MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Godt nytår

Håber snart der kommer nogle Molspinning&drinkspas, så vi kan gi den gazz igen :w00t:

Også rigtig godt nytår til dig.

Sjovt nok virker hverken spinning eller drinks særligt tiltalende lige nu, men det kommer nok igen i løbet af kort tid :4whistling: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Wow - du er da godt nok tidligt oppe :gal::4jumpy:

Selv tak for i går :laugh::cheer:

Det med billederne må jeg lige se på. Det er mange... :4whistling:

Tja, jo mere jeg drikker - jo mindre sover jeg uglystupid2.gif

Jo, der var gang i blitzen :laugh:

Håber snart der kommer nogle Molspinning&drinkspas, så vi kan gi den gazz igen :w00t:

Jaaaaa d020.gif

Link to comment
Share on other sites

Back Squat

8 * 51 kg

8 * 71 kg

8 * 71 kg

5 * 81 kg

de 81 kg var tangering af PR. Millemarie er jo ved at indhente min vægt her, så jeg måtte lige her op igen :tongue: men fy for pyffer den var tung :devil:

- Marianne :flowers:

:laugh::laugh: Jeg har jo slet ikke tid til at tage til Brasilien, jeg bliver nødt til at blive hjemme og køre squat :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 2. januar 2008

Så blev årets træning skudt i gang med en gang SpinningElite i Royal. Spock er vist stadig i Italien, så der var vikar på, Jan. Han leverede nu en ret god time, på trods af, at han ikke var klar over at timen var blevet ændret fra SpinningØvet til -Elite og mikrofonen virkede ikke.

Timen var bygget op med opvarmning på ca. 8 min, og derefter et udholdenhedsinterval, hvor der skulle veksles mellem siddende mellemtakt, FYS 7-7½, og stående enkelttakt, FYS 8. De stående intervaller blev længere og længere.

Anden del af timen var intervaller, 3 min ved lav intensitet og 2 min høj, gentaget 4 gange.

Jeg fik ikke rigtig pulsen til at veksle mellem de 7-8 i første del af timen, da min puls bare lå højt :blush: Til gengæld virkede de sidste intervaller rigtig godt. 2 min er længe at holde høj intensitet, men alligevel ikke længere end det kan overskues :smile:

Heldigvis en meget bedre spinningoplevelse end den sidste i 2007. Det betyder meget, hvor restitueret jeg er i benene :wink:

Pulsdata :heartpump:

Max 175

Gns 165 (fratrukken opvarmning)

post-10703-1199308057_thumb.jpg

Nu var det jo årets første træning, så den skal jo ligesom sætte standarden for de næste mange træninger :unsure: eller måske ikke.... men der skulle i hvert fald styrketrænes også :smile:

One legged Stiff legged Dead Lift

6 * 16 kg

6 * 16 kg

6 * 16 kg

Leg Press

10 * 80 kg

10 * 90 kg

10 * 100 kg

10 * 100 kg

Standing Calf raise i Smith

10 * 40 kg

10 * 60 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

10 * 70 kg

Leg Extensions

10 * 40 kg

10 * 42.5 kg

10 * 42.5 kg

10 * 45 kg

Sumo Dead lift

8 * 51 kg

8 * 71 kg - UPS :blush:

8 * 61 kg

8 * 61 kg

Det var en fejl, at jeg fik de 71 kg på. Det er mere end jeg plejer. På den anden side kom den jo op, så måske skulle jeg bare have fortsat.

Weighted decline sit-us

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Weighted twisted crunch

8 * 10 kg (H+V)

8 * 10 kg (H+V)

Minimal udstrækning :wub:

Lækker workout og den kunne også mærkes i benene på cykelturen hjem. Der var modvind :dry: Well - det er jo bare ekstra bonustræning :tongue:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 3. januar 2008

OMG OMG OMG - mit center er blevet invaderet af nytårsfortsætter :hmmm: Well - de forsvinder vel snart igen :hands::tongue:

Første dag på job efter en dejlig juleferie, faktisk ganske hyggeligt, men jeg har også nogle gode arbejdsopgaver at komme tilbage til. Jeg kunne faktisk næsten ikke komme fra dem igen, men heldigvis fortsætter de jo i morgen :w00t:

Opvarmning

Concept2, 2000 m

Squat

8 * 41 kg

8 * 61 kg

8 * 61 kg

8 * 71 kg

8 * 71 kg

Good Morning

8 * 31 kg

8 * 41 kg

8 * 41 kg

8 * 41 kg

Weighted hyper Extensions

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

Uuhhh - den er så god den øvelse :smile:

Leg Curl

10 * 60 kg

8 * 60 kg

8 * 60 kg

6 * 62.5 kg

DB Walking Lunges

20 skridt * 14 kg

20 skridt * 14 kg

20 skridt * 14 kg

Shakin' legs :laugh:

Lying Leg raise

10

10

10

10

10

Sidste to sæt for de skrå mavemuskler

Weighted Crunches

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

Grundig udstrækning for ben, ryg og overkrop :bigsmile:

Udmærket træning, men jeg kunne godt mærke, at denne træning plejer at ligge efter en hviledag, men der er gået lidt kludder i min rækkefølge. Den skulle dog blive rettet i løbet af weekenden.

God aften MOL'ere :shades:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 3. januar 2008

OMG OMG OMG - mit center er blevet invaderet af nytårsfortsætter :hmmm: Well - de forsvinder vel snart igen :hands::tongue:

Overvejelser om replikker til Nyårsforsætterne:" (jamen der er jo kun 5? JA NETOP)

2: "Vil du ikke hellere træne i SATS? - jeg har hørt der er så god plads"

:tongue:

NÅ vi skal jo være søde og håbe for folkesundheden at de bliver ved:::

:innocent:

Link to comment
Share on other sites

Overvejelser om replikker til Nyårsforsætterne:" (jamen der er jo kun 5? JA NETOP)

2: "Vil du ikke hellere træne i SATS? - jeg har hørt der er så god plads"

:tongue:

NÅ vi skal jo være søde og håbe for folkesundheden at de bliver ved:::

:innocent:

:laugh: Haha, ja

Jeg overvejede også om jeg skulle prøve at være positiv, og tænke på folkesundheden, men nej..... Så meget storsind besidder jeg vist ikke :4whistling:

Ja, SATS eller læste jeg ikke i en tråd, at IK99 mangler nye medlemmer? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 5. januar 2008

Udflugt til Fdk i Valby. Der blev holdt åbent hus, så centeret var ret velbesøgt, dog mest i receptionsområdet :wink: Candygirl og jeg mødtes derude. Først til en gang styrke :heartpump: dog med lidt alternativ rækkefølge, pga. de mange mennersker.

Opvarmning

Concept2, 1000 m

BB Walking Lunges

15 skridt * 35 kg

15 skridt * 35 kg

15 skridt * 35 kg

15 skridt * 35 kg

Der var sådan en lidt kortere vægtstang med fastmonteret 35 kg på, så den måtte jeg lige prøve. Nu havde jeg jo også Candygirl til at hjælpe mig med at få den ned igen :tongue: Og der er jo masser af plads, så der kunne laves lange ture.

Weighted Hyper extensions

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

Leg Curl

10 * 60 kg

8 * 62.5 kg

8 * 62.5 kg

Back Squat

10 * 46 kg

10 * 61 kg

10 * 61 kg

10 * 61 kg

Forsøgte mig med lidt højere reps end de 6 jeg plejer :smile:

Good Mornings

10 * 41 kg

10 * 41 kg

10 * 41 kg

Bulgarian Split Squat

8 * 41 kg (H+V)

8 * 41 kg (H+V)

Ny øvelse, og den var faktisk ganske god. Inspireret af begynder-tråden og tråden om unilaterale øvelser.

Candygirl og jeg havde besluttet at det var dagen for at prøve et Bold og Balance hold :4jumpy: Det var sådan set fint nok, mest for at få inspiration til nogle nye øvelser, for det er bare for stille og roligt for mit temperament. Candygirl har allerede beskrevet det, så jeg tillader mig lige at quote hende :smile:

* Balance: Knæ og hænder på bold -> slip med hænderne

* Balance: Knæ og hænder på bold -> find balancen på det ene knæ, den andet ben løftes strakt ud til siden -> evt. slip med hænderne

*Core (I guess)/"Evil bal"l: Bene på bolden, armene strakte (a la armstrækning på bold). Man starter med knæene på midten af bolden, og "går" ud til kun fødderne hviler på bolden, tilbage igen osv. Løft evt. den ene arm i yderpositionen.

*Lænd/baller/baglår:

post-13362-1199542322_thumb.jpg

Vi lavede den en variation, hvor når man var oppe også stakte bene helt ud og tilbage igen

*Og så var katten spinner akak diagonal løft også ret udfordrende

Efter den omgang skulle vi lige nyde wellness-fasciliteterne, men desværre duede spa'en ikke :unhappy:, men der var da et par lækre sauna'er :wub: og den efterfølgende brunch var en god afslutning på en hyggelig træningsaftale :bigsmile:

- Marianne :shades:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 6. januar 2008

SpinningØvet, 75 min, i Adelgade med Chr. som instruktør :smile:

Timen var opbygget med

15 min opvarmning

21 min på niveau 7½, opbygget af 7*3 min, hvor der blev skiftet stilling tempo og stilling (stående, siddende) for hver 3 min.

2-3 min lav intensitet

5 min stående enkelttakt, niveau 8

2-3 min lav intensitet

7 min stående enkelttakt, niveau 8

2-3 min lav intensitet

9 min stående enkelttakt, niveau 8+

Søndagstimen bliver altid kørt som en udholdenhedstime, hvilket programmet også viser.

Min egen form og pulsdata var ærgelige, men til gengæld gav min træningsmakker gas og nåede op på 99%, éet slag under maxpuls i sidste interval :w00t: Det var sejt :superman: Måske ikke meningen med en udholdenhedstime, men det skal man da ikke lade sig begrænse af :laugh:

Jeg var træt og øm i ben og balder efter styrketræning mv i går og det frustrerer/irriterer mig faktisk lidt, at jeg så ofte har spinningtimer, hvor jeg bliver "tvunget" til at køre restitutionskørsel. På den anden side vælger jeg jo som regel at lægge styrketræningen efter hviledage for at få det optimale ud af styrketræningen :unsure::hmmm: Jeg vil derfor forsøge mig med i en periode at styrketræne og spinne på de samme dage og så ellers holde nogle flere træningsfri dage :innocent: eller noget helt andet lav-intensitetstræning.

Nu har jeg jo ikke lige fået skrevet den års-træningsstatus, jeg havde planer om, men jeg kan da lige nævne, at det ikke går så godt med skulderen stadigvæk :unhappy: Det gør det jo også svært at planlægge den mængde træning, jeg gerne vil lave, når næsten alt rammer benene og generelt underkroppen.

Jeg fik jo en blokade i skulderen i starten af december og i den første uges tid derefter, syntes jeg, at jeg mærkede en bedring, men langsomt er ømheden kommet tilbage. Jeg har et par gange forsøgt mig med styrkeøvelser, jeg ellers ikke har lavet, men det har ikke været nogen succes, så lige nu laver jeg ikke nogle styrkeøvelser for overkroppen overhovedet. Jeg har lidt dødløft på programmet, men ikke så tungt, som jeg egentlig gerne vil lave dem. Ellers er det sådan set kun vægtstang-på-nakken i back squat og good mornings, der kan give et stræk i skulderen, som kan genere den. Det regner jeg dog med, at ikke er så dumt, da jeg er blevet anbefalet grundig udstrækning af den dagligt.

Jeg skal til undersøgelse hos fysioterapeut i næste uge, men jeg har lidt svært ved at se, hvad han kan gøre, bortset fra at anbefale endnu en blokade :eh: Lige nu må højeste prioritet være at få inflammationen væk, så en genoptræning kan komme i gang.

God søndag - Marianne :shades:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina

Kære Marianne

Tusind tak for kigget i min lille-semi-confuse-ugly-duckling-af-en-log.. :4thumbup:

Ellers nogle SUPERSEJE rotider & heavy SQUATS du har fået lave! 4thumbup.gif Rigtig godt gået! I could never do it like that..

Rigtig god bedring mht. inflammationen i skulderen..

Glade søndagsvinkende hilsener bigsmile.gif

Femina

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 8. januar 2008

Uuhhh - jeg har jo savnet jer, guys :blush: Godt at have jer (og MOL) tilbage igen :wub:

Mandag (i går) var træningsfri som led i min nye plan med flere højintense træningsdage og flere træningsfri dage :smile: Derfor var det tid til at komme i gang i dag.

Planen var egentlig at styrketræne først og så tage en spinningtime bagefter, men jeg blev hængende lidt længe på arbejde og det er heller ikke videre attraktivt at styrketræne mellem kl. 17 og 18 for tiden. Der er så VILDT mange mennesker :w00t:

Derfor nåede jeg kun lidt roning inden spinning.

Concept2

opvarmning, 1500 m.

500 m, 1:40.7 min

yippee-ki-yay, det er PR :yahoo:

De sidste 100 m kunne jeg kun ro med en hastighed svarende til 1:44/500m, så der satte jeg lidt tid til. Tidligere havde jeg ligget til en sluttid på 1:37 min, men kunne altså ikke holde tempoet der :blush: Pulsen var på 178 da jeg stoppede :4jumpy:

SpinningØvet med Lasse Träff

Det var uhørt lækkert at have friske ben og det betød bare, at timen forløb næsten perfekt for mig.

Pulsdata :heartpump:

Max 173

Gns 162

Timen var opbygget med

10 min opvarmning

* pause *

1 min siddende mellemtakt, FYS7

1 min stående enkelttakt, FYS8

2 min siddende mellemtakt, FYS7

1 min stående enkelttakt, FYS8

3 min siddende mellemtakt, FYS7

1 min stående enkelttakt, FYS8

4 min siddende mellemtakt, FYS7

* Pause *

1 min stående enkelttakt, FYS8

1 min siddende mellemtakt, FYS7

2 min stående enkelttakt, FYS8

1 min siddende mellemtakt, FYS7

3 min stående enkelttakt, FYS8

1 min siddende mellemtakt, FYS7

4 min stående enkelttakt, FYS8

* Pause *

1 min siddende dobbelttakt, FYS6

1 min siddende mellemtakt, FYS7

1 min stående enkelttakt, FYS8

1 min siddende dobbelttakt, FYS6

1 min siddende mellemtakt, FYS7

1 min stående enkelttakt, FYS8

1 min siddende dobbelttakt, FYS6

1 min siddende mellemtakt, FYS7

1 min stående enkelttakt, FYS8

Lækkert simpelt program (jeg kunne jo huske det :innocent::tongue:) Der var flerel ikke-så-øvede med på timen, så der blev irettesat en del. Det var lidt forstyrrende, men ikke nok til at ødelægge mit flow :biggrin:

Efter timen måtte jeg lige skifte til noget tørt tøj og have en halv protein-shake. Nå hov – det blev lige til en hel :tongue:

Sumo Dead Lift

10 * 51 kg

10 * 61 kg

10 * 66 kg

10 * 66 kg

10 * 66 kg

DBOLSLDL (Dumbbell One legged Stiff legged Dead Lift)

6 * 16 kg (H+V)

6 * 16 kg (H+V)

6 * 16 kg (H+V)

Oh my god – jeg syrede til i lænden og måtte lige hen og ligge på en måtte og blive strukket ud igen :smile:

Leg Press

10 * 80 kg

10 * 100 kg

10 * 100 kg

10 * 100 kg

Seated Rotary Calf

10 * 55 kg

10 * 57.5 kg

10 * 60 kg

Leg Extensions

10 * 42.5 kg

8 * 45 kg

8 * 45 kg

8 * 47.5 kg

Weighted Decline SitUp

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Standing Calf Raise i Smith

15 * 70 kg

10 * 80 kg

10 * 80 kg

10 * 80 kg

Jeg tog mig selv i at stå og tælle 13, 14, 15 i første sæt, så det var vist tid til at få noget mere vægt på :wink:

Weighted Lateral Flexion

8 * 10 kg (H+V)

8 * 10 kg (H+V)

8 * 10 kg (H+V)

Meeeeget grundig udstrækning :wub:

Helt igennem god Workout, der tog over 2½ time. Jeg har ikke helt bestemt om jeg skal holde træningsfri i morgen, men det kan godt være at det ville være smart.

- Marianne :alright:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share