"snyde måltid"


Thunder
 Share

Recommended Posts

Jeg er, for et stykke tid siden gået igang med at smide noget af vinterpolstringen, og det går godt.

Jeg har i den forbindelse indført et valgfrit måltid, eller "Snydemåltid", som regel hver lørdag, hvor jeg må spise lige hvad jeg vil. Det gælder enten noget af det lidt mere usunde mad der findes, eller det kan være noget slik + evt. noget sodavand.

Dette synes jeg, gør det hele lidt nemmere, uden at man mister forstanden fuldstændig, men jeg har på det seneste tænkt på om det i virkeligheden er 6 skridt frem og 1 tilbage??

Jeg vil gerne høre andres erfaring når i har cuttet.. hvad i har gjort i sådan en situation, er det bare lige på og hårdt 24-7, eller har i givet jer selv plads til en dag/måltid under kuren, og i såfald med hvilken resultater??

Link to comment
Share on other sites

Jeg har personligt tabt mig ca. 30-35 kg i løbet af de sidste 9 måneders tid, og jeg har i ret høj grad tilladt mig selv disse "slappere". Så for mig har det i hvert fald været en ting der har gjort at jeg i det lange løb har orket at holde en kur så længe som tilfældet er.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ligger i et kcal underskud af ca. 200 kcal pr dag, i 6 dage, og dit snydemåltid består af en Pizza+cola, en stor McD menu, 200gram chips - vil du vel ca. ende ud med at ramme ligevægtsindtag over ugen.

Men you do the math, så kan du selv vurdere, hvor mange skridt tilbage dit snydemåltid bliver :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ligger i et kcal underskud af ca. 200 kcal pr dag, i 6 dage, og dit snydemåltid består af en Pizza+cola, en stor McD menu, 200gram chips - vil du vel ca. ende ud med at ramme ligevægtsindtag over ugen.

Men you do the math, så kan du selv vurdere, hvor mange skridt tilbage dit snydemåltid bliver :smile:

Ja hvis bare det var så simpelt :blush: Det er dog en krop vi snakker om og ikke en matematisk formel...

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler selv, at spkaldte "snydemåltider" ødelægger ens planlagte diæt. Hvis jeg fråder en helvedes masse sukker, eller fast food har jeg cravings efter det hele næste uge. Hvis jeg derimod holder mig til hvad der nu er sundt/forholdsvist sundt går det meget nemmere for mig. Jeg bliver hurtigt hooked på sukker og skal ofte bare have noget hele tiden, så det er ofte en decideret afhængihed, man bare spolerer fravænningen fra, ved at have snydemåltider.

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler selv, at spkaldte "snydemåltider" ødelægger ens planlagte diæt. Hvis jeg fråder en helvedes masse sukker, eller fast food har jeg cravings efter det hele næste uge. Hvis jeg derimod holder mig til hvad der nu er sundt/forholdsvist sundt går det meget nemmere for mig. Jeg bliver hurtigt hooked på sukker og skal ofte bare have noget hele tiden, så det er ofte en decideret afhængihed, man bare spolerer fravænningen fra, ved at have snydemåltider.

Ja, det synes jeg også selv at jeg oplever. Det er somregel, hvis jeg har spist noget slik om aften, at jeg om morgenen har rigtigt lyst til noget sukker-agtigt mad, i stedet for mine havregryn..

Men jeg har haft tænkt på om det ville gøre nogen forskel hvis man lagde måltidet om morgen, eller forholdsvis tidligt på dagen f. eks i form af Brunch eller noget i den stil, så man ikke gik i seng lige oven på et usundt måltid..

Hvad med fordelene omkring stofskifftet der for et "boost", refeding ovs... Er det bare en and eller har det noget på sig???

Tak for svarende indtil videre..

Edited by Thunder
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville da foreslå du spiste dine snydemåltider om morgenen og ikke om aftenen, grundet kroppen har været i katabolisme det meste af natten.

Det er lidt det samme med små børns lørdagsslik e.l. Hvorfor de ikke får det om morgenen i stedet er mig ubegribeligt.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg tabt over 35 kg, og har da ikke sagt nej til en bytur med vennerne i weekenden. Men ellers holdt en ret stram diæt. Så for mig har det virket rigtig godt, ikke kun fordi at jeg aldrig havde kunnet overholde en diæt uden et nogle øl med vennerne en gang i mellem, og ikke mindst fordi man har noget og se frem til. Altså hvis man ved at, lørdag, skal man langs og hygge sig, så bliver jeg i hvert fald mere motiveret til at overholde diæten resten af ugen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share