MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Fredag d. 30. november 2007

Fredagsspinning i Adelgade. Det er bare en hyggelig måde at starte weekenden. God stemning og god musik :cooldance:

Der er ikke nogen pulsdata i dag, for mit pulsur gik helt bananas. Jeg ved ikke om det var andres puls det fangede, men min puls lå i løbet af timen mellem 0 og 221 :laugh:

God fredag aften MOL'ere :smile:

- Marianne :shades:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 1. december 2007

Stille og rolig lørdag formiddagstræning :smile:

½ time mave/ryg på hold

Normalt træner jeg jo mave og ryg med vægt på øvelserne, så det passer med ca 4-6 sæt af 8-10 reps. På holdet trænes meget mere statisk hold og det er en helt anden måde at træne på. Jeg regner med, at det er godt at kombinere. Under alle omstændigheder er det meget rart med lidt ny inspiration.

Skuldertræning bagefter og lidt sjov på swiss bold :wink: Jeg forsøger at komme op og stå på den, men der er laaaaang vej endnu. Jeg kan foreløbig holde balancen på hænder og eet knæ, mens jeg forsøger at få den anden fod op på bolden. Men derfra og så til at flytte vægten over på den fod.... :gal:

God lørdag MOL'ere.

And remember....... Take care out there

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 2. december 2007

Tog lige tre søer med højgravid veninde, så det var ikke det hurtigste tempo, men meget hyggeligt :smile: Derefter var det blevet tid til træning. Jeg har aftalt med min skulder-fysioterapeut, at jeg kun laver øvelser hver anden dag for ikke at trætte arm/skulder for meget. Derfor var det direkte til styrketræning og i dag var det med friske ben :yahoo:

Opvarmning

Concept2

2000 m, 8:30 min

Meget stille og roligt tempo. Fokus på at benene lavede mest

Leg curl

10 * 57.5 kg

8 * 57.5 kg

8 * 60 kg

6 * 60 kg

Front squat

6 * 41 kg

6 * 51 kg

6 * 61 kg

6 * 61 kg

Det er faktisk en ganske god øvelse. Kræver lidt mere koncentration end back squat :smile:

Hyper extension

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

Vægtskive holdt på brystet

DB Walking Lunges

20 skridt * 16 kg (i hver hånd)

20 skridt * 16 kg

20 skridt * 16 kg

20 skridt * 16 kg

Haha - den er så hård. Jeg står og er helt svimmel og vildt forpustet når jeg er færdig med den omgang :laugh: BB er forøvrigt udskiftet med DB for ikke at lave unødigt stræk af forskulderen :wink:

Leg Press

8 * 80 kg

8 * 80 kg

8 * 100 kg

8 * 100 kg

Ab roll

8

8

8

8

8

supersættet med

Weighted incline Sit-up

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

Udstrækning for det smidige atletiske look :tongue:

- Marianne :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Glædelig 1. søndag i advent Marianne

15.gif

Har lige set Love Actually - og hvis man da ikke allerede, var I julehumør bliver man det da af den film :wub:

Tak og i lige måde :bigsmile: I sooooooo agree :smile:

I feel it in my fingers, I feel it in my toes.

Well love christmas is all around me, and so the feeling grows.

It´s written on the wind, it´s everywhere I go.

So if you really love me, come on and let it shooooow.

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 3. december 2007

SpinningØvet i Adelgade. Det er vist ved at være det faste mandagsindslag :wub: Jeg bliver dog stadig forundret over, hvor mange der træner mandag sidst på eftermiddagen og aften :unsure: Måske er det fordi alle andre også tænker, at det er en god måde at starte ugen :smile:

Pulsdata :heartpump:

Max 176

Gns 159

Gennemsnitspulsen er kun fra sidste halvdel af træningspasset, da jeg igen havde problemer med, at mit pulsur ikke fangede signalet i første del af timen.

Efter timen fik jeg lige lidt tørt tøj på og så var det tid for skulderøvelserne.

Jeg har fået tid på Parkens Privathospital på torsdag, hvor en ortopædkirurg skal se på skulderen. Det er jeg meget spændt på og håber naturligvis han kan stille en diagnose og har et godt bud på behandling, så den snart kan blive frisk igen :bigsmile:

- Marianne santa6.gif

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 6. december 2007

Jeg havde pakket tasken med både spinningtøj og tøj til styrketræning, men kunne ikke bestemme mig for om jeg skal det ene eller andet :unsure: Men efter et par sms'er, en punkteret cykel (Candygirl's cykel, men held i uheld for mig) mødtes vi til en gang Spock-spinning i Royal :laugh: Jeg har ikke kørt med spock siden vi begge var i sats, men som altid leverer han en lækker time - god musik og på en eller anden måde får han altid (eller i hvert fald ofte) snakket mig hen til, hvor jeg giver max :superman:

Timen var bygget op med to hovedserier, der skulle køres ved stigende intensitet for at slutte af med 5 min på niveau 9-9½ FYS. Måske man kan se en mere detaljeret beskrivelse af programmet i Candygirl's log :smile: Desværre fangede mit pulsur IGEN ( :mad: ) ikke mit pulssignal, så der er ingen pulsdata, men et kvalifiseret gæt er:

Pulsdata :heartpump:

Max 180

Gns 163

Hvis der lige skal være en lille bitte kritik og stort set det eneste jeg kan finde på, så er jeg altså ikke så vild med Bruce Springsteen :tongue:

Selv om timen var hård, så havde jeg alligevel en lille smule energi tilbage til styrketræning :yahoo:

Etbenet Stiff legged Dead lift

6 * 14 kg * (H+V)

6 * 14 kg * (H+V)

6 * 14 kg * (H+V)

6 * 14 kg * (H+V)

Standing Calf raise i Smith

10 * 60 kg

10 * 60 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

Leg extensions

10 * 35 kg

10 * 40 kg

10 * 40 kg

10 * 40 kg

Lateral Flexion

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

supersættet med

Weighted Lying leg raise

10 * 7 kg * (H+V)

10 * 7 kg * (H+V)

10 * 7 kg * (H+V)

SÅ var der også udsolgt :gal:

Royal er ikke det fedeste center at styrketræne i, og hver gang jeg kommer i et nyt center, går jeg rundt og kan ikke rigtig finde en rytme. Alt i alt var det dog rigtig god træning :smile:

- Marianne :shades:

Link to comment
Share on other sites

Hey Marianne,

- tak fordi du kiggede forbi - og rigtigt godt kørt.

Selvom pulsuret ikke virkede, var det tydeligt at du kørte godt igennem!!! Fedt at se jer to piger køre hårdt på!!

Noget de fleste kan lære meget af.

Bruce Springsteen er da ok :laugh: - men jeg brugte det nu også kun i opvarmningen :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hey Marianne,

- tak fordi du kiggede forbi - og rigtigt godt kørt.

Selvom pulsuret ikke virkede, var det tydeligt at du kørte godt igennem!!! Fedt at se jer to piger køre hårdt på!!

Noget de fleste kan lære meget af.

Bruce Springsteen er da ok :laugh: - men jeg brugte det nu også kun i opvarmningen :blush:

Tak tak og selv tak :blush: Jeg er ret sikker på, at jeg kommer forbi igen inden så længe :smile:

Ja, hende Candygirl har en positiv påvirkning af min kørsel.... Og så kører jeg også bedre (= hårdere) når jeg ikke har styrketrænet ben dagen før :4whistling:

Det er jo også i orden med ham Springsteen, når nu musikken til de egentlige intervaller er så sublim :wub:

Link to comment
Share on other sites

Tak tak og selv tak :blush: Jeg er ret sikker på, at jeg kommer forbi igen inden så længe :smile:

Ja, hende Candygirl har en positiv påvirkning af min kørsel.... Og så kører jeg også bedre (= hårdere) når jeg ikke har styrketrænet ben dagen før :4whistling:

Det er jo også i orden med ham Springsteen, når nu musikken til de egentlige intervaller er så sublim :wub:

Hvis man kan huske musikken i intervallerne, har man ikke kørt hørt nok :tongue:

Men ok, måske har det lidt at køre med min altid ikke-eksisterende "musik hukommelse" :innocent:

Men bestemt også givtigt, at sidde ved siden af dig :superman:

Link to comment
Share on other sites

Sikke fint nisse-tema :nissecool:

Fredag d. 7. decemer 2007

Fredagsspinning i Adelgade med efterfølgende "julefrokost"spisning. Der var rigtig mange med jeg har mødt tidligere, så vældig hyggeligt at få hilst på dem igen, men også at møde nogle nye :smile:

Jeg fik endnu en gang ikke opsamlet pulsdata, så nu må jeg lige få kontrolleret mit ur, for at finde ud af hvad der er galt med det.

Jeg fik forøvrigt lagt en blokade i skulderen i torsdags. Det betyder, at jeg skal være endnu mere forsigtig med træning af alt, der indvolverer skulderen i den næste uge. Derefter skal jeg igen gå i gang med øvelser for rotator cuff'en, samt øvelser for musklerne omkring skulderbladene. Mit højre skulderblad hænger lidt og jeg kan mærke, at jeg kommer til at skubbe skulderen frem, så den dårlige vane skal jeg af med igen.

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 9. december 2007

image2bd3.png

Efter en meget stille lørdag skulle der trænes i dag. Det er som om, der har været lidt for meget spinning og lidt for lidt styrketræning i denne uge, så det skulle der rådes bod på :smile:

Jeg havde egentlig en træningsaftale, men den blev aflyst og så var det som om motivationen forsvandt :unhappy: Men det er jo sjovt, hvordan man kan motivere sig selv, så jeg brugte cykelturen hen til centeret på at sige til mig selv ”Det skal være hårdt” ”Du skal bare give meget gas” ”Hele træningen skal køres med høj intensitet og korte pauser”. Og så blev det faktisk en rigtig lækker træning. Ikke så mange andre i centeret, men de der var der, virkede seriøse og løftede tungt (eller der var i hvert fald éen :devil:)

Opvarmning

Cross trainer 10 min

Sved på panden :wink:

Leg Curl

10 * 57.5 kg

8 * 57.5 kg

8 * 60 kg

6 * 62.5 kg

Front Squat

6 * 31 kg

6 * 51 kg

6 * 61 kg

6 * 61 kg

6 * 61 kg

Phew – det er lidt hårdt. Jeg synes ikke rigtig jeg har mod på at gå højere op i vægt, men det er egentlig ikke fordi, jeg tror, det bliver for tungt for benene, men mere fordi stangen ligger lidt usikkert på mine spinkle skuldre :tongue:

Weighted Hyper extensions

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 20 kg

DB Walking Lunges

20 skridt * (2 * 16 kg)

20 skridt * (2 * 16 kg)

20 skridt * (2 * 16 kg)

20 skridt * (2 * 16 kg)

Måske var det fem sæt, men jeg bliver så svimmel og forpustet af den øvelse, så der går nogle gange lidt kludder i tællingen :unsure::laugh:

Leg Press

8 * 60 kg

8 * 80 kg

8 * 90 kg

8 * 100 kg

10 * 100 kg

Supersættet med

Ab roll

4 set * 8 reps

Weighted incline (decline?) sit-up

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Jeg kan ikke finde ud af om det er incline eller decline, men hovedet er nedad på en skrå bænk

Lateral Flexion

8 * 10 kg * (H+V)

8 * 10 kg * (H+V)

8 * 10 kg * (H+V)

8 * 10 kg * (H+V)

Udstrækning :wub:

- Marianne nissegifri4.gif

Link to comment
Share on other sites

Solide frontsquats du får fyret af - eller ben foran som det jo hedder. :nissetunge: Det med skuldrene er der jo råd for.

Decline er i øvrigt den korrekte betegnelse, når hovedet er nedaf. :cool:

edit: Ja, og dog. :unsure: Det giver måske ikke så meget mening at snakke om både incline og decline maveøvelser, enten er det med hældning eller også er det ikke, og så kan man starte bevægelsen fra den ene eller anden ende. På exrx.net hedder alle skrå maveøvelser noget med incline.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Solide frontsquats du får fyret af - eller ben foran som det jo hedder. :nissetunge: Det med skuldrene er der jo råd for.

Decline er i øvrigt den korrekte betegnelse, når hovedet er nedaf. :cool:

Tak tak - Nu taler jeg ikke VLsk, så her hedder det Front Squat :tongue: Og du kan tro skuldrene står på spring til noget træning, når det kan lade sig gøre igen :smile:

Ja, jeg synes også decline lyder mest rigtigt, men blev lige forvirret af exrx.net, som kalder det incline sit-ups

Og jaja - de kan også tage fejl :wink:

Link to comment
Share on other sites

Efter en meget stille lørdag skulle der trænes i dag. Det er som om, der har været lidt for meget spinning og lidt for lidt styrketræning i denne uge, så det skulle der rådes bod på :smile:

Ikke så mange andre i centeret, men de der var der, virkede seriøse og løftede tungt (eller der var i hvert fald éen :devil:)

YOU GO GIRL........!!!!!! tir-deux-armes-948.gif

Sku lækker læsning det der... diablo.gif

DB Walking Lunges

20 skridt * (2 * 16 kg)

20 skridt * (2 * 16 kg)

20 skridt * (2 * 16 kg)

20 skridt * (2 * 16 kg)

Måske var det fem sæt, men jeg bliver så svimmel og forpustet af den øvelse, så der går nogle gange lidt kludder i tællingen :unsure::laugh:

Ååhh Kender jeg alt til.. Squat og lounges er som regel ved at tage livet af mig.. :nissetunge: Det er ren cardio jeg puster og stønner også som en gal.. (dårlig kondi eller hvad) *LOOOL*

Ps. god tung bentræning du fyre af.. !! :wink:

Link to comment
Share on other sites

YOU GO GIRL........!!!!!! tir-deux-armes-948.gif

Sku lækker læsning det der... diablo.gif

Ååhh Kender jeg alt til.. Squat og lounges er som regel ved at tage livet af mig.. :nissetunge: Det er ren cardio jeg puster og stønner også som en gal.. (dårlig kondi eller hvad) *LOOOL*

Ps. god tung bentræning du fyre af.. !! :wink:

Haha :laugh:

Tak for komplimenterne :flowers:

Det var nu ikke mig selv jeg mente, der løftede tungt - eller så var vi i hvert fald to :devil: Men der er éen, jeg er stødt på et par gange. Når han skal dødløfte er han rundt og hente skiver fra Smith-stativ og Squat-stativ og måske Bench press-stativ for at få nok vægt på vægtstangen :w00t: Det er ikke så ofte jeg ser det, hvor jeg træner :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 10. december 2007

Mandagsspinning i Adelgade m/Chr. Lykke på podiet og Candygirl på cyklen ved siden af :cheer:

Jeg var lidt træt i benene efter styrketræning i går, men jeg har fået pulsuret til at virke igen (noget med nogle indstillinger fremkommet med ukontrolleret trykken på knapper :4whistling: der skulle nulstilles igen hjalp gevaldigt på uret og opsamlingen af data :laugh:) Den indre dialog havde derfor overbevist mig om, at jeg skulle køre efter udmeldingerne og ikke restituere i dag.

Pulsdata :heartpump:

Max 176

Gns 156

Jeg forstår egentlig ikke, at gns-pulsen ikke er højere, men det er den altså ikke :unsure:

Og dagens pulsdata vist som % af pulsreserven :4smartass: Jeg fulgte udmeldingerne i første halvdel af timen, men skulle nok have ligget lidt højere i sidste del. Men da det til tider føltes som om mine lår og balder brændte, kørte jeg vist hvad der var kræfter til :laugh: Jeg fik da også lige lidt kvalme under de sidste 4 intervaller :gal:

post-10703-1197318949_thumb.jpg

Men.... efter en lille pause, lidt tørt tøj og en halv prot-shake, var der alligevel lidt kræfter til en lille styrketræning :wub::santa2:

Etbenet Stiff legged Dead lift

6 * 2 * 14 kg (H+V)

6 * 2 * 14 kg (H+V)

6 * 2 * 14 kg (H+V)

6 * 2 * 14 kg (H+V)

Seated Rotary Calf

10 * 47.5 kg

10 * 50 kg

10 * 52.5 kg

10 * 52.5 kg

Weighted Twisted Crunch

10 * 10 kg * (H+V)

Weighted Side Crunch

10 * 10 kg * (H+V)

10 * 10 kg * (H+V)

Standing Calf raise i Smith

10 * 60 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

Leg Extensions

10 * 35 kg

10 * 40 kg

10 * 40 kg

1 * 42.5 kg :blush:

var jeg færdig...... Helt færdig :rudolph:

Til sidst lidt udstrækning :nissegrin:

Der var ganske fyldt i centeret, og derfor fik jeg ikke helt den ønskede rækkefølge på øvelserne, men absolut en godkendt workout :4thumbup:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Pulsdata :heartpump:

Max 176

Gns 156

Jeg forstår egentlig ikke, at gns-pulsen ikke er højere, men det er den altså ikke :unsure:

Og dagens pulsdata vist som % af pulsreserven :4smartass: Jeg fulgte udmeldingerne i første halvdel af timen, men skulle nok have ligget lidt højere i sidste del. Men da det til tider føltes som om mine lår og balder brændte, kørte jeg vist hvad der var kræfter til :laugh: Jeg fik da også lige lidt kvalme under de sidste 4 intervaller :gal:

absolut en godkendt workout :4thumbup:

Weee pulsgraf - og i nyt layout :cheer:

Hvis du lægger til andres pulsgrafer, vil du måske erfare, at ikke alle tager opvarmning og afkøling med i beregning af gennemsnitspulsen - ja, visse har sågar ikke engang pauserne undervejs med :nissetunge: Og dette kan give visse ændringer i gns.pulsen - giver som regle en forskel på 2-3%-point. Hvad der betages, er den blå bjælke nederst på grafen.

Og ja - absoulut godkendt a115.gif

Link to comment
Share on other sites

Pulsdata :heartpump:

Max 176

Gns 156

Jeg forstår egentlig ikke, at gns-pulsen ikke er højere, men det er den altså ikke :unsure:

Og dagens pulsdata vist som % af pulsreserven :4smartass: Jeg fulgte udmeldingerne i første halvdel af timen, men skulle nok have ligget lidt højere i sidste del. Men da det til tider føltes som om mine lår og balder brændte, kørte jeg vist hvad der var kræfter til :laugh: Jeg fik da også lige lidt kvalme under de sidste 4 intervaller :gal:

absolut en godkendt workout :4thumbup:

Weee pulsgraf - og i nyt layout :cheer:

Hvis du lægger til andres pulsgrafer, vil du måske erfare, at ikke alle tager opvarmning og afkøling med i beregning af gennemsnitspulsen - ja, visse har sågar ikke engang pauserne undervejs med :nissetunge: Og dette kan give visse ændringer i gns.pulsen - giver som regle en forskel på 2-3%-point. Hvad der betages, er den blå bjælke nederst på grafen.

Og ja - absoulut godkendt a115.gif

Link to comment
Share on other sites

Ja, Super hyggeligt - rigtig sjov aften :nissegrin:

I er nogle festlige piger, du og Hot1tot. Håber vi løber på hinanden igen en gang til spin og drinks :4drunk:

Jeps, vi var totalt i hopla :santa2:

Vi skal helt sikkert have arrangeret en ny omgang spin-spise-drinkspas, og få nogle flere med på vognen Arne Spock Danf Vivs SNF m. fl ingen nævnt ingen glemt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share