over hovedet osv. Selv mine hænder bliver helt smadrede. Både fordi jeg flår huden af, men også rent muskulært. Nu har jeg i flere dage haft de der "håndtag" på mit cykelstyr der er ved at glide af, men jeg har simpelthen ikke kræfter til at få dem sat på plads, når mine hænder er helt udmattede :laugh:

Torsdag d. 10. maj 2012

Opvarmning :smile:

OH Squat

7 * 15 kg

7 * 15 kg

Power snatch + snatch, knæ

3 * 15 kg + 5 * 15 kg

Snatch, knæ + snatch, u. knæ + snatch, dyb hæng

3 * 25 kg + 1 * 25 kg + 2 * 25 kg

3 * 30 kg + ..................3 + F * 30 kg

2 * 30 kg + ..................2 * 30 kg

Snatch gulv

5 * 30 kg

6 * 33 kg

5 * 33 kg

5 * 38 kg

3 * 38 kg

3 * 38 kg

3 * 40 kg

2+F+1 * 40 kg

4 * 35 kg

Clean (gulv) + power jerk

6 * 35 kg

5 * 35 kg

4 * 40 kg

5 * 40 kg

4 * 45 kg

4 * 45 kg

4 * 45 kg

3 * 45 kg

1 * 50 kg

Yearh - så var der endelig noget jerk og det gik bedre end jeg havde frygtet. Nu er jeg jo ved at være rigtig VL'er, når jeg kan løfte fra gulv og ikke bare fra knæ og jeg kan støde stangen over hovedet. De 50 kg var dog ikke så overbevisende, men fuck det - nu ved jeg at jeg kan :bigsmile:

Lørdag d. 12. maj 2012

Opvarmning

OH squat

8 * 15 kg

Snatch, knæ

8 * 15 kg

5 * 25 kg

5 * 35 kg

5 * 35 kg

5 * 35 kg

4 * 38 kg

3 * 38 kg

3 * 40 kg

3 * 43 kg

3 * 45 kg - PR

2 + F * 48 kg - PR

F * 48 kg

5 * 35 kg

Woop-woop - ny PR i snatch fra knæ :smile:

Clean + power jerk

4 + 4 * 35 kg

1 + 1 * 45 kg

Det gik dårligt :hmmm: Måske var springet fra 35 kg til 45 kg lidt for stort og måske var jeg ikke helt restitueret fra torsdag, så vi droppede p.jerk i dag.

Clean

12 * 45 kg

5 * 50 kg

3 * 55 kg

3 * 55 kg

3 * 60 kg

Under high-rep-settet måtte jeg lige høre om jeg gjorde noget forkert, siden Erik blev ved med at sige "igen", "igen", "igen", men det var rent faktisk bare for at få opbygget lidt mere udholdenhed. Man ved jo aldrig med ham :laugh:Jeg fik desværre en lille irritation i højre arm. Jeg kan ikke helt placere hvad det skyldes, men jeg tror det er pga. det vrid i albuen man har ved front squat positionen. Ikke noget alvorligt, men vi besluttede alligevel at stoppe med cleans der, for ikke at forcere noget.

Squat, meget explosive

12 * 50 kg

12 * 50 kg

Og det var så alt for den dag.

Derefter ind på Østerbro, hvor IK99 var vært ved DM-hold i vægtløftning. Der var mange flotte løft og løftere. IK99 vandt sølv :smile: Om aftenen stiftelsesfest (årsfest) for IK99. Vældig hyggeligt og især hyggeligt at flere motionister end ellers var mødt op :4drunk:

Søndag d. 13. maj 2012

Jeg havde endnu en gang tilmeldt mig en gang VL. Det var måske ikke helt velovervejet, for jeg var egentlig ved at trænge til en hviledag :surrender:

På den anden side har jeg fri fra arbejde i hele næste uge og der bliver sikkert ikke så meget VL-træning, så jeg kunne vel lige klare et par timer mere i dag :smile:

Power Snatch, knæ + muscle snatch, knæ

7 * 15 kg + 5 * 15 kg

Muscle snatch, knæ + power snatch, bolt, knæ

7 * 15 kg + 5 * 15 kg

8 * 25 kg

10 * 25 kg

2 * 25 kg + 7 * 25 kg

Power snatch, bolt, knæ + snatch, bolt

8 * 25 kg

2 * 25 kg + 5 * 25 kg

11 * 30 kg

8 * 33 kg

6 * 35 kg

Power clean, gulv + clean, gulv

8 * 40 kg

5 * 45 kg + 5 * 45 kg

3 * 50 kg + 3 * 50 kg

5 * 50 kg

5 * 50 kg

Ingen PR's i dag :smile: Jeg havde ikke meget juice i quads og det var som om koncentrationen ikke var der helt i dag. Det blev derfor til mere teknik-fokus og det var rart nok. Sina var også på holdet og til gengæld fik hun lige øget sine PR's en del :smile:

Til aften har jeg spist omelet med bl.a. asparges - husker I at spise asparges nu? De er fantastiske og det er højsæson lige nu. Jeg savner mit asparges bed, jeg havde i min tidligere have :cry: Jeg såede aparges sidste år og har nu 5 små planter. De grønne asparges vi høster er jo plantens nye skud. Dem jeg har på mine små planter - 1 år gamle - har en tykkelse som tændstikker og man må ikke høste fra planten i de første 4-5 år. Det handler virkelig om tålmodighed.

Heldigvis kunne jeg høste purløg til at drysse over omeletten :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share