MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Torsdag d. 17. januar 2008

Det er som om mine ben er blevet for korte på bagsiden :w00t: Det giver en meget gakket gangart når jeg har siddet for længe ned. Heldigvis er det ikke så slemt i dag som i går :laugh:

Styrketræning af ben blev derfor udsat, og så var der jo plads til at finde på noget andet. Candygirl foreslog en gang step og det ku' jo være meget sjovt at prøve igen :wink: Det er vist omkring ½ år siden sidst.

Inden step-timen skulle er lige styrketrænes lidt, men der var ingen Candygirl :unhappy: Jeg søgte i omklædning, frivægtsområde, maskinparken og kun-for-kvinder-afdelingen, men hun var der ej :cry: Så måtte jeg jo selv træne, men jeg skulle jo ikke træne ben, så jeg var lidt i vildrede og alene. Ja, man kan faktisk sige, at jeg følte mig lidt som et lille fortabt lam.... Mæææhhhh post-13362-1200599958.gif Well - jeg måtte jo i gang, så det blev til:

Opvarmning

Concept2

500m, 2:05 min

500m, 1:56 min

1000m, 4:05 min

BB BOR

10 * 25 kg

10 * 25 kg

10 * 25 kg

10 * 25 kg

Ikke spor tungt og max fokus på teknik :smile:

Cable row

10 * 32.5 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

Ikke tungt og max fokus på teknik

Cable push down

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

10 * 20 kg

Under denne øvelse dukkede det store moder-får endelig op og der var lykkelig genforening :laugh::tongue:

post-10703-1200602819_thumb.jpg

Her var det så blevet tid til StepØvet :tongue:

Det var en fin time, god energi og udmærket musik, men jeg var godt nok lidt støvet i bevægelserne. Kondien fejler ikke noget - overhovedet, men det var en af de timer, hvor man får mest ud af det, hvis man kan finde ud af at flytte fødderne meget, meget hurtigt :laugh: Vi fik dog ros af instruktøren bagefter, så helt kluntede var vi nok ikke :wink:

Lidt mere styrketræning:

Kick back's

10 * 9 kg (H+V)

10 * 9 kg (H+V)

10 * 9 kg (H+V)

10 * 9 kg (H+V)

Den var vist lidt for tung, men jeg kunne ikke lige finde mindre vægte - eller så skulle jeg i hvert fald helt ned i 6 kg :smile:

Cable Front Pull down

4 * 30 kg

Ups - den duede slet ikke. Jeg kunne ikke finde ud af at trække ned, uden at bruge biceps :blush:

Weighted lying leg raise

8 * 8 kg

8 * 8 kg

8 * 0 kg

8 * 0 kg

Udstrækning :heartpump: Krydret med demo af Glute ham raise for Candygirl. Av av av, hvor er den øvelse ond :4jumpy:

Herlig træning - ikke den mest effektive, rigeligt med snak, men det blev så til en gang semi-restitutionstræning. Jeg regner (og håber) at dagens træning har været tilstrækkelig forsigtig til, at jeg ikke får smerter i skulderen. Det er godt nok næsten tortur at være spotter for Candygirl i bænk pres, for jeg får vildt lyst til at forsøge mig selv, men det er nok den værste øvelse jeg kan køre endnu.

I morgen er der fredagspinning :bigsmile:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Når du nu hilser i min log, måtte jeg også se, hvad der skete af concept roning i din log, men du er vist ikke så flittig med den :poking: (den smilie var du vist glad for :tongue: ) , til gengæld er det da en ret habil squat du har fået dig.

Nah... det er ikke hver gang den er på programmet og det er jo ikke til max-tider hver gang :smile: Jeg overvejer dog et egentlig program for at få lidt progression i det. Og du har helt ret mht. poking-smiley'en. Jeg er mere typen, der skal opmuntres end prikkes til :tongue:

Tak for squat-kommentaren. Der overvejer jeg også noget program-agtigt, for jeg er vist stagneret lige nu :wink:

Link to comment
Share on other sites

Inden step-timen skulle er lige styrketrænes lidt, men der var ingen Candygirl :unhappy: Jeg søgte i omklædning, frivægtsområde, maskinparken og kun-for-kvinder-afdelingen, men hun var der ej :cry: Så måtte jeg jo selv træne, men jeg skulle jo ikke træne ben, så jeg var lidt i vildrede og alene. Ja, man kan faktisk sige, at jeg følte mig lidt som et lille fortabt lam.... Mæææhhhh
Under denne øvelse dukkede det store moder-får endelig op og der var lykkelig genforening :laugh::tongue:

Hehe, ja det var ikke godt med den forsinkelse :blush: Men godt du ikke fandt en anden flok at "græsse" med :laugh:

Er nu ikke helt tilfreds med det billede du har fundet :laugh::sneaky2:

Udstrækning :heartpump: Krydret med demo af Glute ham raise for Candygirl. Av av av, hvor er den øvelse ond :4jumpy:

Herlig træning - ikke den mest effektive, rigeligt med snak, men det blev så til en gang semi-restitutionstræning. Jeg regner (og håber) at dagens træning har været tilstrækkelig forsigtig til, at jeg ikke får smerter i skulderen. Det er godt nok næsten tortur at være spotter for Candygirl i bænk pres, for jeg får vildt lyst til at forsøge mig selv, men det er nok den værste øvelse jeg kan køre endnu.

Men det er rart at du er det.

Ses til endnu en omgang træning i morgen. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Glute-Ham-Raise (ny øvelse)

Hmm... Det skal vist nærmere kaldes forsøg på GH-raise :tongue: Med en ROM på 20 cm (tror jeg) kunne jeg kontrollere bevægelsen. Hvis jeg gik længere ned, kunne jeg ikke engang holde min bw i den excentriske fase. Øv :tongue: Til gengæld er jeg stadig øm bag knæene og forventer monster-DOMS i morgen, men det er også længe siden jeg har oplevet det. :laugh:

Ja det var sku en fantastisk øvelse :tongue: Jeg har også doms bag knæene/øvre læg her til morgen, men det var jo også fantastisk mange gentagelser vi lavede :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 18. januar 2008

Fredagsspinning i Adelgade. Havde aftalt at mødes med Candygirl og så dukkede SNF også op, så selskabet var i top :cheer:

Programmet var forholdsvis simpelt :smile: så jeg kan faktisk huske det :tongue:

10 min opvarmning

-

3 min siddende mellemtakt, FYS 7½-8

1 min stående enkelttakt, FYS7½-8

3 min siddende mellemtakt, FYS 7½-8

2 min stående enkelttakt, FYS7½-8

3 min siddende mellemtakt, FYS 7½-8

3 min stående enkelttakt, FYS7½-8

3 min siddende mellemtakt, FYS 7½-8

4 min stående enkelttakt, FYS7½-8

3 min siddende mellemtakt, FYS 7½-8

5 min stående enkelttakt, FYS7½-8

-

5 min mellemtakt, stående og siddende, FYS8½-9

Jeg fik ikke nogen pulsdata opsamlet, men jeg vil tro, jeg lå lidt under udmeldingerne :smile: Rigtig god time, præget af udholdenhed og pres på syregrænsen :yo:

Jeg havde egentlig ikke forestillet mig, at der skulle styrketrænes i dag, men de to andre var friske og så måtte jeg jo bare følge med :wink: Der var nu ikke så meget overlap i øvelser, men rart at de lige var der, så man kunne snakke lidt i pauserne.

Leg extensions

10 * 42.5 kg

7 * 42.5 kg

8 * 42.5 kg

8 * 42.5 kg

Jeg har tidligere kørt lidt tungere, men i dag kørte jeg øvelsen langsomt og kontrolleret, inspireret af en

-video, jeg faldt over den anden dag :smile: Det syrede helt vildt i quads :laugh: Sikke nogle lårbasser jeg får :blush:

Dead lift

6 * 51 kg

5 * 61 kg

5 * 66 kg

5 * 66 kg

5 * 71 kg

5 * 71 kg

Det er længe siden jeg har kørt alm. dead lift, men det var skønt at gøre igen og der var vist samme vægt på som sidst... Nice :smile:

Rotary Calf

10 * 50 kg

8 * 55 kg

8 * 57.5 kg

Laaaaangsomt og kontrolleret

Standing Calf raise i Smith

8 * 70 kg

8 * 70 kg

8 * 70 kg

8 * 70 kg

Så var den seriøse del overstået. SNF fik lige en demo af GH-raise og forsøgte sig med den, mens Candygirl og jeg lavede gøgl på boldene.

Totalt hyggelig træning, piger :4winkkiss:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Så var den seriøse del overstået. SNF fik lige en demo af GH-raise og forsøgte sig med den, mens Candygirl og jeg lavede gøgl på boldene

Tak for demo og hyggelig træning :bigsmile: .

post-15167-1200687062.gif det var ganske underholdende at se jer rulle rundt på dem :tongue:

God aften Frk. ikke step pige :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hej Millemarie :flowers:

Jeg kan godt forstå, du ikke savner DK lige nu, for Brasilien lyder meget spændende og eksotisk. Er det ferie/rundrejse du er på? Kroppen har det sikkert godt med at få en pause fra den tunge styrketræning :wink:

Jeg er da lidt smigret over, at du alligevel holder lidt øje med mig og loggen heeeelt på den anden side af jorden.

Pas godt på dig selv og kom hjem og fortæl om dine oplevelser :smile:

Selvfolgelig folger jeg med :tongue: Din log er enda blevet vist frem til de indfodte hernede. De tror ikke paa, at det er normalt i Danmark at piger styrketraener, saa maatte jeg jo lige hive din log frem og oversaette lidt :laugh: (til engelsk naturligvis, mit portugisiske er paent daarligt....... "goddag" og "tak" og "jeg snakker ikke portugisisk" er det eneste jeg har laert.

Jeg er hernede for at besoge nogle venner, saa det er ren ferie. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Selvfolgelig folger jeg med :tongue: Din log er enda blevet vist frem til de indfodte hernede. De tror ikke paa, at det er normalt i Danmark at piger styrketraener, saa maatte jeg jo lige hive din log frem og oversaette lidt :laugh: (til engelsk naturligvis, mit portugisiske er paent daarligt....... "goddag" og "tak" og "jeg snakker ikke portugisisk" er det eneste jeg har laert.

Jeg er hernede for at besoge nogle venner, saa det er ren ferie. :4thumbup:

Wow - hvor mange mon kan sige, at de har en log, der er kendt i Brasilien :laugh:

Den med, om det er normalt at styrketræne, det kommer vist også an på hvem man spørger :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 19. januar 2008

Good workouts make me happiiiiiii :biggrin:

I dag var det kun styrketræning, der var på programmet. Jeg havde lyst til at sove længe og få ordnet nogle ting inden træning, så det blev først hen på eftermiddagen jeg fik trænet. Det betød så til gengæld, at der for en gangs skyld ikke var overfyldt i centeret, så jeg kunne lave min træning med høj intensitet og fokus :smile:

Opvarmning

Concept2

500 m, 1:56 min

400 m, 1:18,1 min

det sidste interval svarer til 500m på 1:37.6min, men jeg kunne desværre ikke holde tempo'et, men gik helt død :blush: Det ville ellers have været sejt :devil: Næste gang :hands:

Squat

6 * 71 kg

6 * 76 kg

6 * 76 kg

6 * 81 kg

6 * 41 kg :blush:

Trængte lige til et let set til sidst, for de 81 var godt nok tunge. Jeg holdt dog fokus på korrekt teknik denne gang

Good mornings

8 * 41 kg

8 * 46 kg

8 * 46 kg

Stiff legged Dead lift

8 * 71 kg

8 * 76 kg

8 * 81 kg

Dejligt at have den med på programmet igen :wink: Alle løft med overhåndsgreb, men jeg skal vist køre med mixed greb, hvis jeg skal højere op... og det skal jeg jo :hehe:

Walking Lunges

20 * 30 kg

20 * 30 kg

20 * 30 kg

Leg Curl

10 * 57.5 kg

8 * 60 kg

8 * 60 kg

6 * 62.5 kg

Sloooowlyyyy..... Burning azid in ze legs :devil:

Cable push down

8 * 20 kg

8 * 20 kg

8 * 22.5 kg

8 * 22.5 kg

Triceps push up

10

8

8

8

supersettet med

Ab roll

8

8

8

8

Weighted decline sit up

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 10 kg

Weighted lateral flexion

8 * 10 kg (H+V)

8 * 10 kg (H+V)

8 * 10 kg (H+V)

Udstrækning :wub:

Jeg gik i dag lidt tilbage til mit oprindelige program, for det er jo faktisk et ret godt program, og jeg var ved at have lavet så mange modifikationer, at jeg ikke helt selv kunne overskue det :smile: Eneste øvelse jeg fravalgt i dag var biceps curls og der tog jeg så i stedet en ekstra triceps-øvelse. Det er lidt mere tricky med den anden træningsdag (programmet er delt op på to dage), hvor der er flere øvelser for overkroppen. Jeg må lave dem jeg kan/tør og ellers lave lidt andet for resten af kroppen, så det bliver en fuld workout.

Jeg kan mærke, at mine lår bliver større af styrketræningen. Jeg er ikke i tvivl om, at det er fordi jeg får større muskler og det er jeg glad for. Min forfængelighed har det dog lidt svært med, at de vokser for meget, så jeg vil lige prøve at få sænket fedtprocenten lidt. Og da der så sikkert er nogen, der tænker "Hun er nok bare fed, hende MarianneB", så kommer der lige et billede i loggen. Det er godt nok fra november, men vægten cirka det samme i dag :smile:

post-10703-1200764398_thumb.jpg

God lørdag MOL'ere :cooldance:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Nu føler JEG mig til gengæld fed. :blush: Damn, det ser godt ud!! :4thumbup: Hvad er problemet med de større lår? Svært at finde bukser? Det synes jeg i hvert fald, godt kan være svært, hvis man så meget som kigger på en vægtstang og samtidig har lidt booty. :innocent: Ud fra billedet synes jeg nu personligt ikke, dine ben ser for store ud. Må man spørge, hvad de måler?

/Kathrine

Tilføjet: Og du går godt nok til den med træningen. Fedt!! :devil:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Nu føler JEG mig til gengæld fed. :blush: Damn, det ser godt ud!! :4thumbup: Hvad er problemet med de større lår? Svært at finde bukser? Det synes jeg i hvert fald, godt kan være svært, hvis man så meget som kigger på en vægtstang og samtidig har lidt booty. :innocent: Ud fra billedet synes jeg nu personligt ikke, dine ben ser for store ud. Må man spørge, hvad de måler?

/Kathrine

Tilføjet: Og du går godt nok til den med træningen. Fedt!! :devil:

Weiii - besøg af en MOL-celeb i loggen og så oven i købet en female-styrkeløfter :smile:

Ah C'mon :blush: Jeg har også set dine billeder. De er da glohede :devil:

Så måtte jeg lige have målebåndet frem. Låret måler 62 cm på det bredeste sted :smile: Det er heller ikke fordi jeg synes de er alt for store. Bare lidt :wink:

Ja, det er nok bare fordi jeg ikke rigtig bryder mig om, at proportionerne ændrer sig. Min overkrop er mere spinkel og jeg kan pga. en dårlig skulder ikke rigtig træne igennem der lige nu :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan mærke, at mine lår bliver større af styrketræningen. Jeg er ikke i tvivl om, at det er fordi jeg får større muskler og det er jeg glad for. Min forfængelighed har det dog lidt svært med, at de vokser for meget, så jeg vil lige prøve at få sænket fedtprocenten lidt. Og da der så sikkert er nogen, der tænker "Hun er nok bare fed, hende MarianneB", så kommer der lige et billede i loggen. Det er godt nok fra november, men vægten cirka det samme i dag :smile:

Nu er vægten jo ikke altid en indikator for, at indholdet er uændret vel :wink: Ville da egentlig tror, at der var sket lidt på de sidste to måneder - jeg syntes du burde tage et nyt sammenligningsbillede.

Ikke at der er noget i vejen med "før"billedet, jeg ville være ganske godt tilfreds med at skruet sådan sammen :wink: (bare jeg kunne slippe for din skulder :innocent::tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Weiii - besøg af en MOL-celeb i loggen og så oven i købet en female-styrkeløfter :smile:

Ah C'mon :blush: Jeg har også set dine billeder. De er da glohede :devil:

Så måtte jeg lige have målebåndet frem. Låret måler 62 cm på det bredeste sted :smile: Det er heller ikke fordi jeg synes de er alt for store. Bare lidt :wink:

Ja, det er nok bare fordi jeg ikke rigtig bryder mig om, at proportionerne ændrer sig. Min overkrop er mere spinkel og jeg kan pga. en dårlig skulder ikke rigtig træne igennem der lige nu :smile:

MOL-celeb ligefrem? :laugh::w00t: God størrelse, du har på dine lår. :devil: Mine måler kun omkring 58.5 cm p.t. Men du er også højere end mig, er du ikke (jeg er 171 cm)? Jeg kan godt se din problemstilling mht. ændrede proportioner. Og det er jo endnu mere ærgerligt, når det ikke rigtig er noget, du kan gøre noget ved, før din skulder kommer i orden. Den er lidt svær... Men hvis man skal se på det fra en positiv vinkel, så har du større lår end så mange diskodrenge derude. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nu er vægten jo ikke altid en indikator for, at indholdet er uændret vel :wink: Ville da egentlig tror, at der var sket lidt på de sidste to måneder - jeg syntes du burde tage et nyt sammenligningsbillede.

Ikke at der er noget i vejen med "før"billedet, jeg ville være ganske godt tilfreds med at skruet sådan sammen :wink: (bare jeg kunne slippe for din skulder :innocent::tongue: )

Det har du selvfølgelig ret i :unsure: Jeg synes ikke jeg selv kan se den store forskel, men jeg kan jo netop mærke det, så et eller andet er der nok sket. Og det kan da godt være, at det ville være lettere at se på et billede.... :wink:

Tak for kompliment :blush::smile:

Link to comment
Share on other sites

MOL-celeb ligefrem? :laugh::w00t: God størrelse, du har på dine lår. :devil: Mine måler kun omkring 58.5 cm p.t. Men du er også højere end mig, er du ikke (jeg er 171 cm)? Jeg kan godt se din problemstilling mht. ændrede proportioner. Og det er jo endnu mere ærgerligt, når det ikke rigtig er noget, du kan gøre noget ved, før din skulder kommer i orden. Den er lidt svær... Men hvis man skal se på det fra en positiv vinkel, så har du større lår end så mange diskodrenge derude. :tongue:

Jo, 184 cm at fordele det hele på :smile:

Nu ser jeg hvad der sker. Jeg er ikke utilfreds med mit udseende, men synes det er meget sjovt at arbejde med forskellige mål. Hvis jeg får sænket fedtprocenten lidt vil der sikkert også forsvinde mere fra overkroppen, så det er ikke sikkert at det kommer til at passe bedre sammen af den grund :smile:

Link to comment
Share on other sites

Saa lykkedes det endelig at faa set dit billede... WOW :superman: jeg synes, du har rigtig smukke og staerke ben, hvis du ikke vil have dem saa vil jeg gerne have dem, eller maaske jeg bare kunne laane dem? Bare indtil jeg er hjemme i kulden og de lange bukser igen! :tongue:

Tak tak - sikke en sød kommentar :blush:

Nu kan det korrekte lys jo gøre en del. Jeg er ikke helt der, hvor jeg look good naked endnu :smile: Jeg tror desværre mine ben har det bedst på mig, så de lånes ikke ud :tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share