Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Ja, det ville jeg også have gjort, hvis det ikke var fordi jeg var på en slags "date" :smile: .... Det må blive en anden gang.. Du var let at kende, til trods for jeg aldrig har mødt dig.

Ja, skulle jo nødigt have skræmt daten væk med mit barske ydre :laugh:

Men takker. Og håber at det med at jeg var nem at kende betød udstråling af toughness :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Lørdags Disko i OSK:

Dumbell Hammercurls (Finish the Rack :devil: ) - 6x10kgs, 6x12,5kgs, 6x15kgs, 6x17,5kgs, 6x20kgs, 6x22,5kgs, 6x25kgs, 6x27,5kgs, 6x30kgs, 6x32,5kgs, 6x35kgs, 6x37,5kgs, 6x40kgs (Op til 30erne kørte jeg håndvægtene synkront derefter blev de kørt en ad gangen)

Preacher Dumbell Curls + rød Elastik - 4sæt x 10reps x 6,8kgs håndvægt + elastik (For shaping the peak of the biceps :4thumbup: Det fungerede iøvrigt super med elastikken nedefra)

Flat Dumbell Flyers - 10x15kgs, 10x20kgs, 10x25kgs, 10x20kgs, 10x15kgs (God med DOMS i patten fra igår, men dette var for at forme patten da den står på bytur i aften, og så skal min cardigan jo knappes op ned til navlen... Det bliver meget frækt :blush: )

Dumbell Box Step ups - 8x10kgs, 8x15kgs, 8x20kgs, 8x35kgs, 8x35kgs (Sidste 2 sæt på en lavere box end de øvrige. Første gang med denne øvelse, men uden tvivl en fin support øvelse til squat og dødløft :smile: )

Dumbell Triceps extension - 10x10kg, 10x12,5kg, 10x15kg, 10x17,5kg

Aftalte igår med Lunau at jeg skulle brænde idag, og sådan blev det. Hyggelig omgang disko med både CamillaBruun, Bamz'far, MiniCasper, og Lunau. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Bill Star (dag. 4)

Squat - 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x135kg, 5x100kg (Lidt tungere da jeg ikke er sikker på at jeg får trænet på onsdag)

Bænkpres (Pinky Grip) - 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x100kg, 5x100kg

Dødløft fra skiiiiiive - 5x60kg, 5x100kg....(Så gad jeg ikke mere....Tømmermænd :innocent: )

Dumbell laterels - 3sæt

Fiskestange - 1sæt

Da jeg skal på kursus i den kommende uge tog jeg mandagstræning idag i stedet. Det var dog en træning stærkt præget af en druktur igår :bigsmile:

Har kun kunne overskue at spise en liter regnbue is og drikke et par røde sodavand :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hey Troels,

jeg har ikke fået sagt tillykke med det lange løb endnu, så det er vel på sin plads at få det gjort. Hvor meget af tiden var du tvunget ned at gå? Jeg roder selv med lidt løb for tiden og fik en smag af blyben den anden dag, da jeg tog en halvlang tur på fasteagtig mave. Der er dog et stykke op til herredistancen endnu!

Heffe

Link to comment
Share on other sites

Hey Troels,

jeg har ikke fået sagt tillykke med det lange løb endnu, så det er vel på sin plads at få det gjort. Hvor meget af tiden var du tvunget ned at gå? Jeg roder selv med lidt løb for tiden og fik en smag af blyben den anden dag, da jeg tog en halvlang tur på fasteagtig mave. Der er dog et stykke op til herredistancen endnu!

Heffe

Hey Heffe.

Takker :smile: Jeg gik desværre ret tideligt kold (Ved 18-19km) og derfra var det halvt langsomt løb og gang den sidste halvdel. Bagefter tænker man bare "Hvorfor i alverden løb jeg ikke bare de sidste 2-3km" men man tænker bare helt anderledes når man stå i det :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg skal på kursus i den kommende uge tog jeg mandagstræning idag i stedet. Det var dog en træning stærkt præget af en druktur igår :bigsmile:

Har kun kunne overskue at spise en liter regnbue is og drikke et par røde sodavand :w00t:

:laugh: Du er så brændt Trolle... tak for en hyggeligt aften igår, synes dog at du forsvandt lidt pludseligt... fandt du en trunte der ville kildes med onklens hentehår :wub:

Link to comment
Share on other sites

Billstar dag 5 (Foregik i Kerteminde trivsel og motionscenter)

Pullups - 12xmig, 12xmig

T - Bar Rows - 5sæt x 10reps (Kan ikke huske kg'ene)

Benpres - 5sæt x 10reps

Supersættet med

Pistols - 2sæt x 5reps (Kæft, jeg er blevet svag her. Har simpelthen fået de vilde DOMS i QUADS, som ellers er en muskel jeg ikke rammer det vilde når jeg squatter. Går stadig mærkeligt idag :laugh: )

Læg - 3sæt

Bænkpres - 10sæt x 2reps med 100kg

Incline Dumbell Press - 3sæt x 8reps med 38kgs håndvægte

Skulderpres i maskine - 4-5sæt x 8-10reps

Ret modeleret i forhold til de øvelser jeg rigtigt skulle træne ifølge programmet, men da de ikke havde noget squatrack valgte jeg at lave pistols og benpres, og dødløft tror jeg ikke var særligt velset heller, så kørte istedet noget T-bar Rows.

Men sjovt nok at træne i Kertemindes eneste motionscenter, hvor de enester udover mig var en hel folkeskoleklasse og en gammel BB'ere fra OBBC. Hyggelig nok fætter som jeg fik snakket en del med.

Ugen har ellers stået på kursus i BAT (Body Awarness Therapy), så jeg har boet i en hytte uden internet, fjernsyn og snakket om følelser og drukket urtethe i en hel uge med 20 andre kvinder. Lærte også noget tai chi, osv. :hippy:

Det blev godt lige rigeligt til tider, men maden var kanon og er sikker på at det er hammer sundt. Kaffe og Alkohol har desuden været forbudt på kurset, så har dælme været helseagtig. :bigsmile:

Er dog glad for at være hjemme igen hvor der skal trænes hårdt og råbes røv og fisse efter hver gentagelse og derefter skyldes efter med gammel øl og porter :devil: ............ :laugh:

Link to comment
Share on other sites

LOL... griner beretning :4thumbup:

Hehe! Det var til tider også til at grine over, da man fandt sig selv på gulvet med 20 andre kvinder og sige Mmmm...lyde med et sjal lånt fra en medkursist over sig og benene strittende i vejret :laugh:

Havde også en diskussion med en af tøserne der mente at Tai Chi var super effektiv i kamp. :laugh:

Dog kan elementer og filosofien sagtens overføres. En kampkunstner som er i balance og har nærvær med sig selv og sit eget omdrejningspunkt har en fordel over for den der ikke har.

Men så tror jeg nu at jydekrogen og vikingegalskab er tai chi rimeligt overlegen i kamp :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Bill Star dag. 6("Tung dag") foregik i OSK:

Smalle Pullups - 16xmig+10kg(PR :superman: ), 10xmig+10kg (Kørte jo kanon idag. Utroligt hvad god mad og hvile kan gøre :bigsmile: )

Squat - (5x60kg), 5x100kg, 5x120kg, 5x130kg, 5x140kg, 5x110kg (Fino. Fik de 140kg som jeg gik efter med ok overskud. Brugte dog bælte på de tunge sæt)

Bænkpres - (10x60kg), 5x100kg, 5x115kg, 5x122,5kg, 5x127,5kg, 5x110kg (Lækkert pres på de 127,5. Ikke pause på brystet men røven i sædet. Min ryg føles mere smidig efter mit kursus så kunne holde et godt spænd)

Dødløft - (5x60kg), 5x100kg, 5x140kg, 5x150kg, 5x160kg, 5x140kg (Slet ikke den eksplosivtet som der var engang, men det går stille og roligt fremad. Jeg skal op på 200kg i worksæt før min ryg føles klar til at kamikaze dødløfte igen)

Flat TatePresses - 10x15kgs, 10x17,5kgs, 10x20kgs, 8x22,5kgs, 8x25kg,s 8x27,5kgs (Fungerede faktisk fint idag. Plejer nogle gange at være lidt underlig for min skulder, men mærkede ikke noget idag, og så er den klart mere overførbar til bænkpres end frenchpresses og pullovers)

Ab Wheel - 3sæt x 10reps

Dumbell Laterels - 10x10kgs, 10x10kgs, 10x10kgs, 8x20kgs, 8x22,5kgs, 8x25kgs, 50x6,8kgs (3 første sæt i Jane fonda style. De 3 næste i BB stil med hiv og træk og det sidste højrep baskede jeg bare med armene indtil delts føltes følelsesløse :bigsmile: )

Pullups med hjælp fra lilla elastik - 20xmig (Bare lige et pumpsæt tilsidst.)

Super god træning med god energi og power. Betterøv var den eneste der var tilbage i hulen men fik snakke god BB snak med citater fra diverse stærkmænd og BB'ere :4thumbup:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Bill Star dag.7 Let dag:

Chin ups - 2sæt x 10reps

Squat - 5sæt x 5reps med 105kg (Ol stil med stangen højt på nakken.)

Bænkpres - 5sæt x 5reps med 105kg (M.pause på brystet. Skiftende grebsbredde)

Dødløft fra Skiiiiiive - 5x100kg, 5x120kg, 5x140kg, 5x140kg, 5x140kg (Uden bælte og i squatsko)

Dumbell Pullovers - 3sæt x 10reps med 40kgs håndvægt

Mave på bænk - 3sæt x 12reps

Let dag. Ikke det store at tilføje. Havde lidt svært ved at finde et godt flow i squatten. Bænken kørte tilgengæld godt)

Rommel<< Takker, lidt sjov skal der jo til :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hehe! Det var til tider også til at grine over, da man fandt sig selv på gulvet med 20 andre kvinder og sige Mmmm...lyde med et sjal lånt fra en medkursist over sig og benene strittende i vejret :laugh:

Havde også en diskussion med en af tøserne der mente at Tai Chi var super effektiv i kamp. :laugh:

Dog kan elementer og filosofien sagtens overføres. En kampkunstner som er i balance og har nærvær med sig selv og sit eget omdrejningspunkt har en fordel over for den der ikke har.

Men så tror jeg nu at jydekrogen og vikingegalskab er tai chi rimeligt overlegen i kamp :w00t:

Hahahaha... Ja, de har sku mange sjove fantasier :laugh:

Jydekrogen og vikingegalskab rules :tongue:

Beskrivelse af fiskestangen :bigsmile:

Ooooh yeaaaaaaah :4thumbup:

Klasse video skipper, smider du ikke snart noget op hvor du laver nogle kaosløft :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hahahaha... Ja, de har sku mange sjove fantasier :laugh:

Jydekrogen og vikingegalskab rules :tongue:

Ooooh yeaaaaaaah :4thumbup:

Klasse video skipper, smider du ikke snart noget op hvor du laver nogle kaosløft :devil:

Ja, ligesom da jeg læste var der en pige i min klasse der havde en veninde der dyrkede taekwondo på internationalt plan i -48kgs klassen. Hun mente også at æ makker å a 100kilogram vil få stryg. Nicolai Thygesen(Gammel MMA'er) og jeg menter noget andet :laugh:

Takker angående videoen. Skal nok se om jeg kan få smidt nogle sjove løft op på et tidspunkt. Det 5x5 jeg kører i øjeblikket er dog ikke så ophisende så det er værd at filme. Skal lige have bygget lidt mere fundament op. Lidt fornuftig har man vel lov at være bare engang imellem :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Bill Star dag 8 medium dag:

Towel Pullups - 14xmig, 10xmig

Box Squat - (5x60kg), 5x100kg, 5x100kg, 5x100kg, 5x100kg, 5x120kg (Er langsom fra boxen. Skal holde ved med denne øvelse da jeg tror den gavner mig meget.)

Smal Bænk (Højt Board) - 5x100kg, 5x130kg, 5x140kg, 5x130kg, 5x130kg (Fino. Bedre end sidst. :smile: )

Frivend - 5sæt x 5 reps med 70kg (Utroligt at så få kg så få gange kan være så hårdt. :blush: )

Seated Dumbell Press - 10x20kgs, 10x30kgs, 8x35kgs, 10x20kgs

Ab Wheel - 3sæt x 10reps

Dumbell Curls - 3sæt x 10reps med 20kgs håndvægte (Lidt udover programmet)

Min gamle træningsmakker Martin havde bestemt sig for at starte op på noge hardcore træning igen, så jeg havde ham med i OSK hvor han gerne vil være medlem. Nu må vi se hvor lang tid han holder, men han virkede rigtigt moviteret idag, og vi har da før haft nogle rigtige gode træningspas, så det bliver godt nok at have en makker igen.

Kører stadig på med de samme program i nogle uger endnu, og så bliver det nok noget sheiko cms når vi bliver træt af det her. Men mon ikke jeg holder fast i denne struktur i 3-4 uger endnu ihvertfald :smile:

Link to comment
Share on other sites

Bill Star dag 9. Tung dag:

Squat - (6x60kg), 5x100kg, 5x120kg, 5x135kg, 5x145kg, 5x150kg (God runde. Løfter dog for meget med ryggen så selvom jeg synes jeg banker den helt ned har jeg problemer med dybden. Men styrken er fremadgående)

Bænkpres - 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x130kg, 5x110kg (Også fin runde her :smile: )

Flat Dumbell Flyers - 10x20kgs, 10x25kgs, 10x30kgs, 10x35kgs (Psyko pump på pattøjet :bigsmile: )

Dødløft - 5x60kg, 5x60kg(Sumo), 5x100kg, 5x100kg(Sumo), 5x140kg, 5x140kg(Sumo), 5x170kg(Hård :crazy: Mangler ret meget i dødløften stadigvæk)

Dumbell Sidebend - 3sæt x 10reps med 40kgs håndvægte

Band Pullaparts - 4sæt

Coc1 - 3-4sæt

Rigtig god træning. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share