MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Tror lige jeg prøver strategien med at poste den planlagte træning for næste uge...

Mandag: SatsCorePuls + Pump

Tirsdag: Spinning-Udholdenhed

Torsdag: SatsCorePuls

Lørdag: Spinning-Marathon-event (3 timer, men er nr 21 på venteliste... tsk tsk :nonono: )

Søndag: Spinning-Udholdenhed

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Mandag i Parken

SatsCorePuls

Avr. Puls 132

Max puls 166

Pump

Avr. Puls 115

Max puls 155

Dejligt at få startet ugen med god træning. Havde dog mystisk lav puls i dag. Set i lyset af den seneste uge er det jo helt sikkert, at der ikke er tale om overtræning :tongue: men det kan self være så meget andet. Mon ikke bare jeg skal klemme ballerne sammen og komme afsted i morgen igen?

Hav en god aften :wink:

- Marianne.

EDIT: Tilføjer lige pulsdata for SatsCorePuls-time i dag og for et par uger siden. Viser at min puls i dag lå 15-20 slag under. Der køres samme program.

post-10703-1161030237_thumb.jpg

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Halløj :smile:

Tirsdag i Boltens Gård.:

Spinning – Udholdenhed

Avr. Puls 162

Max puls 176

Lækker time :4thumbup:

Der var ikke så meget styr på musikken i starten, men det blev rigtig godt i løbet af timen. Det der nummer 'Blue monday' med New order i sådan en lidt fresh version... Det holder altså bare for godt. Det er perfekt til spinning og jeg glemmer at benene er ved at være tunge..

Er nu nede som nr. 17 på ventelisten til spinningmarathon på lørdag - det ser lovende ud :bigsmile: . Der er altid en del der melder fra i dagene op til og på selve dage er der sikkert en del der ikke møder op.

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag på Englandsvej

SatsCorePuls

Avr. Puls 147

Max puls 176

Ok time. Der er ikke så meget power på timen på Ama'r sammenlignet med den samme time i Parken. Det kan sikkert til dels skyldes instruktøren, men self også hvem der deltager på timen. Jeg prøver at spotte hvem der vil give gazz under timen og så stiller jeg mig der i nærheden, så man kan presse hinanden lidt. Det hjælper i hvertfald mig når de andre også får pulsen op :bigsmile:

Har forøvrigt arbejdet hjemme i dag - super hyggeligt. Man arbejder mere effektivt og får desuden tid til at læse avisen, MOL'e den lidt og holde lang frokost... Det var så den efterårsferie :laugh:

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Lørdag på Englandsvej

Marathon spinning-event (3 timer)

Avr. Puls 150

Max puls 174

Så oprandt dagen med marathon spinning. Om morgenen var jeg blevet nr. 8 på ventelisten, så jeg fik pakket tasken og kom afsted. Tror jeg fik den sidste plads i salen, så det var bare :4thumbup:

Timen var bygget op som 6 * ½ time, hvor de to instruktører skiftedes til at køre en halv time af gangen. Musikken fulgte temaerne Rock-, Dansk- og Film-musik. Programmet var rigtig godt bygget op og der var super stemning i spinningsalen. Efter 1½ time var der tid for en lidt frugt og opfyldning af vandflaskerne. Det var lidt hårdt at komme i gang igen derefter, men det gik alligevel. Den sidste halve time var min energi dog ved at være opbrugt, fødderne var hævet, skoene klemte og jeg var ved at være øm i r.... af at sidde på cyklen :blush: God styring og instruktion kunne dog lige presse en spurt ud til sidst :smile:

Resten af eftermiddagen var afsat til max-restitution, så jeg var klar til at mødes med mine spinning-buddies og andre fitness-hang-arounds på en lokal café om aftenen til lidt :4mewantfood: og :beerchug:

Selv om jeg var frisk og fit her til morgen, så droppede jeg alligevel den spinningtime jeg havde tilmeldt mig :blush: . Til gengæld er det blevet til en tur på rejsemesse i øksnehallen og travetur rundt om søerne i et efterårs-indhyldet-københavn fra sin smukkeste side :wub:

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Mandag i Parken

SatsCorePuls

Avr. Puls 146

Max puls 174

Pump

Avr. Puls 119

Max puls 157

Fin træning. Kan godt li' når ugen bliver startet godt.

Havde veninde med i dag på begge timer. Så bliver det lige ekstra hyggeligt, men også ret sent inden jeg var hjemme og aftensmaden lavet... vi skulle jo lige være færdige med at :blahblah:

Programmet for ugen ligner sidste uges - dog uden marathon-spin lørdag, men sikkert noget andet spin :bigsmile:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag i Boltens Gård.:

Spinning – Udholdenhed

Avr. Puls ?

Max puls ?

Ok time, men ikke ligefrem min bedste performance. Jeg var super tung i benene efter mandagens træning. Det plejer at løsne op under opvarmningen, men det lykkedes ikke rigtig denne gang. Heldigvis gik der ged i mit pulsur, så jeg ved faktisk ikke præcis, hvor skidt det var :laugh:

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Søndag på Englandsvej

Udholdenhed - spinning

Avr. Puls 151

Max puls 169

Hyggelig træning m. vikar. Så får man jo ikke lige det man har sat næsen op efter. Nogle gange er det bedre andre gang dårligere... Men man er jo selv herre over, hvor meget man får ud af timen. Instruktøren skal jo bare være der for at gøre det let eller tungt :smile:

Fik forøvrigt ikke trænet i går (ihvertfald i centret). Tog i stedet en tur i haven, da det er tid for efterårsklargøring.. Der skulle graves - det var tungt - der var mange reps - jeg var busted da jeg var færdig :wub:

Fik også lige set Babel i aftes. Uden at røbe for meget, kan jeg godt fortælle at filmen foregår i Marokko, Mexico og Japan. De tre lande (kontinenter, kulturer) var virkelig fint illustreret gennem farver, musik og stemninger.

Filmen har fået rigtig gode anmeldelser og den var da også ganske god. På en eller anden måde synes jeg dog det er lidt for "nemt" at lave drama, for selvfølgelig bliver man grebet af handlingen, men hvor er det som overrasker eller gør det til en særlig film? :dry: Nu må jeg lige se om det er en af de film, der bliver hængende i flere dage, for så har den jo nok haft lidt mere end jeg syn's lige nu...

God søndag aften til alle :bigsmile:

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Mandag i Parken

SatsCorePuls

Avr. Puls 148

Max puls 174

Pump

Avr. Puls 115

Max puls 146

Jeg ææælsker bare de to timer her om mandagen :wub:

Der er godt nok udsolgt bagefter, men netop derfor... Så er det endda i orden, at man skal kæmpe sig hjem gennem regn og blæst bagefter. Mon det skal til at være rigtig vinter i denne uge?? :cold:

Er begyndt at øge mine vægte til Pump, for jeg har vist stået stille lidt for længe - og så har jeg fundet ud af, at jeg kan tage mange flere push up's end jeg troede. Det giver da ny motivation :biggrin:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ups - der er da lige gået nogle dage siden sidste opdatering...

Tirsdag d. 31. okt. var min planlagte spinning-udholdenhedstime i Boltens erstattet med en Spin I... :crazy: Det ka' man da ikke.... Måtte så lige hjem og skifte skoene i tasken og smuttede i stedet til en

SatsCorepuls på Englandsvej:

Avr. Puls 153

Max puls 175

Så kan jeg måske lære at tilmelde mig timerne, så jeg også får det at vide, når timen ikke køres som planlagt... :wink:

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Og ups igen.... Der gik sørme lige 5 dage inden næste træning...

Søndag på Englandsvej

SatsCorePuls

Avr. Puls 151

Max puls 174

Det var for lidt træning i den uge, men skulle både nå i biografen, i teatret og til koncert... Det tager jo tid det hele og planlægningen var jo så ikke god nok :smile:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag i Boltens Gård.:

Spinning III

Avr. Puls 162

Max puls 176

Første gang til spin III de sidste 3 år vil jeg tro. Det var temmelig hårdt. Jeg er ikke så god til at presse mig selv så meget mere syn's jeg :blush:

Jeg burde have ligget højere i puls tror jeg. Min 8-tals værdi (AT) ligger på ca 170 og da det meste af timen skulle køres her omkring, burde min gennemsnit nok have ligget på ca 166 og mit max burde bestemt have været oppe på ca 182.... Slapt Marianne :nonono:

Til gengæld nåede jeg i biografen til forpremiere på den nye Scorsese-film 'The Departed'. Fed fed film, hvis man kan li' en god action film, godt skuespil af bl.a. især Jack Nicholson og Leonardo DiCaprio... og så lige et par små overraskende twist's til sidst...

Jeg kan dog ikke anbefale at drikke ca 2 liter vand til træning, købe popcorn og 0,75 cola light og så gå ind og se en 2½ times film, 8. række midt for... Det stiller store krav til selskabsblæren og værst af det hele... Det er ikke første gang jeg har gjort det :w00t:

- Marianne.

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Torsdag på Englandsvej

SatsCorePuls

Avr. Puls 143

Max puls 170

Noget anderledes træning i dag, selv om det var "samme" time, dvs. samme musik og moves, men anden instruktør. Jeg kunne mærke de seneste dages træning i benene og blev bare ikke så tændt som i aftes... Tror jeg må tage en hviledag i morgen, men kommer jeg så afsted på lørdag? Planlægning, planlægning, planlægning, Marianne :4whip:

Hav en god aften alle sammen :shades:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Havde jo egentlig planlagt at skulle træne i lørdags, men .... det nåede jeg ikke... :blush:

Søndag var rimelig meget præget af ... ahem.... tømmermænd :innocent: så heller ingen rigtig træning der. Til gengæld har jeg det bedst ude i det fri sådan en dag, så der blev gået et par rigtig lange ture.

Men nu er en ny frisk uge startet igen, så det blev til

Mandag i Parken

SatsCorePuls

Avr. Puls 144

Max puls 170

God start på ugen. Hyggelig time, selvom det ikke er en peak performance :tongue:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag i Boltens Gård.:

Spinning - Udholdenhed

Avr. Puls 165

Max puls 177

Rigtig rigtig fed træning i dag. En af de dage, der ikke er så mange af, men hvor man bare er flyvende. Den fortræffelige instruktør (Spock) holdt en lille pep-talk da timen startede, om at sætte sig et personligt mål for timen. Jeg valgte, at jeg skulle køre med en gennemsnitspuls på 162 i løbet af timen, men allerede efter få minutter kunne jeg se, at jeg var godt kørende, så målet blev justeret til 165 undervejs. Den blev nået og faktisk var den på 167 inden nedkøling og udstræk... :superman: Poster lige pulskurven også. Der er ikke så meget variation på, men ret fin alligevel - syns jeg :smile:

Der var mange ting der spillede max i dag. Musikken, benene og temperaturen i spinningsalen passede mig perfekt - hellere godt varm end for kold. Alt for ofte synes jeg ventilationen er isnende... Duer ikke når man er våd af sved...

God aften til jer alle :wub:

- Marianne.

post-10703-1163537384_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Onsdag på Englangsvej:

Pump

Avr. Puls 119

Max puls 151

Smuttede lige til en times Pump. Den er jo som den er - og stort set det samme hver gang. Det er nogle gange kedeligt, men også lidt rart, at man ved hvad man har i vente.

Onsdag plejer egentlig at være træningsfri, men får ikke trænet i morgen, sååhhh... ku man jo ligeså godt få det gjort i dag :smile:

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Lørdag i Scala:

Pump

Avr. Puls 127

Max puls 160

SpinningII

Avr. puls 158

Max puls 173

Fin fin træning. Har ikke trænet i Scala længe, men det er nu et meget hyggeligt center. Et par fine timer. Spinning instruktøren havde jeg ikke kørt med tidligere, men det var en rigtig fed time. God musik og styring og speak. Han talte temmelig meget, men det var helt i orden, for han forklarede timens opbygning, hvor man skulle holde fokus og mere i den stil. Ikke tom lokal-radio-sludder, for det kan jeg da ikke klare.... :nonono:

I morgen napper jeg nok en times udholdenhed med god musik på Ama'r. Det er selvfølgelig med mindre 'Sandmen' på Vega og for mange :beer: for spoleret de planer, men lad os nu se :tongue:

God weekend og god træning til jer alle

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Hephep.. så lige at du var inde at lure i min log..

halloooo

hallooooooooo

Er der helt tomt herinde.. det ser ikke ud som om der er sket noget længe :smile: Håber at rygestoppet holder endnu :wink:

Jamen hey... Det er godt nok længe siden der har været støvet af i loggen her... *host host*

Ja, rygestoppet kører fint. Tænker faktisk ikke på det som et rygestop længere. Jeg er bare ikke-ryger nu :yahoo:

Træningen kører forrygende. Blev bare træt af at logge den. De seneste måneder er jeg begyndt at spinne mere og krydrer det ellers med lidt Pump ( Så godt din kommentar ang. pump.. he he :tongue: ) og andre cardio-aerobic timer.

Jeg har selv overvejet at vække loggen til live igen og nu er jeg da næsten nødt til det. Vil dog nok bare skrive når der sker noget specielt. Gider ikke den daglige træning... tror jeg.

Skal faktisk i morgen, søndag, til Hillerød og prøve eTenzor-cyklerne Måske jeg skulle skrive lidt om, hvordan jeg synes de er. Har jeg ikke luret rigtigt, at du arbejder ved Hillerød Fysioterapi, Kauf?

Rigtig god lørdag aften til alle MOL'ere :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Der var jo noget med nogle cykler i Hillerød... :wink:

Søndag d.25. februar i Hillerød Fysiterapi.

Jeg var blevet inviteret med til et privat arrangement, som var kommet på benene, da vi var mange, der gerne ville prøve eTenzor-cyclerne. Jeg har dels læst om dem her på motion-online, men også hørt Chris McDonald tale om dem.

Vi var en blandet flok, men jeg tror alle var vant til at cykle, enten inden- eller udendørs eller begge dele :tongue:

Vi startede med at se en kort promotion-film om cyklerne og udviklingen af dem. Derefter var der bike-fitting. Alle skulle måles, så cyklen kunne indstilles præcist til den enkelte deltager. Det gik der desværre en del tid med, men det vil der jo normalt ikke, hvis man benytter sig af cyklen jævnligt.

Da alle var kommet på cyklerne skulle vi gennem en lille test-kørsel på 6-9 min. Formålet med denne test var at finde deltagernes individuelle handicaps. Disse handicaps benævnes 1 - 10, hvor 10 er eliterytteren. Inden testens gennemførelse skulle man indtaste nogle simple data i cyklen: højde, køn, alder og træningsniveau. Dette skulle man selv vurdere udfra om man var utrænet, let trænet, medium eller elite. Alle deltagere skulle bære pulsmåler. Cyklen fanger dette signal og benytter dette til udregningen af handicappet.

Testen blev gennemført ved konstant (?) belastning. Den værdi pulsen stabiliseres på efter 6-9 min benyttes sammen med de indtastede data til beregning af deltagerens handicap. Jeg landede på handicap 6... Ved ikke om det er godt eller skidt, men det var vist der omkring de fleste deltagere landede.

Vi skulle nu endelig til at køre den egentlige time. Princippet bag cyklerne er, at der er udviklet nogle faste programmer, som motionscentret køber. Så vidt jeg forstod, så er de udviklet af Chris McDonald og leveres med musik, program und alles. Under timen vises der hele tiden på en storskærm, hvilken belastning man bør køre med (1-25), kadence, puls-interval. Belastningen styrer deltageren selv på cyklen. Jeg havde på forhånd en formodning om, at det blev styret automatisk, men det var altså knap så avanceret :wink: Timen vi kørte mindede om de timer, jeg kender som udholdenhedstimer. Det var en hård time, men min max-puls var ikke meget højere end min gennemsnitspuls.

Jeg synes, det var rigtig fedt, at man hele tiden kunne følge med i hvor mange watt man trådte, og at man ikke selv behøver "føle" om man har nok - eller for meget - belastning på cyklen. Det passede virkelig fint til mig bare på baggrund af den lille test vi gennemførte.

Det program vi kørte havde kun 2½ min stående interval. Det passede mig fint, for det er meget anderledes at stå på disse cykler i forhold til de cykler jeg er vant til.

Jeg er ret sikker på, at hvis jeg kunne træne på eTenzor-cyklerne jævnligt ville jeg presse mig selv bedre, da jeg nok ofte "snyder" lidt når jeg skal mærke om belastningen er hård nok, hvor i mod man på eTenzor har en watt-måling at støtte sig til, og det lille konkurrence-element i at få trådt mere og mere fra gang til gang :bigsmile:

Det var helt sikkert spændede at prøve cyklerne, og ville kunne bibringe ny inspiration til træningen.... Har dog også hørt lidt om, at der er noget spændede nyt igang med pulstræning hvor jeg træner, så det ser jeg også frem til :cool:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ville lige lægge en kommentar, nu jeg har luret lidt i din log ;)

Lyder spændende med de spinningcykler, jeg er selv først begyndt at træne spinning, men syntes helt klart, der mangler nogle "målinger", så man kan holde øje med hvordan man ligger og hvorvidt man presser sig selv.

Jeg har så heller ikke fået købt et pulsur... det ville jo nok også hjælpe på det. :blush:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share