MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

Mandag d. 21. januar 2008

I går var træningsfri, men med en del transport-cykling :smile: Når stigningen over Langebro bemærkes, så er der DOMS i benene, så det var vist meget passende at der ikke var træning på programmet :wink:

I dag var jeg friskere, så der stod først mandagsspinning på programmet i Adelgade. Uheldigvis gik reservationssystemet bananas, da jeg skulle have min billet, så jeg var millimeter fra ikke at få en cykel. Heldigvis fik jeg vist den sidste og SNF var så sød at lige hjælpe mig med at finde en sadel til den også :w00t:

Jeg var stadig lidt tung i benene, men i løbet af opvarmningen løsnede det op og jeg kunne mærke, at jeg var super-godt kørende i dag :4jumpy:

Programmets hovedserie var opbygget af 6 * 4 min intervaller med 2 min aktiv pause i mellem. Intervallerne skiftede mellem forskellige tempi og stående/siddende position.

Intensiteten skulle stige fra 80% (tror jeg nok) og med 2% pr. interval. Jeg var dog lidt uopmærksom, da det blev meldt ud første gang, så jeg startede ud på 87-88%, hvor min FYS8-værdi ligger. Jeg var dog så godt kørende, at jeg besluttede at køre alle intervallerne der omkring og kun på 5 interval måtte jeg lige ligge lidt under :smile:

Pulsdata :heartpump:

Max 176 (91% af pulsreserve)

Gns 165 (83%)

post-10703-1200947296_thumb.jpg

Det var godt nok en time, der trak energi ud af kroppen, men efter en lille pause, en shake og tørt tøj var jeg klar til noget styrke :smile:

Opvarmning

Baaahhh - jeg var riiiigelig varm :tongue:

Cable row

10 * 32.5 kg

10 * 32.5 kg

10 * 35 kg

10 * 35 kg

Stadig lidt forsigtigt for ikke at forcere noget

Standing Calf raise i Smith

10 * 80 kg

10 * 80 kg

10 * 80 kg

10 * 80 kg

Seated rotary calf

10 * 50 kg

10 * 50 kg

10 * 52.5 kg

10 * 52.5 kg

Dødløft

8 * 51 kg

8 * 61 kg

8 * 71 kg

8 * 76 kg

Mine ben er blevet stærkere. Jeg har lettere ved at holde teknikken, så jeg ikke bare strækker benene og løfter med ryggen :yahoo:

Cable push down

10 * 20 kg

10 * 22.5 kg

10 * 22.5 kg

5 * 22.5 kg :blush:

UPS - der fik jeg så lige endnu engang fornøjelsen af mine mave-DOMS fra i lørdags :tongue:

BB Bend over Row

10 * 30 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

Jeg forsøger at være meget fokuseret på at holde skulderbladene lavt. Lige nu er det vigtigere end at få mere vægt på, selv om det er fristende :4whistling:

Triceps push up

3 set * 10 reps

supersættet med

Lying leg raise

3 set * 10 reps

Lying rear lateral raise

15 * 2 kg

15 * 2 kg

15 * 2 kg

Også her er der fokus på at holde skulderbladene og ikke trække skuldrene op. Det er svært at overholde, men det bliver vel bedre, hvis jeg træner det :innocent:

supersættet med

Crunch/twisted crunch

10 (M+H+V)

10 (M+H+V)

10 (M+H+V)

Så var jeg faktisk også ved at være træt efter endnu en marathon-træning :sleeping: Hurtig udstræk, bad og hjem og spise :4mewantfood:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

post-10703-1200998540.jpg

:innocent:

Rart at der er nogen, der holder en lidt i ørene ikk?! :tongue:

Ser ellers ud til at have været en god workout, virker til at dine hviledage fungerer efter hensigten :4thumbup:

OMG - Hackerne må også have stjålet min adgangskode og password og nu logger de sig ind om natten :4jumpy::tongue: Jeg lå naturligvis og sov på det tidspunkt :innocent:

Ja, det virker rigtig godt. Det overrasker mig lidt, for jeg synes ikke jeg har ændret forfærdelig meget og jeg har fået mere spinning på programmet. Ingen tvivl om, at jeg har haft nogle virkelig gode work outs :bigsmile: Jeg har masser af energi og har egentlig lyst til at træne i dag, men jeg ved at det vil blive halv-skidt, hvis jeg gør det, så jeg venter til i morgen, hvor jeg vil være super-frisk :4thumbup:

Mit ugeprogram for resten af ugen bliver forøvrigt (regner jeg med):

tirsdag: træningsfri

onsdag: spinningelite

torsdag: styrke

fredag: spinningØvet (og måske lidt styrk)

lørdag: træningsfri

søndag: pulsevent + evt. styrk

Ja, der går så alligevel lidt kludder i det, men jeg tror ikke jeg når styrke på onsdag, så det flyttes til torsdag :wink:

Link to comment
Share on other sites

OMG - Hackerne må også have stjålet min adgangskode og password og nu logger de sig ind om natten :4jumpy::tongue: Jeg lå naturligvis og sov på det tidspunkt :innocent:

Ja, det virker rigtig godt. Det overrasker mig lidt, for jeg synes ikke jeg har ændret forfærdelig meget og jeg har fået mere spinning på programmet. Ingen tvivl om, at jeg har haft nogle virkelig gode work outs :bigsmile: Jeg har masser af energi og har egentlig lyst til at træne i dag, men jeg ved at det vil blive halv-skidt, hvis jeg gør det, så jeg venter til i morgen, hvor jeg vil være super-frisk :4thumbup:

Mit ugeprogram for resten af ugen bliver forøvrigt (regner jeg med):

tirsdag: træningsfri

onsdag: spinningelite

torsdag: styrke

fredag: spinningØvet (og måske lidt styrk)

lørdag: træningsfri

søndag: pulsevent + evt. styrk

Ja, der går så alligevel lidt kludder i det, men jeg tror ikke jeg når styrke på onsdag, så det flyttes til torsdag :wink:

Ja, det er helt sikkert hackere :tongue: Husk nu, søvn er også vigtigt for restitutionen :innocent: Eller det er måske det med, at man ikke behøves, så meget søvn, når man bliver gammel, der spiller ind? :tongue:

Og fin log undertitel: KVALITET > KVANTITET :wink:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Ja, det er helt sikkert hackere :tongue: Husk nu, søvn er også vigtigt for restitutionen :innocent: Eller det er måske det med, at man ikke behøves, så meget søvn, når man bliver gammel, der spiller ind? :tongue:

Og fin log undertitel: KVALITET > KVANTITET :wink:

Hmmm... måske - men ligefrem gammel??? :tongue:

eller også indhenter jeg lidt af søvnen om morgenen. Jeg har vældig svært ved at komme op for tiden, men det hjælper da, at det er begyndt at blive lysere :smile:

Man kunne faktisk også sige, at KVALITET OWNER KVANTITET :wink:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 23. januar 2008

SpinningElite på Royal var i dag mini-MOL-træf :4thumbup: med Danfanatiker, MetteHelena, Arne, Candygirl og jeg og selvfølgelig Spock på podiet :smile:

Programmet var nogenlunde:

Opvarmning 10 min

30 min mellemtakt, FYS8-9 :gal:

10 min enkelttakt, FYS7-8

Pulsdata :heartpump:

Max 178 (93% af pulsreserven)

Gns 168 (86%)

Gennemsnitspulsen er vist en PR, men det er godt nok også uden opvarmning og nedkøl :smile:

post-10703-1201125344_thumb.jpg

Jeg kom lidt for langt ned i et par af pauserne. Det skulle have været aktiv-restitution på hhv. FYS8 og FYS7, men phew... jeg var presset :devil:

Efter timen var der Café-besøg med nogle af MOL'erne + Tina (ikke-MOL'er, men fellow-spinner). Hyggeligt at træningsnørde lidt :bigsmile:

Tak for hyggeligt selskab til jer alle :smile:

- Marianne :biggrin:

Edit: Pulsgraf ændret til visning af %-af pulsreserve :4smartass:

Edited by MarianneB
Link to comment
Share on other sites

Gennemsnitspulsen er vist en PR, men det er godt nok også uden opvarmning og nedkøl :smile:

Jeg kom lidt for langt ned i et par af pauserne. Det skulle have været aktiv-restitution på hhv. FYS8 og FYS7, men phew... jeg var presset :devil:

Rauwww - stærkt kørt :superman: Imponerende at du formår, at ligge så højt i så lang tid... de der hviledage lyder til at være en smart ting, måske man skulle prøve det... engang :innocent:

Og tak for vandpåfyldning, når nu waterboy ikke var på mærkerne :tongue:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Rauwww - stærkt kørt :superman: Imponerende at du formår, at ligge så højt i så lang tid... de der hviledage lyder til at være en smart ting, måske man skulle prøve det... engang :innocent:

Og tak for vandpåfyldning, når nu waterboy ikke var på mærkerne :tongue:

Yup :smile:KVALITET > KVANTITET :superman:

Your welcome - anytime :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

altså lige vide det - hvad er din PR i Walking lunges?! :blush:

Kan det passe, at det er DB: 4*20 @ 2*16kg og BB: 4*15 @ 35kg

LOL :laugh:

Ja, det lyder meget rigtigt. Der er dog også lige DB: 5 * 15 @ 2 * 15 kg + 5 skridt. Det kommer lidt an på, hvordan man opgør PR'en :smile:

Som du selv nævnte, så er det en øvelse jeg ikke er steget så meget i :blush: Jeg har vist set den mere som en udholdenhedsøvelse og ikke en øvelse man max'er i :smile:

Jeg skal dog også træne den i aften :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

LOL :laugh:

:innocent:

Ja, det lyder meget rigtigt. Der er dog også lige DB: 5 * 15 @ 2 * 15 kg + 5 skridt. Det kommer lidt an på, hvordan man opgør PR'en :smile:

Som du selv nævnte, så er det en øvelse jeg ikke er steget så meget i :blush: Jeg har vist set den mere som en udholdenhedsøvelse og ikke en øvelse man max'er i :smile:

Jeg skal dog også træne den i aften :4whistling:

Tja, det kan godt være det primært er en udholdenhedsøvelser, men derfor skal man vel alligevel træne lidt progressivt :innocent: Eller jeg skal, du behøves selvfølgelig ikke :laugh: Ihhh, hvorfor kunne jeg ikke holde min mund i går :blush:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 24. januar 2008

Styrketræning i Adelgade :4thumbup:

Jeg har jo en C2-challenge coming up med Arne (og MaxPower er vist også med, selvom vi må have fundet på et handicap til ham :tongue:) Aftalen var 2000 m omkring 1. februar. Vi har nu justeret distancen til 1000 m (jeg ville nu helst 500 m, men 1000 m er et fint kompromis) og det bliver nok først hen ad midten af februar. Passer mig fint :smile:

Så Chris27 - der kommer snart to udfordringer til din 1000 m-tid :tongue: eller måske ikke :unsure:

Opvarmning

Concept 2

1000 m

Startede som opvarmning, men fik efter 500 m lyst til at se, hvor hurtigt jeg kunne nå de 1000m. Det gik faktisk fortræffeligt uden at være all out. Nu har jeg en tid at træne op i mod og forbedre. Desværre kan jeg jo ikke oplyse den her, da det ville være konkurrenceforvridende :hehe:

Milliarder af mennesker i centeret, selv om jeg først var der efter kl. 18. Derfor kunne jeg ikke komme til squat-stativet, hvor jeg gerne vil starte, men jeg fik da "lagt billet ind" som nr. 3 i køen :mad:

DB Walking Lunges

20 skridt * 16 kg * 2

20 skridt * 16 kg * 2

10 skridt * 16 kg * 2

Jeg havde jo fået at vide fra Candygirl, at hun ville udfordre mig her, så det var jo bare med at komme i gang :smile: Men så blev squat-stativet ledigt og de andre i køen var væk. Hurtig som en ninja blokerede jeg det :ninja:

Squat

8 * 51 kg

8 * 71 kg

8 * 76 kg

8 * 76 kg

Der var ikke til de 81kg i dag. Måske jeg alligevel var en anelse mærket af elite-spinning-timen i går :unsure:

Good mornings

2 * 61 kg :4jumpy:

Arghhh, det var helt sikkert en fejl med de vægte, men det er vel en slags PR. Underligt at jeg skal tage 2 reps inden jeg fatter at det er forkert vægt og ikke bare mig, der har en dårlig dag :laugh:

8 * 41 kg

8 * 41 kg

8 * 41 kg

Passede bedre til styrken

Stiff legged Dead lift

8 * 71 kg

8 * 81 kg

8 * 86 kg

Jeg ville egentlig gerne have taget 91 kg, men de venter lige til næste gang. Jeg forventer DOMS i glutes af den her omgang

DB Walking Lunges

20 skridt * 16 kg * 2

20 skridt * 16 kg * 2

10 skridt * 16 kg * 2

Så fik jeg lige færdiggjort WL's

Leg Curl

10 * 57.5 kg

8 * 60 kg

8 * 60 kg

6 * 62.5 kg

Forbavsende nemme :w00t:

DB Biceps Curl

8 * 6 kg (H+V)

8 * 6 kg (H+V)

8 * 6 kg (H+V)

Ja, det er latterlig små vægte, men det skulle lige forsøges. Foreløbig føles det fint, så jeg forsøger nok at øge vægten lige så langsomt :bigsmile:

Cable Push down

10 * 20 kg

10 * 20 kg

8 * 22.5 kg

8 * 22.5 kg

Lateral Flexion

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

10 * 10 kg (H+V)

Weighted Decline Sit Up

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

10 * 10 kg

Smerteeeeeeeee :devil:

Lying rear lateral raise

10 * 3 kg

10 * 3 kg

10 * 3 kg

Triceps Push Up

10

10

10

De to sidste øvelser blev supersættet med udstræk :wub:

Rigtig lækker træning. På en eller anden måde kom det til at tage næsten 2 timer :4whistling:

God aften MOL'ere :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jo en C2-challenge coming up med Arne (og MaxPower er vist også med, selvom vi må have fundet på et handicap til ham :tongue: ) Aftalen var 2000 m omkring 1. februar. Vi har nu justeret distancen til 1000 m (jeg ville nu helst 500 m, men 1000 m er et fint kompromis) og det bliver nok først hen ad midten af februar. Passer mig fint :smile:

Så Chris27 - der kommer snart to udfordringer til din 1000 m-tid :tongue: eller måske ikke :unsure:

ARGH - det skal godt nok være et seriøst handicap :laugh:

På den anden side har jeg meget svært ved at tage imod et handicap imod dig og Arne (og Chris). :innocent:

Link to comment
Share on other sites

ARGH - det skal godt nok være et seriøst handicap :laugh:

På den anden side har jeg meget svært ved at tage imod et handicap imod dig og Arne (og Chris). :innocent:

Eeehhh... har jeg formuleret mig forkert :unsure:

Jeg mener jo, at du er for stærk til, at det vil blive en sjov konkurrence :wink: Måske, hvis du kun må trække med een hånd? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Eeehhh... har jeg formuleret mig forkert :unsure:

Jeg mener jo, at du er for stærk til, at det vil blive en sjov konkurrence :wink: Måske, hvis du kun må trække med een hånd? :smile:

:laugh: Er det ikke rigeligt handicap at jeg ikke træner øvelsen eller noget der bare ligner cardio?

Hmm, jeg snakkede da vist også om noget med et sjippetov for nylig. Bum bum... Hvad var det nu??? :innocent:

PS: Ved ikke om du har prøvet, men det er relativt svært at trække med én hånd i en C2. :wink:

PPS: Og tak for ros. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 24. januar 2008

Styrketræning i Adelgade :4thumbup:

Jeg har jo en C2-challenge coming up med Arne (og MaxPower er vist også med, selvom vi må have fundet på et handicap til ham :tongue:) Aftalen var 2000 m omkring 1. februar. Vi har nu justeret distancen til 1000 m (jeg ville nu helst 500 m, men 1000 m er et fint kompromis) og det bliver nok først hen ad midten af februar. Passer mig fint :smile:

Så Chris27 - der kommer snart to udfordringer til din 1000 m-tid :tongue: eller måske ikke :unsure:

Yeah er udfordring :bigsmile: og oven i købet en, som jeg har en chance for at klare. Men jeg må nok lige starte med at slå MaxPowers tid. Men Arne er vel hardcore roer, så hankan ve blive farlig.

Men i hvert fald vil jeg bestræbe mig på at slå min egen rekord, så i får lidt mere udfordring (så jeg må starte med at samle romaskinen i morgen).

Link to comment
Share on other sites

Yeah er udfordring :bigsmile: og oven i købet en, som jeg har en chance for at klare. Men jeg må nok lige starte med at slå MaxPowers tid. Men Arne er vel hardcore roer, så hankan ve blive farlig.

Men i hvert fald vil jeg bestræbe mig på at slå min egen rekord, så i får lidt mere udfordring (så jeg må starte med at samle romaskinen i morgen).

Hm hm hm.... Jeg fornemmer ikke, at du ser mig som den store udfordring :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 25. januar 2008

Weekenden starter med spinning i Adelgade :4thumbup:

Jeg gik lidt tidligt fra arbejde, så selv om spinningtimen starter allerede kl. 16.20 var jeg i god tid i centeret og kunne jo så passende træne lidt C2 :smile: Det er stadig fuldstændig ustruktureret og endnu en gang startede jeg op i frisk opvarmningstempo og besluttede så undervejs at se, hvor hurtigt jeg kunne ro de 1000 m. Det skar lige 10 sek af tiden fra i går, så hvis det fortsætter sådan, skal Chris27, Arne og MaxPower nok til at tage mig seriøst som en udfordring :tongue: meeeeen, det bliver nok svært at gøre hver gang :laugh:

Jeg havde egentlig planer om at køre spinningtimen som restitutionstime, men jeg følte mig ret godt kørende, så fulgte udmeldingerne.... til at begynde med :blush: Første interval inkl. opvarmning var de første 24 min og efter pausen derefter kom jeg aldrig helt op igen. Det var ellers en god time, mange forskellige intervaller og selvfølgelig god musik :smile:

Pulsdata :heartpump:

Max 173 (89%)

Gns 158 (78%)

post-10703-1201283740_thumb.jpg

I morgen regner jeg med en let omgang styrketræning, primært for overkroppen, så jeg er klar til Puls-spinningEvent på søndag :superman:

:clown2:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gik lidt tidligt fra arbejde, så selv om spinningtimen starter allerede kl. 16.20 var jeg i god tid i centeret og kunne jo så passende træne lidt C2 :smile: Det er stadig fuldstændig ustruktureret og endnu en gang startede jeg op i frisk opvarmningstempo og besluttede så undervejs at se, hvor hurtigt jeg kunne ro de 1000 m. Det skar lige 10 sek af tiden fra i går, så hvis det fortsætter sådan, skal Chris27, Arne og MaxPower nok til at tage mig seriøst som en udfordring :tongue: meeeeen, det bliver nok svært at gøre hver gang :laugh:

Uhh, det er sørme spændende. Jeg træner den ikke, men har i hvert fald officielt den hurtigste tid. Chris er kun 1 sek fra og træner den rent faktisk. Du går frem med stormskridt og så vidt jeg husker din 500m-tid ser det slet ikke tosset ud. Jeg vil tillade mig at betegne Arne som the dark horse - han holder i hvert fald kortene tæt til kroppen og jeg har ikke opdaget nogle tider overhovedet i hans log ud over et kort notat om 10 min @ ca 200 watt. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share