Tælle kalorier


brandslukkeren
 Share

Recommended Posts

Hej derude..

Jeg prøvede lige hurtigt at regne på det og ku hurtigt regne ud at jeg bestemt ikke er i kalorieoverskud.

Det er jo så nok også forklaringen på at jeg kun vejer 58kg..(er 174).. Og har svært ved at tage på og blive større i forbindelse med min træning..

Hvordan gør i andre når i skal tælle kalorier?

Er lidt i tvivl om hvordan jeg ska få det ind i den daglige rutine.

Håber at der nogle behjælpelige derude, på forhånd tak.

Brandslukkeren

Link to comment
Share on other sites

Spis spis spis spis :smile:

Hvis man har svært ved at finde ud af hvor meget man indtager om dagen, så kan KropKost-programmet være en rigtig god hjælp. Om du behøver at tælle kalorier hver dag ved jeg sådan set ikke, men KropKost kan være behjælpelig til at finde ud af hvor meget du skovler indenbords. Det kan give dig en idé om hvor mange og hvor store portioner du skal spise for at få nok :smile: .

MLP

Link to comment
Share on other sites

Kalorietælling er en lige så god ide når man skal tage på som det er når man skal tabe sig (og holde vægten).

Jeg har selv haft samme problem i en bulkeperiode, hvor jeg ikke tog på.

Da jeg startede med at tælle kalorierne igen tog jeg på, da jeg var sikker på at jeg havde indtaget den rigtige mængde kalorier.

Man kan ikke bare spise løs, da det for det første afhænger af det man indtager og at mange mennesker ikke har lyst til at æde dagen lang.

Jeg er fks. nødt til at drikke 2 weight gainer shakes når jeg bulker da den mad jeg spiser simpelthen er for let, og jeg nægter/kan ikke spise andet eller mere.

Jeg bruger en køkkenvægt og varedeklarationer til at tælle.

Jeg checker altid deklarationen når jeg handler ind, så jeg eventuelt kan finde en federe variant når jeg bulker.

Og så er det jo ellers bare at bruge køkkenvægten til at portionere nok kalorier for det måltid.

Det skal nok blive rutine efter et stykke tid.

Få fat på en køkkenvægt - den er guld værd - og læs deklarationerne.

Og hvis du ligesom jeg ikke kan/vil æde hele dagen, så kan weight gainer være hjælpsom.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share