Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Hej Troels!

Jeg har været inde og checke på www.hcamarathon.dk at du er tilmeldt :bigsmile: - det er du :wink: , så jeg regner med du giver den MAX gaz imorgen. Jeg skal på arbejde, men ser om jeg ikke kan lokke et par beboere med ud og kigge - skal nok heppe HØJT,hvis jeg ser dig :w00t: .

HELD OG LYKKE - husk det gælder en kasse øl! :beerchug:!

:smile:

Stine (den svage... :dry:).

Link to comment
Share on other sites

Hej Troels!

Jeg har været inde og checke på www.hcamarathon.dk at du er tilmeldt :bigsmile: - det er du :wink: , så jeg regner med du giver den MAX gaz imorgen. Jeg skal på arbejde, men ser om jeg ikke kan lokke et par beboere med ud og kigge - skal nok heppe HØJT,hvis jeg ser dig :w00t: .

HELD OG LYKKE - husk det gælder en kasse øl! :beerchug:!

:smile:

Stine (den svage... :dry:).

Mange tak, Stine :bigsmile:

Jojo, prøver skam ikke at snyde de øl ud af dig, så er skam tilmeldt :laugh:

Og fang mig lige tidligt på ruten, ellers er det ikke sikkert at jeg fatter hvad der foregår omkring mig :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Takker, Henning. Det er et fedt nummer og filmen er vidst også helt god så vidt jeg husker. :smile:

Nå, vi skal jo til det.

Odense Marathon:

Løb 42,195km (4timer og 48min)

Ja, tiden er sgu ikke noget at råbe hurra for, men må indrømme at jeg alligevel var lykkelig da jeg passerede målstregen. Har sgu aldrig oplevet noget der har været så hårdt før.

Det startede strygende de første 15km hvor jeg synes jeg løb en ok tempo hvor vejrtrækningen var rolig og jeg havde fin energi i benene. Mener bestemt ikke at jeg løbe for hurtigt, da jeg kunne løbe med lukket mund uden vejrtrækningsbesvær.

Men så ligepludseligt omkring de 17-18 km blev min krop og mine ben bare overvældet af kæmpe træthed.

Puha, det var sgu noget tidligt at møde muren måtte jeg mene, men ikke desto mindre føles det sådan.

På det tidspunkt var der sgu langt hjem, og overvejede nogle gange at stoppe, men det der med at stoppe i sådan et løb er ikke så nemt.

Folk kommer med positive kommentar, og mit grej lå jo alligevel helt ude ved starten. Desuden kunne man se at jeg IKKE var den eneste der led. Mange havde kramper og en gut måtte give op ved 37km :crazy: Så resten blev skiftevis løb og gang.

I starten var løb hårdt, og jeg kunne slappe af ved at komme ned at gå engang imellem.

Senere var det hårdt bare at bevæge sig fremad.

Nu er det prøvet.

OG JEG GØR DET ALDRIG IGEN. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Stor respekt til dig, Troels. :bigsmile: Det er tough at give sig i kast med ting der ikke ligger lige til højre-benet. Hvor mange marathonløbere ser man fx stille op til styrkeløft?

Rommel

Jeg mener at vores kære styrkeløfter nogen og 80-årige Svend Steensgaard har løbet marathon op i en sen alder... men han er også noget udover det sædvanlige... han er TÅÅFF :devil:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for alle hilsnerne :bigsmile:

Gruer sgu lidt for hvordan jeg skal komme på arbejde imorgen. At komme fra computeren og over til sofa, hvor der er ca. 4 meter er ligefrem blevet en kamp :laugh:

Tilgengæld har jeg overraskende slet ikke fået slidsår eller vabler. Det må da betyde at mine løbesko passer helt godt.

Nu glæder jeg mig til at træne med vægte igen, når jeg engang kommer mig over denne omgang. Regner med at holde lidt af løbet ved lige her i starten med en enkelt kort løbetur om ugen. :smile:

Ps. Svend Steensgaard er TOUGT. Hvis jeg føler mig som en 80årig lige nu, så er det nok ikke lige ham jeg ville sammenligne mig med :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skylder dig en kasse øl! :beer:

Total cool at du gennemførte :shades: - det er VILJE at blive ved selvom du rammer muren inden du når halvvejs :crazy::w00t:!

Jeg er ikke sikker på jeg liiige ville have overskuddet til at snuppe 24-25 km mere, hvis jeg var så presset :blush:.

TILLYKKE med en sej bedrift - håber jeg også (en dag) kommer til at kunne tilføje Maraton på listen over genneførte ting!

Link to comment
Share on other sites

Restitutionstræning på arbejdet:

Hyperextension - 4sæt x 20reps

Supersættet med

Leg Extensions - 4sæt x 20reps med 20kg

Stille og roligt for at få gang i haser og lår igen.

Mandag var jeg så øm at jeg ikke var istand til at lave bare 1 hyperextension, så benene har helet med Wolfterine fart de sidste par dage. Men kæft hvor gik jeg som en gammel halt mand i mandags. :crazy:

Igang igen træning i OSK:

Bænkpres 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x100kg, 7x110kg, 10x60kg

Dumbell Rows - 3sæt x 12reps med 40kgs håndvægt

Smalle Pullups - 4sæt x 6reps

Dumbell Laterels - 4sæt x 12reps med 10-15kgs håndvægte

En arms stem m. håndvægt - 3sæt x 10reps med 20kgs håndvægt

Mave på bænk - 2sæt x 20reps

Curls - 3-4sæt

Dumbell Pullovers - 10x30kg, 10x35kg, 10x30kg

Mågen - 3sæt x 12reps med 6,8kgs håndvægte

Fiskestangen - 4sæt x 10reps

Lidt blandet box squats bare med stangen for at få lidt liv i benene igen.

Dejligt at komme igang igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share