Træneruddannelse el.lign.


Jexz
 Share

Recommended Posts

Hej,

Går og overvejer på et tidspunkt at tage en uddannelse inden for idræt.

Derfor vil jeg søge lidt råd og info hos jer herinde...

Jeg vil gerne høre fra jer om jeres kendskab til uddannelser, uddannelsessteder og hvor meget man kan få ud af det.

Mine hovedsagdelige interesser er løb og fodbold. Har hørt lidt om det man kalder "personlig træner", men det virker mest som noget hvor man guider amatører rundt i motionscenteret.

Det jeg er mest motiveret for er, at arbejde med eliteudøvere inden for fodbold eller atletik. (Man skal selvfølgelige starte fra bunden og arbejde sig op)

Hvad er jeres erfaringer og viden på disse punkter ? Hvad er jobmulighederne, og hvordan med økonomi ?

Ser frem til nogle gode bidrag,

På forhånd tak,

Venligst

Jesper

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ønsker fuldtidsbeskæftigelse som fysisk rådgiver for eliteidrætsudøvere, skal du nok overveje at læse human fysiologi (idræt de første 3 år på KU). Du må dog være obs på at der lige PT måske ikke er såå mange stillinger at hente i Danmark, men personligt tror jeg der kommer flere og flere, og eftersom uddannelsen tager 5 år, er det ikke noget jeg vil bekymre mig om nu, hvis jeg var dig.

Du kan gå und på købehavns univsersitet og læse nærmere omkring det, evt kontakte studievejledningen og få en snak med dem. At deltage i åbent hus arrangement vil nok også være en god idé...

Ved ikke om jeg skyder over mål med mig bud, eftersom du også snakker personlig træner uddannelse, som vist, med al respekt, ikke er at sammenligne.

Du kunne også overveje fysioterapeut, mange sportsklubber har en tilknyttet. Personligt finder jeg det ganske tåbeligt, idet fysioterapeuter, efter min mening slet ikke har viden og kapacitet til at rådgive omkring fysisk træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share