hvor meget protein?


prinds
 Share

Recommended Posts

Jeg bokser 3 gange om ugen, body combat (hård konditræning) 2 gange og 2 gange styrketræning.

Jeg har fået at vide at jeg skal spise ca 1,2 g pr kilo kropsvægt, men spiser efterhånden tæt på 1,5. er det nok/for meget?

Jeg har ikke brug for at tabe mig, men vil gerne være stærkere. Nogle råd??

På forhånd tak!

Edited by prinds
Link to comment
Share on other sites

Jeg bokser 3 gange om ugen, body combat (hård konditræning) 2 gange og 2 gange styrketræning.

Jeg har fået at vide at jeg skal spise ca 1,2 g pr kilo kropsvægt, men spiser efterhånden tæt på 1,5. er det nok/for meget?

Jeg har ikke brug for at tabe mig, men vil gerne være stærkere. Nogle råd??

På forhånd tak!

1,5 gram ville jeg ikke bekymre mig om værende for meget, synes det lyder passende. (og det er også nok ja)

Du skriver du ikke vil tabe dig, men være stærkere. Med stærkere mener du så større, eller blot stærkere.

Men eftersom du har postet i kostfora, vil jeg forholde mig til din kost. Hvis ønsket er at tage muskelmasse på, gælder det "bare" om at øge dit samlede energiindtag, indtil vægten langsomt begynder at stige. (med et øget energiindtag, kommer også et naturligt øget indtag gennem protein som følge).

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker bare stærkere muskler, ikke at tage på i volume.

Vil gerne noget mere med min boksning end bare motion, slår i forvejen hårdt, med lidt flere muskler ville det blive bedre.

Jeg har tabt mig meget om livet/røven/omfang de seneste par år, men taget 6 kg på, så regner med det meste af et er muskler

Med energiindtag, hvad mener du da?

For jeg spiser nok protein, men er ikke sikker på resten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker bare stærkere muskler, ikke at tage på i volume.

Vil gerne noget mere med min boksning end bare motion, slår i forvejen hårdt, med lidt flere muskler ville det blive bedre.

Jeg har tabt mig meget om livet/røven/omfang de seneste par år, men taget 6 kg på, så regner med det meste af et er muskler

Med energiindtag, hvad mener du da?

For jeg spiser nok protein, men er ikke sikker på resten.

kulhydrat og fedt er også vigtigt... prøv at læse de pinned tråde her i kost og kosttilskud

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker bare stærkere muskler, ikke at tage på i volume.

Vil gerne noget mere med min boksning end bare motion, slår i forvejen hårdt, med lidt flere muskler ville det blive bedre.

Jeg har tabt mig meget om livet/røven/omfang de seneste par år, men taget 6 kg på, så regner med det meste af et er muskler

Med energiindtag, hvad mener du da?

For jeg spiser nok protein, men er ikke sikker på resten.

Det er lidt ½svært at blive stærkere uden at blive større, eftersom styrken, til dels, afhænger af muskeltværsnittet. (musklens størrelse)

Derfor blir du nødt til at spise dig lidt stor, før du kan blive stærk. - herefter kan du så vælge at smide det fedt der nu engang kommer oveni pakken, og så vidt muligt forsøge at bibeholde muskelmassen.

Lyder underligt at du har tabt dig samtidig med at du har taget på... -holder vidst ikke helt du.

Hvordan ved du at du får nok protein?

Evt. smid dit kcal. indtag over en dag.

Link to comment
Share on other sites

Lyder underligt at du har tabt dig samtidig med at du har taget på... -holder vidst ikke helt du.

Jeg har taget på, men er blevet mindre i omfang, altså tabt mig om livet, i omfang som jeg skrev, men min vægt er øget. Giver det ikke mening??

Kcal indtag idag: 1903

Forresten: ved ikke om det lige skal siges at jeg er pige?

Edited by prinds
Link to comment
Share on other sites

Jeg har taget på, men er blevet mindre i omfang, altså tabt mig om livet, i omfang som jeg skrev, men min vægt er øget. Giver det ikke mening??

Kcal indtag idag: 1903

Forresten: ved ikke om det lige skal siges at jeg er pige?

Nok meget relevant med det sidste, hvor meget vejer du, 1900 kcal lyder af meget lidt...

Link to comment
Share on other sites

Nok meget relevant med det sidste, hvor meget vejer du, 1900 kcal lyder af meget lidt...

Jeg er 22 år, 165 cm, vejer 75. Som sagt mest muskler.

Har tidligere spist alt for lidt i en årrække, er ved at vænne min mave til at spise mere, men vil gerne gøre det rigtigt.

Dagens kost:

Havregryn 100g

Mælk 3 dl

tun 140 g

toastbrød 150 g

æg 50 g

cacaomælk 5 dl

pasta 150 g

og gulerod - 125 g.

Hvad bør jeg spise - udover mere frugt og grønt (gør jeg normalt)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 22 år, 165 cm, vejer 75. Som sagt mest muskler.

Har tidligere spist alt for lidt i en årrække, er ved at vænne min mave til at spise mere, men vil gerne gøre det rigtigt.

Dagens kost:

Havregryn 100g

Mælk 3 dl

tun 140 g

toastbrød 150 g

æg 50 g

cacaomælk 5 dl

pasta 150 g

og gulerod - 125 g.

Hvad bør jeg spise - udover mere frugt og grønt (gør jeg normalt)

Mere fedt, se fedt FAQ'en for begrundelse

Toastbrød har forresten ca samme næringsværdi som sodavand, så er noget ærgeligt spise...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share