MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Hej Marianne :cool:

Tillykke med den nye PR. :w00t:

Jeg må indrømmepost-15167-1199861410.gif, at det fornøjer mig :tongue: , at du er så sej til det :superman: , og at drengene (Læs Arne og Maxin) er ved at blive kørt agter ud :4thumbup: !!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg må indrømmepost-15167-1199861410.gif, at det fornøjer mig :tongue: , at du er så sej til det :superman: , og at drengene (Læs Arne og Maxin) er ved at blive kørt agter ud :4thumbup: !!!

Nå nå nå, jeg har da vist stadig et par sekunder eller tre at løbe på, men da den ikke er på arsenalet pt bliver det nok svært at forbedre så meget. :innocent:

Og jeg under naturligvis Marianne alt den C2-gas hun kan trække - ingen smalle steder her (bortset fra taljen). :cool:

Link to comment
Share on other sites

Amen til det! - og ja, din CII skræmmer mig lidt :blink::bigsmile:

Nu håber jeg ikke du bluffer. Jeg synes du er lidt diskret med dine tider :unsure::tongue:

Hej Marianne :cool:

Tillykke med den nye PR. :w00t:

Jeg må indrømmepost-15167-1199861410.gif, at det fornøjer mig :tongue: , at du er så sej til det :superman: , og at drengene (Læs Arne og Maxin) er ved at blive kørt agter ud :4thumbup: !!!

Tak :bigsmile:

Nu håber jeg ikke du og Arne har rottet jer sammen, om at lade mig tro, at jeg er godt med i forhold til vores Challenge :4jumpy: Desværre er 2000 m så keeeedeligt at træne, så jeg vil hellere give gas på de 500 m :wink:

Nå nå nå, jeg har da vist stadig et par sekunder eller tre at løbe på, men da den ikke er på arsenalet pt bliver det nok svært at forbedre så meget. :innocent:

Og jeg under naturligvis Marianne alt den C2-gas hun kan trække - ingen smalle steder her (bortset fra taljen). :cool:

:laugh: Ja, den kan jeg godt forstå, at du ikke vil have siddende på dig.

Så vidt jeg husker er din PR under 1:30 min og det bliver godt nok svært at skære 10 sek af min tid :gal: Sikkert meget sværere end for dig at forbedre din tid :smile:

Tak for kommentarerne :shades:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Ja, den kan jeg godt forstå, at du ikke vil have siddende på dig.

Så vidt jeg husker er din PR under 1:30 min og det bliver godt nok svært at skære 10 sek af min tid :gal: Sikkert meget sværere end for dig at forbedre din tid :smile:

Tak for kommentarerne :shades:

I wish :wink:

Det er pudsigt at lige præcis dén rekord kan jeg ikke huske nøjagtigt, men det er 1:37-ish

Men ja, sekunderne er dyre dernede. Nu har jeg ikke lige min fine beregner, men jeg mener på det niveau koster hvert sekund rundt regnet 10 watt ekstra i gennemsnitsintensitet, og det stiger jo længere ned i tid du kommer.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 10. januar 2008

Cyklen er flad, så alt færdsel rundt i byen bliver lidt besværligt, men alligevel havde jeg bestemt mig for træning på Nygårdsvej i dag. Der var både godt selskab, da Candygirl også skulle træne der, og Henrik Withen skulle køre Spinning Elite og så kan jeg egentlig godt li' det center. De der Hammer Strength-maskiner er bare sådan lidt mere rå :devil::tongue:

Opvarmning

Concept2, 1000 m, 4+ min

DB Walking Lunges

15 skridt * 15 kg

15 skridt * 15 kg

15 skridt * 15 kg

15 skridt * 15 kg

15 skridt * 15 kg

5 skridt * 15 kg :blush:

Så mistede jeg pusten. Wow - sveden sprang af mig :smile:

Vi havde lagt "billet" ind på squat-stativet og det blev heldigvis hurtigt ledigt :smile:

Back squat

8 * 41 kg

8 * 61 kg

8 * 66 kg

8 * 71 kg

8 * 76 kg

Det er så lækkert og hårdt til sidst :laugh:

Good mornings

8 * 41 kg

8 * 46 kg

8 * 46 kg

HS Lying leg Curl

8 * (2 * 15 kg)

8 * (2 * 17.5 kg)

8 * (2 * 17.5 kg)

Fed maskine. Man kan altså presse sig selv på en anden måde end i den maskine, hvor man sidder.

Weighted Hyper Extensions

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

:devil: :devil: :devil: Den øvelse plejer jeg vist ikke køre når jeg også har kørt good mornings

HS Front Pull down

10 * (2 * 20 kg)

10 * (2 * 20 kg)

10 * (2 * 20 kg)

Skulle lige prøve :smile: Max fokus på at trække med lats og det var totalt let vægt.

Bulgarian split squat

6 * 25 kg + stang (H+V)

8 * 25 kg + stang (H+V)

6 * 25 kg + stang (H+V)

Det var sådan en lille vægtstang med fastmonterede skiver. Ved ikke lige hvad stangen vejede, men Candygirl mente kun 2½ kg :unhappy::tongue:

Så var det blevet tid til SpinningElite med Henrik. Jeg var lidt spændt, hvordan det ville forløbe efter bentræningen :biggrin:

Timen passede mig fint. Ikke for meget snak og god musik, der bare flød gennem lokalet.

Der var en del stående tempokørsel og det var lidt hårdt med en træt lænd og balder, der lige havde fået tæsk :moon: og den tungekørsel sidst i timen brændte i lårene :tongue:

De første 15 min var mellemtakt, siddende og stående FYS7, derefter lidt mere interval-orienteret. Kan ikke huske det... :4whistling:

Pulsdata :heartpump:

Max 177 (92% af pulsreserve)

Gns 162 (81% do.)

post-10703-1199999494_thumb.jpg

Bemærk nyt layout :wink: Havde ganske indiskret fået at vide, at det var grimt, som det var før :rolleyes::tongue:

Alt i alt en totalt i orden workout. Det går mig i super humør med den slags træninger, men jeg er godt nok også flad nu.

Indtil videre har det været stor træningsmæssig succes, med skiftevis træningsdag og træningsfri, men jeg synes det er lidt mærkeligt at holde fri hver anden dag :unsure: På den anden side værdsætter jeg rigtig meget at have gode træninger :4thumbup:

Min skulder har det forresten mærkbart bedre :4jumpy: men den holdes i ro indtil videre, for der skal ikke forceres noget her :smile:

- Marianne :banana3:

Link to comment
Share on other sites

I wish :wink:

Det er pudsigt at lige præcis dén rekord kan jeg ikke huske nøjagtigt, men det er 1:37-ish

Men ja, sekunderne er dyre dernede. Nu har jeg ikke lige min fine beregner, men jeg mener på det niveau koster hvert sekund rundt regnet 10 watt ekstra i gennemsnitsintensitet, og det stiger jo længere ned i tid du kommer.

OK - der var jeg lidt for gavmild med sekunderne til dig :tongue:

Så er der jo ikke så langt til ned til din tid, men det virker nu alligevel temmelig langt :rolleyes::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Vi havde lagt "billet" ind på squat-stativet og det blev heldigvis hurtigt ledigt :smile:

Back squat

8 * 41 kg

8 * 61 kg

8 * 66 kg

8 * 71 kg

8 * 76 kg

Det er så lækkert og hårdt til sidst :laugh:

Så var det blevet tid til SpinningElite med Henrik. Jeg var lidt spændt, hvordan det ville forløbe efter bentræningen :biggrin:

Timen passede mig fint. Ikke for meget snak og god musik, der bare flød gennem lokalet.

Der var en del stående tempokørsel og det var lidt hårdt med en træt lænd og balder, der lige havde fået tæsk :moon: og den tungekørsel sidst i timen brændte i lårene :tongue:

De første 15 min var mellemtakt, siddende og stående FYS7, derefter lidt mere interval-orienteret. Kan ikke huske det... :4whistling:

Bemærk nyt layout :wink: Havde ganske indiskret fået at vide, at det var grimt, som det var før :rolleyes::tongue:

Alt i alt en totalt i orden workout. Det går mig i super humør med den slags træninger, men jeg er godt nok også flad nu.

Indtil videre har det været stor træningsmæssig succes, med skiftevis træningsdag og træningsfri, men jeg synes det er lidt mærkeligt at holde fri hver anden dag :unsure: På den anden side værdsætter jeg rigtig meget at have gode træninger :4thumbup:

Og jeg vil altså gerne lige bemærke, at det var godkendte squat (efter min stooore viden om squat :innocent: )

Enig med vurdering af spinningtimen, og kan også bemærke at jeg er pænt kvæstet nu. :gal: Og godt at du så har en til at huske programmet "for dig" :tongue:

Og sagde da ikke dit layout var grimt, jeg spurgte bare om du godt var klar over, at man kunne ændre layoutet :tongue: Men det ser da pænere ud nu :wink:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Og jeg vil altså gerne lige bemærke, at det var godkendte squat (efter min stooore viden om squat :innocent: )

Man skulle næsten tro, jeg havde bestilt dig til at skrive det :laugh:

Enig med vurdering af spinningtimen, og kan også bemærke at jeg er pænt kvæstet nu. :gal: Og godt at du så har en til at huske programmet "for dig" :tongue:

Det vidste jeg godt du kunne og jeg kunne måske også have gravet lidt mere frem, hvis jeg havde gjort mig umage, men orker det bare ikke lige nu :biggrin: Og dem der læser med og er interesserede har sikkert også opdaget at man kan læse det i din log => hits til din log :laugh:

Og sagde da ikke dit layout var grimt, jeg spurgte bare om du godt var klar over, at man kunne ændre layoutet :tongue: Men det ser da pænere ud nu :wink:

Jah jah jah - men jeg kan godt høre mellem linierne... eller noget :crazy_pilot:

Link to comment
Share on other sites

Man skulle næsten tro, jeg havde bestilt dig til at skrive det :laugh:

Det vidste jeg godt du kunne og jeg kunne måske også have gravet lidt mere frem, hvis jeg havde gjort mig umage, men orker det bare ikke lige nu :biggrin: Og dem der læser med og er interesserede har sikkert også opdaget at man kan læse det i din log => hits til din log :laugh:

Jah jah jah - men jeg kan godt høre mellem linierne... eller noget :crazy_pilot:

Ja, men det havde du ikke, men når nu vi havde snakket om det, måtte jeg jo hellere lige rapportere om mine observationer :innocent: Og du siger bare, hvis du en dag vil videorecord'es :tongue:

Så interessant er det vist heller ikke for andre, at læse om spinningprogrammer - ville i hvert fald være lidt skidt, hvis det var den eneste grund til jeg fik hits :laugh:

Og godt, at du kan høre mellem linierne, det gør kommunikation lettere *Wuuuhuuuu*

Og så lige en anden lille observation:

post-13362-1200040262.jpg

:poking:

Link to comment
Share on other sites

Og så lige en anden lille observation:

post-10703-1200041674.jpg

:poking:

Bwahahaha - :rofl2::laugh:

Ja, men det var jo lille-fredag og jeg var kommet sent hjem og der var nogle, der skulle msn'es med og .... :4whistling: :tongue:

Til de uvidende kan jeg lige oplyse, at jeg forsøger at komme gå i seng inden kl. 24 og det er jeg kommet til at fortælle Candygirl :smile:

@Video: Det må vi lige se på en dag, hvor der ikke er så crowded i centeret :wink:

Og til MOD's: kan man ikke fjerne den poking-smiley? Den kan jeg ikke li' :dry:

Link to comment
Share on other sites

Bwahahaha - :rofl2::laugh:

Ja, men det var jo lille-fredag og jeg var kommet sent hjem og der var nogle, der skulle msn'es med og .... :4whistling: :tongue:

Til de uvidende kan jeg lige oplyse, at jeg forsøger at komme gå i seng inden kl. 24 og det er jeg kommet til at fortælle Candygirl :smile:

@Video: Det må vi lige se på en dag, hvor der ikke er så crowded i centeret :wink:

Og til MOD's: kan man ikke fjerne den poking-smiley? Den kan jeg ikke li' :dry:

Er det ikke rart, at vide der er nogen der holder øje med en :innocent:

Jeg kom nu også sent i seng, vi var jo lidt sent hjemme men det behøver vi jo ikke fortælle nogen a050.gif

Poking smileyen er da fortrinelig, så længe den ikke bruges i min log :innocent:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Back squat

8 * 41 kg

8 * 61 kg

8 * 66 kg

8 * 71 kg

8 * 76 kg

Det er så lækkert og hårdt til sidst :laugh:

Min skulder har det forresten mærkbart bedre :4jumpy: men den holdes i ro indtil videre, for der skal ikke forceres noget her :smile:

- Marianne :banana3:

Ja, indtil videre, har jeg ikke haft hjemve hernede i Brasilien, men da jeg laeste dette, saa savner jeg pludselig Danmark og vaegtstaenger.

Dejligt at din skulder har det bedre, men god idé at holde den i ro indtil den er helt frisk igen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, indtil videre, har jeg ikke haft hjemve hernede i Brasilien, men da jeg laeste dette, saa savner jeg pludselig Danmark og vaegtstaenger.

Dejligt at din skulder har det bedre, men god idé at holde den i ro indtil den er helt frisk igen.

Hej Millemarie :flowers:

Jeg kan godt forstå, du ikke savner DK lige nu, for Brasilien lyder meget spændende og eksotisk. Er det ferie/rundrejse du er på? Kroppen har det sikkert godt med at få en pause fra den tunge styrketræning :wink:

Jeg er da lidt smigret over, at du alligevel holder lidt øje med mig og loggen heeeelt på den anden side af jorden.

Pas godt på dig selv og kom hjem og fortæl om dine oplevelser :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 12. januar 2008

Dagens træning skulle startes tidligt, så der var jo ikke andet at gøre, end stå tidligt op og få en god gang morgenmad og -kaffe :smile: Det er dog lidt et dilemma for mig, for jeg synes også meget godt om at sove længe i weekenderne :rolleyes::smile:

SpinningØvet i Adelgade

Jeg vidste at der var vikar på, men ikke hvem, så det var jo lidt en "lykkepose" at dukke op til timen. Det viste sig at være Tanja Hall, som jeg gerne har villet køre ved, men ikke lige har fået gjort endnu, så det passede mig rigtig fint :bigsmile:

Det var en rigtig god time, lækker musik. Det er ofte lidt underligt første gang man kører hos en ny instruktør, måske især en så rutineret som Tanja, da jeg lige skal finde ud af, hvordan hun udmelder tider, belastning og hastigheder. Jeg valgte dog bare at køre godt til, når jeg var i tvivl :smile: Programmet.... pist væk, jeg kan ikke huske det :tongue:

Pulsdata :heartpump:

Max 170 (87%)

Gns 155 (76%)

Jeg lå nok lidt under niveau en del af timen og skulle virkelig kæmpe for at få pulsen op. Jeg tror det skyldes den hårde bentræning i torsdags og ikke-optimal restitution og søvn de sidste par dage :smile: Nogle gange er der bare en andet forhold mellem følelsen (smerten) i benene og pulsen. I dag var det hårdt uden særlig høj puls :blush:

post-10703-1200144746_thumb.jpg

Jeg måtte lige smutte lidt hurtigt ud af spinningsalen, for jeg havde også tilmeldt mig et mave-ryg hold, som startede umiddelbart efter, og det er altså nødvendigt med tørt tøj på efter spinningen :smile:

30 min Mave-ryg.

Der trænes mange statiske øvelser for ...... *guess what*..... Mave og ryg :laugh:

Det er jeg ikke så godt til selv at få ind i mit program, så det er fint at supplere med en gang i mellem, og jeg kan tydeligt mærke, at jeg er blevet dårligere (svagere) end dengang jeg jævnligt lavede pilates :dry:

Så kunne man jo godt være gået hjem, men jeg havde lavet en styrketræningsaftale med Candygirl :bigsmile: Hun skulle godt nok træne overkrop, og det gør jeg jo ikke rigtigt, men det er stadig super-hyggeligt at lige sludre lidt i pauserne. Jeg havde nok lidt svært ved at holde intensiteten oppe, men jeg fik da lavet et par øvelser.

Sumo Dead lift

8 * 51 kg

8 * 61 kg

8 * 66 kg

8 * 66 kg

8 * 68.5 kg

I sidste sæt ville jeg bare øge vægten, men synes alligevel 5 kg var ldit uoverskueligt, så det blev 2½ kg ekstra :blush: De er godt nok små de der 1.25 kg skiver, men tilgengæld føltes det ikke tungere end 66 kg :wink:

Leg Press

10 * 80 kg

10 * 100 kg

10 * 100 kg

10 * 100 kg

Standing Calf Raise i Smith

10 * 70 kg

10 * 80 kg

10 * 80 kg

10 * 80 kg

Av av av - det gør lidt ondt at have den stang liggende på skulderen :unhappy:

Leg Extensions

10 * 42.5 kg

8 * 45 kg

8 * 45 kg

6 * 47.5 kg

Udstrækning :wub: og en lille smule snak :blahblah:

I morgen får dagsformen lov at bestemme om det skal være træningsfri eller måske en gang restitutionsspinning.

- Marianne :shades:

EDIT: Pulsgraf indsat :smile:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning skulle startes tidligt, så der var jo ikke andet at gøre, end stå tidligt op og få en god gang morgenmad og -kaffe :smile: Det er dog lidt et dilemma for mig, for jeg synes også meget godt om at sove længe i weekenderne :rolleyes::smile:

SpinningØvet i Adelgade

Jeg vidste at der var vikar på, men ikke hvem, så det var jo lidt en "lykkepose" at dukke op til timen. Det viste sig at være Tanja Hall, som jeg gerne har villet køre ved, men ikke lige har fået gjort endnu, så det passede mig rigtig fint :bigsmile:

Lidt sejt, du kom tidligt op og afsted. Og fedt at der var noget godt i lykkeposen :wink: Dejligt når tingene går op og passer sammen med ens planer.

Så kunne man jo godt være gået hjem, men jeg havde lavet en styrketræningsaftale med Candygirl :bigsmile: Hun skulle godt nok træne overkrop, og det gør jeg jo ikke rigtigt, men det er stadig super-hyggeligt at lige sludre lidt i pauserne. Jeg havde nok lidt svært ved at holde intensiteten oppe, men jeg fik da lavet et par øvelser.

I sidste sæt ville jeg bare øge vægten, men synes alligevel 5 kg var ldit uoverskueligt, så det blev 2½ kg ekstra :blush: De er godt nok små de der 1.25 kg skiver, men tilgengæld føltes det ikke tungere end 66 kg :wink:

Jaaa, de der aftaler har sine fordele :cheer: Jeg havde nok også trukket min træning lidt, hvis jeg ikke havde en aftale :blush:

De var da fiiine de der 1,25 kg skiver :tongue: Jeg bruger dem nu også indimellem :blush:

Fortsat god weekend

PS. Er der ikke lidt meget Natasha i P3 Guld?! Og så er det endda mænner der synger hendes sange *tsk tsk*

Link to comment
Share on other sites

Lidt sejt, du kom tidligt op og afsted. Og fedt at der var noget godt i lykkeposen :wink: Dejligt når tingene går op og passer sammen med ens planer.
Det var også liiiidt hårdt at komme op :blink::tongue:
De var da fiiine de der 1,25 kg skiver :tongue: Jeg bruger dem nu også indimellem :blush:
Hihi, ja de er gode, når man gerne vil stige lidt i vægt uden det næsten kan mærkes :wink:
Fortsat god weekend

PS. Er der ikke lidt meget Natasha i P3 Guld?! Og så er det endda mænner der synger hendes sange *tsk tsk*

Jeg fik kun lige set den sidste halve time af P3 Guld, da frokosten kom til at trække lidt ud og der var lige en fødselsdagsgave, der skulle købes :smile: og så var Natasha-delen overstået, men det passede mig nu også fint. Til gengæld synes jeg det er cool, at Dúné vandt p3-prisen :shades:

Også god weekend til dig (og I andre, der læser med :biggrin:)

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 13. januar 2008

SpinningØvet i Adelgade, 75 min.

Jeg har fået at vide, at en gang restitutionsspinning kan være bedre end helt træningsfri, så det skulle prøves i dag. Målet var at køre under niveau FYS7 hele timen. Timen køres som en udholdenhedstime og udmeldingerne ligger typisk mellem FYS 6 og 8, så det var ikke så meget jeg skulle ligge under.

Pulsdata :heartpump:

Max 161

Gns 154

Det var rart, at jeg havde besluttet, at jeg ikke skulle højere op i puls, men på den anden side er det også lidt mærkeligt at sidde der og ikke rigtig føle, at jeg laver så meget :unsure: Det skal jeg nok bare vænne mig til :smile:

Timen var opbygget af:

14 min opvarmning, 2 "bjerge" á 14 min og til sidst 3*7 min intervaller.

- Marianne :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 15. januar 2008

Endelig træning igen. Jeg har skåret éen dag af min træninguge, men det føles som om jeg træner meget mindre :unsure: Underligt :smile: Måske jeg putter en dag mere ind med noget lavintensitetstræning.

Opvarmning

Concept2

500 m, 2:10 min

500 m, 1:56 min

Back Squat

5 * 51 kg

5 * 71 kg

5 * 71 kg

5 * 76 kg

5 * 81 kg

Der var godt gang i styrketræningen i dag. Jeg måtte hen til smith- og bænkpress-stativer for at samle vægtskiver. Forsøgte at holde fokus på god dybde og eksplosivitet. Det kniber desværre stadig gevaldig på de to sidste reps med 81 kg at komme under parallel :tongue:

Good Mornings

8 * 41 kg

8 * 41 kg

8 * 41 kg

BB Walking Lunges

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

Leg Curl

10 * 60 kg

8 * 62.5 kg

8 * 62.5 kg

6 * 62.5 kg

Glute-Ham-Raise (ny øvelse)

Hmm... Det skal vist nærmere kaldes forsøg på GH-raise :tongue: Med en ROM på 20 cm (tror jeg) kunne jeg kontrollere bevægelsen. Hvis jeg gik længere ned, kunne jeg ikke engang holde min bw i den excentriske fase. Øv :tongue: Til gengæld er jeg stadig øm bag knæene og forventer monster-DOMS i morgen, men det er også længe siden jeg har oplevet det. :laugh:

Weightede Hyper Extensions

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

Så var det blevet tid til en SpinningØvet med Lasse Träff.

Fin time, men jeg var godt nok mærket af GH-raises, der truede med at sætte min ben i krampe i første halvdel af timen, og lænden var også lidt træt efter styrketræningen :blush:

Pulsdata :heartpump:

Max 168 (lidt lavt :blush:)

Gns 160

Efter timen lidt maveøvelser

Weighted Crunch

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

Lying Leg raise

8

8

8

Udstrækning :wub:

God aften MOL'ere :smile:

- Marianne :shades:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share