MarianneB - The Discipline of Steel


MarianneB
 Share

Recommended Posts

NU blev jeg alligevel så nysgerring, at jeg lige prøvede at google det. Det gav mig så bl.a. et link til en tråd her på MOL, så det får I også lige :bigsmile:

Jeg var vist ikke helt galt i byen med mine idéer :4smartass:

Jeg kan godt genkende det med acetonen, og da jeg vist ikke som udgangspunkt dufter af violer, så bemærker jeg det måske tydeligere. :laugh:

Jeg fandt også frem til samme tråd for nylig, men blev ikke rigtig klog på den nøjagtige årsag og om man kunne gøre noget ved det. Jeg synes både der var spekulation om at det var pga proteinafbrænding fra kost og muskler. Men da jeg også bemærker det nogle gange til morgenyoga hvor jeg inden kun har fået et stykke frugt og te, så kunne det tyde på at det er muskel-nedbrydning. :freaked:

Yoga er jo bare ikke voldsomt intenst og det undrer at kroppen ikke sagtens kan få energien fra fedt og carbs.

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne,

Så kigger jeg atter engang fordi din log :smile:

Jeg faldt lige over dit indlæg i går, hvor du skriver at du kan lugte af acetone i sved og ånde under træning.

Jeg har selv for noget tid siden undret mig over, at jeg ved meget hård træning kan få en ammoniak-agtig lugt (som angiveligt skyldes, at et ammoniaklignende stof opstår som et restprodukt ved proteinnedbrydning), og faldt over denne tråd hvor en lugt at acetone tilmed bliver nævnt - bl.a. med en henvisning til denne side fra beredskabsstyrelsen om sukkersyge.

Først og fremmest skal det siges at en lugt at acetone sikkert kan skyldes flere ting, men knyttes ofte til personer med sukkersyge (dvs. hvor blodets indhold af glykose er øget ud over det normale, pga. manglende evne til at producere insulin).

At mennekser med sukkersyge udskiller kentonstoffer i sved og ånde, forklares af diabetisforeningen således:

Ketonstoffer er stoffer med fælles kemiske karakteristika. De dannes ved fedtforbrænding. Er der insulinmangel, øges fedtforbrændingen så meget, at forbrændingen af ketonstoffer ikke kan holde trit. Resultatet bliver ophobning af ketonstoffer i kroppen. De fleste ketonstoffer er tillige syrer, hvorfor ketonstof også kaldes "syre". Ved ketoacidose dufter udåndingsluften af acetone, som er et ketonstof.

Nu behøver kroppens udskillelse af en acetonelignende lugt ikke absolut at knyttes til sukkersyge. Dog synes det at have en del med fedtforbræning at gøre, bl.a. nævnes ved Atkins diæten, således:

Atkins havde flere forklaringer på, at hans kostprogram virker. En af dem hedder ketose. Det er en tilstand der indtræder når kroppen får tilført så få kulhydrater, at den i stedet tvinges til at forbrænde fedt - herunder kroppens fedtdepoter. Er der heller ikke tilstrækkeligt protein i kosten, vil kroppen i stedet skaffe sig protein ved at nedbryde muskelvæv, men det er jo ikke aktuelt ved Atkins-kuren. Ved en fedtforbrænding dannes der et biprodukt kaldet ketoner. Nogle af disse ketoner afgives under udånding, og kan kendes ved en acetone-agtig lugt.

Det var umiddelbart hvad jeg ved, og vil pointere at jeg absolut ikke har den fulde viden om emnet; men måske er det en god ide at tage et smut forbi din læge og høre hvad han/hun har at sige. :smile:

Hilsen

Casper

Link to comment
Share on other sites

Hej Marianne,

Så kigger jeg atter engang fordi din log :smile:

Jeg faldt lige over dit indlæg i går, hvor du skriver at du kan lugte af acetone i sved og ånde under træning.

Jeg har selv for noget tid siden undret mig over, at jeg ved meget hård træning kan få en ammoniak-agtig lugt (som angiveligt skyldes, at et ammoniaklignende stof opstår som et restprodukt ved proteinnedbrydning), og faldt over denne tråd hvor en lugt at acetone tilmed bliver nævnt - bl.a. med en henvisning til denne side fra beredskabsstyrelsen om sukkersyge.

Først og fremmest skal det siges at en lugt at acetone sikkert kan skyldes flere ting, men knyttes ofte til personer med sukkersyge (dvs. hvor blodets indhold af glykose er øget ud over det normale, pga. manglende evne til at producere insulin).

At mennekser med sukkersyge udskiller kentonstoffer i sved og ånde, forklares af diabetisforeningen således:

Nu behøver kroppens udskillelse af en acetonelignende lugt ikke absolut at knyttes til sukkersyge. Dog synes det at have en del med fedtforbræning at gøre, bl.a. nævnes ved Atkins diæten, således:

Det var umiddelbart hvad jeg ved, og vil pointere at jeg absolut ikke har den fulde viden om emnet; men måske er det en god ide at tage et smut forbi din læge og høre hvad han/hun har at sige. :smile:

Hilsen

Casper

Hej Casper

Hyggeligt at du kigger forbi igen :smile:

Det er interessant læsning du har fundet. Jeg har faktisk ikke tænkt på det som om, at der skulle være noget galt, men mere en undren og nysgerrighed for, hvordan kroppen fungerer fysiologisk :4smartass::laugh:

I går havde kosten været ret skidt inden træning :unhappy: Havde bare fået en konference-frokost (~alt for fed og dårlige kulhydrater) ved 13-tiden og så en håndfuld mandler inden træning kl 18 :gal: Det er jo helt skidt, så det giver jo meget god mening, hvis der ikke var så meget i glykogen-depoterne efter 60+ min træning.

Jeg har jo ikke noget imod at gå over på fedtforbrænding efter længere tids træning :wink:, men der skulle selvfølgelig gerne være en medfølgende insulinproduktion, der nedbryder ketonerne (det irriterer mig så lidt, at diabetesforeningen skriver at ketoner er "syrer". Det tror jeg ikke en kemiker vil være enig i... Eller er det mig der husker helt galt her? :dry:)

Jeg tror ikke lige jeg går til læge nu, men måske man lige skulle være lidt mere opmærksom på, hvordan kroppen reagerer... og så selvfølgelig ikke træne på så dårlig kost som i går :shades:

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Marianne,

Wow, det er ikke meget du har spist så - det er vel også en vej mod fedtforbræning... :blink::bigsmile:

Det må da også ha' været et super hårdt træningspas hva', du må ha' ramt muren og lidt til! Stærkt! :smile:

Og du har ret, der er nok ikke nogen grund til at få en læge til at kigge på det.

Angående om ketoner kan betegnes som 'syre', så aner jegt det ikke. Sov vidst lidt i timen sidst jeg havde kemi... :sleeping:

Jeg kan forstå at du kommer til Jacobs (aka 'Guarden') Hard-Core timer i fitness.dk en gang i mellem. Jeg regner med at starte på noget funktionel træning igen snart, så det kan jo være at vi ses til træning en gang :4thumbup:

Ha' det godt!

Casper

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Marianne,

Wow, det er ikke meget du har spist så - det er vel også en vej mod fedtforbræning... :blink::bigsmile:

Det må da også ha' været et super hårdt træningspas hva', du må ha' ramt muren og lidt til! Stærkt! :smile:

Og du har ret, der er nok ikke nogen grund til at få en læge til at kigge på det.

Angående om ketoner kan betegnes som 'syre', så aner jegt det ikke. Sov vidst lidt i timen sidst jeg havde kemi... :sleeping:

Jeg kan forstå at du kommer til Jacobs (aka 'Guarden') Hard-Core timer i fitness.dk en gang i mellem. Jeg regner med at starte på noget funktionel træning igen snart, så det kan jo være at vi ses til træning en gang :4thumbup:

Ha' det godt!

Casper

Ja, det var også lidt hårdt i slutningen af cycling-timen, men fik så lidt frugt inden jeg var ude og løbe og det hjalp hurtigt på energien :smile: Jeg talte lige med en diabetiker her til aften, og han sagde også at ketoner er syre, så det er nok mig, der husker galt :blush:

Jeg regner bestemt med, at jeg snart skal til noget HardCore igen, for jeg synes det er rigtig sjov træning. Håber vi ses der :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 26. september 2007

Styrketræning :wub: :wub: i Falconer :4jumpy:

Skulle i Falconer-biografen i aften, så kunne jo passende lægge min træning der.

Det er et lidt mærkeligt center, hvor alle maskiner (cardio- og styrke-) og frivægtsområdet ligger i éet stort rum, forskudt i fire niveauer som en arena.

Vivsen skulle også være der, men vi løb nu ikke lige på hinanden, hvilket var lidt ærgeligt :shades:

Opvarmning

Concept2, 2000 m, 8:15 min

Gav den gas til sidst, da jeg kunne se, at jeg var tæt på de 8 min. Faktisk var jeg lige ved at hoppe af sædet, men er dog glad for at det ikke skete :laugh: Tror det ville være ret ubehageligt.

Squat

8 * 40 kg

8 * 50 kg

8 * 50 kg

Good mornings

8 * 37.5 kg

8 * 37.5 kg

8 * 40 kg

Stiff legged dead lift

8 * 50 kg

8 * 60 kg

8 * 65 kg

Lunges

20 * 30 kg

20 * 30 kg

20 * 30 kg

Det blev desværre ikke walking, da der ikke var plads :dry: Øvelsen gav overhovedet ikke det samme, så det skal der bare være plads til næste gang.

Lying leg curl

10 * 39 kg

8 * 46 kg

8 * 46 kg

4 * 53 kg :devil:

2 * 46 kg

Første gang jeg prøver lying leg curl - Den var... OK :blush:

Mavetræning

Vertical leg-hip raise

10 * strakte ben

10 * strakte ben

10 * strakte ben

Lateral Flexion

10 * (H + V)

10 * (H + V)

10 * (H + V)

Så var det tid til et hurtigt bad og ned med lidt medbragt mad (!!) inden jeg skulle ind og se Ratatouille (uden slik og popcorn) Jeg kører godt nok mig selv lidt hårdt lige for tiden :unhappy: Filmen var dog ganske Underholdende og hyggelig :smile:

Var til massage i dag. Ikke pga. noget specielt - bare sådan lidt hygge. Han kunne da godt finde nogle nye ømme steder. Bl.a. der hvor balde-musklen fæstner på hoften... av av av :laugh: Fik ham også til at mærke på min skulder. Han sagde, at han kunne mærke, at den var irriteret, men anbefalede faktisk træning med ultra-lav belastning. Det må aldrig give anledning til smerte. I så fald skal vægten yderligere ned. Desuden har jeg også fået nogle skulderøvelser til genoptræning fra en kammerat. Det er jeg også lidt tændt på at komme i gang med.

God træning til jer der kigger forbi :superman:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 26. september 2007

Vivsen skulle også være der, men vi løb nu ikke lige på hinanden, hvilket var lidt ærgeligt :shades:

Jeg sad lige der, hvor jeg havde sagt jeg ville ellers ... c010.gif:laugh: i min røde hættetrøje (den er altid med som sikkerhed, hvis jeg skulle begynde at fryse midt i en spinningtime :tongue: )

Nå, det lykkes vel en dag !!!

Ka' se det ikke rigtigt lykkedes med dine walking lunges, men det (og andre ting) er svært i det center... :nonono:

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

Jeg sad lige der, hvor jeg havde sagt jeg ville ellers ... c010.gif:laugh: i min røde hættetrøje (den er altid med som sikkerhed, hvis jeg skulle begynde at fryse midt i en spinningtime :tongue: )

Nå, det lykkes vel en dag !!!

Ka' se det ikke rigtigt lykkedes med dine walking lunges, men det (og andre ting) er svært i det center... :nonono:

/ :sun:

Nu ved jeg jo, at det er den røde hættetrøje jeg skal kigge efter :laugh:

Nej - walking lunges var der ikke plads til - selv om jeg havde ringet og spurgt om det i forvejen. Men ham jeg talte med troede nu også jeg spurgte efter mulighed for squash, da jeg spurgte efter mulighed for squat. Han vidste sikkert ikke hvad walking lunges var :nonono:

Med den frekvens du har af spinningtimer ses vi nok inden længe :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 27. september 2007

Cardiodag i Parken.

Havde lige en instruktør jeg skulle sige auf wiedersehen til. Der er jo også nogle gode instruktører jeg nu må undvære :unhappy:

SatsStepPuls

Pulsdata :heartpump:

Max 170

Gns 153

Ikke min bedste performance, men lige nu forsøger jeg at have en rytme, der siger styrketræning, cardio, hviledag. Mens jeg kun styrketræner ben og nedre ryg betyder det jo, at jeg har lidt trætte ben på mine cardiodage :blush: Det kunne også mærkes idag.

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 29. oktober 2007

Havde jo en træningsaftale med Danfanatiker. Den glippede (den kærlighed - den kærlighed :wink:), men til gengæld var søde Candygirl med på en gang fællestræning :bigsmile:

Der var vikar på - og det var en glædelig overraskelse :smile: En af mine favorit-instruktører fra SATS, der nu også er i Fitnessdk :yahoo:

Spinning Øvet i Adelgade.

Pulsdata :heartpump:

Max 181

Gns 163 :4jumpy:

Godt nok høj gennemsnitspuls

Efter spinningen blev det til lidt "styrke"træning. Lavde nogle øvelser for skuldrene med elastik

Skuldre

Der var noget, der mindede om:

lateral raise, hvor elastikken var foran kroppen,

lateral raise, hvor elastikken var bag kroppen og noget

front raise-agtigt.

Aller øvelser blev super-duper-sættet og der blev taget 3*10 (H+V) af hver.... Godt nok mange gentagelser :dry:

Til sidst lidt mave på swiss ball - lige og skrå, udstrækning og leg i chins/dips stativ... Og selvfølgelig en lille smule snak :laugh:

Alt i alt rigtig god træning. Jeg var veludhvilet og velrestitueret, havde hyggeligt selskab, der var en god instruktør og jeg havde fået solid morgenmad og kaffe - og jeg føler mig stærkere end nogensinde før. Så bliver det ikke meget bedre :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Godt at høre, at du havde en lige så positiv træningsoplevelse som jeg

We must do it again soon... når det hele passer sammen og så'n. For det er jo altid rart at have en at hyggesnakke med i omklædningen og presse sig lidt af, når man træner :wink:

Hvad er din maxpuls egentlig? ..hvis du altså ved det

Fortsat god weekend :superman:

Link to comment
Share on other sites

Godt at høre, at du havde en lige så positiv træningsoplevelse som jeg

We must do it again soon... når det hele passer sammen og så'n. For det er jo altid rart at have en at hyggesnakke med i omklædningen og presse sig lidt af, når man træner :wink:

Hvad er din maxpuls egentlig? ..hvis du altså ved det

Fortsat god weekend :superman:

Jeg mener, det er 5 år siden jeg har målt min maxpuls til 193.

Jeg har lige kigget mine pulsdata igennem og så vidt jeg kan se, så har jeg højest målt 187 i år (ud over når uret går bananas og viser 220 :gal:), så det er altså nok der omkring den er i dag.

Tak og også god weekend til dig - og alle jer andre :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

:blush: Hej M

Uhh glad for at I er så overbærende med mig, men der var selvfølgelig lige noget, der trak den anden vej, da gemalen ikke skulle undervise knallertfolket alligevel, ja så kunne jeg jo lige udnytte lidt tid der med ham...låååve u know. :wub::laugh:

Meeen jeg er ret sikker på, at vi nok snart ses igen... :bigsmile: OG så var det jo lækkert at se, at I havde så god træning. Hvem pokker mon den gamle SATS instruktør var hmm, det lød jo ret godt.

Fortsat god dag/aften....

Hilsning medfølger fra strømeren... :4thumbup:

Danf

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 30. september 2007

Jeg var til Erasure-koncert i aftes, så der var noget blåt glimmer, lyserøde hjerter, candyfloss, glad pop-musik mv. der skulle svedes ud i dag :laugh: Det passede jo meget godt med, at det var tid til en gang styrketræning :wub: Det blev så styrketræning på tid, for jeg kom lidt for sent ud af døren :blush:

Opvarmning

Concept2, 1200m, 5:15 min

Squat

10 * 41 kg

10 * 51 kg

10 * 51 kg

Der var en gut, der gerne ville køre ind i mellem, så vi hev nogle 20 kg skiver på og af ind i mellem sæt :dry: Ikke godt for mit konkurrence-gen, selv om jeg ved at jeg aldrig vil vinde den konkurrence.

Good mornings

10 * 31 kg

10 * 41 kg

10 * 46 kg

SL Dead lift

10 * 51 kg

10 * 61 kg

10 * 66 kg

Jeg er dårlig til at huske programmerne til cycling. Jeg kan så heller ikke regne særlig godt, ved jeg nu :blush: Da jeg skulle til at køre SLDL satte jeg først 2*20kg på hver side. Først da jeg stod og synes det så lidt voldsomt ud, kunne jeg gennemskue, at det ikke gav 40 kg :4slap:

Walking lunges :wub:

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

20 skridt * 30 kg

:yahoo: Dejligt at have Walking lunges med igen. Tog lige en ekstra tur i dag :devil:

Da jeg var færdig, var der en, der gerne ville bruge den stang jeg havde gået med. Det er så lige på grænsen af, hvad jeg synes er nemt at løfte op på (og ned fra) skuldrene, så da jeg stod og kæmpede for at få vejret, fik han lige lov til selv at løfte den ned :laugh:

Leg curl

10 * 40 kg

8 * 45 kg

8 * 45 kg

7 * 52.5 kg

Mave

Ab roll

10

10

10

Supersættet med

Leg hip extension

10

10

10

Nåede ikke mine skulderøvelser, da jeg skulle i bio og se Eastern promises. Rigtig god film og virkelig flot skuespil. Handler om russsisk mafia i London og menneskehandel. Filmen er til tider ret voldsom, men meget gribende, synes jeg. Den får lige min anbefaling med på vejen. :heartpump:

Dejligt at film-sæsonen er i gang igen :bigsmile:

God søndag aften :shades:

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 2. oktober 2007

Der var gået lidt kludder i min træningsrytme i weekenden, så jeg var lidt i tvivl om, hvad jeg skulle træne i dag :dry: Gad ikke rigtig spinning eller anden cardio, så jeg valgte at forsøge mig med overkroppen, som jo har haft mere eller mindre pause i en uge siden sidste gang jeg forsøgte mig.

Det blev til styrketræning i rush hour. Det vil jeg altså prøve at undgå for eftertiden, for det er lidt for crowded og svært at få et godt flow i træningen :dry:

Opvarmning

Concept2, 2000 m, 8:20 min.

Cable row

10 * 27.5 kg

10 * 30 kg

10 * 30 kg

10 * 32.5 kg

Dead lift

10 * 51 kg

10 * 61 kg

8 * 71 kg

Lækkert ikke at køre den efter squat og good mornings. Var lidt doms'et i lænd, baller og baglår, men ikke mere end at jeg bare meget klart kunne mærke, hvor den ramte :bigsmile:

Front pull down

8 * 40 kg

8 * 42.5 kg

8 * 42.5 kg

7½ * 45 kg

Det var kun højre arm, der kunne trække ned til sidst - venstre gav op :nonono::laugh:

(og det er altså højre, som har været på vippen til at blive afstødt fra resten af kroppen :wink:)

Push down

9 * 22.5

7 * 22.5

7 * 22.5

synes jeg er blevet slappere her :raisebrow:

DB Biceps Curl

8 * 10 kg

8 * 10 kg

8 * 11 kg

DB incline Bench Press

10 * 11 kg

10 * 13 kg

9 * 13 kg

Ville have forsøgt mig med 12 kg DB's, men de var optaget. Heldigvis gik det fint med 13 kg :4flex:

DB Seated shoulder Press

10 * 8 kg

10 * 8 kg

9 * 8 kg

DB rear laterals

8 * 5 kg

8 * 5 kg

8 * 5 kg

Det var vist ikke pæneste udførelse, men jeg kunne ikke finde mindre vægte :dry:

Mave

Lateral Flexion

10 * (H + V)

10 * (H + V)

10 * (H + V)

Ab roller (fra knæ)

8

8

8

Udstrækning af hele kroppen, hvilket jeg skal huske hver gang. Jeg har fået at vide, at mine muskler er for hårde. Det lyder da ellers ikke så skidt, synes jeg :4whistling:

Nu, nogle timer efter træning, føles min skulder stadig fin. Ikke nogen speciel ømhed, som jeg ellers tidligere har haft. Det vil bare være så fedt, hvis jeg kan komme i gang med en god træningsrytme igen, hvor jeg ikke behøver tage hensyn til skader eller svage dele af kroppen :4jumpy:

God træning til jer alle :superman:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

:crybaby: vil du ikke HardCore den længere :cry:

...god tid på C2'eren BTW :w00t:

Jo da, din tosse :bigsmile: men jeg har simpelthen ikke lige kunnet se, at man kunne lave særlig mange af øvelserne uden at belaste skulderen, som har været lidt svag :wink:

Det ser dog ud til, at dagens workout er gået uden problemer, så forhåbentlig er den på toppen igen :hands:

- Og tak :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jo da, din tosse :bigsmile: men jeg har simpelthen ikke lige kunnet se, at man kunne lave særlig mange af øvelserne uden at belaste skulderen, som har været lidt svag :wink:

Det ser dog ud til, at dagens workout er gået uden problemer, så forhåbentlig er den på toppen igen :hands:

- Og tak :bigsmile:

Hehe.. tosse er et godt ord :laugh:

Du har ret i at skuldrene får lidt at se til, men godt at høre at der er bedring i sigte :smile:

See yeaaaaaaaaaa

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 3. oktober 2007

Cardiodag blev til cycling i Falconer med Candygirl ved min side. Hun gi'r den godt nok gas, så det er yderst motiverende :superman:

Pulsdata :heartpump:

Max 174

Gns 161

Var egentlig lidt træt i benene, da vi gik i gang :hmmm: men det forsvandt da heldigvis undervejs.

Det var en instruktør jeg ikke havde kørt hos tidligere. Synes nok ikke han havde helt styr på musikken og jeg var ikke lige bekendt med den måde han angav intervaller og niveau, så det blev lidt mit eget løb til tider :dry:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 3. oktober 2007

Cardiodag blev til cycling i Falconer med Candygirl ved min side. Hun gi'r den godt nok gas, så det er yderst motiverende :superman:

Pulsdata :heartpump:

Max 174

Gns 161

Var egentlig lidt træt i benene, da vi gik i gang :hmmm: men det forsvandt da heldigvis undervejs.

Det var en instruktør jeg ikke havde kørt hos tidligere. Synes nok ikke han havde helt styr på musikken og jeg var ikke lige bekendt med den måde han angav intervaller og niveau, så det blev lidt mit eget løb til tider :dry:

- Marianne.

Tak Marianne :bigsmile: Jeg forstår nu ikke helt, hvordan i kan lægge mærke til alt det - altså jeg opdager, da hvis min sidemand m/k står op, når man skal sidde eller omvendt eller kører en helt anden kadance - eller den helt samme (stående enkelt takt, hvor man bare står og "vugger" med sin sidemand :wub:), nå men bortset fra det opdager jeg godt nok ikke det store må jeg tilstå.

Men med de pulsdata, laver du da også lidt selv :wink:

Hehe, bladrede lige lidt tilbage i loggen, og godt se at du vist mest har ligget i 150'erne - så godt at du får presset dig selv lidt. :bigsmile:

Som "al tid" hyggeligt, snakkede vist lidt meget i dag :blush:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 4. oktober 2007

Egentlig skulle jeg jo holde hviledag i dag, men jeg havde lidt for meget energi til ikke at træne i dag :smile:

Sad på arbejde kl. 17 og var træt af, at der var 2 timer til HardCore :dry: men pludselig var klokken blevet kvart i syv, og så var det for sent :unhappy: Det blev derfor til en gang styrketræning med Tricky og The Chemical Brothers som makkere :laugh:

Opvarmning

Concept2, 2000 m, 8:02 min.

Pyh ha… Jeg øjnede en rekord, men nåede den ikke. Skulle vist have sat min slutspurt ind lidt tidligere.

Squat

8 * 41 kg

8 * 51 kg

8 * 51 kg

Good mornings

10 * 31 kg

3 * 51 kg

Fy for pyffer…. Jeg satte for meget vægt på og fattede ikke at den var så tung :gal: Måske jeg skal notere i mine papirer: Stor, lille, mellem eller meget lille vægtskive, så jeg ikke behøver regne, hvor meget der skal til for at ramme 36 kg :blush:

10 * 36 kg

SL Dead lift

8 * 51 kg

8 * 61 kg

Så var jeg helt færdig i lænden… Faktisk så meget, at jeg blev nødt til at droppe mine walking lunges :nonono:

Leg curl i maskine

10 * 42.5 kg

8 * 47.5 kg

8 * 47.5 kg

6 * 52.5 kg

Biceps curl

10 * 10 kg

10 * 10 kg

9 * 11 kg

Cable Push down

10 * 22.5 kg

8 * 22.5 kg

10 * 22.5 kg

Lateral Flexion

10 * (H + V)

10 * (H + V)

10 * (H + V)

Crunches med 10 kg vægtskive

10 midt

10 højre

10 venstre

10 midt

10 højre

10 venstre

Temmelig tungt. Det plejer vist kun at være en 5 kg skive jeg bruger :smile:

Rigtig dejlig træning i dag, men det kan godt være kvaliteten havde været lidt højere, hvis jeg havde holdt hviledag i dag, som jeg burde, og så trænet programmet i morgen :innocent:

Mens jeg trænede gik jeg og tænkte på, at der var en gang, hvor jeg aldrig trænede. I dag forstår jeg ikke hvordan jeg kunne holde det ud :bigsmile:

God træning :shades:

- Marianne

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 6. oktober 2007

Lad mig starte med at sige, at noget af det dummeste jeg har gjort sådan styrketræningsmæssigt, var nok at jeg trænede i torsdags, hvor jeg ikke var restitueret. At jeg så oven i købet satte alt for meget vægt på good mornings og ikke fattede det før jeg havde taget 3 reps var så det næst-dummeste :dry:

Jeg havde så ondt i lænden, da jeg var færdig med min træning og bad, at jeg næsten ikke kunne løfte benene højt nok til at få bukser på. Om aftenen lå jeg bare i sofaen, med benene hævet for at strække lænden ud. Jeg var faktisk seriøst bange for, at jeg havde skadet mig selv der. Heldigvis blev det bedre allerede i løbet af natten, selv om jeg vågnede hver gang jeg skulle vende mig. Siden er bedringen bare fortsat og jeg kan nu næsten ikke mærke noget mere. Bare sådan lidt normal DOMS. Heldigvis er jeg ret stærk - tror jeg - i core-muskulaturen, da det jo også var noget jeg trænede ofte, da min træning indeholdt meget mere af forskellige aerobic-timer.

Jeg ser det som en lærestreg til mig selv. Selv om jeg elsker min træning, så skal jeg altså også huske at tænke lidt langsigtet og ikke bare på at give gas til dagens træning, for så kan man blive skadet. Og så er man jo fucked :wink:

Med dette i fokus, skulle jeg jo træne i dag :bigsmile:

Mave

Jeg startede træningen med 30 min mave-ryg-hold. Normalt ligger mave træningen sidst i mit styrketræningspas og der er jeg egentlig tit klar til at tage hjem. Så for at give det lidt mere fokus, samt få lidt inspiration til nogle nye øvelser, hoppede jeg lige med på et hold. Det havde måske også en lille-bitte smule at sige, at instruktøren var éen jeg var vældig glad for at gå hos, da han var i sats :4whistling: :laugh:

Opvarmning

Cross trainer, 15 min, level 13.

Cable row

10 * 30 kg

10 * 32.5 kg

10 * 32.5 kg

10 * 35 kg

Dead lift

10 * 51 kg

8 * 61 kg

8 * 61 kg

Meget, meget forsigtigt her :blush: Sidst tog jeg jo 71 kg og det ville jeg gerne have gjort igen, men det når jeg så en anden gang :innocent:

Front pull down (wide grip)

8 * 40 kg

8 * 42.5 kg

8 * 42.5 kg

8 * 45 kg

Push down

8 * 22.5 kg

8 * 22.5 kg

6 * 22.5 kg

DB Standing Biceps curl

8 * 10 kg

8 * 11 kg

8 * 11 kg

DB incline Bench Press

10 * 12 kg

10 * 13 kg

10 * 13 kg

DB Seated shoulder press

10 * 8 kg

10 * 8 kg

10 * 8 kg

DB Rear lateral raise

10 * 4 kg

10 * 4 kg

10 * 5 kg

Til sidst masser af udstræk :smile:

Husk at nyde solen, nu den er her og god lørdag :shades:

-Marianne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share